Przesunięty przez: roch_27 14-08-2007, 22:38 |
[EAx 97-04] Podczas hamowania dziwne uderzenia-przód |
Autor |
Wiadomość |
mandro33
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V EA2A
Dołączył: 26 Mar 2007 Posty: 68 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 03-04-2007, 17:50 [EAx 97-04] Podczas hamowania dziwne uderzenia-przód
|
|
|
Kupiłem galanta 97r 16v 2.0 i zaczyna się wszystko pomału w nim psuć.Wczesniej pytałem o szarpanie silnikiem na 2,3 biegu-dzieje się to cały czas dostałem odpowiedz na forum że to mogą być przewody wys/nap niestety to nie to nie maja żadnego przebicia.Natomiast bardziej mnie niepokoją hamulce a mianowicie podczas hamowania w prawym przednim kole sa uderzenia,tarcie tzw. pulsacyjne.Wiem że jest ABS i pulsowanie hamulca powino się włączać przy zblokowanych kołach a nie jak umnie przy kazdym hamowaniu.PROSZĘ KOGOS O POMOC |
_________________ DARIO |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 03-04-2007, 18:48
|
|
|
Najprawdopodobniej pogięta tarcza hamulcowa. Do weryfikacji i ew. przetoczenia/wymiany. |
|
|
|
 |
mandro33
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V EA2A
Dołączył: 26 Mar 2007 Posty: 68 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 03-04-2007, 19:00
|
|
|
Sprawdze tą tarcze obyś miał racje bo to w sumie nie wielki koszt ,z tym że boje się zę to może być coś z pompa ABS-U |
_________________ DARIO |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24279 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-04-2007, 19:20
|
|
|
w Galach 97-98 krzywe tarcze sa dosyc czestym przypadkiem - jak bedziesz przetaczal przednie, to koniecznie tez zrob tylne (wraz z 'bebnami'), bo to wlasnie one czesto daja efekt jakby stukania i odczuwasz to jakby przod bil |
|
|
|
 |
mandro33
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V EA2A
Dołączył: 26 Mar 2007 Posty: 68 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 03-04-2007, 19:49
|
|
|
Zastanawiam sie czy je przetaczać czy podnieść samochód na jedna stronę,zaklinowac włączyć na bieg przy ściągnietym kole sprawdzić wizualnie czy nie biją tarcze.Dodam że tylne hamulce są też tarczowe |
_________________ DARIO |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24279 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-04-2007, 21:53
|
|
|
mandro33 napisał/a: | Dodam że tylne hamulce są też tarczowe |
tak, ale w srodku tarcz sa takie niby bebny - do ham. recznego - jak sciagniesz, to kapniesz o co chodzi |
|
|
|
 |
futro68
Mitsumaniak

Auto: L-400, Astra H, Nissan NV200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2006 Posty: 208 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 04-04-2007, 21:53
|
|
|
dokładnie tak jak napisał krzyżak - tarcze mogą być pogięte - u mnie były identyczne objawy - przypadłość modelu. skończyło się na nowych tarczach i klockach na przód i przetoczeniu tyłu i nowych klocach. przetoczenie jest najtańsze mi wyszło 30 zł i od razu jak ręką odjął. |
|
|
|
 |
remkowsky [Usunięty]
|
Wysłany: 04-04-2007, 22:04
|
|
|
futro68 napisał/a: | przetoczenie jest najtańsze mi wyszło 30 zł i od razu jak ręką odjął. |
a na dlugo ci to przetoczenie wystarczylo?? robilem to jakis czas temu, efekt extra ale po przejechaniu 1000kilo wszystko wrocilo do "normy" |
|
|
|
 |
futro68
Mitsumaniak

Auto: L-400, Astra H, Nissan NV200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2006 Posty: 208 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 04-04-2007, 22:14
|
|
|
trochę mnie martwisz........ było robione całkiem ostatnio więc nie wiem jak długo pociągnie. pytanie tylko czy przy nowych tarczach może być dobry efekt przez dłuższy czas. |
|
|
|
 |
remkowsky [Usunięty]
|
Wysłany: 04-04-2007, 22:23
|
|
|
a to juz zalezy na jakie trafisz moj mechanik w swoim EA juz chyba 3 razy wymienial, na ostatnich przejechal 500kilo i po frytkach teraz zalozyl Nipparts, dosyc tanie i narazie jest OK!! |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 05-04-2007, 01:07
|
|
|
Szybkość pogiecia tarczy zalezy od jej grubosci, stoczona tarcza zawsze bedzie cieńsza niż nowa, tak że pewnie szybciej sie pofaluje...
A tak na marginesie, co daje przetoczenie tych niby bębnów, skoro one są tylko do ręcznego? |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10660 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 05-04-2007, 08:32
|
|
|
Ja wczoraj testowałem swoje hamulce, tzn
wypiołem bezpiecznik ABS, i sie przejechałem, pierwsze hamowanie jedno koło pisk, pozniej próba recznego był ok, i jeszcze jedno hamowanie. Pozniej nawrót rozpedziłem sie sie tak do 90km/h i pedał w podloge, za mna kupa dymu i 2 slady, naciskam pozniej jeszcze raz lekko i hamuleć jak brzytwa, zpuełnie inny niż przed testem, taki ostry. Wróciłem do garazu tarcze byy gorące, załozyłem bezpioecznik ABS hamulec był ok, koła sie nie blokowały. Kolega nie miał czasu wiec nic z operacji wymiany płynu nie wyszło. I teraz moje pytanie.... Czy wymiana płynu jest koneczna? czy raczej tylko odpowietrzenie? Dziś jak zimny to hamulce jakby normalne sie zrobiły...
Pozdr |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24279 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-04-2007, 09:51
|
|
|
oj Marcin - na odpowietrzenie tez zuzyjesz troche DOTa i zrobisz prawie to samo co przy wymianie plynu - a litr DOT 5.1 kosztuje 30 zl (DOT 4 - 20 zl) |
|
|
|
 |
futro68
Mitsumaniak

Auto: L-400, Astra H, Nissan NV200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2006 Posty: 208 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 06-04-2007, 09:15
|
|
|
Marcino napisał/a: | hamuleć jak brzytwa, zpuełnie inny niż przed testem, taki ostry. Wróciłem do garazu tarcze byy gorące, załozyłem bezpioecznik ABS hamulec był ok, koła sie nie blokowały. |
no ładnie czyli niepotrzebnie wymieniałem tarcze i resztę? mogły pewnie jeszcze chwilę pociągnąć..... ciekawe na jak długo pozostaną jak brzytwy? Ktoś jeszcze coś takiego ćwiczył jak Marcino? może jest to jakieś rozwiązanie
a jakby co mi po wymianie zostało jeszcze 0,5l DOTa 5.1 jakbyś był w pobliżu obwodnicy zapraszam oddam w dobre ręce |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 06-04-2007, 10:28
|
|
|
a sprawa wyglada tak ze przy ostrym hamowaniu sie ustawił klocki w swoich nowych położeniach i teraz mniejsza siła jest potrzebna do haomowania. Zawsze takie zjawisko odczuwałem w każdym samochodzie, po ostrym hamowaniu, hamulce były czulsze i lepiej chwytały, wbębnach tłumaczyłem to przestawianiem samoregulatorów, a tu pewnie przesunięciem nominalnego położenia klocków - taka jest moja teoria.
A klocki i tarcze trzeba wymieniać i plyn też. |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
|