Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA3A/W 2.4] Dziwny objaw - silnik sie dławi
Autor Wiadomość
bede 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.4 GDI '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 23
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-02-2010, 10:34   [EA3A/W 2.4] Dziwny objaw - silnik sie dławi

Witam,

po odbyciu dłuższej trasy zauważyłem dziwną przypadłość mojego miska. Podczas wyprzedzania innego pojazdu, wraz ze zwiększaniem prędkości (IV) bieg pojawiły się efekty dławienia silnika (?) - efekt jakby dostał czkawki - wyrywał do przodu i zwalniał. Raz zapaliła się kontrolka 'check engine' która po chwili zgasła. (na krótszych trasach - do 50 km, efekt nie występuje).

Efekt ten występuję podczas wyprzedzania (a wiec gwałtownego zwiększania prędkości - zakres obrotów miedzy 2k a 3k), nie występuje natomiast podczas stałej jazdy, oraz występuje na ciepłym silniku. Czytałem poprzednie posty dotyczące podobnych problemów, pytanie czy u mnie też wszystko kręci się dokoła fajek/fajkocewek?

Pozdrawiam,
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 12-02-2010, 21:37   

witam ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć że daje powoli o sobie znać przepustnica
jeżeli zapaliła ci się kontrolka silnika to pasowało by wy mrugać błędy na złączu diagnostycznym pod kierownicą z prawej strony na forum jest napisane jak to zrobić lub pojechać do serwisu i z czytać błędy na kompie 2 możliwość to wykręcić przepustnicę z auta i ją dokładnie wyczyścić może być na niej nagar i siłownik przepustnicy może nie dawać rady i z tond łapał błąd i przełączał się w tryb awaryjny i z tond brak mocy na szczęście to jedyna rzecz o którą trzeba dbać przy tym silniku
 
 
 
voytech 
Mitsumaniak


Auto: EA3W '99 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 95
Skąd: Czeladź
Wysłany: 15-02-2010, 09:36   

Stawiam na przepustnicę, w drugiej kolejności na pompę paliwa.

http://forum.mitsumaniaki...p=601825#601825
_________________
01559/KMM
 
 
Kunek 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 72
Skąd: Galway/Bardo
Wysłany: 15-02-2010, 12:08   

Stawiam na pompę, miałem takie same objawy auto szarpało przy gwałtownym dodawaniu gazu min. przy wyprzedzaniu. Czyszczenie przepustnicy nic nie poprawiło, dopiero wymiana pompy przyniosła efekt. Kolega wazu dał mi cenne wskazówki dotyczące jaką najlepiej pompę kupić. Pozwole sobie zacytować jego słowa :wink:

"Używka kosztuje w granicach 500-700 zł na allegro, ale można poszukać na szrocie z anglikami. Ja tak zrobiłem i jestem zadowolony. Takie kupienie od "anglika" wydaje mi się korzystniejsze ze względu na ewentualna sprawność elementu. Te samochody sprowadzane są w całości z nastawieniem, że nie będą już jeździć po naszych drogach i jest prawie 100% pewność, że są sprawne, przebieg też jest w miarę przewidywalny (ja liczę, że góra 120000-150000 km). Używki z samochodów sprowadzonych z Niemiec nie wróżą raczej nic dobrego, są zajechane na maxa."
_________________
-->Mój Galant<--
 
 
bede 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.4 GDI '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 23
Skąd: Lublin
Wysłany: 17-02-2010, 07:39   

Dzięki za wskazówki, ale czy jeśli problem występował by z pompą bądź z przepustnicą, to czy nie występowałyby one od samego początku? A ja zaczynam dopiero to czuć jakies 100 km od trasy ;) , a gwałtownie przyspieszać zaczynam wcześniej.

[ Dodano: 17-02-2010, 20:54 ]
Tak wyglądają kontrolki po zwarciu 1 i 4 pinu złącza diagnostycznego. Dobrze myślę ze jest to 41 i 56 ? Jeśli tak to co w tym przypadku ?
http://w881.wrzuta.pl/fil...gine_ea3a_w_2.4

Pozdrawiam,
Ostatnio zmieniony przez bede 17-02-2010, 20:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 17-02-2010, 20:55   

a filtr paliwa to kiedy waść wymieniał, no i może trzeba by wykluczyc wodę z baku... a może wode z filtra? a może i nawet lód?
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 17-02-2010, 21:34   

kod 56 oznacza chwilowy brak ciśnienia paliwa na początku wymienił bym filtr paliwa i sprawdził bym na kostce przy pompce paliwa jakie jest napięcie powinno być 12v jeżeli jest okej to jest oznaka że czas już pomyśleć nad nową pompką paliwową
kod 41 oznacza coś ze wtryskiwaczami i uzwojeniem musisz poszukać na forum gdzieś o tym czytałem
 
 
 
seir 
Mitsumaniak

Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 557
Skąd: Wr
Wysłany: 18-02-2010, 18:54   

radek79 napisał/a:
kod 56 oznacza chwilowy brak ciśnienia paliwa na początku wymienił bym filtr paliwa i sprawdził bym na kostce przy pompce paliwa jakie jest napięcie powinno być 12v jeżeli jest okej to jest oznaka że czas już pomyśleć nad nową pompką paliwową
kod 41 oznacza coś ze wtryskiwaczami i uzwojeniem musisz poszukać na forum gdzieś o tym czytałem


Możliwe, że błąd 41 wynika z braku ciśnienia z 56. Naprawiając 56 powinno też naprawić 41. Najprościej chyba byłoby zacząć od filtra paliwa.


Nowa pompa paliwa w IC kosztuje 300 PLN:
http://sklep.intercars.co...sk=O&lang_id=PL
 
 
bede 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.4 GDI '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 23
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-04-2010, 09:52   

Witam,

po wymianie filtra paliwa najpierw ustąpił błąd 56 a następnie 41, tak jak koledzy wspominali ;) . Dzięki za pomoc.

Przy okazji wyczyściłem przepustnice. Ma ktoś jakiś przepis jak dobrać się do czyszczenia EGR w EA i na co zwracać uwagę przy czyszczeniu ?

Pozdrawiam.
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 03-04-2010, 10:06   

na stronie krzyżaka jest to ładnie opisane, znaczy Krzyżak ma opisany sposób zaślepienia EGR'a, zrobilem tak jak On napisał.... Stronkę znajdziesz w profilu Krzyżaka.

Ps. Ile dałeś za filtr?
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
bede 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2.4 GDI '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 23
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-04-2010, 12:44   

Hej,

za filtr - 29 PLN w all-parts.

Pozdrawiam,
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 03-04-2010, 21:01   

Przy okazji wyczyściłem przepustnice. Ma ktoś jakiś przepis jak dobrać się do czyszczenia EGR w EA i na co zwracać uwagę przy czyszczeniu ?

zadzwoń tutaj gość ma naprawdę wiedzę na temat GDI tel605 446 966
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.