[EA2A/W 2.0] Blad wtryskiwaczy ogromne spalanie |
Autor |
Wiadomość |
Korczuk
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2012 Posty: 26 Skąd: zielona góra
|
Wysłany: 01-04-2012, 09:57 [EA2A/W 2.0] Blad wtryskiwaczy ogromne spalanie
|
|
|
POMOCY przeczytałem już setki stron forum...niestety nie znalazłem nic na mój problem...
Misiek 2.0 spala mi w mieście(przy normalnej jeździe do 2 tys obrotów 17.5 litra lpg... wtrysk lpg w fazie ciekłej lpi vialle wiec sterowanie gazem wtryski wszystko jak na benzynie... benzyny tez spala okolo 15 -17... wymrugalem błąd ... wychodzi błąd wtrysków i czujniki kol w absie... jednak błąd CE zapala się na lpg i często gaśnie przy ruszaniu a zapala sie ZAWSZE na biegu jałowym... poniżej 900 obr (wystarczy ze stojąc na światłach lekko gazuje to się nie zapali
czy ten błąd może mieć wpływ na tak wielkie spalanie?
przecież to autko powinno palić na poziomie maksymalnie 12-14 litrów przy mojej lekkiej nodze nawet mniej... |
_________________ Korcz |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 01-04-2012, 10:25
|
|
|
Jaki kod błędu?
Najpierw trzeba dojsc czemu pali duzo PB bo instalacja nic do tego nie ma.
Przede wszystkim sonda i jeszcze raz sonda. Najlepiej podpiety oscyloskop lub evoscan. Wymiana sondy w ciemno jest raczej nie za tania, wiec nie polecam. |
|
|
|
 |
marcinspike
Forumowicz
Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 142 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 01-04-2012, 10:27
|
|
|
dziwne że to samo masz na LPG jak i Pb. Wysokie spalanie zawsze było związane z uszkodzeniem sondy lambda, niemniej jednak polecam udać się do jakiegoś dobrego warsztatu, co by się tym fachowcy zajęli. |
|
|
|
 |
Korczuk
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2012 Posty: 26 Skąd: zielona góra
|
Wysłany: 01-04-2012, 10:40
|
|
|
Zapomniałem dodać... Sondy lambda sprawdzone nie przekraczaja 1 v praca w normieblad bodajze 41 oznaczał wtryski ale auto nie ma spadkow mocy obroty idelane pali na kopa czy zimny czy cieply jak pisalem intalacja lpg ma to samo sterowanie co benzyna tzn komputer benzyny steruje mi wtryskiwaczami nie mam zadnych modyfikacji bo to gaz plynny... nie wiem juz co to może być auto zagrzewa mi sie szybko moze czujnik temperatury/termostat? |
_________________ Korcz |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 01-04-2012, 10:58
|
|
|
Nie znam LPI Vialle, ale może być tak że nie ma związku wysokiego spalania z tym błędem. Skupiłbym się na spalaniu PB. To, że sonda pracuje w zakresie, nie znaczy, że jest dobra. Ważny jest jej przebieg i czułość. Może być tak, że już umiera i ecu nie wykrywa jej dysfunkcji, ale pracuje na wysokich korektach by obudzić sondę do życia. W przypadku takich problemów najleszpe rozwiązanie to diagnostyka komputerowa, ale nie polegająca na czytaniu błędów. Można ocenić pracę silnika na podstawie logów z kilku najważniejszych czujników. Można to zrobić za pomocą evoscan i kabelka vaga ze zwartymi pinami. Jest o tym na forum. Nie pamietam ktora wersja kabelka.
Czujnik tem tez mozesz zmierzyc. Potrzebna jest rezystancja na zimnym i cieplym silniku, choc wazniejszy pomiar jest na cieplym. |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 01-04-2012, 12:14
|
|
|
Takie może i głupie pytanie: a filtr powietrza wymieniony? Żadnych śmieci w dolocie? |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
Korczuk
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2012 Posty: 26 Skąd: zielona góra
|
Wysłany: 01-04-2012, 14:52
|
|
|
Wszystkie filtry wymienione.. kable wysokiego napiecia i swiece/pasek alternatora maja jakis wplyw na spalanie?
p.s auto pali odrazu wiec pewnie nie są w złym stanie |
_________________ Korcz |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 01-04-2012, 14:55
|
|
|
Znikomy wplyw. |
|
|
|
 |
Korczuk
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2012 Posty: 26 Skąd: zielona góra
|
Wysłany: 01-04-2012, 15:19
|
|
|
Widze ,ze nikt mi nie pomoże... nie wiem juz sam o co chodzi... żeby jeszcze silnik nierówno chodził... a tak nawet nie wiadomo gdzie szukać
/rozrzad pompa wody tez wymienione
termostat i czujnik temp silnika? czy to nie wplywa na spalanie?
i jakie byly by objawy zepsutego termostatu i czujnikaa? |
_________________ Korcz |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 01-04-2012, 16:18
|
|
|
Korczuk napisał/a: | Widze ,ze nikt mi nie pomoże... | Owczar Ci nie napisał co masz zrobić? Korczuk napisał/a: | i jakie byly by objawy zepsutego termostatu i czujnikaa? | Termostatu za niska lub za wysoka temperatura na wskaźniku temperatury, a czujnika temperatury silnika (2 pinowego) brak "ssania" przede wszystkim. |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 01-04-2012, 17:22
|
|
|
Korczuk napisał/a: | Widze ,ze nikt mi nie pomoże... |
To nie Romet, w którym albo był zapchany gaźnik albo cewka spalona ewentualnie ciśnienia brak. Do diagnozy potrzeba danych, chociażby analiza spalin co by stwierdzić czy mieszanka nie za bogata bo może któryś wtryskiwacz już nie trzymać i sobie leje i leje, sprawdź świece czy wszystkie tak samo zużyte i tę nieszczęsna sondę bo sterownik LPG pobiera dane z komputera auta by dobrać dawkę i czas wtrysku więc zająć się trzeba najpierw Pb.
A najważniejsze: Nagle zaczął więcej palić czy od samego początku żłopie? Autko masz długo, czy od niedawna, gdyż poprzedni User mógł zalutować "czip tuning IAT resistans + xx BHP" i stąd takie problemy. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
Korczuk
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2012 Posty: 26 Skąd: zielona góra
|
Wysłany: 01-04-2012, 17:38
|
|
|
sprawdzę te hamulce ale wątpię ze to coś z hamowaniem bo na warsztacie mi sprawdzali co mi hałasuje jak jadę i nic nie wyszło.. okazało się ze kola do wyważenia wiec gdyby to hamulce to by słyszeli ze tra .. auto mam od miesiąca i od początku tak spala
a co to jest ten chip?? o co w tym chodzi? |
_________________ Korcz |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 01-04-2012, 17:46
|
|
|
Na internecie tego pełno, wlutowuje się opornik w obwód czujnika temperatury powietrza zasysanego on daje zmianę sygnału do komputera o zaniżonej lub zawyżonej temperaturze powietrza, a komputer podtrzymuje dłużej ssanie lub wydłuża czas wtrysku (ewentualnie zubaża mieszankę jak jest opcja eco w czipie) i taka jest zasada działania tego ustrojstwa. Wiele osób miało z tym problem po zakupie auta. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
Korczuk
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 2.0 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2012 Posty: 26 Skąd: zielona góra
|
Wysłany: 01-04-2012, 18:23
|
|
|
I9I czyli sposob na to - wymiana czujnika? |
_________________ Korcz |
|
|
|
 |
|