Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] Nie trzyma obrotów
Autor Wiadomość
Yossarian 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 1
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 14-03-2010, 16:26   [1G 90-94] Nie trzyma obrotów

Witam wszystkich, mój pierwszy post tutaj - nie mam pojęcia co zrobić żeby autko wreszcie działało...

Ogólnie nie trzyma po prostu obrotów, przestało trzymać w ciągu jednego dnia, ale bez jakiś fajerwerków po prostu pyk i ni ma. Silnik działa poprawnie w trakcie jazdy, ale w momencie kiedy wciskam sprzęgło albo stoi na luzie (najczęściej w czasie jazdy jak wciskam hamulec+sprzęgło np przed światłami ) obroty spadają do 400-500, dopiero wtedy próbuje się silnik wyzbierać jakoś i zareagować ale w 8 przypadkach na 10 gaśnie. Przed tą awarią poniżej 1000 obrotów nie schodził wogóle. Żadne kontrolki się nie świecą, problem występuje zarówno na gazie jak i na benzynie.

Na początek wyczyszczony był silniczek krokowy, ale bez efektów, w autoryzowanym serwisie stwierdzili że brak błędów w komputerze, (ponoć) wyczyszczona i ustawiona przepustnica, ale bez efektów. Stwierdzili ponadto że trzeba "na początek" wymienić świece i kable, nóweczki nieśmigane kupowałem i wstawiałem 5000km temu zaledwie, więc nie wiem czy wogóle można serwisowe naprawy brać na poważnie...

Czujnik położenia przepustnicy na biegu jałowym trzyma ~15 ohmów, a z tego co czytałem powinien chyba mieć 0 w stosunku do masy - nie wiem czy ma to wogóle jakieś znaczenie, ale może się przyda do diagnozy.

Ma ktoś jakiekolwiek pomysły?
 
 
kafar_1989 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 178
Skąd: Wojcieszyn/Lublin
Wysłany: 14-03-2010, 16:36   

Nie trzymanie obrotow w tych samochodach w 90% jest spowodowane lewym powietrzem. Sprawdzic dolot moze jest gdzies pekniety obejma luzna
_________________
DSM 1G GSX
4G63T 6bolt
 
 
 
mikus 
Forumowicz

Auto: mitsubishi eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 53
Skąd: jelenia góra
Wysłany: 14-03-2010, 18:12   

mialem podobne objawy ale w 2g tez czyscilem silniczek krokowy i nic nie pomoglo dopiero jak kupilem nowy to bylo ok pozdrawiam
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-03-2010, 21:15   

procedura ustawiania wolnych obrotów się kłania, nic innego, jedynie przed regulacją sprawdź czy krokowy jest 100% sprawny

silniczek krokowy ma 6 pinów w 2óch rzędach, każdy rząd to jedna cewka, środkowy pin to środek cewki, mierzysz miernikiem w każdym rzędzie lewy pin ze środkowym i środkowy z prawym (około 30ohm) i lewy z prawym (60ohm) wtedy masz pewność że cewki są sprawne

potem sprawdzasz IPS, wystarczy sprawdzić czy na jego pinie jest masa przy puszczonej przepustnicy (jest na przepustnicy, jego zdjęcie http://eurosoftware.com.p...obr16v/ips.jpg)

procedure ustawiania wolnych obrotów masz tutaj:

http://images.google.pl/i...%26tbs%3Disch:1

jak nie pomoże jest możliwość nieszczelności:

1. gumowa rura dolotu (wyjąć i sprawdzić czy nie ma dziur lub przecięć, dobrze i mocno zamocować i zacisnąć opaski na końcach)
2. rurka odpowietrzania pokrywy zaworowej (leci od pokrywy zaworowej z lewej strony głowicy do gumowej rury dolotu którą wypisałem wyżej)
3. rurki podciśnień na przepustnicy (czy wszystkie trzy na końcu są do czegoś podłączone, na czas prób można te podciśnienia poprostu zatkać przy przepustnicy ale tylko na nagrzanym silniku)
4. uszczelka pod przepustnicą (wymieniasz na nową, przed montażem dobrze wyczyść powierzchnie kolektor-przepustnica i przy okazji wyczyść przepustnice, montować na bardzo małej ilości silikonu lub smaru lub wazeliny, minimalnie palcem natłuścić...)
5. rura podciśnienia do serwa wspomagania (czy nie jest przetarta/uszkodzona, mocno szczelnie zamocowana)
6. quadringi pod wtryskiwaczami (z wiekiem twardnieją i mogą pękać powodując spore problemy, ich wymiana niejest trudna ale polecam zrobić u kogoś kto to robił i/lub umie to zrobić, ich koszt jakieś 50zł, czas wymiany około 30 min)
7. uszczelka pod kolektorem ssącym (trudne do diagnozy i wymiany, polecam jak wyżej, czas wymiany około 3h)


życzę powodzenia, w razie pytań pisz w temacie
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.