Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: gigant87
26-08-2009, 12:09
Nowy lancer
Autor Wiadomość
gluzik 
Forumowicz

Auto: Lancer sedan 1,5 invite 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 43
Skąd: jordanów
Wysłany: 12-05-2009, 23:51   Nowy lancer

witam wszystkich mam zamiar kupić nowego lancera sedana z silnikiem 1,5 czy to dobry pomysł i jakie są wasze opinie na temat tego samochodu??
Ostatnio zmieniony przez tomekrvf 05-11-2009, 00:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
basik 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Lis 2008
Posty: 199
Skąd: Kraków (okolice)
Wysłany: 13-05-2009, 00:00   

poczytaj troche forum to się dowiesz. polecam tematy o spalaniu wersji 1.5 i 1.8 sporo się tam dowiesz nie tylko o spalaniu.
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 13-05-2009, 00:01   

Zerknij do tego działu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewforum.php?f=135
dotyczyn nowego lancera.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 13-05-2009, 09:45   

gluzik napisał/a:
witam wszystkich mam zamiar kupić nowego lancera sedana z silnikiem 1,5 czy to dobry pomysł i jakie są wasze opinie na temat tego samochodu??

zalezy jakim jestes kierowca i gdzie zamierzasz jezdzic.
Sa tacy ktorym 1,5 w zupelnosci wystarcza a sa tacy dla ktorych 1,8 to za malo :P
w przypadku 1,8 musisz sie liczyc ze spalaniem 10-11 litrow w miescie w przypadku 1,5 spalanie bedzie mniejsze...ale frajda z jazdu rowniez bedzie duzo mniejsza :P
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-05-2009, 14:34   

jezeli lubisz depnac to sie nie zastanawiaj tylko bierz 1,8
1,5 jest dobra na miasto i do jazdy w trasie 100-120km/h max...
powyzej pali jeszcze gorzej niz 1,8 a frajda znacznie mniejsza...

aha po rozpedzeniu Lancerka 1,5 do 1x0km/h dokladnie poznalem co oznacza stwierdzenie wir w baku... ;)
10 km takiej jazdy (1x0-1x0km/h) na jedynce miedzy Piotrkowem a Lodzia a srednia spalania z trasy od Krakowa skoczyla z 7 do 9 ;)

aha dynamika srednia, ale jak sie trzyma obroty to w 11s 100km/h zrobi ;)




EDIT przez gigant87:
Mod się czepia prędkości :P
Ostatnio zmieniony przez gigant87 26-08-2009, 12:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
gluzik 
Forumowicz

Auto: Lancer sedan 1,5 invite 2009
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2009
Posty: 43
Skąd: jordanów
Wysłany: 13-05-2009, 18:25   

czyli na rodzinne wyjazdy i dojazd do pracy 1,5 wystarczy mam rozumieć.
A to wspomaganie elektryczne to jest lepsze czy gorsze od hydraulicznego bo czytałem już o tym ale nic z tego niewiem . A zaliczke na 1,5 wpłaciłemi teraz troche się martwie ale do tej pory miałem astre bezwspomagania i chyba niecałe 60KM jakoś wystarczała więc hyba poczuje różnice jak wsiąde do Lancera? :biggrin:
_________________
Nigdy nie jedź szybciej niż twój Anioł stróż umie latać!!!!
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 13-05-2009, 19:03   

Wspomaganie elektryczne jest wystarczające. Nawet nie wiem czy jest jakieś takie progresywne czy nie. Z tym motorem wiecej nie potrzeba. Na dojazdy do pracy wystarczy. Na wyjazdy z rodziną tym bardziej, bo czasem święta są częściej niż takie wyjazdy :wink: . A jak chciałbyś poszaleć to min. 1,8 :mrgreen:
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 13-05-2009, 20:34   

gluzik napisał/a:
A to wspomaganie elektryczne to jest lepsze czy gorsze od hydraulicznego

elektryczne zuzywa paliwo, hydrauliczne teoretycznie w wiekszosci aut jest bardziej precyzyjne...
Ale tak czy siak w Lancerze dziala ono swietnie :)
gluzik napisał/a:
więc hyba poczuje różnice jak wsiąde do Lancera?

oj poczujesz :D
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
piomic 
Forumowicz


Auto: Lancer 1,8 Intense 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2008
Posty: 737
Skąd: wiesz, że ja to ja?
Wysłany: 13-05-2009, 21:05   

gzesiolek napisał/a:
(1x0-1x0km/h) na jedynce miedzy Piotrkowem a Lodzia
A ile tam wolno jechać? :wink:
Pasiaki chyba polecą...
Ostatnio zmieniony przez gigant87 26-08-2009, 12:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 13-05-2009, 21:48   

Robson86 napisał/a:
elektryczne zuzywa paliwo
chyba raczej prund :mrgreen:
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 13-05-2009, 21:54   

Trik napisał/a:
chyba raczej prund

klimatyzacja rowniez :P
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 13-05-2009, 22:08   

A hydraulika to prundu nie potrzebuje? :P Ciekawi mnie czemu jeszcze nie wykońbinowali odzyskiwania energi elektrycznej z energi kinetycznej z jakiegoś innego elementu niż śilnik, coś ala KERS tylko do akumulowania prundu. A z resztą, ile tego paliwa idzie. :lol:
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 13-05-2009, 23:52   

Co do hydraulika to:
W systemie takim napędzana przez silnik pompa wspomagania pozwala uzyskać odpowiednie ciśnienie w układzie wspomagania. Dzięki zastosowaniu zaworu ciśnieniowego ciśnienie to jest niezależne od obrotów silnika.
Wspomaganie ujawnia swoje działanie tylko podczas ruchów kierownicą. Podczas skrętu wytworzone w układzie ciśnienie „pomaga” kierowcy wykonać odpowiedni ruch kierownicą.
W nowoczesnych rozwiązaniach wspomaganie działa ze zmienną siłą. Specjalne zawory obniżają ciśnienie w układzie wraz ze wzrostem prędkości. Pozwala to uzyskać kierowcy odpowiednią kontrolę nad kołami pojazdu.
Elektryk:
W systemie tym urządzeniem, które pomaga kierowcy kręcić kierownicą jest silnik elektryczny. Silnik ten jest uruchamiany w odpowiednim momencie dzięki systemowi czujników.
Podobnie jak w układzie mechanicznym siła takiego wspomagania może być zmienna. Uzyskanie tego efektu jest jednak łatwiejsze.
Obecnie takie systemy stosuje się raczej w małych samochodach, co wynika z zapotrzebowania elektrycznego silnika na prąd. Instalacja elektryczna w dużym samochodzie nie byłaby w stanie dostarczyć odpowiedniej mocy.
Główną zaletą takiego systemu w stosunku do systemów hydraulicznych jest oszczędność paliwa. Pompa hydrauliczna jest na stałe połączona z silnikiem co powoduje, że musi cały czas pracować, mimo, że nie jest potrzebna. Wspomaganie elektryczne gdy nie jest potrzebne nie zużywa zupełnie zasobów samochodu.

Tak wiec hydrauliczny uklad nie potrzebuje pradu :P , bo pompa podpieta jest i stale napedzana paskiem klinowym
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
piomic 
Forumowicz


Auto: Lancer 1,8 Intense 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2008
Posty: 737
Skąd: wiesz, że ja to ja?
Wysłany: 14-05-2009, 07:33   

Trik napisał/a:
Ciekawi mnie czemu jeszcze nie wykońbinowali odzyskiwania energi elektrycznej z energi kinetycznej z jakiegoś innego elementu niż śilnik, coś ala KERS tylko do akumulowania prundu
Wymyślili. PKP ma to od dawna w elektrowozach (przy hamowaniu oddaje prąd do sieci – silnik robi za prądnicę) a w hybrydowych to norma, że pedał hamulca nie wciska bezpośrednio pompy tylko by wire komp załącza silnik elektryczny do hamowania korygując tylko siłę na poszczególnych kołach klockami. Bez tego aku długo by nie wytrzymał.
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 14-05-2009, 08:26   

Dziękuję za satysfakcjonującą odpowiedź.
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.