 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
popodniecajmy się trochę HSRem, co? |
Autor |
Wiadomość |
kordiank2
Mitsumaniak MojTytułJestZaDługi
Auto: eclipse 4G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 704 Skąd: Boćki - podlaskie
|
Wysłany: 27-07-2005, 15:48 popodniecajmy się trochę HSRem, co?
|
|
|
dokładnie jak w temacie "stoi". czy może ktoś wie coś więcej o tym dziwnym futurystycznym miśku? podzielcie się jakimiś konkretami. na razie, to wiem tylko, że było tego już parę edycji
oto info zaczerpnięte z rzeszowskiej strony mitsubishi :
Od połowy lat 80-tych japoński koncern opracowuje futurystyczne prototypy HSR. Pod tym symbolem kryje się seria bardzo ciekawych, wpadających w oko, a przy tym coraz nowocześniejszych aut. Mówi się o nich, że są to najszybsze jeżdżące laboratoria na świecie. W każdym z nich owe, powyżej użyte litery HSR są inaczej interpretowane (High-Speed Research, High Sophisticated Research, Human Science Research, Harmonic Science Research, Highly Sophisticated-transport Research). Lecz niezależnie od interpretacji tego symbolu, w gruncie rzeczy, jest to tylko gra słów mająca w przybliżeniu oddawać nowatorski charakter pojazdu.
Dokładna analiza stosowanych w tych samochodach rozwiązań wymagałaby prześledzenia grubej książki technicznej i wprowadzenia wielu brakujących w naszym języku specjalistycznych odpowiedników użytych tam terminów. To najwyższej miary zaawansowanie techniczne pozwala na stwierdzenie, że począwszy od właściwości aerodynamicznych nadwozia, poprzez układ jezdno-napędowy, aż po sposób prowadzenia wszystkie HSR-y są wozami XXI wieku. Chociaż ... Jeżeli dokładnie przyjrzeć się jednemu z silników zastosowanych przez Mitsubishi w prototypowym wozie, wcale tak nie jest; przecież niemal identyczną jednostkę 1,8 GDI ma popularna Carisma. Ale być może, otrzymała ona po prostu silnik wyprzedzający swoją epokę.
Mitsubishi HSR I z roku 1987 stworzono między innymi po to, by przeprowadzać doświadczenia, mające na celu uzyskanie efektu przyziemnego. Auto odznaczające się współczynnikiem Cx=0,2 miało między innymi napęd na 4 skrętne koła, 4 kanałowy ABS, noktowizor, radar laserowy i kamery zastępujące lusterka. Uwagę zwracało silne przeszklenie kabiny (szklana kopuła). Jego długość wynosiła 460 cm, szerokość 181 cm, wysokość 118 cm a rozstaw osi 260 cm. Silnik R4 Turbo o pojemności 1997 cm3 odznaczał się mocą 295 KM.
i jeszcze parę fotek:
1. hsr model z 1987
2.hsr dwójka
3.hsr piątka
4.hsr - szóstka z 2000 roku i jego wnętrze
 |
_________________ taka prawda i lepiej naucz się w zgodzie z nią żyć - zapamiętaj: jest jak jest, nie jak powinno być
DZIEŁA na SZTUKI |
|
|
|
 |
Kofi
moderator mitsumaniak Michał

Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 1242 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
|
|