Przesunięty przez: glina 29-05-2014, 13:55 |
[Carisma] Kilka pytań o ten samochód |
Autor |
Wiadomość |
geckon [Usunięty]
|
Wysłany: 03-05-2010, 20:31 [Carisma] Kilka pytań o ten samochód
|
|
|
Witam. Być może będzie to jedna z opcji do wyboru przy zmianie samochodu. Nie ja zmieniam, ale ja mam pytać o to auto. Powiedzcie, czy warto się Carismą interesować? Mam Colta, wiem, co go boli i że są cyrki z częściami (ceny z kosmosu czasem). O Carismie czytałem, opinie raczej przeciętne, bo to że to mało japońskie, a to, że to Volvo, tylko ze znaczkiem Mitsubishi itp. Może bardziej szczegółowo-auto musi mieć klimatyzację, ma być bezawaryjne w miarę i pewnie w benzynie, bo będzie montowana instalacja LPG.
Bardziej szczegółowo:
1. Czy Cari rdzewieje, a jeśli tak, to które elementy?
2. Jaki silnik polecacie?
3. Czy jest awaryjna?
4. Jak się w niej sprawuje instalacja gazowa?
To tak na początek. |
|
|
|
 |
bodzio1607
Mitsumaniak

Auto: Carisma Dynamics GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 35 Skąd: Syrynia
|
Wysłany: 05-05-2010, 09:42
|
|
|
Witaj geckon.
Jestem właścicielem Cari GDI z 2000 roku od ponad 1,5 roku. Zakupiłem ją po przebiegu ok. 140 ooo km. Obecnie mam 170 ooo i jedyną awarią była padnięta jedna cewka. Poza tym z posiadanej niemieckiej książki serwisowej nie wynika aby były wykonywane jakiekolwiek jej naprawy poza przeglądem oraz wymianą rozrządu. Nie mam też pojęcia jak zachowują się silniki 1,6 oraz DID ale to co wyczytałem na forach to DiD jest godny polecenia. 1,6 można bez przeszkód zagazować w przeciwieństwie do GDI. Jeżeli zaś chodzi o rdzewienie, to z posiadanych mi informacji Cari po lifcie posiada ocynkowaną blachę i na mojej po 10 latach nie widać żadnego śladu rdzewki. Nie wiem jak zachowuje się blacha w początkowych modelach.
Tyle na ten temat ode mnie.
Pozdro! |
_________________
 |
|
|
|
 |
ramzeslew
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 TD
Dołączył: 16 Lip 2006 Posty: 24 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 05-05-2010, 13:03
|
|
|
w przed liftowych też blacha ocynkowana także jak nie był mocno walony to nie powinno być z rudą problemu, co do silnika 1.9 TD bo taką posiadam, to problematyczna potrafi być skrzynia biegów tzn wymiana tulejek na allegro 80 zł, co do silnika nie mam zastrzeżeń, spalanie średnie na poziomie 6 litrów. |
|
|
|
 |
geckon [Usunięty]
|
Wysłany: 05-05-2010, 15:33
|
|
|
TD to jak rozumiem dieslowski silnik, a taki odpada niestety. Jak jest ze zwrotnością Carismy? Chodzi mi o średnicę zawracania. |
|
|
|
 |
kristof
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6+LPG '99(lift)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 326 Skąd: Biskupice/Poznań
|
Wysłany: 05-05-2010, 16:08
|
|
|
to coś o 1.6 w sumie wersja 99KM (właśnie ten motor miał od 90-103 KM ) i tak w przypadku moim w miarę dobrze i żwawo jeździ, zawracanie, na zwykłej drodze z poboczem ze spokojem wyrobi się na raz ( tak chyba najbardziej obrazowo jest) a tak cyfrowo około 11-12m. Zagazowanie tego silnika to nie problem mam sekwencję zrobiono na niej około 120 k km bez problemowo (poprzedni właściciel ~80 ja kolejne ~40)
Co do awaryjności to praktycznie bezobsługowa (oby tak dalej), samego silnika jeszcze nie naprawiałem poza sprężynką(dłuższa historia)...
A instalacja gazowa to już zależy co byś zakładał -> jak pisałem mam sekwencję i na niej spisuje się bardzo dobrze ten silnik, praktycznie nie czuć różnicy między PB a LPG -> oczywiście wtedy trza trochę inaczej dbać o silnik...spalanie widać poniżej w cyklu mieszanym około 8.5l/100 (LPG) trasa to coś koło ~7lpg
pozdro |
_________________ The Linux philosophy is 'Laugh in the face of danger'. Oops. Wrong One. 'Do it yourself'. Yes, that's it. |
|
|
|
 |
geckon [Usunięty]
|
Wysłany: 05-05-2010, 16:59
|
|
|
To jest taki sam silnik, jak w Colcie CJ0? Bo tam też były od 90 do 103 KM (w CA0 113). W swoim mam gaz i nie narzekam (gdyby jeszcze nie CE). bodzio1607, za to dzięki, bo wiem, na jakie silniki zwracać uwagę. kristof, średnica obrazowo fajnie przedstawiona |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-05-2010, 17:22
|
|
|
Jak byś się interesował modelami sprzed liftu to do wyboru miałeś jeszcze 1.8 SOHC 115km, który też dobrze znosi gazówkę |
|
|
|
 |
kristof
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6+LPG '99(lift)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 326 Skąd: Biskupice/Poznań
|
Wysłany: 05-05-2010, 18:09
|
|
|
jeśli się nie mylę to tak oznaczenia to bodajże 4g92. |
_________________ The Linux philosophy is 'Laugh in the face of danger'. Oops. Wrong One. 'Do it yourself'. Yes, that's it. |
|
|
|
 |
geckon [Usunięty]
|
Wysłany: 05-05-2010, 20:04
|
|
|
Saqu napisał/a: | Jak byś się interesował modelami sprzed liftu to do wyboru miałeś jeszcze 1.8 SOHC 115km, który też dobrze znosi gazówkę |
Ale to nie dla mnie Ja jestem z Colta zadowolony i nie mam zamiaru go sprzedawać póki co (jakby jeszcze części do niego były). To dla ojca i raczej chodzi o to, żeby samochód był w miarę tani i najlepiej od 2000 roku w górę. Tyle, że Colt jest za mały, a auta w klasie Golfa 4 to Mitsubishi nie robi niestety, stąd pytania o Carismę, Jak mu źle doradzę to na mnie będzie |
|
|
|
 |
kristof
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6+LPG '99(lift)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 326 Skąd: Biskupice/Poznań
|
Wysłany: 05-05-2010, 20:25
|
|
|
tzn. do tego auta nie da się przyczepić, silnik mitsu, pisząc o częściach to mimo tego że jestem studentem jakoś mnie to nie przeraża i da się w miarę wsio w logicznych pieniądzach zrobić, jedyny mankament to tulejki skrzyni biegów jeśli mnie pamięć nie myli to średnio co 60-80k km trza je wymieniać, jeśli tego się nie zrobi to biegi strasznie ciężko wchodzą...hmm..co jeszcze ciekawego...to chyba to że Cari ma proporcjonalnie dużą kierownicę, dla mnie plus ale nie wszyscy to lubią....a co do mankamentów to jakoś po ~40 k km nie widzę ich dużo więcej namęczyłem się z instalacją gazową niż samym autem
podsumowanie będzie takie 1.6 demonem szybkości nigdy nie będzie do jazdy spokojnej po mieście i w trasę jest idealny...nawet mimo pełnego załadunku da się nim ze spokojem utrzymać tempo ludzi na autobanie...trzymanie i prowadzenie bez zarzutów, trzeszczenia w wersji po liftowej nie zauważyłem po deszczu, jedynie w liftbacku czasami półka pohałasuje sobie
hmm..co jeszcze bagażnik mimo koła zapasowego w nim pojemy, ze spokojem 3 osoby się spakują, 4 jeśli torby będą w miarę logiczne a nie wielkie kobyły...
nie wiem co jeszcze można napisać o tym aucie mi się podoba jak diabli, ale mimo to chciałem w miarę jego mankamenty też wypisać...jeśli chcesz jakieś szczegóły to śmiało pytaj, jeśli będę znać odpowiedź to odpowiem:-)
pozdro |
_________________ The Linux philosophy is 'Laugh in the face of danger'. Oops. Wrong One. 'Do it yourself'. Yes, that's it. |
|
|
|
 |
geckon [Usunięty]
|
Wysłany: 05-05-2010, 20:38
|
|
|
kristof napisał/a: | 1.6 demonem szybkości nigdy nie będzie |
W porównaniu do Primery 2.0 TD wierz mi-to będzie demon
kristof napisał/a: | dużo więcej namęczyłem się z instalacją gazową niż samym autem |
Czyli tak jak ja-i męczę się do dziś.
kristof napisał/a: | jeśli chcesz jakieś szczegóły to śmiało pytaj |
Czy w Cari pasy też są tak irytujące, jak w Colcie i się nie zwijają? |
|
|
|
 |
kristof
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6+LPG '99(lift)
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Sie 2007 Posty: 326 Skąd: Biskupice/Poznań
|
Wysłany: 05-05-2010, 20:46
|
|
|
geckon napisał/a: |
Czy w Cari pasy też są tak irytujące, jak w Colcie i się nie zwijają? |
Na nieszczęście tak i to im częściej używane tym gorzej im się zwinąć np. kierowcy idzie diabelnie ciężko pasażera już lżej, a tylne są jak nówki ale w sumie każdy się zwinie po jakimś czasie ;-p
ale na to ponoć pomaga ich 'wypranie' czyli wyjęcie i przeczyszczenie...
Co do gazu to życzę szczęścia w załatwieniu wszystkich spraw z nim na cacy, mi się w końcu udało ale wszystko było winą zaniedbania jej przez poprzedniego właściciela..takie uroki |
_________________ The Linux philosophy is 'Laugh in the face of danger'. Oops. Wrong One. 'Do it yourself'. Yes, that's it. |
|
|
|
 |
geckon [Usunięty]
|
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11-05-2010, 21:42
|
|
|
tuningowany optycznie? jedynie dorzucona okleina i ten badziewny tłumik...
Sprzęgło już wymieniane przy nie całych 120tys km? coś grubo
Przydało by się więcej fotek bo tak nie bardzo coś widać.
I ciekawe jak bardzo nie wygodne jest to CB radio w tym miejscu :O
@Takie moje zdanie |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
Wysłany: 12-05-2010, 06:22
|
|
|
plus pedała a'la chrom
oraz maskownica od chłodnicy wymieniona na siatkę
prawe kolano do rehabilitacji przy takim umieszczeniu cb - zwłaszcza jak ktoś wysoki się trafi
wymiana sprzęgła przy 120k km to jednak coś nie tak, albo ktoś mocno upalał albo przysłowiowa "baba" jeździła - albo przebieg +100 - 150k do góry |
_________________ wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl
kupujepolskieprodukty.pl |
|
|
|
 |
|