Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3G 00-04 ] Turbosprężarka
Autor Wiadomość
lippi 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse 3G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 19
Skąd: Wawa
Wysłany: 21-03-2010, 14:26   [3G 00-04 ] Turbosprężarka

Zastanawiam sie ostatnio nad zakupem turbosprezarki do mojego eclipse 3.0 gts.
czy ktos juz robil jakies modyfikacje silnika? zmiana intercoolera.. dolotu.. pompy paliwa i inne elementy zwiazane zwiazane z montazem turbosprezarki ktore wypadaloby zrobic.

moje pytanie.. czy polecacie powyzsze modyfikacje? co jeszcze nalezaloby wymienic przy montazu turbosprezarki? jaki bylby ewentualny koszt poszczegolnych modyfikacji (zalezy mi na w miare dobrej jakosci), o ile wieksze bedzie spalanie po tych modyfikacjach?:)

Jaki serwis w Warszawie polecacie do dokonania powyzszych modyfikacji? Zalezy mi oczywiscie na jak najlepszym stosunku cena/jakosc.

od razu zaznaczam ze z mechaniki jestem kompletnie zielony.. wiec prosze o szczegolowe informacje zeby mnie nie naciagneli w serwisie
dzieki za info.
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21-03-2010, 16:19   

temat wałkowany odwiecznie, zależy co chcesz osiągnąć i ile koni wycisnąć, masz do wyboru:

soft turbo (małe lub brak modyfikacji w osprzęcie silnika i samym silniku koszt około 3-4 tyś na chińskiej turbinie, do 8+ tyś na konkretnej + mod ewentualny wydechu, kolektora ssącego, kanałów itp)

potem masz normalne uturbienie (odprężenie silnika na tłokach odlewanych, co za tym idzie szlif cylindrów i komplet uszczelek silnika, wymiana kompletnego wydechu, intercooler, mody głowicy, wymiana pompy, wtrysków, w zależności od osiąganej mocy trzeba zamontować AFR, EGT i boost i jakiś komputer sterujący czyli świnie ale nie zawsze jest to konieczne, cena około 10-14tys)

potem masz uturbienie na zakutym silniku, kompletna przebudowa silnika, szlif wału, nowe panewki, kute korby, kute tłoki, dobra uszczelka pod głowice, szpilki i śruby ARP, mod głowicy, kanałów dolotowych, regulowane koła rozrządu, konieczne AFR, EGT, Boost Controler, jakaś pożądna świnia, maf->map, kolektor wydechowy baran, wydech 3", downpipe, wastegate, mocne wtryski, pompa walbro 255, modyfikacja hamulców i wiele innych... cena zależna od mocy jaką chcesz osiągnąć, w tym configu mówimy o przedziale do 450-500KM, cena jakieś 20tys

na soft turbo przyrost mocy do 60KM spalanie około do 20% większe,

turbo stage 1 moc max zależna ile wytrzymią niekute tłoki i korby a niewiem ile w tym silniku wytrzymie, można rzec że do 100km można liczyć zysk mniej więcej, spalanie do 35% około więcej jak seria

stage 2 to już zależy ile mocy będzie... ile wlejesz tyle spali ;p

[ Dodano: 21-03-2010, 16:21 ]
aha przy soft turbo nie ma problemu, ale dalej jak pójdziesz to jeszcze zależy ile skrzynia i półosie wytrzymią... też to trzeba brać pod uwagę

ogólnie niemieszkam w W-wie ale jest dookoła pewnie w cholere takich zakładów, jeździj i się pytaj co i za ile...
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-03-2010, 11:18   

lippi napisał/a:
eclipse 3.0 gts.


Zenek napisał o silniku 2,0 4 cylindrowym, lippi, ma silnik 3,0 6 cylindrowy i to w układzie V. Więc do cen podanych przez Zenka dodaj sobie przynajmniej 50%. Na części do modifikacji wypisane przez Zenka nie patrz, ponieważ do Twojego silnika jest troszkę inny zestaw. Ja osobiście nie mam takiej wiedzy, żeby pomóc w uturbieniu V6. O warsztat zapytaj na forum regionalnym woj. mazowieckiego. Tam Ci polecą sprawdzonego mechaniora.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
MATi1G 
Forumowicz

Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 337
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 23-03-2010, 22:22   

jest podobno kilka takich sztuk za oceanem oczywiscie ale to droga zabawa grzebanie w V6, lepiej zrobić dobry dolot lekkie koło zamachowe i wydech przelot i zyskasz w tym silniku z 20-30 koni mocy, turbo to tylko w 2,4L ,4 cyl. wtedy to ma sens, nie mówie ze v6 uturbić sie nie da bo sie da ale taniej wyjdzie kupno silnik z evo z osprzetem i zamontowanie go w komorze :)
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 24-03-2010, 10:34   

W PL jeszcze nikt chyba nie uturbiał 3.0 a co za tym idzie tuner będzie się uczył na Twoim aucie. Jeśli sam nie potrafisz tego zrobić i będziesz płacił za robociznę to podejrzewam, że ceny podane przez Zenka musisz pomnożyć x2. Silnik 2.4 pomo, że w serii sporo słabszy to jednak jest dużo lepszy w tuningu ze względu na wiele wspolnych części z EVO VIII. Popularne jest zakładanie do tego silnika głowicy z EVO, co po wystrojeniu daje jakieś 170-180KM, dalej można założyć turbo z EVO, skrzynię itp. Wszystko jest P&P.
 
 
 
Dresu
[Usunięty]

Wysłany: 25-03-2010, 08:42   

Dodge zrobił silnik 2,4 turbo 215 kucy może by pasował.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.