Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:56
Problemy z temperatura
Autor Wiadomość
panadam2 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 8
Skąd: jawor
  Wysłany: 27-04-2016, 22:21   Problemy z temperatura

Witam

mam problem z temperatura. Jechałem ostatnio autostrada z prędkością 130-140 km/h i nagle wskazówka doszła do czerwonego pola. Myślałem że czujnik dostał wariacji ponieważ po chwili wrócił na swoje miejsce i przez resztę drogi ciągle wskaźnik się "kiwał".
Na następny dzień okazało się że brakuje płynu w chłodnicy ok 2,5L dolałem i wszystko jest ok jak jeżdżę po mieście. Niestety gdy wyruszam w trasę przez odpowietrznik w zbiorniczku wyrównawczym wybija płyn chłodniczy. I zaś ubywa. Akumulator już cały opluty płynem. Węże wszystkie suche.


Wina termostatu ?

od czego proponujecie zacząć ??
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 28-04-2016, 00:02   

Brak 2.5l by tłumaczył okresowe gotowanie się. Ale wypluwanie płynu przez odpowietrznik oznaczałoby powstanie dużego ciśnienia. Uszkodzenie termostatu sterującego obwodami chłodzenia, nie powinno dać takiego objawu, w końcu obwód do chłodnicy zawsze będzie otwarty.
Jakbym miał coś zasugerować to może spaliny przedostają się do układu chłodzenia przez np pękniętą głowicę.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-04-2016, 06:35   

Może też być wina korka w chłodnicy który jest zaworem dwustronnego działania. Co do uszkodzenia głowicy czy uszczelki głowicy to można to sprawdzić w bardzo prosty sposób za pomocą tego testu http://allegro.pl/listing...ul-aut-1-3-0408
Trzeba to zamontować zamiast korka w chłodnicy i odpalić auto, w razie nieszczelności płyn odpowiednio się odbarwi.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 28-04-2016, 09:19   

plecho1 napisał/a:
Może też być wina korka w chłodnicy który jest zaworem dwustronnego działania.
Co masz na myśli? Mechanizm korka działa tylko jak zawór bezpieczeństwa.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-04-2016, 09:51   

Nie do końca, jeśli w układzie jest większe ciśnienie to płyn jest przepychany do zbiorniczka a jak wytwarza się podciśnienie po ostygnięciu płynu to płyn jest zasysany spowrotem. Nie jest tak oczywiście w każdym układzie chłodzenia ale akurat Miśki tak mają.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 28-04-2016, 13:02   

plecho1 napisał/a:
Nie do końca, jeśli w układzie jest większe ciśnienie to płyn jest przepychany do zbiorniczka a jak wytwarza się podciśnienie po ostygnięciu płynu to płyn jest zasysany spowrotem.
Czyli prawie jak w każdym samochodzie. O ile dobrze pamiętam w o1, jak się odkręca korek, to widać że króciec do wężyka do zbiorniczka jest poniżej powierzchni do której dociskana jest uszczelka w korku. Zatem sprężyna w korku, dociska uszczelkę i w przypadku jakby przewód do zbiorniczka był zapchany, odpowiednio duże ciśnienie może odepchnąć uszczelkę i upuścić ciśnienia.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-04-2016, 13:23   

Nie w każdym tak jest, np. Oplach w starej astrze był układ całkiem zamknięty z korkiem jedynie w zbiorniczku.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 28-04-2016, 13:27   

plecho1 napisał/a:
Nie w każdym tak jest, np. Oplach w starej astrze był układ całkiem zamknięty z korkiem jedynie w zbiorniczku.
Ale czym taki układ się różni od tego w O1? W obu jest korek z pseudo-zaworem bezpieczeństwa, tyle że w innym miejscu. W obu konstrukcjach korek z mechanizmem nie bierze udziału w pobieraniu i oddawaniu płynu do zbiorniczka.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-04-2016, 14:15   

W układzie zamkniętym nie ma takiego zaworka w korku natomiast w takim układzie jak jest w Miśkach płyn przepływa do zbiorniczka i z powrotem w zależności od ciśnienia w układzie. Przewód idący od korka chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego sięga praktycznie do dna zbiorniczka będąc cały czas zanurzony w płynie przez co podczas zasysania do układu chłodzenia nie dostaje się powietrze.
 
 
panadam2 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 8
Skąd: jawor
Wysłany: 02-05-2016, 08:24   

I udało się rozwiązać problem. Był to korek przelewowy chłodnicy. Pożyczyłem od innego Miśka i jak ręką odjął. Aż od razu zbiorniczek przelewowy uzupełnił się w płyn z racji dużego zalegania ciśnienia w wężach.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-05-2016, 22:01   

Czasem warto zacząć od najprostszych rzeczy :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.