Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Blad wtryskiwaczy ogromne spalanie
Autor Wiadomość
Korczuk 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 26
Skąd: zielona góra
Wysłany: 01-04-2012, 09:57   [EA2A/W 2.0] Blad wtryskiwaczy ogromne spalanie

POMOCY przeczytałem już setki stron forum...niestety nie znalazłem nic na mój problem...
Misiek 2.0 spala mi w mieście(przy normalnej jeździe do 2 tys obrotów 17.5 litra lpg... wtrysk lpg w fazie ciekłej lpi vialle wiec sterowanie gazem wtryski wszystko jak na benzynie... benzyny tez spala okolo 15 -17... wymrugalem błąd ... wychodzi błąd wtrysków i czujniki kol w absie... jednak błąd CE zapala się na lpg i często gaśnie przy ruszaniu a zapala sie ZAWSZE na biegu jałowym... poniżej 900 obr (wystarczy ze stojąc na światłach lekko gazuje to się nie zapali
czy ten błąd może mieć wpływ na tak wielkie spalanie?
przecież to autko powinno palić na poziomie maksymalnie 12-14 litrów przy mojej lekkiej nodze nawet mniej...
_________________
Korcz
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 01-04-2012, 10:25   

Jaki kod błędu?

Najpierw trzeba dojsc czemu pali duzo PB bo instalacja nic do tego nie ma.
Przede wszystkim sonda i jeszcze raz sonda. Najlepiej podpiety oscyloskop lub evoscan. Wymiana sondy w ciemno jest raczej nie za tania, wiec nie polecam.
 
 
marcinspike 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 01-04-2012, 10:27   

dziwne że to samo masz na LPG jak i Pb. Wysokie spalanie zawsze było związane z uszkodzeniem sondy lambda, niemniej jednak polecam udać się do jakiegoś dobrego warsztatu, co by się tym fachowcy zajęli.
 
 
Korczuk 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 26
Skąd: zielona góra
Wysłany: 01-04-2012, 10:40   

Zapomniałem dodać... Sondy lambda sprawdzone nie przekraczaja 1 v praca w normieblad bodajze 41 oznaczał wtryski ale auto nie ma spadkow mocy obroty idelane pali na kopa czy zimny czy cieply jak pisalem intalacja lpg ma to samo sterowanie co benzyna tzn komputer benzyny steruje mi wtryskiwaczami nie mam zadnych modyfikacji bo to gaz plynny... nie wiem juz co to może być auto zagrzewa mi sie szybko moze czujnik temperatury/termostat?
_________________
Korcz
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 01-04-2012, 10:58   

Nie znam LPI Vialle, ale może być tak że nie ma związku wysokiego spalania z tym błędem. Skupiłbym się na spalaniu PB. To, że sonda pracuje w zakresie, nie znaczy, że jest dobra. Ważny jest jej przebieg i czułość. Może być tak, że już umiera i ecu nie wykrywa jej dysfunkcji, ale pracuje na wysokich korektach by obudzić sondę do życia. W przypadku takich problemów najleszpe rozwiązanie to diagnostyka komputerowa, ale nie polegająca na czytaniu błędów. Można ocenić pracę silnika na podstawie logów z kilku najważniejszych czujników. Można to zrobić za pomocą evoscan i kabelka vaga ze zwartymi pinami. Jest o tym na forum. Nie pamietam ktora wersja kabelka.

Czujnik tem tez mozesz zmierzyc. Potrzebna jest rezystancja na zimnym i cieplym silniku, choc wazniejszy pomiar jest na cieplym.
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 01-04-2012, 12:14   

Takie może i głupie pytanie: a filtr powietrza wymieniony? Żadnych śmieci w dolocie?
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Korczuk 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 26
Skąd: zielona góra
Wysłany: 01-04-2012, 14:52   

Wszystkie filtry wymienione.. kable wysokiego napiecia i swiece/pasek alternatora maja jakis wplyw na spalanie?
p.s auto pali odrazu wiec pewnie nie są w złym stanie
_________________
Korcz
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 01-04-2012, 14:55   

Znikomy wplyw.
 
 
Korczuk 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 26
Skąd: zielona góra
Wysłany: 01-04-2012, 15:19   

Widze ,ze nikt mi nie pomoże... nie wiem juz sam o co chodzi... żeby jeszcze silnik nierówno chodził... a tak nawet nie wiadomo gdzie szukać



/rozrzad pompa wody tez wymienione
termostat i czujnik temp silnika? czy to nie wplywa na spalanie?
i jakie byly by objawy zepsutego termostatu i czujnikaa?
_________________
Korcz
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 01-04-2012, 15:53   

a czy hamulce przypadkiem ci nie trzymaja?
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 01-04-2012, 16:18   

Korczuk napisał/a:
Widze ,ze nikt mi nie pomoże...
Owczar Ci nie napisał co masz zrobić?
Korczuk napisał/a:
i jakie byly by objawy zepsutego termostatu i czujnikaa?
Termostatu za niska lub za wysoka temperatura na wskaźniku temperatury, a czujnika temperatury silnika (2 pinowego) brak "ssania" przede wszystkim.
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 01-04-2012, 17:22   

Korczuk napisał/a:
Widze ,ze nikt mi nie pomoże...

To nie Romet, w którym albo był zapchany gaźnik albo cewka spalona ewentualnie ciśnienia brak. Do diagnozy potrzeba danych, chociażby analiza spalin co by stwierdzić czy mieszanka nie za bogata bo może któryś wtryskiwacz już nie trzymać i sobie leje i leje, sprawdź świece czy wszystkie tak samo zużyte i tę nieszczęsna sondę bo sterownik LPG pobiera dane z komputera auta by dobrać dawkę i czas wtrysku więc zająć się trzeba najpierw Pb.

A najważniejsze: Nagle zaczął więcej palić czy od samego początku żłopie? Autko masz długo, czy od niedawna, gdyż poprzedni User mógł zalutować "czip tuning IAT resistans + xx BHP" i stąd takie problemy.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Korczuk 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 26
Skąd: zielona góra
Wysłany: 01-04-2012, 17:38   

sprawdzę te hamulce ale wątpię ze to coś z hamowaniem bo na warsztacie mi sprawdzali co mi hałasuje jak jadę i nic nie wyszło.. okazało się ze kola do wyważenia wiec gdyby to hamulce to by słyszeli ze tra .. auto mam od miesiąca i od początku tak spala


a co to jest ten chip?? o co w tym chodzi?
_________________
Korcz
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 01-04-2012, 17:46   

Na internecie tego pełno, wlutowuje się opornik w obwód czujnika temperatury powietrza zasysanego on daje zmianę sygnału do komputera o zaniżonej lub zawyżonej temperaturze powietrza, a komputer podtrzymuje dłużej ssanie lub wydłuża czas wtrysku (ewentualnie zubaża mieszankę jak jest opcja eco w czipie) i taka jest zasada działania tego ustrojstwa. Wiele osób miało z tym problem po zakupie auta.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Korczuk 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 26
Skąd: zielona góra
Wysłany: 01-04-2012, 18:23   

I9I czyli sposob na to - wymiana czujnika?
_________________
Korcz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.