[Cari 1.8 GDI] Wibracje budy i kierownicy |
Autor |
Wiadomość |
Konop44
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A Avance 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 102 Skąd: Lublin/Naas
|
Wysłany: 23-01-2009, 13:27 [Cari 1.8 GDI] Wibracje budy i kierownicy
|
|
|
Wiem że tematów z wibracjami już troche było ale poszukując na forum nie znalazłem odp.
więc; problem zaczął się(albo stał się bardziej odczuwalny) kiedy qpiłem nowe felgi + nowe opony(zamieniłem standartowe 14stki na 195/55/15.) powyżej prędkosci 80 km/h autem zaczyna BARDZO trząsć,kierownicą też. Koła wyważane dwukrotnie w 2 różnych warsztatach,wymienione 2 wahacze przód,4 łączniki stabilizatora,zrobiona zbieżnosc,tarcze+klocki nowe(wstrząsy nie nasilaja się podczas hamowania), poduszki pod silnikiem też wyglądają na ok(na postoju wibracje są minimalne). Mechanik zasugerował podkładki dystansowe chociaż nie wiem w jaki to niby sposób ma pomóc?! |
|
|
|
 |
Manysh [Usunięty]
|
Wysłany: 23-01-2009, 13:39
|
|
|
a geometria kół i zbieżność ? wywazałes tylne koła tez ? po za tym to co było nie tak z 14 ? nie wibrowały |
|
|
|
 |
Colto [Usunięty]
|
Wysłany: 23-01-2009, 13:48
|
|
|
Sprawdź dwa tematy:
1. Czy felgi posiadają odpowiednie otwory centrujące (pierścienie centrujące do Twojego typu samochodu)?
Jeżeli nie będziesz miał odpowiednio osadzonych felg na piaście to będzie to dawać właśnie taki efekt.
2. Może to być też efekt rozwarstwiania się gumy w oponie.
Dzieje się tak przeważnie w oponach sprzedawanych jako nowe a de facto są to opony, które długo leżały źle składowane na magazynie.
Miałem tak w zimówkach Dunlop - tylko zaczeło się to dziać dopiero w drugim sezonie użytkowania.
Koła były nie do wyważenia.
Jeszcze jedno - jeżeli są to polskie felgi firmy Supra to słyszałem, że nawet nowe w pudełku mogą być krzywe. |
|
|
|
 |
Konop44
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A Avance 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 102 Skąd: Lublin/Naas
|
Wysłany: 23-01-2009, 20:01
|
|
|
Manysh napisał/a: | a geometria kół i zbieżność ? wywazałes tylne koła tez ? po za tym to co było nie tak z 14 ? nie wibrowały |
Zbieżność jak napisałem powyżej zrobiona,koła wyważone oczywiscie wszyskie 4, na 14 były drgania ale dużo mniejsze-zmieniłem koła bo do wymiany były opony więc qpiłem komplet |
_________________
 |
|
|
|
 |
Boniek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD'98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 49 Skąd: k/Warszawy
|
Wysłany: 20-03-2010, 19:20 Wielkie drgania
|
|
|
Podłącze się pod ten temat, bo mam identyczny problem.
Stało to się po tym jak dziś utknąłem w błocie wiec jak to bywa troszkę musiałem dać po garach aby wyjść z tego.
No i po tym Właśnie się stało kiedy na liczniku wybije 80 KM to normalnie samochód dostaje takich drgań że myślę ze zaraz się rozleci.
Czy ma może jakieś propozycje co może być powodem?? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-03-2010, 19:36
|
|
|
Boniek, jedż na karchera i umyj koła wraz z zawieszeniem |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Boniek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD'98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 49 Skąd: k/Warszawy
|
Wysłany: 20-03-2010, 19:40
|
|
|
Dzięki za radę tylko że właśnie o tym samym pomyślałem, 10 min mycia nic nie pomogło |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-03-2010, 19:43
|
|
|
Boniek, wyważ koła może odważniki zleciały. Jak możesz opisz dokladniej te drgania, czy one sa góra doł, czy prawo lewo. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 20-03-2010, 19:45
|
|
|
Knopp44 jedź jeszcze raz tylko do porządnego serwisu ogumienia , nich ci sprawdzą koła czy się nie rozlatują i zobacz jak wyważają czyli żeby nie nabijali nowych ciężarków do starych , tylko od nowa gołe koło puścili i pamiętaj żeby ciężarki były obok siebie , a nie z przerwami(czy też na przeciwko siebie) bo większość wulkanizatorów tak robi , na wyważarce pokaże zero a bicie jak było tak będzie. A jakie masz ciężarki nabijane czy klejone |
_________________
 |
|
|
|
 |
Boniek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD'98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 49 Skąd: k/Warszawy
|
Wysłany: 20-03-2010, 19:52
|
|
|
robertdg masz racje zanim rusze do mechaniora to zmienie opony na letnie to przy okazji sie sprawdzi czy pomogło.
Powiem tak: na liczniku 80 KM i powiem ze przód zaczyna latać góra w dół takie wstrząsy, rusza całą gablotą. |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20-03-2010, 20:10
|
|
|
we wcześniejszym aucie była sytuacja taka, że na oko opona wyglądała dobrze, wysoki bieżnik itp. a samochód właśnie też podobnie drgał góra dół, im szybciej tym mocniej dało się to odczuwać. Później się okazało że z opony wyłaziły druty i to one powodowały te drgania. Okazało się to dopiero jak koła zostały zdjęte. Sprawdź ogumienie, może masz podobną sytuacje. a nie wiesz co w błocie mogło siedzieć :/ |
|
|
|
 |
Boniek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD'98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 49 Skąd: k/Warszawy
|
Wysłany: 23-03-2010, 15:53
|
|
|
Jestem po zmianie opon na letnie i problem zniknął wiec strzelam że problem był tego typu że odważnik do wyważenia spadł i dlatego koło powodowało drgania.
Dodatkowo było tam pełno błota wiec pewnie tez miał mały w pływ na to
Dziękuje wszystkim za rady Wżyciu bym nie pomyślał że to od opon tak dawało
A już chciałem ruszać do mechanika a wystarczyła zmiana opon |
|
|
|
 |
Konop44
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A Avance 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 102 Skąd: Lublin/Naas
|
Wysłany: 23-03-2010, 18:17
|
|
|
przemekx303 wyważałem koła 3ci raz, tym razem u kolegi wulkanizatora; wszystko wydaje się być w jak najlepszym porządku, odważniki montował tak jak napisałeś (bez moich sugestii). Odważniki klejone. |
_________________
 |
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 23-03-2010, 21:06
|
|
|
do trzech razy sztuka , skoro wszyscy mówią ci że jest wporządku to pewnie tak jest, lecz ja bym jeszcze spróbował wrzucić stare koła i porównać
[ Dodano: 23-03-2010, 21:17 ]
Konop44 napisał/a: | Mechanik zasugerował podkładki dystansowe chociaż nie wiem w jaki to niby sposób ma pomóc?! |
Skoro mechanik ci je zasugerował to pewnie w feldze jest większa średnica otworu centrującego jak osadzenie na piaście , czyli podczas szybszej jazdy koło dostaje bicia bo nie jest wycentrowane, a śruby służą tylko do przykręcenia koła żeby nie odpadło |
_________________
 |
|
|
|
 |
|