Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zapowietrzone hamulce??-problem rozwiązany
Autor Wiadomość
kuken 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 GL '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 129
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-03-2010, 12:12   Zapowietrzone hamulce??-problem rozwiązany

Wczoraj zauważyłem, że z ręcznym coś nie tak- strasznie wysoko zaczął brać- kiedyś miałem taką sytuacje i skończyło się na zablokowanym kole bo okazało się, że okładziny się odkleiły od szczęk i zaklinowały się między szczęką i bębnem.
Profilaktycznie zdjąłem dziś bębny co by popatrzeć co tam słychać- okładziny całe, zresztą siedzą tak nie więcej niż 5 miesięcy więc nie spodziewałem się, że mogły się poodklejać. Założyłem bębny spowrotem i popróbowałem skuteczność ręcznego próbując ruszyć z jedynki- trzyma OK, z tym, że trzeba dosyć wysoko go zaciągnąć.
Jednak zaniepokoiła mnie inna rzecz. Podczas jazdy i próbie hamowania zauważyłem, że pedał jest strasznie miękki i hamowanie jest słabiutkie- kiedy podpompuję go wcześniej delikatnie z 2-3 razy wydaje się być OK. Czy możliwe jest, że podczas grzebania przy bębnach, ruszania szczękami itp zapowietrzyłem układ??
Ostatnio zmieniony przez kuken 23-03-2010, 12:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 06-03-2010, 14:13   

możliwe że się zapowietrzyły nauka zna takie przypadki.

Ja bym obstawiał że muszą się ułożyć okładziny bo maja za duży luz po kilku ostrych hamowaniach powinno wrócić do normy

co do ręcznego naciągnij go śrubką opis w manuale
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-03-2010, 19:32   

Witam.
Jeśli nie rozszczelniłeś układu przy cylinderkach lub nie skończył ci się zupełnie płyn w zbiorniczku to raczej sam nie mogłeś zapowietrzyć układu. Może problem jest w ustawieniu ręcznego dokładnie w odległości okładzin w bębnach. Jeśli jest zbyt duża to przy jednym wcićnięciu hamylca okładiny nie opierają się o bęben i dlatego musisz podpompować kilka razy żeby okładziny dotarły do bębna. Ja zawsze ustawiam hamulec, szczęki tak by delikatnie dotykały bęben przy jego obracaniu aby szczelina była jak najmniejsza.
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 07-03-2010, 12:41   

A nie zauważyłeś jakiegoś wycieku z okolic mechanizmu ręcznego? Miałem identyczne objawy, ale z tyłu mam tarcze. Skończyło się prawie całkowitą utratą płynu, a tył kompletnie nie hamował.
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
kuken 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 GL '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 129
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-03-2010, 08:19   

Nie mam dostępu do kanału i nie bardzo jest jak zlokalizować wyciek. Patrzyłem do zbiorniczka, płynu pełno- no chyba,że wyciek minimalny a daje aż takie objawy. Ręczny trochę podciągnąłem tak, że po zaciągnięciu na 5-6 ząbków trzyma dobrze. Tylko hamować nie chce...
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 08-03-2010, 12:32   

zdejmij beben i posprawdzaj czy wszystko na swoim miejscu jest bo może jakiś zatrzask puścił
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
kuken 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 GL '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Maj 2009
Posty: 129
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-03-2010, 12:12   

Podsumowując temat - lewy tył był zapowietrzony. Dodatkowo została wykonana regulacja szczęk, naciągnięcie ręcznego. Hamulec działa jak szalony.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.