Jaki bezpiecznik do kabla od wzmacniacza? |
Autor |
Wiadomość |
Endrjus
Forumowicz
Auto: Co rusz inne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 155 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 11-09-2009, 23:23 Jaki bezpiecznik do kabla od wzmacniacza?
|
|
|
Witam, mam nadzieję, że posiadając coś innego niż Mitsu nie zostanę spalony na stosie
Po lancerku pozostal mi wzmak, sub i kable. Dzisiaj niechcący spalilem bezpiecznik, nie wiem jaki mam teraz kupić (stary nie miał oznaczenia). Kabel ma przekrój około 20mm i długość również około 1,5m. Wzmacniacz pobiera 10A. Z tych tabelek co są na necie wychodzą mi wartości kosmiczne, coś musi być nie tak. Nie chciałbym spalić autka. |
|
|
|
 |
archi_voo
Mitsumaniak electropope

Auto: CB4W 1996, CB4W 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 108 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-09-2009, 12:15
|
|
|
bezpiecznik przy akumulatorze to zabezpieczenie kabla, dajemy zawsze najmniejszy jak się da czyli tyle ile potrzeba w instalacji. Można przyjąć, że jeżeli wzmak ma bezp. 10A to 10A dajemy też na kabel. Ta reguła nie sprawdza się przy kilku bezpiecznikach na wzmaku. Ale bądź co bądź w Twoim przypadku będzie to 10A. |
|
|
|
 |
Endrjus
Forumowicz
Auto: Co rusz inne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 155 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 12-09-2009, 12:20
|
|
|
Dzieki za odpowiedź. Jednak z tego co sie orientowałem w necie należy dostosować bezpiecznik do przekroju kabla a nie do bezpiecznika zastosowanego we wzmacniaczu, także boję się, żebezpiecznik 10A będzie za mały. |
|
|
|
 |
archi_voo
Mitsumaniak electropope

Auto: CB4W 1996, CB4W 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 108 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-09-2009, 12:38
|
|
|
bzura, ponieważ bezpiecznik jak sama nazwa wskazuje zabezpiecza przed zbyt dużym prądem. Skoro wiemy, że prąd większy niż w tym przypadku 10A nie ma prawa popłynąć taka sytuacja oznaczałaby albo nieprawidłową pracę wzmacniacza albo zwarcie na kablu. Jeżeli trzymamy się tej zasady wszystko będzie ok. Tak na marginesie montuję nagłośnienie w autach od 4 lat, od 2óch zawodowo. |
|
|
|
 |
Endrjus
Forumowicz
Auto: Co rusz inne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 155 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 12-09-2009, 13:44
|
|
|
Chwilowo zakupiłem bezpiecznik 30A, ponieważ mniejszego nie było w sklepie. W ogóle nie spotkałem się z mniejszym, nawet na allegro są tylko od 30 w góre. Ale będę szukał. Dzieki. |
|
|
|
 |
archi_voo
Mitsumaniak electropope

Auto: CB4W 1996, CB4W 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 108 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-09-2009, 13:48
|
|
|
spoko 30A to jeszcze nie prąd, który zapali auto ;p mniejsze faktycznie ciężko dostać właściwe tylko w sklepach CA |
|
|
|
 |
KamykGdynia [Usunięty]
|
Wysłany: 13-09-2009, 15:40
|
|
|
archi_voo napisał/a: | bzura |
A jednak. Idziesz w ciemno w negację nie mając racji.
Endrjus - dobrze czytałeś, bezpiecznik dobiera się pod przekrój kabla a ten zależy od długości przewodu oraz spodziewanego prądu, jaki ma przez niego płynąć.
Cytat: | [bezpiecznik jak sama nazwa wskazuje zabezpiecza przed zbyt dużym prądem. |
Bezpiecznik pod maską jest zabezpieczeniem instalacji, nie wzmacniacza.
Cytat: | Tak na marginesie montuję nagłośnienie w autach od 4 lat, od 2óch zawodowo. |
No to pochwal się w którym zakładzie CA pracują ludzie z taka wiedzą?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
archi_voo
Mitsumaniak electropope

Auto: CB4W 1996, CB4W 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 108 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13-09-2009, 18:20
|
|
|
Ok ok słowo bzdura było nieco zbyt ostre ale skoro wiemy, że nie będzie płynął dany prąd to po co większy bezpiecznik? Nie trzeba być geniuszem aby to wydedukować.
Cytat: | bezpiecznik dobiera się pod przekrój kabla a ten zależy od długości przewodu oraz spodziewanego prądu, jaki ma przez niego płynąć |
wywróciłeś wszystko na lewą stronę, to może każ mu kabel wymienić skoro popłynie tylko 10A? Człowieku zastanów się zamiast wskazywać rozsądne wyjścia z sytuacji znowu nakierowujesz na jakieś tabele. To może niech jeszcze sprawdzi materiał z jakiego jest zrobiony kabel, grubość i rodzaj izolacji obliczy bezpieczny prąd i taki da bezpiecznik. Sprawdź sobie może jakie kable ludzie kupują i jak się potrafią zagrzać 16 kwadrat z allegro.
Reguła:
1. dobieramy kabel pod obciążenie
2. dobieramy bezpiecznik max pod kabel, min pod taki prąd jaki już nie ma prawa przepłynąć, a wiadomo, że bezpieczniej minimum,
oszczędzi to np. śladów po uderzeniu kabla plusowego o obudowę wzmacniacza przy jego nieumiejętnym odłączaniu, byłem świadkiem jak klient przyspawał sobie w ten sposób konektor do obudowy bezpiecznik był 100A pod tamten kabel ok, ale wzmak pobierał zaledwie 30 i po co to? Mamy tu także dowód, że ludzie nie mają dobrze dobranych kabli. |
|
|
|
 |
KamykGdynia [Usunięty]
|
Wysłany: 13-09-2009, 20:17
|
|
|
Dużo szumu o nic.
Skoro odwołujesz się do tabel to wiedz, że to są sugerowane maksymalne wielkości bezpieczników.
Cieszę się, że finalnie zgodziłeś się ze mną , że w pierwszej kolejności dobiera się przekrój kabla a nie bezpiecznik.
Ja zwykle stosuje najmniejszy rurkowy dostępny w pobliskim sklepie - 30A - i nie zdarzyło mi się go jeszcze spalić podczas pracy systemu.
Historia z Panem spawającym kablem od wzmacniacza jest dowodem na to, że wszelkie prace przy systemie wykonuje się na WYJĘTYM bezpieczniku. Kable może były dobrze dobrane ( nie znam prądu ani długości przewodu). Niestety śladów to nie oszczędzi, wiem z własnego doświadczenia że przez czas "zadziałania" bezpiecznika zdąży już się złącze prądowe ładnie przysmażyć.
Nie polecam natomiast bezpieczników automatycznych, te tanie mają tendencję do niedziałania na czas - taki chiński automat 100A (takie robią) to działa tak że prędzej człek dobiegnie do akumulatora niż to zadziała.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
biriapro
Forumowicz

Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Sty 2009 Posty: 233 Skąd: Pruszcz gdański
|
Wysłany: 13-09-2009, 20:31
|
|
|
Panowie przestancie się sprzeczac i rozmawiać po chińsku bo każde dziecko wie że kabelek im grubszy tym lepszy a bezpieczniczek 300A będzie w sam raz.do tego dodatkowy aku z ursusa przewody od spawarki i mozna podłączyć wymarzonego magnata 2000 watt PMPO Serdecznie pozdrawiam a kamyka zapraszam na spot i odsłuch jago gala |
_________________
 |
|
|
|
 |
KamykGdynia [Usunięty]
|
Wysłany: 13-09-2009, 20:49
|
|
|
Dziękuje bardzo za zaproszenie mnie na odsłuch mojego auta - mam na to czas na co dzień ale co tam
Szkoda, że nie wpadłeś do Michała z Redy w ostatni weekend - był duży spot pomorski i mnogo aut do posłuchania |
|
|
|
 |
biriapro
Forumowicz

Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Sty 2009 Posty: 233 Skąd: Pruszcz gdański
|
Wysłany: 14-09-2009, 06:45
|
|
|
Kiedyś napomknąłem że jak coś będziesz o jakiejś imprezie wiedział to ja chętnie a co do odsłuchu twojego auta to przecież nie powiem że mojego bo to tak jakby nie takt,zresztą to stary pierdzący złom,to i tak wiele nie stracisz.Serdecznie pozdrawiam |
|
|
|
 |
Endrjus
Forumowicz
Auto: Co rusz inne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 155 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 24-09-2009, 22:47
|
|
|
Napisze tutaj bo widze, że się znacie. Problem z tematu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40517 wciąż aktualny, w nowym aucie. Opisując po krótce jak to teraz wygląda: subwoofer na odpalonym silniku gra przy otwartch i zamkniętych drzwiach aż do pewnego poziomu głośności, później słychać wspomniane w tamtym temacie "plumkanie". Jak silnik jest zgaszony to plumkanie słychać cały czas albo sub w ogóle nie chodzi. Masa przykręcona jest do mocowania fotela, w tamtym temacie napisano, że to powinno wystarczyć. Już sam nie wiem, czy to wina wzmacniacza czy może problem tkwi w czymś innym. Jeśli w czymś to pomoże to wspomnę, że kabel masowy może być minimalnie cieńszy (jeśli w ogóle) od plusowego. Pomóżcie |
|
|
|
 |
archi_voo
Mitsumaniak electropope

Auto: CB4W 1996, CB4W 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 108 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24-09-2009, 23:58
|
|
|
napisałem Ci w tamtym temacie a nie zauważyłem ze to starego auta się tyczyło, sorry. Więc sprawdź spadki napięć. I napisz jeszcze dokładnie cały sprzęęt jaki posiadasz. |
|
|
|
 |
Endrjus
Forumowicz
Auto: Co rusz inne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 155 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 25-09-2009, 10:35
|
|
|
No to będę kombinował. Sprzęt to dolna półka: sub Magnat (nie pamiętam modelu), wzmak Sherwood Xat-70, radio Pioneer DEH-P3600MPB. W lancerze siedziało to samo z tym, że z radiem Blaupunkt San Remo MP26.
Zapomnialem tu wspomniec o waznej kwestii, opisanej w tamtym temacie. Jesli sygnal remote idzie z aku to wszystko jest ok, problem wystepuje tylko gdy ten idzie z radia. |
|
|
|
 |
|