Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: roch_27
14-08-2007, 22:38
[EAx 97-04] Podczas hamowania dziwne uderzenia-przód
Autor Wiadomość
mandro33 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V EA2A
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 68
Skąd: Częstochowa
  Wysłany: 03-04-2007, 17:50   [EAx 97-04] Podczas hamowania dziwne uderzenia-przód

Kupiłem galanta 97r 16v 2.0 i zaczyna się wszystko pomału w nim psuć.Wczesniej pytałem o szarpanie silnikiem na 2,3 biegu-dzieje się to cały czas dostałem odpowiedz na forum że to mogą być przewody wys/nap niestety to nie to nie maja żadnego przebicia.Natomiast bardziej mnie niepokoją hamulce a mianowicie podczas hamowania w prawym przednim kole sa uderzenia,tarcie tzw. pulsacyjne.Wiem że jest ABS i pulsowanie hamulca powino się włączać przy zblokowanych kołach a nie jak umnie przy kazdym hamowaniu.PROSZĘ KOGOS O POMOC :!: :!: :!:
_________________
DARIO
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 03-04-2007, 18:48   

Najprawdopodobniej pogięta tarcza hamulcowa. Do weryfikacji i ew. przetoczenia/wymiany.
 
 
mandro33 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V EA2A
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 68
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 03-04-2007, 19:00   

Sprawdze tą tarcze obyś miał racje bo to w sumie nie wielki koszt ,z tym że boje się zę to może być coś z pompa ABS-U
_________________
DARIO
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24279
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-04-2007, 19:20   

w Galach 97-98 krzywe tarcze sa dosyc czestym przypadkiem - jak bedziesz przetaczal przednie, to koniecznie tez zrob tylne (wraz z 'bebnami'), bo to wlasnie one czesto daja efekt jakby stukania i odczuwasz to jakby przod bil
 
 
mandro33 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V EA2A
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 68
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 03-04-2007, 19:49   

Zastanawiam sie czy je przetaczać czy podnieść samochód na jedna stronę,zaklinowac włączyć na bieg przy ściągnietym kole sprawdzić wizualnie czy nie biją tarcze.Dodam że tylne hamulce są też tarczowe
_________________
DARIO
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24279
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-04-2007, 21:53   

mandro33 napisał/a:
Dodam że tylne hamulce są też tarczowe

tak, ale w srodku tarcz sa takie niby bebny - do ham. recznego - jak sciagniesz, to kapniesz o co chodzi
 
 
futro68 
Mitsumaniak


Auto: L-400, Astra H, Nissan NV200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 208
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-04-2007, 21:53   

dokładnie tak jak napisał krzyżak - tarcze mogą być pogięte - u mnie były identyczne objawy - przypadłość modelu. skończyło się na nowych tarczach i klockach na przód i przetoczeniu tyłu i nowych klocach. przetoczenie jest najtańsze mi wyszło 30 zł i od razu jak ręką odjął.
 
 
 
remkowsky
[Usunięty]

Wysłany: 04-04-2007, 22:04   

futro68 napisał/a:
przetoczenie jest najtańsze mi wyszło 30 zł i od razu jak ręką odjął.

a na dlugo ci to przetoczenie wystarczylo?? robilem to jakis czas temu, efekt extra ale po przejechaniu 1000kilo wszystko wrocilo do "normy" :evil:
 
 
futro68 
Mitsumaniak


Auto: L-400, Astra H, Nissan NV200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 208
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-04-2007, 22:14   

trochę mnie martwisz........ było robione całkiem ostatnio więc nie wiem jak długo pociągnie. pytanie tylko czy przy nowych tarczach może być dobry efekt przez dłuższy czas.
 
 
 
remkowsky
[Usunięty]

Wysłany: 04-04-2007, 22:23   

a to juz zalezy na jakie trafisz :? moj mechanik w swoim EA juz chyba 3 razy wymienial, na ostatnich przejechal 500kilo i po frytkach :wink: teraz zalozyl Nipparts, dosyc tanie i narazie jest OK!!
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 05-04-2007, 01:07   

Szybkość pogiecia tarczy zalezy od jej grubosci, stoczona tarcza zawsze bedzie cieńsza niż nowa, tak że pewnie szybciej sie pofaluje...
A tak na marginesie, co daje przetoczenie tych niby bębnów, skoro one są tylko do ręcznego?
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10660
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 05-04-2007, 08:32   

Ja wczoraj testowałem swoje hamulce, tzn
wypiołem bezpiecznik ABS, i sie przejechałem, pierwsze hamowanie jedno koło pisk, pozniej próba recznego był ok, i jeszcze jedno hamowanie. Pozniej nawrót rozpedziłem sie sie tak do 90km/h i pedał w podloge, za mna kupa dymu i 2 slady, naciskam pozniej jeszcze raz lekko i hamuleć jak brzytwa, zpuełnie inny niż przed testem, taki ostry. Wróciłem do garazu tarcze byy gorące, załozyłem bezpioecznik ABS hamulec był ok, koła sie nie blokowały. Kolega nie miał czasu wiec nic z operacji wymiany płynu nie wyszło. I teraz moje pytanie.... Czy wymiana płynu jest koneczna? czy raczej tylko odpowietrzenie? Dziś jak zimny to hamulce jakby normalne sie zrobiły...
Pozdr
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24279
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-04-2007, 09:51   

oj Marcin - na odpowietrzenie tez zuzyjesz troche DOTa i zrobisz prawie to samo co przy wymianie plynu - a litr DOT 5.1 kosztuje 30 zl (DOT 4 - 20 zl)
 
 
futro68 
Mitsumaniak


Auto: L-400, Astra H, Nissan NV200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2006
Posty: 208
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 06-04-2007, 09:15   

Marcino napisał/a:
hamuleć jak brzytwa, zpuełnie inny niż przed testem, taki ostry. Wróciłem do garazu tarcze byy gorące, załozyłem bezpioecznik ABS hamulec był ok, koła sie nie blokowały.

no ładnie czyli niepotrzebnie wymieniałem tarcze i resztę? mogły pewnie jeszcze chwilę pociągnąć..... ciekawe na jak długo pozostaną jak brzytwy? Ktoś jeszcze coś takiego ćwiczył jak Marcino? może jest to jakieś rozwiązanie

a jakby co mi po wymianie zostało jeszcze 0,5l DOTa 5.1 jakbyś był w pobliżu obwodnicy zapraszam oddam w dobre ręce
 
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 06-04-2007, 10:28   

a sprawa wyglada tak ze przy ostrym hamowaniu sie ustawił klocki w swoich nowych położeniach i teraz mniejsza siła jest potrzebna do haomowania. Zawsze takie zjawisko odczuwałem w każdym samochodzie, po ostrym hamowaniu, hamulce były czulsze i lepiej chwytały, wbębnach tłumaczyłem to przestawianiem samoregulatorów, a tu pewnie przesunięciem nominalnego położenia klocków - taka jest moja teoria.
A klocki i tarcze trzeba wymieniać i plyn też.
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.