[Cari 1.9TD] stabilizator |
Autor |
Wiadomość |
czester_
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 TD Titanium 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 160 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-11-2009, 11:44 [Cari 1.9TD] stabilizator
|
|
|
Na nierównościach cari strasznie tłucze mi się z tyłu. Z tym tłuczeniem jest o tyle nienormalnie że jadąc po kostce brukowej czy jakiejś dziurze jest względnie cicho natomiast przy predkości 10km/h i nierównej drodze potrafi nieźle się potłóc. Czy to mogą być łączniki stabilizatora? Co mogę posprawdzać i czy wogóle mogę samemu bez kanału coś zobaczyć? |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 04-11-2009, 12:17
|
|
|
wydaje mi się że raczej guma na stabilizatorze wyrobiona jest
możesz samemu sprawdzić wystarczy podlewarować i zdjąć koło i organoleptycznie sprawdzić |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-11-2009, 19:50
|
|
|
czester_, Najprawdopodobnie gumy drazka stabilizacyjnego, ale radze tez sprawdzic łaczniki stabilizatora, koszt gum i łącznikow to ok 80zł, podnoszac lewarkiem z jednej strony nie sprawdzisz luzow na drazku, gdyz wystapi roznica wysokosci polozenia prawego kola wzgledem lewego, musialbys podniesc caly tyl jednakowo, najlepiej sprawdzic to na kanale i potrzebna bylaby ci lyzka, choc na uparteko jak postawisz auto na rownym terenie i zajrzysz z tylu za kolem to bedziesz widzial jak wyglada guma trzymajaca stabilizator. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 04-11-2009, 20:11
|
|
|
Tu się nie zgodzę można pod lewarować jedna stronę i sprawdzić ten stabilizator.
Aż tak sztywny nie jest wystarczy ręką chwycić i nim poszarpać, i jak będzie znaczne luzy na gumie to zauważysz światełko w tunelu przy okazji można łączniki jak będą się odchylać na boki leciutko to również do wymiany. A jak nie pomoże to można coś podłożyć pod bęben (czy wahacz) i popuścić z lewarka i powtórzyć badanie jeszcze raz.
Wymieniałem łączniki i gumy w stabilizatorze i w cale nie trzeba używać dużej siły żeby te części spasować
jak coś nie tak to klocek pod bęben tylko tak żeby się nie przekręcił i powoli popuszczasz z lewarka
tu masz zdjęcie wybitej tulejki zobacz że otwór nie jest okrągły i jak będziesz oglądał drążek to sprawdź czy guma dokładnie przylega
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-11-2009, 20:59
|
|
|
pawelsonx, wybacz nie wszyscy tutaj posiadaja dobitna wiedze mechaniczna, dla mnie to nie jest utrudnienie sprawdzac tak jak Ty piszesz, ale to bedzie utrudnienie dla kogos kto nie jest z tym obeznany, choc nawet dla kogosobeznanego krzywe ulozenie auta nie wprowadza ulatwienia w diagnozie, a wkoncu po to mamy glowe na karku zeby sobie ulatwic prace a nie utrudnic. BTW zawieszenie w samochodzie sprawdza sie zawsze w pozycji spoczynkowej na rownym terenie, jezeli znajdziesz ksiazke w ktorej jest napisane ze luzy w zawieszeniu sprawdza sie w odwrotny sposob to napisz mi jaka i autora. Odbiegam tutaj od metody sprawdzania zawieszenia na szarpakach. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 04-11-2009, 21:47
|
|
|
nie każdy posiada możliwość zaparkowania na podnośniku czy kanale dlatego podaje najprostszy sposób jak to można zrobić np pod blokiem.
zresztą petent czester_ pytał się o to czy można zrobić bez kanału
i według mnie odpowiedź brzmi tak
Liczę się również z tym że jak ta metoda nie da rezultatów i testujący nie dojdzie do jakiś konkluzji to i tak zakończy swoje badania w warsztacie samochodowym.
że ktoś nie posiada wiedzy technicznej to nie znaczy że nie może jej posiąść wystarczy że chce i się pyta a na tym forum każdy stara się pomóc, w innym przypadku zapytał by się o warsztat
oczywiście że łatwiej to zrobić to jak się ma kanał czy podnośnik ale jak się nie ma to i po kombinować można w inny sposób. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-11-2009, 22:04
|
|
|
Na upartego mozna sprawdzic gumy na drazku bez jakich kolwiek ingerencji, wystarczy zajrzec za kolo tylne, drazek w Carismie jest tak idealnie umocowany ze wglad do niego nie robi zadnego problemu, tymbardziej na rownej powierzchni bedzie widac ksztalt gumy, czy rowno przylega, mozna tez sobie polozyc kocyk, delikatnie legnac na nim , reka zlapac za drazek i sprobowac nim poruszac od lewej do prawej. To wedlug mnie najprostszy sposob na sprawdzenie tylnego drazka i nie wymaga zadnych ingerencji, demotazy itp, z tym ze koncowek drazka juz tak zanadto sie nie sprawdzi, potrzebna bylaby druga osoba, ktora zlapie nam za nadkole i bedzie wykonywala krotkie, szybkie ruchy auta gora dol, my wtedy lapiemy reka za mocowanie lacznika z drazkiem i wyczuwamy stuki, tak samo na drugim koncu drazka |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
czester_
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 TD Titanium 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 160 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-11-2009, 21:02
|
|
|
Dzięki za wiele odpowiedzi. Mieszkam w mieście i nie mam możliwości sprawdzenia tego na kanale. Chce wiedzieć czy moge mieć rację z tym stabilizatorem bo jeśli tak to groszowe sprawy i zrobie to jeszcze przed zimą.
Jutro to spróbuję obejżeć i dam znać.
jeszce raz dzięki!
[ Dodano: 09-11-2009, 17:09 ]
Pojechałem do mechanika z tym tyłem. Okazało się tak jak myśleliśmy, gumy stabilizatora do wymiany. Największe zaskoczenie to że za darmoche mi zrobił tą diagnozę. Także w piątek uslyszę ciszę:) |
|
|
|
 |
kris80
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-03-2010, 19:27
|
|
|
Też będę wymieniał te gumy na drążku stabilizatora z tyłu i mam pytanie czy wszystkie drążki w cari przed liftem są tej samej średnicy bo chciałbym dzis zamówić przez internet a nie mam juz mozliwości tego pomierzyć.
[ Dodano: 04-03-2010, 20:19 ]
Znalazłem w InterCars gumy NOK po ok 10zł szt, lub YAMATO po ok 14zł. Które polecacie? |
_________________ Tylko Mitsu
 |
|
|
|
 |
lppbgn
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 62 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 05-03-2010, 12:47
|
|
|
po obsady drążka stabilizatora proponuję udać się do serwisu, przód i tył oryginału to koszt około 11 - 13 zł za sztukę. W ubiegłym roku wymieniałem i bardzo pozytywnie mnie to zaskoczyło, bo były tańsze niż jakiś rzemieślniczy wyrób. Z tyłu obsady wymienia się bajecznie prosto, przód to już gorzej, ale jak poszukacie to znajdziecie mój post jak zrobić to bez opuszczania belki. |
|
|
|
 |
kris80
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 14-03-2010, 10:49
|
|
|
Gumy i łączniki już zakupiłem (77zł za wszystko). Włąśnie będę wymieniał ale mam pytanie czy u was mocowania drążka są tak samo przykręcone jak u mnie. U mnie wygląda to tak jakby 1 śruba była nieprzykręcona i ta łapa trzymajaca drążek jest jakby przesunieta w bok.
Lewa strona jest odwrotnie przykręcona niż prawa i wygląda tak:
Ciekaw jestem czy u was jest tak samo czy ktoś u mnie coś kombinował. Byłbym bardzo wdzięczny jak ktos zrobi fotki u siebie. |
_________________ Tylko Mitsu
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 14-03-2010, 11:52
|
|
|
manuale roozdział 34 strona 15 |
_________________ ===========================
carisma i ja
 |
|
|
|
 |
kris80
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 14-03-2010, 13:15
|
|
|
Dzieki za podpowiedz ale i tak nie mogę znależc, nie wiem może szukam tam gdzie nie trzeba. Mógłbyś dać jakiś link? |
_________________ Tylko Mitsu
 |
|
|
|
 |
czester_
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 TD Titanium 98'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 160 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-04-2010, 13:09
|
|
|
No i zaś problem... ostatnio wymieniłeł gumy stabilizatora tył, przednie wachacze i zrobiło się ciszej. Wiem że zostały mi jeszcze do wymiany wszystkie tuleje wachaczy z tyłu.
Tylko tera problem bo.. przedwczoraj wymieniłem sobie kółka na letnie i auto zaczęło powyżej 80km/h dudnić w tylnim prawym kole przy hamowaniu z naciśniętym pedałem do połowy. Bardo głośne głuche dudnienie.
I teraz nie wiem czy to wina tych sworzni że w końcu padły do końca czy może przy okazji wymiany kół coś się stało.
Byłem dziś wyważyć alu bo myślałem że to to ale niestety nic nie pomogło. |
_________________ Moja Cari |
|
|
|
 |
Brikston
Forumowicz

Auto: Carisma 2001 1.8 GDI Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 271 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 04-04-2010, 15:20
|
|
|
i wyjasnilo sie cos z tym dudnieniem czester? |
_________________ Mitsubishi Carisma 2001 1.8 GDI Avance
 |
|
|
|
 |
|