[CY8A 2.0DID] Spalanie 2.0 DID |
Autor |
Wiadomość |
arekp
Mitsumaniak

Auto: inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 21 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 2784 Skąd: jestem z miasta
|
Wysłany: 10-05-2008, 14:54 [CY8A 2.0DID] Spalanie 2.0 DID
|
|
|
Wlasnie dzwonil do mnie kolega pochwalic sie nowym zakupem
Samochod na trasie 500km spalil mu 5.5l/100km w cyklu mieszanym (zmierzone poprzez dolewke do pelnego). |
_________________ odszkodowania.pl serwis z bezpłatną wiedzą i poradami w zakresie samodzielnego uzyskania odszkodowania |
|
|
|
 |
wojto [Usunięty]
|
Wysłany: 11-05-2008, 10:57
|
|
|
A w TVN Turbo "test 300" mowili ze ten Lancerek spalil im ponad 9l/100 w miescie i cos chyba kolo 6l/100 poza miastem - to chyba niezbyt oszczednie. |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 11-05-2008, 11:07
|
|
|
wojto napisał/a: | A w TVN Turbo "test 300" mowili ze ten Lancerek spalil im ponad 9l/100 w miescie i cos chyba kolo 6l/100 poza miastem | Bo dawali w palnik ostro, jak to w testach. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 11-05-2008, 11:15
|
|
|
arekp napisał/a: | Samochod na trasie 500km spalil mu 5.5l/100km w cyklu mieszanym (zmierzone poprzez dolewke do pelnego). |
dobrze wiedziec
szkoda tylko ze w tej chwili nie ma dostepnych DiD'ow w intense ... i beda dopiero na przelomie sierpnia, mooooze pazdziernika ...
Arek, kolega kupil z niemiec nowe auto, zgadza sie ?
w ogole w dojczlandii instyle(czyli max maxow z wyposazenia) kosztuje w przeliczeniu na zlotowki 85 kawalkow, gdzie w PL 105 ... |
|
|
|
 |
arekp
Mitsumaniak

Auto: inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 21 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 2784 Skąd: jestem z miasta
|
Wysłany: 11-05-2008, 12:26
|
|
|
Rafal_Szczecin napisał/a: | szkoda tylko ze w tej chwili nie ma dostepnych DiD'ow w intense ... i beda dopiero na przelomie sierpnia, mooooze pazdziernika ...
(...)
w ogole w dojczlandii instyle(czyli max maxow z wyposazenia) kosztuje w przeliczeniu na zlotowki 85 kawalkow, gdzie w PL 105 ... |
I to sa dwa glowne powody dla ktorych auto zostalo sprowadzone wlasnym importem. |
_________________ odszkodowania.pl serwis z bezpłatną wiedzą i poradami w zakresie samodzielnego uzyskania odszkodowania |
|
|
|
 |
siebastian [Usunięty]
|
Wysłany: 26-05-2008, 14:13 Spalanie Lancera
|
|
|
Witam wszystkich , mój lancer z tego co pokazuje mi komputer pali w mieście ok 7,5 a na trasie od 6,4 do 6,8 przy predkościach od 120-140 km , wczoraj robiłem test na autostradzie przy 215 km jest odcinany zapłon
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 26-05-2008, 14:33
|
|
|
Tylko jak do tych (od 21tyś. EUR) 85tyś. doliczysz VAT i akcyzę to już nie jest tak pięknie. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 26-05-2008, 14:40
|
|
|
wojto napisał/a: | A w TVN Turbo "test 300" mowili ze ten Lancerek spalil im ponad 9l/100 w miescie i cos chyba kolo 6l/100 poza miastem - to chyba niezbyt oszczednie. | Pewnie testy robili w Warszawie. W broszurach dealera powinna być oddzielna kategoria:
Spalanie:
- w mieście,
- trasie,
- w cyklu mieszanym,
- w Warszawie
Jeśli testował go dziennikarz, który na codzień jeździ benzyną to pewnie kręcił go po obrotach, a wtedy dużo pali, a mocy i momentu praktycznie zero |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 26-05-2008, 18:54
|
|
|
Student napisał/a: | Tylko jak do tych (od 21tyś. EUR) 85tyś. doliczysz VAT i akcyzę to już nie jest tak pięknie. | Przecież "import" prywatny jest zwolniony z VAT-u. Akcyzy 3,1% więc to nie aż tak dużo. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
jmb7
Forumowicz
Auto: Lancer 2DiD,Grandis 2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2007 Posty: 61 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-06-2008, 12:24
|
|
|
zwolniony z VATu bedzie samochod jezeli ma powyzej 6tys km lub powyzej 6mies od pierwszej rejestracji; pewnie juz by sie jakies samochody znalazly, ale jeszcze moze byc ciezko;
czesto DE dealer rejestruje sampochod tylko po to przed sprzedaza, aby sprzedac ponizej ceny katalogowej jako samochod uzywany np. z przebiegiem 5km; tak kupowalem swoj egzemplarz;
co do spalania to rekord mialem jadac od dealera w Niemczech zaraz po odebraniu samochodu; zrobilem ponad 800km w tym 200km w DE, predkosc do 150, bo nowy samochod i paliwo niemieckie i wyszlo 5,7l/100km;
na razie to tylko gorzej; w Warszawie pom 7-8l/100km; ostatnie spalanie to 7,44 tryb mieszany; na trasie okolice 7 litrow do 7,5, ale nie potrafie tym samochodem jezdzic spokojnie aktualny przebieg to 8800km; |
_________________ jmb, Lancer'08 2,0DiD + Grandis'06 2,0DiD; |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 16-06-2008, 19:37
|
|
|
jmb7 napisał/a: | zwolniony z VATu bedzie samochod jezeli ma powyzej 6tys km lub powyzej 6mies od pierwszej rejestracji; pewnie juz by sie jakies samochody znalazly, ale jeszcze moze byc ciezko; | Przy nowym zapłaci się VAT tylko w Polsce więc nie będzie to jakoś koszmarnie więcej.
Z broszury wydanej przez Ministerstwo Finansów "100 pytań o transakcje wewnątrzwspólnotowe":
Cytat: | Dlaczego przy dostawie nowego środka transportu dla osoby fizycznej z Niemiec stosuje się stawkę podatku VAT w wysokości 0%?
Obrót nowymi środkami transportu podlega szczególnym regulacjom, obciążenie podatkiem VAT następuje w państwie docelowym dla wysyłanego środka transportu. Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów ma zatem miejsce również w przypadku, gdy nabywca nie jest podatnikiem podatku VAT zidentyfikowanym dla transakcji wewnątrzwspólnotowych lub osobą prawną z innego państwa członkowskiego również niezidentyfikowaną dla transakcji wewnątrzwspólnotowych.
Podstawa prawna: art. 13 ust. 2 pkt 4 i art. 41 ust. 3 ustawy |
|
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
jmb7
Forumowicz
Auto: Lancer 2DiD,Grandis 2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2007 Posty: 61 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-06-2008, 21:21
|
|
|
JCH masz racje, ale to oznacza, ze jest co najmniej VAT w PL, czyli nie mozemy mowic o zwolnieniu z VAT taka zawodowa dokladnosc;
oczywiscie to co podales z wyjasnien MF to racja; tylko dotyczy sprzedazy samochodu z PL do innego kraju UE; w DE powinna byc analogiczna zasada ale na 100% nie znam przepisow i zasad;
oprocz przepisow jest jeszcze praktyka; w praktyce osoba fizyczna, ktora nie ma firmy i unijnego numeru VAT moze napotkac problemy z kupnem samochodu bez niemieckiego podatku VAT;
ostatnio /grudzien07 i luty08/ kupowalem 2 Miski od dwoch roznych autoryzowanych dealerow Mitsu w DE; nienaliczanie VATu niemieckiego bylo poprzedzone szczegolowa weryfikacja i potwierdzeniem, ze mam unijny numer VAT w PL i nie kupuje na handel;
dzwoniac do roznych autoryzowanych dealerow Mitsu w DE, jak juz znalazlem kogos mowiacego po ang /nie znam niemieckiego/ na ogol byl problem ze sprzedaza samochodu do Polski, nie mowiac juz o braku niemieckiego VAT;
niektorzy dealerzy naliczaja VAT, bo np mieli problemy z Polakami /Polak kupowal samochod bez VAT i nie przeslal do dealera potwierdzenia, ze samochod zostal zarejestrowany w PL, wiec dealer doplacal pozniej niemiecki VAT/;
oczywiscie pisze o moich wrazeniach i praktyce ktora zaobserwowalem, a niekoniecznie o obowiazujacych przepisach; ale wlasnie praktyka moze skutecznie utrudnic kupno samochodu w DE lub sprawic, ze transakcja jest malo oplacalna (VAT w DE i w PL); |
_________________ jmb, Lancer'08 2,0DiD + Grandis'06 2,0DiD; |
|
|
|
 |
arekp
Mitsumaniak

Auto: inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 21 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 2784 Skąd: jestem z miasta
|
Wysłany: 17-06-2008, 21:52
|
|
|
jmb7 napisał/a: | zwolniony z VATu bedzie samochod jezeli ma powyzej 6tys km lub powyzej 6mies od pierwszej rejestracji; pewnie juz by sie jakies samochody znalazly, ale jeszcze moze byc ciezko; |
I ... ma ponad 6kkm I ponad 6 miesiecy od pierwszej rejestracji. Taki maly kruczek, na ktory od cholery osob sie lapie.
[ Dodano: 2008-06-17, 21:54 ]
JCH napisał/a: | jmb7 napisał/a: | zwolniony z VATu bedzie samochod jezeli ma powyzej 6tys km lub powyzej 6mies od pierwszej rejestracji; pewnie juz by sie jakies samochody znalazly, ale jeszcze moze byc ciezko; | Przy nowym zapłaci się VAT tylko w Polsce więc nie będzie to jakoś koszmarnie więcej. |
Zaplacisz VAT u Niemcow jak i w Polsce. Pozniej mozesz sie ubiegac o zwrot VATu u Niemcow, ale:
- mozesz to zrobic dopiero w kolejnym roku podatkowym po roku transakcji
- jest bardzo dlugi termin oczekiwania na decyze |
_________________ odszkodowania.pl serwis z bezpłatną wiedzą i poradami w zakresie samodzielnego uzyskania odszkodowania |
|
|
|
 |
kamil1qaz
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CYxA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 18 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 08-04-2010, 21:32 Re: Spalanie Lancera
|
|
|
siebastian napisał/a: | Witam wszystkich , mój lancer z tego co pokazuje mi komputer pali w mieście ok 7,5 a na trasie od 6,4 do 6,8 przy predkościach od 120-140 km , wczoraj robiłem test na autostradzie przy 215 km jest odcinany zapłon
Pozdrawiam |
Mi troszkę miej pali w mieście ale zgodzę się z tym 215km i zapłon odcięty;-) |
|
|
|
 |
|