 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:03 |
rezonator powietrza |
Autor |
Wiadomość |
Piotree
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 16 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29-03-2010, 20:05 rezonator powietrza
|
|
|
Witam,
Chodzi mi o tę plastikową część nakładaną na obudowe filtra powietrza. Nie ma zielonego pojęcia do czego służy w Outlanderze, bo podobno wg mechanika jest jeszcze gdzie indziej jakiś rezonator. Jeżeli wy wiecie o co chodzi, jakie ma zadanie itp to proszę o pomoc. |
_________________ pozdrawiam,
PS |
|
|
|
 |
tomek.rzepek
Mitsumaniak

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Mar 2007 Posty: 239 Skąd: polska
|
Wysłany: 29-03-2010, 22:59
|
|
|
chodzi ci o to czarne pudełko na obudowie filtra powietrza? Nie wiem czy to sie tak fachowo nazywa ale jest to tłumik szmerów, ewentualnie coś ala to:-) |
_________________ Mitsubishi Outlander 2.0 4WD 136KM
 |
|
|
|
 |
Piotree
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 16 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-03-2010, 14:56
|
|
|
Tak jest, właśnie to pudło mam na myśli. Zastanawiam się jak bardo tego potrzebuję - na chwilę obecną nie mam, a otwór w dolocie powietrza jest zaślepiony. |
_________________ pozdrawiam,
PS |
|
|
|
 |
tomek.rzepek
Mitsumaniak

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Mar 2007 Posty: 239 Skąd: polska
|
Wysłany: 30-03-2010, 20:14
|
|
|
nazywa się to tłumikiem szmerów ssania. Z tego co pamiętam (na bazie 126p), ale zaznaczam mogę się mylić, z tłumikiem szmerów auto chodzi ciszej i płynniej. Ale nie wiem czy różnicę zauważysz w outku. Jeżeli zaślepiłeś i jeździ dobrze to ok, będziesz na jakimś szrocie to zakup i załóż. Nadmieniam ze wiem o jaką częśc ci chodzi, ale czy to jest tłumik szmerów to nie wiem na 100%. Ja go tak nazwałem bo na taki mi wygląda. |
_________________ Mitsubishi Outlander 2.0 4WD 136KM
 |
|
|
|
 |
Piotree
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 16 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 31-03-2010, 09:29
|
|
|
Dzięki!
A przy okazji - żeby już nie wszczynać nowego tematu - zapytam o szum z pompy wspomagania, który kiedy ruszam kierownicą znika. Wiem, że pompa mogła być zapowietrzona i najprawdopodobniej była. Ponoć potrzeba czasu nim ten szum ustanie - kwestia tylko ile?
A może mam zły olej? - jaki powinienem kupić i ile on minej więcej kosztuje?
Mam tez uszkodzony sam zbiorniczek-czekam aż mechanik już będzie miał pełnowartościowy. |
_________________ pozdrawiam,
PS |
|
|
|
 |
tomek.rzepek
Mitsumaniak

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Mar 2007 Posty: 239 Skąd: polska
|
Wysłany: 31-03-2010, 21:18
|
|
|
to nie dobrze, uważaj żeby się nie zatarła. Generalnie jak pompa chodzi głośniej wszystkie przewody są sprawne nie ciekną i płyn jest to chyba zbliża sie jej koniec... Co jest nie tak z tym zbiorniczkiem? Posprawdzaj przewody, może któryś jest dziurawy? W tym temacie nie pomogę. a gadanie że sie ułoży... Tak owszem ma się ułożyć 2-3 do pięciu pełnych obrotów kierownicą i już jest ułożone (odpowietrzone). Może być zapowietrzona, ale z tego co wiem to sama się powinna odpowietrzyć... |
_________________ Mitsubishi Outlander 2.0 4WD 136KM
 |
|
|
|
 |
Piotree
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander I
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2010 Posty: 16 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 01-04-2010, 11:24
|
|
|
Zatrzeć sie nie powinna. Przynajmniej mam taka nadzieję. Powiem po kolei jak to wyglądało.
Samochód był uderzony w prawe nadkole z przodu. Miesiąc sobie postał, wtedy prawdopodobnie się zapowietrzyła pompa (czy wcześniej nie wiem - dla mnie to jest nowe auto).
Po blacharzu kiedy po uruchomieniu i wyłączeniu silnika olej ze zbiorniczka poszedł ostro do góry i przez nakrętkę uchodził na zewnątrz. Silnik pracował głośno. Dolewaliśmy oleju, a silnik pracował, w końcu sytuacja się ustabilizowała.
Oddałem samochód do mechanika, który jeszcze nad tym popracował i wszsytko jest cacy poza tym szumem który słychać kiedy nie kręcę kierownicą.
Podobno ma to minąć, gdzieś wyczytałem, żeby ewentualnie lepszy olej wlać ale jaki tego nie wiem. Nie wiem też jak spuścić stary.
Przewody są chyba ok.
Zbiorniczek przecieka powyżej min. także kiedy olej jest rozgrzany i idzie do góry to wtedy jest mały wyciek - jest na tyle nieduży że stan oleju prawie się nie zmienia.
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że może będzie trzeba wymieniać pompę wspomagania, ale pierw chce wyeliminować pozostałe wątpliwości, stąd moje pytania:
- jaki olej lać do wspomagania(czerwony?jakiej marki?) i jak pozbyć się starego?
- czy mogę się spodziewać awarii na drodze i wzywania pomocy(oczywiście mówię teraz o pompie wspomagania) - wg mechanika, to samo do miesiąca powinno zniknąć i być ok,
i nie ma się czym martwić, tym bardziej awarii?
-nowa pompa równa się oryginał czy są zamienniki, i z jakim wydatkiem powinienem się liczyć)?
I jeszcze jedno. Jak sprawdzic czy ten duży wiatrak koło chłodnicy działa? A jezeli nie, to po ilu km silnik by sie zagrzał. Czy sama woda z chłodnicy wystarczy. Sorry za wyjątkowo laickie pytanie.
No i to chyba na tyle. Dzięki. |
_________________ pozdrawiam,
PS |
|
|
|
 |
|
|