Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana tarczy klocków OUT II
Autor Wiadomość
TomekWoj 
Nowy Forumowicz
Wójek

Auto: OutlanderII-2007r 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 18
Skąd: Wyszków
Wysłany: 01-07-2011, 09:58   Wymiana tarczy klocków OUT II

Witam
Wczoraj wymieniłem tarcze i klocki w swym Misku, jeśli ktoś chciał by to zrobić służe pomocą, radą!
Jest to naprawde proste :wink:
Pozdrawiam
_________________
Pozdrawiam

T.W
 
 
Dario_W 
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 341
Skąd: Gdynia 02347/KMM
Wysłany: 11-07-2011, 08:35   

jakie klocki zamontowałeś?
_________________
:.: Outlander [2010], 110 000 km: Outlander 2.4 CVT Intense+
 
 
 
TomekWoj 
Nowy Forumowicz
Wójek

Auto: OutlanderII-2007r 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 18
Skąd: Wyszków
Wysłany: 19-09-2011, 20:28   

ATE chyba tak sie pisze, ale jast super!!!
_________________
Pozdrawiam

T.W
 
 
Komandor 
Mitsumaniak

Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 493
Skąd: Z morza
Wysłany: 19-09-2011, 20:54   

Jaki przebieg miały tarcze i klocki? Jakie tarcze założyłeś? Może jakieś foty z prac?

pozdro
_________________
Wolność ma zapach benzyny...
 
 
TomekWoj 
Nowy Forumowicz
Wójek

Auto: OutlanderII-2007r 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 18
Skąd: Wyszków
Wysłany: 20-09-2011, 19:33   

Przebieg, 120 tys ma auto jak kupiłem miało 98tys ile czasu były nie powiem !
foto nie robiłem ale musisz odkrecic dwie śruby od zacisku aby całkowicie go odkrecic i tarcza sama schodzi nie jest niczym przykrecana koło je dociska żeby klocki wymienic odkrecasz jedną śróbe z zacisków górną cześć zacisku podnosisz do góry i klocki wyciągasz oczywiście musisz tłoczki powciskac ale lekko wchodzą .
Nie zapomnij o odkreceniu korka od płynu chamulcowego bo jak wciszniesz wszystkie tłoczki to pozima bardzo sie podniesie jak bys miał problem dzwon 501388178 pomoge ja już w paru swoich autach wymieniałem i naprawde jest to łatwe
_________________
Pozdrawiam

T.W
 
 
Komandor 
Mitsumaniak

Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 493
Skąd: Z morza
Wysłany: 20-09-2011, 21:48   

Dzięki, może wkrótce skorzystam. Napisz na forum za czas jakiś jak się sprawują tarcze i klocki (podaj też typ i przebieg)

pozdro
_________________
Wolność ma zapach benzyny...
 
 
benq872 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 4
Skąd: Zabrze
Wysłany: 16-11-2011, 11:40   

Siema,
Wlasnie jestem przed wymiana klockow i tarcz. Powiedz mi jak sie sprawuja te ATE ponieważ tez chcę w nie zainwestowac. Myslalem tez nad wentylowanymi ktorych sporo jest na allegro, ale tansze wygladaja troche mizernie, a jezeli chodzi o drozsze ( 500 zł ) to nie wiem czy gra jest warta swieczki, jak uwazacie?
 
 
TomekWoj 
Nowy Forumowicz
Wójek

Auto: OutlanderII-2007r 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2010
Posty: 18
Skąd: Wyszków
Wysłany: 02-05-2012, 13:10   

Witaj
Klocki spisują sie ok ,nic nie piszczy nic nie szura, jeśli czesto jeżdzisz ostro to inwestuj w lepsze tarcze i klocki jeśli normalnie bez szaleństw średnia półka wystarczy!
_________________
Pozdrawiam

T.W
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 02-05-2012, 15:06   

benq872 napisał/a:
Myslalem tez nad wentylowanymi ktorych sporo jest na allegro, ale tansze wygladaja troche mizernie, a jezeli chodzi o drozsze ( 500 zł ) to nie wiem czy gra jest warta swieczki, jak uwazacie?
wszystkie tarcze przednie są wentylowane. Zapewne chodziło CI o nawiercane. Najgorsze do Outka są ori klocki. Obecnie mam zestaw klocki EBC Green stuff i hamują znacznie lepiej niż używane wcześniej TRW, które z kolei były lepsze od ori i nie buczące tak jak ori. Niestety do klocków EBC powinno stosować się też lepsze niż przeciętne tarcze. U mnie po ostrym hamowaniu klocki potrafiły przegrzać tarcze Blue Print, które w komplecie z TRW spisywały się OK. A generalnie w trakcie przygotowań do kolejnego przeglądu wyszło całe badziewie pracy ASO przy hamulcach.
WYmieniając klocki tylne ASO w Lublinie nie przeczyściło/przetoczyło tarcz. Efekt - klcek pracuje ok. 2/3 powierzchni. Nie poprawiono tego przy kolejnym przeglądzie w Tarnowie. Tarnów wymieniał klocki i tarcze przód, ale zamiast wyczyścić prowadniczki po prostu zdemontował, zamontował, dosłownie zalał wszystko (przód i tył) smarem miedzianym i wystawił fakturę. Efekt to nierówna praca cylinderków i tarcze do przetoczenia już po 20kkm, a właściwie po 15kkm bo od 5kkm je czuję. ręce opadają... Polmozbytnicy przenieśli się do ASO Mitsu - Polmozbytu już nie ma, a zbytki zostały ;) Teraz są Mitsuzbytnicy :lol:

[ Dodano: 02-05-2012, 15:07 ]
TomekWoj napisał/a:
Nie zapomnij o odkreceniu korka od płynu chamulcowego bo jak wciszniesz wszystkie tłoczki to pozima bardzo sie podniesie
nie ma takiej potrzeby jak nie dolewałeś płynu.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Gunner 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 315
Skąd: 3city
Wysłany: 02-05-2012, 15:53   

Ja olałem ASO.
Mialem juz slaby reczny i tylne pady sie wytarły wiec kupilem Ashiki .
Zdjalem tylne tarcze.A wlasciwie tarczobebny ,szlifiereczka, tarcza z grubym papierkiem i do roboty,wyszlifowalem krawedzie tarcz.Po zdjeciu tarczy okazało sie ze w srodku ,szczeki i cala reszta ,tj sprezyny i regulator byly w oplakanym stanie,sama rdza i kupa syfu.Wszystko to trzeba bylo szczota el. wyczyscic /odswiezyc ,gdzie mozna pomalowac .Potem ponownie zalozyc i wyregulowac.Zacisk hamulca roboczego, jak i tarcza we wnatrz została pomalowana czarnym foliateckiem odpornym na wysokie temperatury.Swoznie prowadzace zacisk tez juz były brudne i suche ,wiec tylko bylo kwestia czasu kiedy hamulec by sie nie cofał poprawnie.Calosc zajela mi 8h wraz z montazem.
Teraz wiem czym hamuje i jakos to wyglada.Naprawde czasami warto zrobic to samemu.

A tak mojego doswiadczenia - Nigdy nie uzywajcie pasty miedzianej do hamulcow! Nie pozwalajcie stosowac jej w ASO do Waszych aut (przy hamulcach)
Nalezy uzywac smar techniczny ,ktory zapobiega wysychaniu i nie pyli po rozgrzaniu tak jak to robi miedzianka.
Miedzianke ta stosuje sie glownie na srubach , gwintach ,uszczelkach np. wydechow, glowic itp ,(b.wysokie temp.). nawet 2000 stopni C

Nie wszystko złoto co sie swieci
_________________
TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 02-05-2012, 19:07   

Gunner napisał/a:
Nigdy nie uzywajcie pasty miedzianej do hamulcow! Nie pozwalajcie stosowac jej w ASO do Waszych aut (przy hamulcach)
po swoich ostatnich doświadczeniach zdecydowanie popieram. "cudowne rozwiązanie ASO" w postaci zalania miedzią wszystkiego robi więcej szkód niż pożytku.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 02-05-2012, 20:47   

Gunner napisał/a:
A tak mojego doswiadczenia - Nigdy nie uzywajcie pasty miedzianej do hamulcow!
Jest specjalny smar do hamulcow.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 02-05-2012, 21:32   

Polecam Plastilube ATE, prowadnice , tylna pow klocka-tłoczek ( jak piszczą klocki ). Działa .
http://sklep.intercars.co...ro=&leaf=000370

Smar z dodatkiem miedzi jest niezalecany do układów hamulcowych z ABS , może zakłócać pracę czujnika . Takie stanowisko zajmuje dziś większość producentów układów hamulcowych.
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 02-05-2012, 22:59   

Właśnie kilka dni temu byłem na przeglądzie rocznym ,bo nie przejeżdzam 15tyś więc jeżdzę co rok.Byłem troche zdziwiony że tak długo to trwa ,ale jak poszedłem na hale,patrze wszystkie koła zdjęte + zaciski wszystko czyszczone szczotami ,ręczny też i go podciągneli,potem posmarowali czymś srebrnym,,wymienili klocki tył (myslałem że nie zauważą że sie kończą ),,płyny sprawdzonę czy nie zawierają wody ,dolali olej do dyfra czy jak to się tam nazywa,uzupełnili borygo ,sprawdzili wszystko z czek listą ,założyli filtr kabinowy ,no i moje rzeczy ,czyli olej motul,filtr oleju knehta i filtr powietrza bleu printa.Zapłaciłem 400zł za robotę ,klocki tył i filtr kabinowy ,szef osobiście przejechał się autem żeby sprawdzić czy coś mu nie dolega ,I to sie nazywa serwis.Takie cuda tylko na Rezedowej :lol:
_________________

 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 02-05-2012, 23:03   

lexus napisał/a:
Właśnie kilka dni temu byłem na przeglądzie rocznym ,bo nie przejeżdzam 15tyś więc jeżdzę co rok.Byłem troche zdziwiony że tak długo to trwa ,ale jak poszedłem na hale,patrze wszystkie koła zdjęte + zaciski wszystko czyszczone szczotami ,ręczny też i go podciągneli,potem posmarowali czymś srebrnym,,wymienili klocki tył (myslałem że nie zauważą że sie kończą ),,płyny sprawdzonę czy nie zawierają wody ,dolali olej do dyfra czy jak to się tam nazywa,uzupełnili borygo ,sprawdzili wszystko z czek listą ,założyli filtr kabinowy ,no i moje rzeczy ,czyli olej motul,filtr oleju knehta i filtr powietrza bleu printa.Zapłaciłem 400zł za robotę ,klocki tył i filtr kabinowy ,szef osobiście przejechał się autem żeby sprawdzić czy coś mu nie dolega ,I to sie nazywa serwis.Takie cuda tylko na Rezedowej :lol:
A gdzie to?
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.