Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaka sonda lambda do gdi 125KM
Autor Wiadomość
Hagi 
Forumowicz

Auto: carisma gdi 99 po lifcie
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 57
Skąd: Tczew
Wysłany: 22-06-2009, 12:36   Jaka sonda lambda do gdi 125KM

Mam zamiar wymienic sondę lambda i mam pytanie czy musi byc dedykowana czy wystarczy wstawic uniwersalną jakiejś renomowanej firmy np.ngk, bosch,walker.Róznice w cenie są znaczne więc stąd moje pytanie.
 
 
wiesiek1901 
Nowy Forumowicz
wiesiek1901

Auto: mitsubishi carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 25
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 09-07-2009, 21:26   

Przerabiałem ten temat i jeśli mogę coś doradzić to nie sondę uniwersalną.Warto zainwestowć w sondę dedykowaną do GDI z wtyczką.Ja zakupiłem NGK i jestem spokojny zero problemów.
 
 
jolly69 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 267
Skąd: Pruszków
Wysłany: 10-07-2009, 19:37   

wiesiek1901 napisał/a:
Przerabiałem ten temat i jeśli mogę coś doradzić to nie sondę uniwersalną.


W takim razie powiedz co się działo z uniwersalną ??
 
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 10-07-2009, 20:04   

Pewnie był problem z podłączeniem.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
wiesiek1901 
Nowy Forumowicz
wiesiek1901

Auto: mitsubishi carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 25
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 12-07-2009, 13:33   

Problem nie polega na połączeniu.Jeśli posiadamy w swojej carismie silnik GDI to świece NGK IZFR6B.Ta świeca żaden zamiennik.Podobna sytuacja jest z sondą ma być dedykowana do konkretnego silnika,a nie uniwersalna.
 
 
jolly69 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 267
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-07-2009, 19:10   

wiesiek1901 napisał/a:
Podobna sytuacja jest z sondą ma być dedykowana do konkretnego silnika,a nie uniwersalna.


a ja się dalej upieram.. dlaczego.. ?? Piszesz bo używasz tylko oryginałów czy miałeś kontakt z zamiennikiem i był do kitu ?? Jeżeli piszesz żeby czegoś nie stosować to napisz dlaczego, bo z Twojej wypowiedzi wynika że nie bo nie...
 
 
 
Hagi 
Forumowicz

Auto: carisma gdi 99 po lifcie
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 57
Skąd: Tczew
Wysłany: 12-07-2009, 20:52   

Jeśli chodzi o swiece to nie ma problemu bo faktycznie są dedykowane tylko jedne ale o sondzie nie ma nigdzie informacji aby stosowac jakis konkretny model więc nie widzę powodu aby nie wstawic uniwersalnej jedynie poza tym ,że jej trwałośc moze byc ograniczona i specjaliści zalecaja stosowanie dedykowanej.
 
 
maniak30 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,8 GDI GLX '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 177
Skąd: czestochowa
  Wysłany: 12-07-2009, 22:00   

Panowie nie ma żadnych problemów z sondą ( przynajmniej u mnie nie było) miałem uniwersalna wytrzymała może miesiąc założyłem NGK i jak narazie mam spokój :mrgreen:
 
 
jolly69 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 267
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-07-2009, 22:03   

maniak30 napisał/a:
Panowie nie ma żadnych problemów z sondą ( przynajmniej u mnie nie było) miałem uniwersalna wytrzymała może miesiąc założyłem NGK i jak narazie mam spokój


No i to jest dla mnie odpowiedź !! Dzięki..
 
 
 
sslay
[Usunięty]

Wysłany: 12-07-2009, 23:02   

Kolego Maniak30 a ta uniwersalna to jakiej firmy była?
 
 
Hagi 
Forumowicz

Auto: carisma gdi 99 po lifcie
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 57
Skąd: Tczew
Wysłany: 14-07-2009, 20:31   

Też jestem ciekaw jaka to była uniwersalna sonda bo w tej chwili na alledrogo mozna dostac uniwersalną NGK czy Boscha za 79zł,po za tym jeszcze jedno małe pytanko do obeznanych w temacie czy sonda zaczyna działac(tzn przesyłac informacje do kompa)juz w momencie odpalenia auta czy dopiero gdy silnik sie nagrzeje.Pytam poniewaz zastanawia mnie czy problemy zaraz po odpaleniu auta mozna powiazac w jakis sposób własnie z sondą.
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 14-07-2009, 20:53   

Poniżej wykres jak pracuje sonda lambda od startu silnika (w tym przypadku był juz rozgrzany)
Żółta - sonda lambda
Niebieska - krokowiec
Zielona - temp silnika
Pomarańczowa - obroty silnika




I tutaj mam właśnie zonka bo nie rozumiem dlaczego po jakimś czasie na luzie sonda zaczyna pracować a krokowiec się zamyka a obroty nieznacznie szaleją (przynajmniej nie zauważalne na desce) ale to pytanie chyba będę musiał zadać w innym temacie aby nie robić bałaganu
_________________

 
 
maniak30 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,8 GDI GLX '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 177
Skąd: czestochowa
Wysłany: 14-07-2009, 21:35   

Witam miałem uniwersalną boscha obecnie mam NGK i spokój oby tak dalej :lol:sonda działa najlepiej jak ma 300 stopni i żeby jej pomóc przy zimnym silniku ma grzałkę do szybszego rozgrzania :wink:
Ostatnio zmieniony przez maniak30 14-07-2009, 21:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hagi 
Forumowicz

Auto: carisma gdi 99 po lifcie
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 57
Skąd: Tczew
Wysłany: 14-07-2009, 21:36   

A więc zakładam,że po odpaleniu silnika za obroty odpowiada krokowy dopiero po chwili zaczyna pracowac sonda,która pomaga utrzymac je na właściwym poziomie.Jestem ciekaw czy taki sam wykres powstanie po odpaleniu na zimnym silniku ponieważ w moim przypadku są problemy po odpaleniu na zimnym silniku.Wszystko wsakzuje na przepustnicę ale chcę się upewnic poniewaz gdi to skomplikowany silnik, nad którym nie jeden mechanik rozkładał ręce
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 14-07-2009, 21:39   

po przekreceniu kluczyka krokowiec sie otwiera troche bardziej.
A ta sonda lambda zaczyna chodzic po ok 7 do 10 minut co jest dziwne bo raczej nie powinna chodzic na jałowym biegu, przynajmniej tak mi sie wydaje. Jak bede miał czas to zrobie wykresy w weekend na zimnym silniku. wtedy zobaczymy jak to wyjdzie
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.