 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Lift zawieszenia ironman +5 cm |
Autor |
Wiadomość |
ATON
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero V60
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2010 Posty: 15 Skąd: Łapanów
|
Wysłany: 04-03-2010, 23:43 Lift zawieszenia ironman +5 cm
|
|
|
Czy może któryś z kolegów pjeromaniaków ma podniesione swoje pajero na sprężynach Ironman +5 cm. Interesuje mnie czy odczuwa sie dużą utratę komfortu ( bo sa przecież twrdsze)? . Czy wymieniane były też amortyzatory (też twardsze )? Jak się to spisuje w ternie jak na drodze ? |
_________________ ATON |
|
|
|
 |
Szyszkowa
mod Pajero seek&destroy

Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 308 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 05-03-2010, 07:40
|
|
|
Z Ironman nie miałem do czynienia, ale mam u siebie OME (nominalnie +4). Wymieniałem komplet (sprężyny+amortyzatory). Komfort nie jest odczuwalnie gorszy- lepiej wybiera się dziury (nawet przy szybkiej jeździe dużo rzadziej następuje dobicie zawieszenia do końca.
Koniec końców i tak Ci z tych +5 cm niewiele zostanie Zawias lubi dążyć do stanu wyjściowego |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez Szyszkowa 20-03-2010, 08:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
GOSPOL1
Nowy Forumowicz
Auto: PAJERO 3,2 DID 2002 R
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Mar 2009 Posty: 9 Skąd: WROCŁAW
|
Wysłany: 20-03-2010, 00:01 re lift zawiechy
|
|
|
witam
moja Pajero jest podniesione w góre o 4 cm .
wszystko na OME orygianlnym. Zdolności terenowe i możliwości dociążenia super.Ale komfort uciekł razem z wiatrem. Jeżeli nie jezdzisz duzo w terenie to nie ma sensu. Ale jak chcesz dać rade tam gdzie człowiek już nie da rady to warto. mam lift + 4 cm + dodatko 200 kg dodatkowego obciążenia. mogę zapakowac dwa koła zapasowe , podesty, stalowy zderzak wyciągarka i auto stoi jak stało a nie ciągnie kufer po ziemi. Moje pajero waży 2560 kg. Mam jeszcze osłony podwozia z blachy 5 mm oraz stalowe potężne progi.
auto jest tak uzbrojone że masakra , nie ma lęku przed koleinami , korzeniami, czy kamieniami . Generalnie cudo tylko ostatnio pompa wtryskowa mi siadła i mam problem
pozdr |
|
|
|
 |
watcher79
Mitsumaniak

Auto: Pajero 3,2 DID V78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 227 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-03-2010, 08:45
|
|
|
Z tą pompą to jakiś koszmar... Mnie się śni po nocach że nagle "BACH", auto stanie i 10 tysi w plecy... Co prawda wymieniam filtr paliwa co 5 tys. km staram się tankować na markowych stacjach, ale kto wie co się działo wcześniej z autem i czy mimo to nie trafie któregoś dnia na jakąś "wzbogaconą" ropę |
_________________ Pajero '01 - 3,2 DID, automat (V78)
Galant '98 - 2,5 V6 24V, EA5A - SPRZEDANY
 |
|
|
|
 |
tomekhydra
Forumowicz
Auto: PAJERO III 3,2 did long 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 81 Skąd: kuj-pom
|
Wysłany: 21-03-2010, 18:27
|
|
|
Kol wachter,mam tak samo :cry:tankuje tylko na bp ,na tej samej stacji,ale czy to coś da jak by co? przepraszam za ot.pzdr tomek |
|
|
|
 |
ATON
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero V60
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2010 Posty: 15 Skąd: Łapanów
|
Wysłany: 21-03-2010, 23:46
|
|
|
Tak jak myślałem, komfort cierpi na tym zabiegu. Tak się rozwodzę nad tą twardością zawieszenia bo jak w zeszłym roku podróżowaliśmy po Albanii, z tym że Fordem Mawerickiem (terrano II) to najbardziej dokuczało mi to że auto niemiłosiernie podskakiwało na dziurach (choć na fabrycznym zawiasie) i mam wrażenie że auto na tym też najbardziej cierpi.( ten sam problem miałem z Ladą Nivą, jedynie Disco kolegi mnie zachwyciło). A mogło by się wydawać że terenówka to tak się będzie bujać na dziurach. Dlatego w tych wszystkich liftach problemem jest takie dobranie twardości/obciążenia sprężyn do faktycznego obciążenia auta żeby zbytnio auto się nie utwardzało. Ja ponieważ nie mam teraz żadnych dodatkowych żelaznych szpejów na pokładzie, postanowiłem wykorzystać sprężyny dodatkowe , które kiedyś zakupiłem do Mavericka i wmontowałem je do tylnych sprężyn w Pajero. Musiałem tylko lekko dotoczyć dolne łoże montażowe (górne w ogóle wyrzuciłem), a tak to pasuje idealnie. Auto dostało lekkiego lifta (ok 2-3 cm), nie odczuwam utraty komfortu. Nic jeszcze nie pakowałem do niego więc nie wiem ile siądzie, ale myślę że te dodatkowe dużo pomogą. Nie znam ich parametrów w kwestii dodatkowego obciążenia, ale są to sprężyny niemieckie z TUv-em, oryginalnie były zamontowane w Terrano II długim. Zobaczymy jak się spiszą. |
_________________ ATON |
|
|
|
 |
Szyszkowa
mod Pajero seek&destroy

Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 308 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-03-2010, 11:42
|
|
|
GOSPOL1 napisał/a: | Zdolności terenowe i możliwości dociążenia super.Ale komfort uciekł razem z wiatrem. |
Aż tak bym nie demonizował. W porównaniu do A-klasy na obniżonym profilu Pajero na OME to komfortowa limuzyna
Jeżeli zawieszenie (wahacze, sworznie, łączniki itp.) jest w porządku, a w samochodzie nie ma bałaganu, który może generować stuki, to naprawdę nie ma co zawieszeniu zarzucić. Jest twardo, ale osobiście nie zgodzę się z twierdzeniem, że takie zawieszenie nadaje się tylko w teren. To nadinterpretacja |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|