Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[GDI] Zimny szarpie, rozgrzany leciutko przerywa
Autor Wiadomość
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 03-02-2011, 19:34   [GDI] Zimny szarpie, rozgrzany leciutko przerywa

Witam. Następujący kłopot mam. Po odpaleniu silnika od razu ruszam. Na prostej drodze i trzecim biegu przy minimalnym nacisku na pedał gazu (ok. 1800rpm wszak silnik ledwo co odpalony) zaczyna mocno szarpać i zwalniać, mocniejsze naciśnięcie pedału przywraca jednostajne przyśpieszenie. Po rozgrzaniu sytuacja jest nieco inna otóż przy minimalnym nacisku zaczyna minimalnie zwalniać i przyśpieszać, nie ma płynnej jazdy. Błędów brak, Kłopoty z baterią w laptopie nie pozwalają mi zebrać nieco danych za pomocą evoscana. Przepustnica była czyszczona niedawno, cały dolot ok 7000km temu. Od czego zacząć szukanie ?
_________________

 
 
kozaR 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2011
Posty: 78
Skąd: Pakość
Wysłany: 03-02-2011, 19:45   

a ssanie działa w samochodzie ?? fajkocewki ?? pompa wc sprawdzona ??
_________________
"... życie jest za krótkie żeby jeździć dieslem ..."
 
 
 
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 03-02-2011, 20:19   

kozaR napisał/a:
a ssanie działa w samochodzie ?? fajkocewki ?? pompa wc sprawdzona ??

Cześć. Fajkocewki...są... Sanie działa, minuta dwie i mam 750 obrotów. Ciśnienie w miarę stabilne między 4.9 a 5.3. Powyżej temperatury ujemnej nie zauważyłem takich problemów.
_________________

 
 
rysiul 
Mitsumaniak


Auto: wstyd powiedzieć
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 244
Skąd: Wrocław
Wysłany: 06-02-2011, 15:35   

Polecam sprawdzenie fajko-cewek i przy okazji stanu świec zapłonowych
 
 
 
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 07-02-2011, 09:57   

Ustawiłem położenie śruby przepustnicy fixed sas według instrukcji (1 i 1/4 obrotu). Tej drugiej nie ruszam bo zaślepiona, tps ustawiony na 0.666V. Na razie samochód odzyskał płynność jazdy, zobaczymy. Trochę martwi mnie throttle position na 13.3% a zawsze miałem 12.5%.
_________________

 
 
aren195612 
Forumowicz

Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 384
Skąd: Stargard Szczeciński
Wysłany: 07-02-2011, 17:06   

Budrys napisał/a:
Trochę martwi mnie throttle position na 13.3%

Mówimy o pomiarze Evoscanem.
Throttle Position i napięcie z TPS wywodzi się z tego samego requestu.
Formuły obliczeniowe są inne. I tak:
0,62 Volt to 12,4%
0,624 Volt to 12,5%
0,64 Volt to 12,8%
0,666 Volt to 13,3%
Czyli między twoim poprzednim a aktualnym ustawieniem masz różnicę 0,042 Volta.
Ciekawe, że taka w sumie niewielka zmiana spowodowała istotny w sumie skutek.
Wychodzi na to że nastawa tego parametru jest bardziej krytyczna jak myślałem....
Rosjanie twierdzą 0,64 Volt i tyle….. Wychodzi na to że raczej 0,64 Volt z ewentualnym małym plusem.
Mowa tu oczywiście o przepustnicy z linką. Potestuj, daj znać czy usterka odeszła "na zawsze".

Pozdrawiam
 
 
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 07-02-2011, 19:25   

aren195612 napisał/a:
Budrys napisał/a:
Trochę martwi mnie throttle position na 13.3%

Mówimy o pomiarze Evoscanem.
Throttle Position i napięcie z TPS wywodzi się z tego samego requestu.
Formuły obliczeniowe są inne. I tak:
0,62 Volt to 12,4%
0,624 Volt to 12,5%
0,64 Volt to 12,8%
0,666 Volt to 13,3%
Czyli między twoim poprzednim a aktualnym ustawieniem masz różnicę 0,042 Volta.
Ciekawe, że taka w sumie niewielka zmiana spowodowała istotny w sumie skutek.
Wychodzi na to że nastawa tego parametru jest bardziej krytyczna jak myślałem....
Rosjanie twierdzą 0,64 Volt i tyle….. Wychodzi na to że raczej 0,64 Volt z ewentualnym małym plusem.
Mowa tu oczywiście o przepustnicy z linką. Potestuj, daj znać czy usterka odeszła "na zawsze".

Pozdrawiam

Witaj ! Jak mówiłem problem występował w czasie ujemnych temperatur a ostatnio było nieco cieplej. Przez pierwsze kilometry obroty według Evoscana były wyższe niż zwykle (781-812) Przez weekend podłącze się do komputera i najwyżej lekko popuszczę śrubkę jak by obroty nie były 750. Patrzyłem teraz na stare logi i miałem tp 12,549%

[ Dodano: 10-02-2011, 17:09 ]
Dziś ustawiłem TP na 12,9% i oczywiście auto na zimnym zaczęło szarpać. Niestety nie mam szans podłączyć w czasie jazdy evoscana by sie przekonać dlaczego zamula. Ustawienie czym prędzej wróciło na 13.3%...
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.