Gasnący silnik |
Autor |
Wiadomość |
misiek-misiek
Mitsumaniak Kawosz :)

Auto: MSS; N16
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 661 Skąd: Pajęczno-okolice
|
Wysłany: 26-08-2009, 10:36 Gasnący silnik
|
|
|
Witam ponownie....
Niestety objawił się następny problem, który mi spędza sen z powiek
Problem wygląda tak, po odpaleniu zimnego silnika, łapie ssanie (1600 obr/min.), jadę sobie spokojnie, bez nerwów, silnik dochodzi do temperatury roboczej no i. Chcę gdzieś skręcić, zatrzymać się na chwilę czy jakaś inna okazja żeby wcisnąć sprzęgło lub wyrzucić na luz, wtedy silnik albo gaśnie albo wchodzi na dziwne obroty np. 200obr/min. Strasznie mnie to denerwuje, bo jak zgaśnie to nie ma wspomagania kierownicy i hamulców (można w kogoś lub coś przyłożyć).
Przyjechałem wczoraj do domu, strasznie wkurzony (po drodze wykombinowałem, że przy wymianie sprzęgła coś przypadkiem trąciłem ale przypomniało mi się, że przed remontem sprzęgła zgasł mi raz) wjechałem na podwórko, zgasiłem silnik i poszedłem zamknąć bramę. Minęło jakieś 20 sekund, odpaliłem i 800-900 obr/min (mniej więcej norma).
"Szlag jasny trafi, krew nagła zaleje" pomyślałem i poszedłem coś zjeść i pomyśleć. Niestety nic nie wymyśliłem.
Co to może być i gdzie może leżeć przyczyna? Pomóżcie towarzysze.
P.S. filtr paliwa? (gdzie jest?) |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 26-08-2009, 15:29
|
|
|
filtr paliwa masz przy ścianie grodziowej, prawa strona, obok skrzyni biegów. Twoje objawy wskazowałyby na silniczej krokowy. Auto będzie gasło przy każdym skręcie, walcząaniu klimy, puszczaniu pedału gazu chodź nie zawsze jadąc na wprost. Jak nie dzieje się jeszcze nagminnie to proponuje go wyciągnąć i poczyścić. Znajduje się pod przepustnicą na grubej wtyczce takiej szarawej |
|
|
|
 |
misiek-misiek
Mitsumaniak Kawosz :)

Auto: MSS; N16
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 661 Skąd: Pajęczno-okolice
|
Wysłany: 26-08-2009, 19:42
|
|
|
dzięki, będę sprawdzał po zlocie |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 27-08-2009, 19:44
|
|
|
Ja Ci podpowiem, jeszcze jedną rzecz, u nas tak właśnie się objawiał padnięty silniczek krokowy... możesz to też sprawdzić... w końcu jest on odpowiedzialny za wolne obroty. |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 28-08-2009, 10:00
|
|
|
O tym Michale gadamy cały czas |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 28-08-2009, 10:55
|
|
|
A nie odłączałeś może aku? Jeśli tak to czy nauczyłeś go wolnych obrotów? Nienauczony ECU lubi się tak zachowywać jak opisujesz. Po jakimś czasie powinien się sam nauczyć i nie będzie już gasł, ale zawsze lepiej nauczyć na postoju i nie mieć problemu podczas jazdy. |
|
|
|
 |
misiek-misiek
Mitsumaniak Kawosz :)

Auto: MSS; N16
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 661 Skąd: Pajęczno-okolice
|
Wysłany: 31-08-2009, 14:10
|
|
|
dzięki wielkie
okazało się, że linka od tempomatu się przyblokowywała po wymianie sprzęgła
silnik był opuszczony parę razy i gdzieś się pancerz przygiął, ale kombinery w łapki i poszło
dzisiaj było już ok- rakieta nie auto |
|
|
|
 |
mc
Forumowicz

Auto: Galant E88A 2.5 V6 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 208 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 07-01-2010, 23:26
|
|
|
Odświeże trochę temat.Właściciel się zmienił ale problem wciąż jest z gaśnięciem auta przez padnięty silniczek krokowy. Jako że zaczęło mi to już porządnie działać na nerwy chce go wymienić .Moje pytanie brzmi czy pasuje krokwiec z jakiegoś innego modelu bo z tego co wiem to nowego nie da się kupić (a może jednak się da ). Takie same były montowane w 3000GT, pajero, sigmach a co z innymi? Czy w niektórych modelach hyundaya tez były montowane takie, bo coś mi się obiło o uszy że tak?? |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 08-01-2010, 00:36
|
|
|
Z tymi zamiennikami z Koreańców, to trzeba uważać, bo jednak "poprawiając" Japończyków popsuli kilka rzeczy, niektóre kostki są inne (a zdaje się, że część ta sama... ) Lepiej poszukuj coś z logo MMC |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 08-01-2010, 06:48
|
|
|
mc napisał/a: | Odświeże trochę temat.Właściciel się zmienił ale problem wciąż jest z gaśnięciem auta przez padnięty silniczek krokowy. Jako że zaczęło mi to już porządnie działać na nerwy chce go wymienić .Moje pytanie brzmi czy pasuje krokwiec z jakiegoś innego modelu bo z tego co wiem to nowego nie da się kupić (a może jednak się da ). Takie same były montowane w 3000GT, pajero, sigmach a co z innymi? Czy w niektórych modelach hyundaya tez były montowane takie, bo coś mi się obiło o uszy że tak?? |
Masz gala byłego Jacka od misiek-misiek??? Nie mam dla ciebie dobrych niusów... wg moich informacji a mam je od goscia z Krakowa który ma resztki E88A na czesci silniczek nie podchodzi z niczego innego... i ponoć gdzies z austaralii trzeba sciagać. albo liczyc na ,,odrobine'' szczescia ze sie trafi uzywka w Polsce.
Niewiem wogole da sie taki silniczek przeczyscic bo np w CAO/CBO nie ma z tym problemu.
Spróbuj zdjac przepustnice i przeczyscic tego krokowca. Gdzies na forum mozna sprawdzic czy siliczek jest OK.
PS Gasnie Ci tylko na zimnym???? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
gres
Forumowicz
Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 493 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-01-2010, 08:51
|
|
|
włącznik świateł cofania jest ten sam co w hyundaiach wiec można spróbować szczęścia. A z mniejszych silników galanta? |
_________________  |
|
|
|
 |
misiek-misiek
Mitsumaniak Kawosz :)

Auto: MSS; N16
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 661 Skąd: Pajęczno-okolice
|
Wysłany: 08-01-2010, 15:35
|
|
|
Tak mi teraz wpadło do głowy... z 2.0 V6 nie podejdzie? w końcu silnik z "oka" wygląda tak samo, może krokowiec też |
|
|
|
 |
mc
Forumowicz

Auto: Galant E88A 2.5 V6 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 208 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 08-01-2010, 15:47
|
|
|
misiek-misiek, wcześniej sprawdzałem i w 2.0 V6 jest zupełnie inny (przynajmniej z wyglądu) więc watpię.
Gaśnie praktycznie tylko na zimnym. Czasem wchodziu na takie niskie obroty że aż się kontrolki zapalają (ale nie gaśnie) a poźniej odbija. Muszę zaznaczyć że zdarza się to coraz częsciej.
Jak trochę przestanie padać śnieg to go dzisiaj wykręcę i spróbuję przeczyścić. Może pomoże.
PS.Zapewne sprowadzenie krokowca z Australii kosztowałoby więcej jak wymiana silnika nna nowy, więc w najbliższym czasie raczej sie nie skusze |
|
|
|
 |
misiek-misiek
Mitsumaniak Kawosz :)

Auto: MSS; N16
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 661 Skąd: Pajęczno-okolice
|
Wysłany: 10-01-2010, 20:30
|
|
|
hmmm...przykra sprawa
a w starej sonacie nie było podobnego silnika? tam też były 2,5, a hyundaie to przecież kopie mitsu
edit:
części do gala niby 2,5 v6
znalazłem coś takiego przed chwilą, zadzwoń i zapytaj, może akurat? |
|
|
|
 |
gres
Forumowicz
Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 493 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-01-2010, 11:27
|
|
|
mc masz lpg w swoim? |
_________________  |
|
|
|
 |
|