Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Gasnący silnik
Autor Wiadomość
misiek-misiek 
Mitsumaniak
Kawosz :)


Auto: MSS; N16
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 661
Skąd: Pajęczno-okolice
  Wysłany: 26-08-2009, 10:36   Gasnący silnik

Witam ponownie....
Niestety objawił się następny problem, który mi spędza sen z powiek :evil:

Problem wygląda tak, po odpaleniu zimnego silnika, łapie ssanie (1600 obr/min.), jadę sobie spokojnie, bez nerwów, silnik dochodzi do temperatury roboczej no i. Chcę gdzieś skręcić, zatrzymać się na chwilę czy jakaś inna okazja żeby wcisnąć sprzęgło lub wyrzucić na luz, wtedy silnik albo gaśnie albo wchodzi na dziwne obroty np. 200obr/min. Strasznie mnie to denerwuje, bo jak zgaśnie to nie ma wspomagania kierownicy i hamulców (można w kogoś lub coś przyłożyć).
Przyjechałem wczoraj do domu, strasznie wkurzony (po drodze wykombinowałem, że przy wymianie sprzęgła coś przypadkiem trąciłem ale przypomniało mi się, że przed remontem sprzęgła zgasł mi raz) wjechałem na podwórko, zgasiłem silnik i poszedłem zamknąć bramę. Minęło jakieś 20 sekund, odpaliłem i 800-900 obr/min (mniej więcej norma).
"Szlag jasny trafi, krew nagła zaleje" pomyślałem i poszedłem coś zjeść i pomyśleć. Niestety nic nie wymyśliłem.
Co to może być i gdzie może leżeć przyczyna? Pomóżcie towarzysze.

P.S. filtr paliwa? (gdzie jest?)
 
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 26-08-2009, 15:29   

filtr paliwa masz przy ścianie grodziowej, prawa strona, obok skrzyni biegów. Twoje objawy wskazowałyby na silniczej krokowy. Auto będzie gasło przy każdym skręcie, walcząaniu klimy, puszczaniu pedału gazu chodź nie zawsze jadąc na wprost. Jak nie dzieje się jeszcze nagminnie to proponuje go wyciągnąć i poczyścić. Znajduje się pod przepustnicą na grubej wtyczce takiej szarawej :-)
 
 
 
misiek-misiek 
Mitsumaniak
Kawosz :)


Auto: MSS; N16
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 661
Skąd: Pajęczno-okolice
Wysłany: 26-08-2009, 19:42   

dzięki, będę sprawdzał po zlocie
 
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 27-08-2009, 19:44   

Ja Ci podpowiem, jeszcze jedną rzecz, u nas tak właśnie się objawiał padnięty silniczek krokowy... możesz to też sprawdzić... w końcu jest on odpowiedzialny za wolne obroty.
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 28-08-2009, 10:00   

O tym Michale gadamy cały czas :D
 
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 28-08-2009, 10:55   

A nie odłączałeś może aku? Jeśli tak to czy nauczyłeś go wolnych obrotów? Nienauczony ECU lubi się tak zachowywać jak opisujesz. Po jakimś czasie powinien się sam nauczyć i nie będzie już gasł, ale zawsze lepiej nauczyć na postoju i nie mieć problemu podczas jazdy.
 
 
 
misiek-misiek 
Mitsumaniak
Kawosz :)


Auto: MSS; N16
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 661
Skąd: Pajęczno-okolice
Wysłany: 31-08-2009, 14:10   

dzięki wielkie :!:

okazało się, że linka od tempomatu się przyblokowywała po wymianie sprzęgła
silnik był opuszczony parę razy i gdzieś się pancerz przygiął, ale kombinery w łapki i poszło :D

dzisiaj było już ok- rakieta nie auto :twisted:
 
 
 
mc 
Forumowicz


Auto: Galant E88A 2.5 V6 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 208
Skąd: Lubin
Wysłany: 07-01-2010, 23:26   

Odświeże trochę temat.Właściciel się zmienił ale problem wciąż jest z gaśnięciem auta przez padnięty silniczek krokowy. Jako że zaczęło mi to już porządnie działać na nerwy chce go wymienić .Moje pytanie brzmi czy pasuje krokwiec z jakiegoś innego modelu bo z tego co wiem to nowego nie da się kupić (a może jednak się da :?: ). Takie same były montowane w 3000GT, pajero, sigmach a co z innymi? Czy w niektórych modelach hyundaya tez były montowane takie, bo coś mi się obiło o uszy że tak??
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 08-01-2010, 00:36   

Z tymi zamiennikami z Koreańców, to trzeba uważać, bo jednak "poprawiając" Japończyków popsuli kilka rzeczy, niektóre kostki są inne (a zdaje się, że część ta sama... ) Lepiej poszukuj coś z logo MMC
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 08-01-2010, 06:48   

mc napisał/a:
Odświeże trochę temat.Właściciel się zmienił ale problem wciąż jest z gaśnięciem auta przez padnięty silniczek krokowy. Jako że zaczęło mi to już porządnie działać na nerwy chce go wymienić .Moje pytanie brzmi czy pasuje krokwiec z jakiegoś innego modelu bo z tego co wiem to nowego nie da się kupić (a może jednak się da :?: ). Takie same były montowane w 3000GT, pajero, sigmach a co z innymi? Czy w niektórych modelach hyundaya tez były montowane takie, bo coś mi się obiło o uszy że tak??

Masz gala byłego Jacka od misiek-misiek??? Nie mam dla ciebie dobrych niusów... wg moich informacji a mam je od goscia z Krakowa który ma resztki E88A na czesci silniczek nie podchodzi z niczego innego... i ponoć gdzies z austaralii trzeba sciagać. :shock: albo liczyc na ,,odrobine'' szczescia ze sie trafi uzywka w Polsce.
Niewiem wogole da sie taki silniczek przeczyscic bo np w CAO/CBO nie ma z tym problemu.
Spróbuj zdjac przepustnice i przeczyscic tego krokowca. Gdzies na forum mozna sprawdzic czy siliczek jest OK.
PS Gasnie Ci tylko na zimnym????
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
gres 
Forumowicz

Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 493
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-01-2010, 08:51   

włącznik świateł cofania jest ten sam co w hyundaiach wiec można spróbować szczęścia. A z mniejszych silników galanta?
_________________
 
 
misiek-misiek 
Mitsumaniak
Kawosz :)


Auto: MSS; N16
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 661
Skąd: Pajęczno-okolice
Wysłany: 08-01-2010, 15:35   

Tak mi teraz wpadło do głowy... z 2.0 V6 nie podejdzie? w końcu silnik z "oka" wygląda tak samo, może krokowiec też :roll:
 
 
 
mc 
Forumowicz


Auto: Galant E88A 2.5 V6 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 208
Skąd: Lubin
Wysłany: 08-01-2010, 15:47   

misiek-misiek, wcześniej sprawdzałem i w 2.0 V6 jest zupełnie inny (przynajmniej z wyglądu) więc watpię.
Gaśnie praktycznie tylko na zimnym. Czasem wchodziu na takie niskie obroty że aż się kontrolki zapalają (ale nie gaśnie) a poźniej odbija. Muszę zaznaczyć że zdarza się to coraz częsciej.
Jak trochę przestanie padać śnieg to go dzisiaj wykręcę i spróbuję przeczyścić. Może pomoże.
PS.Zapewne sprowadzenie krokowca z Australii kosztowałoby więcej jak wymiana silnika nna nowy, więc w najbliższym czasie raczej sie nie skusze :wink:
 
 
misiek-misiek 
Mitsumaniak
Kawosz :)


Auto: MSS; N16
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 661
Skąd: Pajęczno-okolice
Wysłany: 10-01-2010, 20:30   

hmmm...przykra sprawa
a w starej sonacie nie było podobnego silnika? tam też były 2,5, a hyundaie to przecież kopie mitsu

edit:
:arrow: części do gala niby 2,5 v6
znalazłem coś takiego przed chwilą, zadzwoń i zapytaj, może akurat?
 
 
 
gres 
Forumowicz

Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 493
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-01-2010, 11:27   

mc masz lpg w swoim?
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.