Wymiana tarczy klocków OUT II |
Autor |
Wiadomość |
TomekWoj
Nowy Forumowicz Wójek
Auto: OutlanderII-2007r 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 18 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 01-07-2011, 09:58 Wymiana tarczy klocków OUT II
|
|
|
Witam
Wczoraj wymieniłem tarcze i klocki w swym Misku, jeśli ktoś chciał by to zrobić służe pomocą, radą!
Jest to naprawde proste
Pozdrawiam |
_________________ Pozdrawiam
T.W |
|
|
|
 |
Dario_W
Mitsumaniak
Auto: Outlander 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 341 Skąd: Gdynia 02347/KMM
|
Wysłany: 11-07-2011, 08:35
|
|
|
jakie klocki zamontowałeś? |
_________________ :.: Outlander [2010], 110 000 km: Outlander 2.4 CVT Intense+
 |
|
|
|
 |
TomekWoj
Nowy Forumowicz Wójek
Auto: OutlanderII-2007r 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 18 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 19-09-2011, 20:28
|
|
|
ATE chyba tak sie pisze, ale jast super!!! |
_________________ Pozdrawiam
T.W |
|
|
|
 |
Komandor
Mitsumaniak
Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 493 Skąd: Z morza
|
Wysłany: 19-09-2011, 20:54
|
|
|
Jaki przebieg miały tarcze i klocki? Jakie tarcze założyłeś? Może jakieś foty z prac?
pozdro |
_________________ Wolność ma zapach benzyny... |
|
|
|
 |
TomekWoj
Nowy Forumowicz Wójek
Auto: OutlanderII-2007r 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 18 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 20-09-2011, 19:33
|
|
|
Przebieg, 120 tys ma auto jak kupiłem miało 98tys ile czasu były nie powiem !
foto nie robiłem ale musisz odkrecic dwie śruby od zacisku aby całkowicie go odkrecic i tarcza sama schodzi nie jest niczym przykrecana koło je dociska żeby klocki wymienic odkrecasz jedną śróbe z zacisków górną cześć zacisku podnosisz do góry i klocki wyciągasz oczywiście musisz tłoczki powciskac ale lekko wchodzą .
Nie zapomnij o odkreceniu korka od płynu chamulcowego bo jak wciszniesz wszystkie tłoczki to pozima bardzo sie podniesie jak bys miał problem dzwon 501388178 pomoge ja już w paru swoich autach wymieniałem i naprawde jest to łatwe |
_________________ Pozdrawiam
T.W |
|
|
|
 |
Komandor
Mitsumaniak
Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 493 Skąd: Z morza
|
Wysłany: 20-09-2011, 21:48
|
|
|
Dzięki, może wkrótce skorzystam. Napisz na forum za czas jakiś jak się sprawują tarcze i klocki (podaj też typ i przebieg)
pozdro |
_________________ Wolność ma zapach benzyny... |
|
|
|
 |
benq872
Nowy Forumowicz
Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2011 Posty: 4 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 16-11-2011, 11:40
|
|
|
Siema,
Wlasnie jestem przed wymiana klockow i tarcz. Powiedz mi jak sie sprawuja te ATE ponieważ tez chcę w nie zainwestowac. Myslalem tez nad wentylowanymi ktorych sporo jest na allegro, ale tansze wygladaja troche mizernie, a jezeli chodzi o drozsze ( 500 zł ) to nie wiem czy gra jest warta swieczki, jak uwazacie? |
|
|
|
 |
TomekWoj
Nowy Forumowicz Wójek
Auto: OutlanderII-2007r 2.0DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 18 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 02-05-2012, 13:10
|
|
|
Witaj
Klocki spisują sie ok ,nic nie piszczy nic nie szura, jeśli czesto jeżdzisz ostro to inwestuj w lepsze tarcze i klocki jeśli normalnie bez szaleństw średnia półka wystarczy! |
_________________ Pozdrawiam
T.W |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 02-05-2012, 15:06
|
|
|
benq872 napisał/a: | Myslalem tez nad wentylowanymi ktorych sporo jest na allegro, ale tansze wygladaja troche mizernie, a jezeli chodzi o drozsze ( 500 zł ) to nie wiem czy gra jest warta swieczki, jak uwazacie? | wszystkie tarcze przednie są wentylowane. Zapewne chodziło CI o nawiercane. Najgorsze do Outka są ori klocki. Obecnie mam zestaw klocki EBC Green stuff i hamują znacznie lepiej niż używane wcześniej TRW, które z kolei były lepsze od ori i nie buczące tak jak ori. Niestety do klocków EBC powinno stosować się też lepsze niż przeciętne tarcze. U mnie po ostrym hamowaniu klocki potrafiły przegrzać tarcze Blue Print, które w komplecie z TRW spisywały się OK. A generalnie w trakcie przygotowań do kolejnego przeglądu wyszło całe badziewie pracy ASO przy hamulcach.
WYmieniając klocki tylne ASO w Lublinie nie przeczyściło/przetoczyło tarcz. Efekt - klcek pracuje ok. 2/3 powierzchni. Nie poprawiono tego przy kolejnym przeglądzie w Tarnowie. Tarnów wymieniał klocki i tarcze przód, ale zamiast wyczyścić prowadniczki po prostu zdemontował, zamontował, dosłownie zalał wszystko (przód i tył) smarem miedzianym i wystawił fakturę. Efekt to nierówna praca cylinderków i tarcze do przetoczenia już po 20kkm, a właściwie po 15kkm bo od 5kkm je czuję. ręce opadają... Polmozbytnicy przenieśli się do ASO Mitsu - Polmozbytu już nie ma, a zbytki zostały Teraz są Mitsuzbytnicy
[ Dodano: 02-05-2012, 15:07 ]
TomekWoj napisał/a: | Nie zapomnij o odkreceniu korka od płynu chamulcowego bo jak wciszniesz wszystkie tłoczki to pozima bardzo sie podniesie | nie ma takiej potrzeby jak nie dolewałeś płynu. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Gunner
Mitsumaniak

Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 315 Skąd: 3city
|
Wysłany: 02-05-2012, 15:53
|
|
|
Ja olałem ASO.
Mialem juz slaby reczny i tylne pady sie wytarły wiec kupilem Ashiki .
Zdjalem tylne tarcze.A wlasciwie tarczobebny ,szlifiereczka, tarcza z grubym papierkiem i do roboty,wyszlifowalem krawedzie tarcz.Po zdjeciu tarczy okazało sie ze w srodku ,szczeki i cala reszta ,tj sprezyny i regulator byly w oplakanym stanie,sama rdza i kupa syfu.Wszystko to trzeba bylo szczota el. wyczyscic /odswiezyc ,gdzie mozna pomalowac .Potem ponownie zalozyc i wyregulowac.Zacisk hamulca roboczego, jak i tarcza we wnatrz została pomalowana czarnym foliateckiem odpornym na wysokie temperatury.Swoznie prowadzace zacisk tez juz były brudne i suche ,wiec tylko bylo kwestia czasu kiedy hamulec by sie nie cofał poprawnie.Calosc zajela mi 8h wraz z montazem.
Teraz wiem czym hamuje i jakos to wyglada.Naprawde czasami warto zrobic to samemu.
A tak mojego doswiadczenia - Nigdy nie uzywajcie pasty miedzianej do hamulcow! Nie pozwalajcie stosowac jej w ASO do Waszych aut (przy hamulcach)
Nalezy uzywac smar techniczny ,ktory zapobiega wysychaniu i nie pyli po rozgrzaniu tak jak to robi miedzianka.
Miedzianke ta stosuje sie glownie na srubach , gwintach ,uszczelkach np. wydechow, glowic itp ,(b.wysokie temp.). nawet 2000 stopni C
Nie wszystko złoto co sie swieci |
_________________ TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 02-05-2012, 19:07
|
|
|
Gunner napisał/a: | Nigdy nie uzywajcie pasty miedzianej do hamulcow! Nie pozwalajcie stosowac jej w ASO do Waszych aut (przy hamulcach) | po swoich ostatnich doświadczeniach zdecydowanie popieram. "cudowne rozwiązanie ASO" w postaci zalania miedzią wszystkiego robi więcej szkód niż pożytku. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 02-05-2012, 20:47
|
|
|
Gunner napisał/a: | A tak mojego doswiadczenia - Nigdy nie uzywajcie pasty miedzianej do hamulcow! | Jest specjalny smar do hamulcow. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 02-05-2012, 21:32
|
|
|
Polecam Plastilube ATE, prowadnice , tylna pow klocka-tłoczek ( jak piszczą klocki ). Działa .
http://sklep.intercars.co...ro=&leaf=000370
Smar z dodatkiem miedzi jest niezalecany do układów hamulcowych z ABS , może zakłócać pracę czujnika . Takie stanowisko zajmuje dziś większość producentów układów hamulcowych. |
|
|
|
 |
lexus
Mitsumaniak lexus

Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 1122 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 02-05-2012, 22:59
|
|
|
Właśnie kilka dni temu byłem na przeglądzie rocznym ,bo nie przejeżdzam 15tyś więc jeżdzę co rok.Byłem troche zdziwiony że tak długo to trwa ,ale jak poszedłem na hale,patrze wszystkie koła zdjęte + zaciski wszystko czyszczone szczotami ,ręczny też i go podciągneli,potem posmarowali czymś srebrnym,,wymienili klocki tył (myslałem że nie zauważą że sie kończą ),,płyny sprawdzonę czy nie zawierają wody ,dolali olej do dyfra czy jak to się tam nazywa,uzupełnili borygo ,sprawdzili wszystko z czek listą ,założyli filtr kabinowy ,no i moje rzeczy ,czyli olej motul,filtr oleju knehta i filtr powietrza bleu printa.Zapłaciłem 400zł za robotę ,klocki tył i filtr kabinowy ,szef osobiście przejechał się autem żeby sprawdzić czy coś mu nie dolega ,I to sie nazywa serwis.Takie cuda tylko na Rezedowej |
_________________
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 02-05-2012, 23:03
|
|
|
lexus napisał/a: | Właśnie kilka dni temu byłem na przeglądzie rocznym ,bo nie przejeżdzam 15tyś więc jeżdzę co rok.Byłem troche zdziwiony że tak długo to trwa ,ale jak poszedłem na hale,patrze wszystkie koła zdjęte + zaciski wszystko czyszczone szczotami ,ręczny też i go podciągneli,potem posmarowali czymś srebrnym,,wymienili klocki tył (myslałem że nie zauważą że sie kończą ),,płyny sprawdzonę czy nie zawierają wody ,dolali olej do dyfra czy jak to się tam nazywa,uzupełnili borygo ,sprawdzili wszystko z czek listą ,założyli filtr kabinowy ,no i moje rzeczy ,czyli olej motul,filtr oleju knehta i filtr powietrza bleu printa.Zapłaciłem 400zł za robotę ,klocki tył i filtr kabinowy ,szef osobiście przejechał się autem żeby sprawdzić czy coś mu nie dolega ,I to sie nazywa serwis.Takie cuda tylko na Rezedowej | A gdzie to? |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
|