Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] Problem po stluczce...
Autor Wiadomość
haribo99 
Mitsumaniak
02104/KMM


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 48
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-03-2010, 08:30   [Cari 1.9DI-D] Problem po stluczce...

Witam
W czwartek sz.p. prokurator skosil mi lewy przod. Stluczka nie byla jakas super wielka, ale mam wgnieciony lewy blotnik, porysowany zderzak, zbita lampe, w ktorej zlamal sie takze zaczep...
Wczoraj zajrzalem pod maske i okazalo sie, ze mam urwany jakis element... Wisial sobie grzecznie na kablu, pomiedzy innymi elementami silnika. Narazie przypialem go opaska i czekam na orzecznika ubezpieczyciela... Myslalem, ze to EGR, ale jak porownalem z tymi z Allegro to sie okazalo, ze to raczej nie to.
Prosilbym o pomoc:
1. Co to jest?

2. Gdzie to powinno sie znajdowac? Mniemam, ze tam gdzie zaznaczylem na zdjeciu ( tam mnie wszystkie poszlaki prowadza)....


3. Czy to moglo urwac sie podczas stluczki? (Wczesniej nie zwrocilem uwagi czy bylo urwane a stluczka znowu nie byla taka szalowa, ale z drugiej strony niedawno kupilem auto i odrazu robilem rozrzad itp. wiec mysle ze machanik by to zauwazyl...)
Z gory dzieki za pomoc
_________________
---- Tylko uczciwi pozostana dluzej zywi! Beda umierac powoli, tak znacznie bardziej boli, wiec zastanow sie co wolisz....----
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-03-2010, 09:45   

Wygląda jak cewka elektromagnetyczna zaworu EGR, powinno być tam gdzie jest to zaślepione, tak jak Cie prowadziła intuicja, mechanik niekoniecznie mógł to zauważyć zwłaszcza jezeli siedzial w wirze pracy przy Twoim aucie, czy mogło sie urwać w trakcię wypadku, hmmmmmmmmm :? raczej wątpliwe, ze względu na fakt ze widzialem bardziej rypniete auta i to centralnie z przodu, a element ten był w całości.
Nie mówie jednak że jest to niemozliwe, zawsze można zapodać jakiś mit ku temu.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
haribo99 
Mitsumaniak
02104/KMM


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 48
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-03-2010, 09:55   

Jako ze w rozbieranie silnika jeszcze sie nie bawilem, spytam czy aby zamontowac to spowrotem wystarczy:
1 Wyjac rure z kolektora (?)
2. Odkrecic obejme (to mocowane na 3 sruby)
3. Wlozyc i dokrecic elektrozawor?!

Czy to badziewie moglo sie uszkodzic? Za co to odpowiada?
_________________
---- Tylko uczciwi pozostana dluzej zywi! Beda umierac powoli, tak znacznie bardziej boli, wiec zastanow sie co wolisz....----
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-03-2010, 10:15   

To badziewie nie nadaje sie juz pod montaż ponowny, gdyz tworzy to na swój sposób całość z flanszą mocującą do kolektora

więc albo był to celowy zabieg oberwania flanszy i zaślepienie EGR, albo jakieś dziwne drgania podczas wypadku spowodowały ze to sobie tak swobodnie uleciało, obrywająć wałek.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
haribo99 
Mitsumaniak
02104/KMM


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 48
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-03-2010, 10:47   

a mozesz mi podpowiedziec jak sie nazywa ta czesc? Zebym wiedzial co kupic... I podpowiedz mi prosze czy dobrze myslalem jak to wymienic:
Odkrecic rure
Odkrecic 3 sruby na podkladce
przykrecic nowa
_________________
---- Tylko uczciwi pozostana dluzej zywi! Beda umierac powoli, tak znacznie bardziej boli, wiec zastanow sie co wolisz....----
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-03-2010, 10:52   

powinno byc tak ze odkrecasz tylko te 3 srubki, odpinasz kostke, ale w tym przypadku ta czynnosc odpada i wysuwasz zawór z kolektora(czasami potrafi sie zapiec w kolektorze - zakleic sie sadzami).

Nazywa się to zawór recyrkulacji spalin EGR (w Renault oryginał to Pierburg - koszt nowego ori np na alledrogo to 250zł - 500zł)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
haribo99 
Mitsumaniak
02104/KMM


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 48
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-03-2010, 10:55   

a czemu mowiles ze u mnie jest zaslepiony?
Czemu nie da sie go ponownie wsunac?
Do czego to cholerstwo tak naprawde jest potrzebne?
_________________
---- Tylko uczciwi pozostana dluzej zywi! Beda umierac powoli, tak znacznie bardziej boli, wiec zastanow sie co wolisz....----
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 23-03-2010, 11:01   

Poczytaj:
http://forum.mitsumaniaki...4&highlight=egr
http://forum.mitsumaniaki...5&highlight=egr
http://forum.mitsumaniaki...4&highlight=egr
http://forum.mitsumaniaki...6&highlight=egr
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
carismax 
Mitsumaniak
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 405
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-03-2010, 14:49   

Generalnie to ja ten zawor mam cały czas odczepiony i tak z tym jezdze. Niewiem co stanie sie jak bym to spowrotem zamontował 8)
_________________
Bite my shiny, metal ass! - Bender Bending Rodriguez
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 24-03-2010, 07:56   

OK. to podpowiedźcie jak wymotować zawór który ciężko wychodzi, zdjąć cały kolektor i ropą go czy inaczej.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-03-2010, 09:34   

Student napisał/a:
zdjąć cały kolektor i ropą go czy inaczej.
Prędzej upocony i ubrudzony wyciagniesz ten zawór niz rozczepisz zespół kolektorów, które są jakby to ująć no niby są dzielone, ale faktycznie to tak jakby tworzyły jedną całość, ponadto sa na jednej uszczelce oba kolektory.

Jeżeli EGR nie chce się obrócić w kolektorze to niestety ale musisz uzyc do tego celu specjalnego sciagacza, albo jechac do mechanika który zna się na takich rzeczach, bo zawór EGR potrafi niesamowicie narosnąć sadzą, a jeżeli chcesz go napuszczac ropą, w celu rozpuszczenia sadz, to musisz odkrecic Pipe EGR Valve, oraz wyciagnąć przepustnice gaszącą, inazej istnieje ryzyko ze zalejesz ropą Turbine i reszte układu wydechowego.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 25-03-2010, 09:58   

Generalnie to bardziej interesuje mnie wyczyszczenie kolektorów, dolotów , wylotów, zawór to przy okazji.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
haribo99 
Mitsumaniak
02104/KMM


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 48
Skąd: Łódź
Wysłany: 31-03-2010, 12:56   

Dobra odswieze temat. Na zdjeciach w pierwszym poscie widac jak mam uszkodzony zawor (probably pekniety na pol). Kupilem nowy i ... tu problem. Odkrecilem trzy sruby trzymajace stary EGR i za cholere nie moge wyciagnac tych resztek... Moze cos zle robie, a moze ktos ma pomysl jak to zrobic? Probowalem go poluzowac, ale nawet nie drgal, nie ruszyl sie ani milimetr. Z nerwow przypierniczylem w niego, ale nadal sie nie ruszyl...
Help, hilfe itp...
_________________
---- Tylko uczciwi pozostana dluzej zywi! Beda umierac powoli, tak znacznie bardziej boli, wiec zastanow sie co wolisz....----
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 31-03-2010, 13:39   

haribo99, Moje podejrzenia nabrały realnego pedu, widac ktos sobie nie umial poradzic z wyciagnieciem zaworu i dlatego zostal sie w 2 czesciach, jest szansa na jego wyciagniecie, ale do tego trzeba uzyc sciagacza, albo musisz trafic na pojetnego mechanika, niestety szara rzeczywistosc - sam nie dasz rady tego zrobic, jak wielokrotnie spotykalem takie przypadki gdzie nawet sciagacz niemalze wymiekal i nie dawal rady, dlatego zawsze zalecam czyszczenie zaworu EGR w tym silniku przy malych przebiegach raz do roku, przy duzych dwa razy do roku, wszystkopo to aby sie nie zapiekal
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.