Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:56 |
Problemy z temperatura |
Autor |
Wiadomość |
panadam2
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2016 Posty: 8 Skąd: jawor
|
Wysłany: 27-04-2016, 22:21 Problemy z temperatura
|
|
|
Witam
mam problem z temperatura. Jechałem ostatnio autostrada z prędkością 130-140 km/h i nagle wskazówka doszła do czerwonego pola. Myślałem że czujnik dostał wariacji ponieważ po chwili wrócił na swoje miejsce i przez resztę drogi ciągle wskaźnik się "kiwał".
Na następny dzień okazało się że brakuje płynu w chłodnicy ok 2,5L dolałem i wszystko jest ok jak jeżdżę po mieście. Niestety gdy wyruszam w trasę przez odpowietrznik w zbiorniczku wyrównawczym wybija płyn chłodniczy. I zaś ubywa. Akumulator już cały opluty płynem. Węże wszystkie suche.
Wina termostatu ?
od czego proponujecie zacząć ?? |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 28-04-2016, 00:02
|
|
|
Brak 2.5l by tłumaczył okresowe gotowanie się. Ale wypluwanie płynu przez odpowietrznik oznaczałoby powstanie dużego ciśnienia. Uszkodzenie termostatu sterującego obwodami chłodzenia, nie powinno dać takiego objawu, w końcu obwód do chłodnicy zawsze będzie otwarty.
Jakbym miał coś zasugerować to może spaliny przedostają się do układu chłodzenia przez np pękniętą głowicę. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 28-04-2016, 06:35
|
|
|
Może też być wina korka w chłodnicy który jest zaworem dwustronnego działania. Co do uszkodzenia głowicy czy uszczelki głowicy to można to sprawdzić w bardzo prosty sposób za pomocą tego testu http://allegro.pl/listing...ul-aut-1-3-0408
Trzeba to zamontować zamiast korka w chłodnicy i odpalić auto, w razie nieszczelności płyn odpowiednio się odbarwi. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 28-04-2016, 09:19
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Może też być wina korka w chłodnicy który jest zaworem dwustronnego działania. | Co masz na myśli? Mechanizm korka działa tylko jak zawór bezpieczeństwa. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 28-04-2016, 09:51
|
|
|
Nie do końca, jeśli w układzie jest większe ciśnienie to płyn jest przepychany do zbiorniczka a jak wytwarza się podciśnienie po ostygnięciu płynu to płyn jest zasysany spowrotem. Nie jest tak oczywiście w każdym układzie chłodzenia ale akurat Miśki tak mają. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 28-04-2016, 13:02
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Nie do końca, jeśli w układzie jest większe ciśnienie to płyn jest przepychany do zbiorniczka a jak wytwarza się podciśnienie po ostygnięciu płynu to płyn jest zasysany spowrotem. | Czyli prawie jak w każdym samochodzie. O ile dobrze pamiętam w o1, jak się odkręca korek, to widać że króciec do wężyka do zbiorniczka jest poniżej powierzchni do której dociskana jest uszczelka w korku. Zatem sprężyna w korku, dociska uszczelkę i w przypadku jakby przewód do zbiorniczka był zapchany, odpowiednio duże ciśnienie może odepchnąć uszczelkę i upuścić ciśnienia. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 28-04-2016, 13:23
|
|
|
Nie w każdym tak jest, np. Oplach w starej astrze był układ całkiem zamknięty z korkiem jedynie w zbiorniczku. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 28-04-2016, 13:27
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Nie w każdym tak jest, np. Oplach w starej astrze był układ całkiem zamknięty z korkiem jedynie w zbiorniczku. | Ale czym taki układ się różni od tego w O1? W obu jest korek z pseudo-zaworem bezpieczeństwa, tyle że w innym miejscu. W obu konstrukcjach korek z mechanizmem nie bierze udziału w pobieraniu i oddawaniu płynu do zbiorniczka. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 28-04-2016, 14:15
|
|
|
W układzie zamkniętym nie ma takiego zaworka w korku natomiast w takim układzie jak jest w Miśkach płyn przepływa do zbiorniczka i z powrotem w zależności od ciśnienia w układzie. Przewód idący od korka chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego sięga praktycznie do dna zbiorniczka będąc cały czas zanurzony w płynie przez co podczas zasysania do układu chłodzenia nie dostaje się powietrze. |
|
|
|
 |
panadam2
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2016 Posty: 8 Skąd: jawor
|
Wysłany: 02-05-2016, 08:24
|
|
|
I udało się rozwiązać problem. Był to korek przelewowy chłodnicy. Pożyczyłem od innego Miśka i jak ręką odjął. Aż od razu zbiorniczek przelewowy uzupełnił się w płyn z racji dużego zalegania ciśnienia w wężach. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-05-2016, 22:01
|
|
|
Czasem warto zacząć od najprostszych rzeczy |
|
|
|
 |
|