Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma 1.8GDI 98r] Auto 'pływa', problemy z kierownicą
Autor Wiadomość
casa
[Usunięty]

Wysłany: 28-03-2010, 18:28   [Carisma 1.8GDI 98r] Auto 'pływa', problemy z kierownicą

Witam, czwarty rok jeżdżę już moją Cari i ogólnie muszę powiedzieć, że z autka jestem bardzo zadowolony. Podoba mi się ten samochód, jest jednak małe 'ale': właściwie od początku nie jestem do końca zadowolony z zawieszenia autka.
Przód:
Przy jeździe na wstecznym słyszę zgrzyt w prawym kole.
Przy jeździe normalnej kiedy puszczę kierownicę to sama przechyli się o kilka stopni w lewo i generalnie wznosi auto w lewą stronę. Zjawisko to nasila się jeszcze bardziej podczas hamowania. Generalnie podczas jazdy po nierównościach muszę dość mocno trzymać kierownicę gdyż cała praktycznie lata na lewo i prawo. Ponadto gdy w koleinach nagromadzi się woda to potrafi mi czasem nieźle szarpnąć kierownicą i zarzucić autkiem. Być może jest to normalne w tych autach chociaż wydaje mi się to mało prawdopodobne.
Tył:
Generalnie to tylko stuki, które najczęściej słychać podczas deszczowej pogody. Każdy mechanik mówi mi, że żadnych luzów nie ma i nie wiedzą co może stukać..

Ogólnie autko zdaje się pływać w czasie jazdy gdy pozostawie je samemu sobie. Można je 'okiełznać' trzymając mocno kierownicę, jednak na dłuższej trasie jest to trochę męczące i mało komfortowe.

Jeśli chodzi o opony to raczej nie będzie to przyczyną, gdyż mam dwie pary na każdy sezon (razem z felgami) i auto na każdej jeździ podobnie.
Wiem, że mam luz na sworzniach wahacza z przodu, które wymieniam w połowie tygodnia, jednak nie sądzę aby były one przyczyną moich problemów. Chociaż na mechanice nie znam się praktycznie wcale..

Bardzo prosiłbym o jakieś sugestie doświadczonych forumowiczów, gdyż nie poznałem jeszcze mechanika, który naprawdę znałby się na tych autach..

Pozdrawiam
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-03-2010, 18:42   

Robiłeś kiedyś geometrie z przodu :?: Jakie felgi i opony masz na aucie (konkretniej chodzi o rozmiary)

Problem tyłu bedzie na 90% związany ze sprężynami

Napier wyeliminuj wszystkie luzy(sworznie, gałki, tulejki, etc) potem jedź na geometrie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
casa
[Usunięty]

Wysłany: 28-03-2010, 18:51   

Opony mam 195/60/15
Geometrii nigdy nie robiłem. Wymienie sworznie, mechanik sprawdzi czy nie ma luzu na innych elementach i zrobię geometrię.
Co do sprężyn z tyłu to wymienić je po prostu na nowe?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-03-2010, 19:05   

casa, nie wiem czy wymiana pomoże, wielu użytkownikow zgłaszało takie same objawy co ty odnośnie tych stukow, trzasków, musiałbys poszukać na forum, ewentualnie sprawdzić gumowe podkładki pod sprężynami
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
West-Cbradio
[Usunięty]

Wysłany: 29-03-2010, 06:42   

Kolego nie mechanik bo on nie ma do tego narzedzi co jedynie to lomem moze pogrzebac i na oko ocenic a stacja diagnostyczna tam Ci znajda luzy jezeli takowe sa i po naprawie geomertia przodu i tylu bo w Cari reguluje sie tez tyl

Sumujac jedz na stacje tam gdzie robia przeglady i powiedz zeby dokladnie sprawdzili zawieszenie (okolo 20 zl to kosztuje) u nich tez powinienes zrobic geometrie (okolo 100 zl)
 
 
Maks 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V '97
Kraj/Country: UK
Dołączył: 15 Gru 2009
Posty: 4
Skąd: Szkocja
Wysłany: 30-03-2010, 16:43   

Moja Carisma też pływała, szczególnie na autostradzie i przy mocnym wietrze. Na przeglądzie okazało się, że do wymiany są po obu stronach tuleje tylnego wahacza wzdłużnego oraz sworzeń w przednim zawieszeniu. Po wymianie tych części auto prowadzi się o niebo lepiej. Koszty: tuleje 2x po 32zł, sworzeń ok 41zł(inter cars), robocizna 200zł. Nie było potrzeby ustawiania zbieżności przodu i tyłu, chociaż i tak lepiej to zrobić.
Pozdrawiam
 
 
Siero19 
Forumowicz

Auto: Carimsa 1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 48
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 31-03-2010, 17:39   

Mi mój mechanik tez powiedział ze nie mam zadnych luzów, pojechałem na geometrie i okazalo sie ze caly tył do robienia, z tyłu jest zawieszenie wielowachaczowe, na oko i szarpiac samemu nic sie nie zauwazy, ale jak sie wjedzie na szarpaki nagle wszystko wychodzi.
Proponuje przejechać sie na szarpaki najlepiej tam gdzie robia przeglady sprawdza co w zawieszeniu jest luzne i bedzie wiadomo co robic sa takie firmy ktore zajmuja sie przegladami i naprawa i to bedzie najlepszy wybór.
Swoja droga po 4 latach uzytkowania to juz wrecz wskazane aby sprawdzic dokladnie zawieszenie i wymienic co trzeba.
Dodatkowo jesli chodzi o zawieszenie w Mi carismie to jest bardzo slabe i szybko sie wybijaja wszelkiego rodzaju tuleje na naszych zachwycajacych drogach.
_________________
GDI? a to diesel??
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 31-03-2010, 20:43   

Jak mechanik nie dał rady znaleźć luzów a w stacji diagnostycznej to zrobili to ja bym zmienil mechanika.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Brikston 
Forumowicz


Auto: Carisma 2001 1.8 GDI Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 271
Skąd: Krakow
Wysłany: 31-03-2010, 20:53   

Zawieszenie w Carismie jest slabe bo te wszystkie tuleje sa w wiekszosci przypadkow od europejskich poddostawcow. Kiedys bylem w serwisie Mitsu w Krk i sie dowiedzialem ze jakis gosc sprowadzil Cari z japonii, od poczatku jezdzil po polsce i byl na przegladze po 180.000 km i zawieszenie bylo cale bez luzow. W cari po lifcie juz to poprawili... moj ojciec przejechal po polsce od nowosci 140.000 km carisma po lifcie bez jakiejkolwiek roboty w zawieszeniu
_________________
Mitsubishi Carisma 2001 1.8 GDI Avance
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 31-03-2010, 22:06   

Brikston napisał/a:
Kiedys bylem w serwisie Mitsu w Krk i sie dowiedzialem ze jakis gosc sprowadzil Cari z japonii,

To bardzo ciekawe

Podaj namiar na ten serwis dla przestrogi.

Pirerwsza sprawa cari była na rynek europejski
Druga to jakby nawet tam by sie znalazła to po sprowadzeniu trochę kosztowna przeróbka żeby dostosować do polskich przepisów
 
 
 
Brikston 
Forumowicz


Auto: Carisma 2001 1.8 GDI Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 271
Skąd: Krakow
Wysłany: 01-04-2010, 09:24   

To byl serwis na Klimeckiego w Krk.
_________________
Mitsubishi Carisma 2001 1.8 GDI Avance
 
 
 
casa
[Usunięty]

Wysłany: 07-04-2010, 21:43   

Wymienilem sworznie i jest i niebo lepiej. Ale nie idealnie. Chciałbym zrobić coś z pukającym tyłem i zrobić geometrie. I chyba sprawdze jeszcze tylnie zawieszenie na stacji diagnostycznej. Ktoś coś wspomniał o gumowych podkładkach pod sprężynami. Co to właściwie jest? Jest takie coś w sprzedaży?
 
 
Trddimd 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: Gliwice
Wysłany: 11-04-2010, 23:34   

Najsłabszy element zawieszenia w tym aucie to górne mocowanie amortyzatora. Miałem podobne objawy auto sciagało szczególnie po maksymalnych skretach. Stukało trzaskało po wymianie spokój.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.