[Cari 1.9TD] Świst Turbiny |
Autor |
Wiadomość |
Boniek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD'98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 49 Skąd: k/Warszawy
|
Wysłany: 07-04-2010, 16:19 [Cari 1.9TD] Świst Turbiny
|
|
|
Witam o to mój problem i będę w wdzięczny za każdą radę.
Jak moje obroty w chodzą na 2500 to słychać jak turbina Świszcze czym wyższe obroty tym bardziej.
Byłem ostatnio na zbieżności kół i przy okazji Gość powiedział, że mogę najprawdopodobniej mieć gdzieś dziurkę przy turbinie.
Dodam, Samochód przy 2300 dostaje kopa czyli nie muli jak wejdą te obroty, czuć przyspieszenie
Nie kopci mi na niebiesko ani na czarno
Nie bierze mi oleju.
Więc stwierdzam że gość miał rację, i Macie jakieś propozycje z którego miejsca to może tak świstać, i ewentualnie jak to naprawić.
Z góry dziękuję za pomoc. |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 07-04-2010, 21:30
|
|
|
gdyby mial racje turbo wchodziloby w tryb awaryjny bo przez nieszczelnosc przeladowywaloby, ewentualnie auto kopciloby siwym dymem.
turbiny maja to do siebie ze swiszcza (niektorzy uwielbiaja ten dzwiek) teoretycznie w dieslu nie powinny swistac ale to jak sie mowi: jak sie trafi, ogolnie nie zawracalbym sobie tym glowy dopoki z autem nie bedzie sie dziac cos niedobrego. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-04-2010, 22:10
|
|
|
Może ktoś wczesniej regenerował turbine i zrobił to albo najtanszym kosztem, albo u "mega fachowcow" generalnie swist nie powinien byc bardzo slyszalny, najlepiej gdyby wogole nie był slyszalny, to moze swiadczyc albo o zle zregenerowanej turbinie, albo nieszczelnosci w ukladzie, dla pewnosci mozesz sprawdzic szczelnosc w układzie intercoolera oraz luz na wirniku turbiny. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Boniek
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD'98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 49 Skąd: k/Warszawy
|
Wysłany: 07-04-2010, 22:17
|
|
|
Najbardziej to ten świst słychać od 3 tys obrotów w górę tak jakby gdzieś powietrze uciekało. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 07-04-2010, 23:02
|
|
|
sprawdź przewody organoleptycznie intercooler itp bo może gdzieś puszcza lub przetarło się |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 07-04-2010, 23:07
|
|
|
no wlasnie trzeba na poczatku zdiagnozowac czy swist pochodzi z turbo (urzadzenia) czy syk z przewodow tylko ze swist turbo od syku nieszczelnosc bardzo latwo odroznic i nie powinnienes miec z tym problemow tak sadze. |
|
|
|
 |
|