Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Piszczy przy ruszaniu i dodawaniu biegów
Autor Wiadomość
Sebek 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.8 GDI 2002 Eleg Autm
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 58
Skąd: Warszawa-Bielany
  Wysłany: 30-01-2010, 00:12   Piszczy przy ruszaniu i dodawaniu biegów

Witam,

Mam następujący problem.

Jeżdzę swoją Cari do pracki codziennie i z ruszeniem nie mam problemu (autko stoi w garażu). Jedzie do pracy pięknie i gładko, rusza od razu, więc generalnie nie ma problemu.

Auto stoi 8 godzin w pracy na parkingu i po 8 godzinach jak ruszam pali od razu ale przy wciskaniu biegu (niskiego) słysze okropny pisk, jak wycisnę bieg pisku nie ma. Przy skręcie również piszczy ale nie zawsze. Generalnie po ruszeniu dzieje sie tak góra dwa - trzy razy. Ważne jest to, że mam automat.

Tak dzieje się tylko 2-3 minuty po starcie (jakby się coś rozgrzewało), potem jest wszystko w jak najlepszym porządku i autko znów jedzie jak marzenie.

Pisk pochodzi z przedniej części samochodu.

Co to jest? :(

Dziękuję za pomoc.
 
 
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 30-01-2010, 00:47   

Witam,

Również mam podobny problem. jednak moim zdaniem wina leży po stronie któregoś paska, nie sprawdzałem jeszcze, gdyż nie ma zbytnio warunków ostatnimi czasy na to.

Wyczytałem, że paski nie są drogie i warto stosować paski firmy Mitsuboshi.

Paski ponoć piszczą z biegiem czasu - po znacznym zużyciu, lub w wyniku słabego naciągnięcia, z którym nie należy przesadzać, aby łożyska nie dostały w tyłek. czasami może trzeszczeć jakieś łożysko od pompy(wyczytałem na grupach dyskusyjnych).

U mnie zjawisko tylko czasami występuje, po dłuższym odstaniu auta, ale problem znika po krótkiej chwili max 6 sek.

Pozdrawiam,
Michał
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 31-01-2010, 09:12   

A nie przymarzają ci czasem hamulce? Szczególnie ręczny?
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Sebek 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.8 GDI 2002 Eleg Autm
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2009
Posty: 58
Skąd: Warszawa-Bielany
Wysłany: 03-02-2010, 19:11   

saphire napisał/a:
A nie przymarzają ci czasem hamulce? Szczególnie ręczny?

Cześć Bartek :)
ja na ręcznym nie stawiam prawie nigdy (AT) a jesli już to nie za mocno zaciągam. Chyba, że to nie chodzi o ręczny.

Brzmi jak pasek (jakiś) tylko nie wiem za bardzo jaki. :roll:

Cholera, dziś było +1C i ta sama sytuacja. Jak dodaję gaz na jedynce to piszczy, jak popuszczę - przestaje - dodam gazu i już jest ok.
Chyba w końcu pojadę do warsztatu. :cry:
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-02-2010, 19:32   

Może to po prostu pasek klinowy ;)

Najlepiej wziąć kolegę z pracy, otworzyć maskę, kolega wrzuca bieg a ty słuchasz.
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
MichuGdy 
Mitsumaniak


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 389
Skąd: Gdynia
Wysłany: 28-03-2010, 03:42   

Przymierzam się do wymiany paska, jeśli to pomoże to dam znać. Objawy identyczne co kolega powyżej opisał. Niezależnie od temperatury - czy to zimno, czy ciepło.

Pozdrawiam

[ Dodano: 03-04-2010, 14:07 ]
Zatem sprawy maja się tak...

Aby rozwiązać ten problem można dokonać 2 rzeczy:

Opcja 1. Jeśli pasek wygląda w miarę dobrze, należy naciągnąć z umiarem oba paski. Naciąg reguluje się śruba przy każdym pasku. powinny uginać się na wysokość 1,5 cm przy nacisku kciukiem o sile 5KG (to taka domowa metoda, profesjonalnie używa się odpowiedniego narzędzia koszt ok 250 zł).

Opcja 2. Wymienić oba paski. Osobiście użyłem paski firmy MITSUBOSHI, modele: E14PK775oraz E15PK1325 (posiadam samochód z klimatyzacją). Wymiana, jako że robiłem to pierwszy raz dostarczyła mi wielu problemów :) Za drugim razem poszłoby łatwiej. Filozofii dużej nie ma, jedynie ciężki dostęp jest.
Pomocne przy tym zabiegu będzie, odkręcenie prawego koła oraz demontaż plastików nadkola, aby umożliwić dobry dostęp do pasków wieloklinowych. W moim wypadku pomocny był również demontaż alternatora, gdyż nie można było nałożyć nowego paska napędzającego alternator. Na koniec regulacja. I na chwile obecną wszystko wydaje się działać prawidłowo.

Pozdrawiam,
Michał
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.