[Carisma 1.8GDI 98r] Auto 'pływa', problemy z kierownicą |
Autor |
Wiadomość |
casa [Usunięty]
|
Wysłany: 28-03-2010, 18:28 [Carisma 1.8GDI 98r] Auto 'pływa', problemy z kierownicą
|
|
|
Witam, czwarty rok jeżdżę już moją Cari i ogólnie muszę powiedzieć, że z autka jestem bardzo zadowolony. Podoba mi się ten samochód, jest jednak małe 'ale': właściwie od początku nie jestem do końca zadowolony z zawieszenia autka.
Przód:
Przy jeździe na wstecznym słyszę zgrzyt w prawym kole.
Przy jeździe normalnej kiedy puszczę kierownicę to sama przechyli się o kilka stopni w lewo i generalnie wznosi auto w lewą stronę. Zjawisko to nasila się jeszcze bardziej podczas hamowania. Generalnie podczas jazdy po nierównościach muszę dość mocno trzymać kierownicę gdyż cała praktycznie lata na lewo i prawo. Ponadto gdy w koleinach nagromadzi się woda to potrafi mi czasem nieźle szarpnąć kierownicą i zarzucić autkiem. Być może jest to normalne w tych autach chociaż wydaje mi się to mało prawdopodobne.
Tył:
Generalnie to tylko stuki, które najczęściej słychać podczas deszczowej pogody. Każdy mechanik mówi mi, że żadnych luzów nie ma i nie wiedzą co może stukać..
Ogólnie autko zdaje się pływać w czasie jazdy gdy pozostawie je samemu sobie. Można je 'okiełznać' trzymając mocno kierownicę, jednak na dłuższej trasie jest to trochę męczące i mało komfortowe.
Jeśli chodzi o opony to raczej nie będzie to przyczyną, gdyż mam dwie pary na każdy sezon (razem z felgami) i auto na każdej jeździ podobnie.
Wiem, że mam luz na sworzniach wahacza z przodu, które wymieniam w połowie tygodnia, jednak nie sądzę aby były one przyczyną moich problemów. Chociaż na mechanice nie znam się praktycznie wcale..
Bardzo prosiłbym o jakieś sugestie doświadczonych forumowiczów, gdyż nie poznałem jeszcze mechanika, który naprawdę znałby się na tych autach..
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-03-2010, 18:42
|
|
|
Robiłeś kiedyś geometrie z przodu Jakie felgi i opony masz na aucie (konkretniej chodzi o rozmiary)
Problem tyłu bedzie na 90% związany ze sprężynami
Napier wyeliminuj wszystkie luzy(sworznie, gałki, tulejki, etc) potem jedź na geometrie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
casa [Usunięty]
|
Wysłany: 28-03-2010, 18:51
|
|
|
Opony mam 195/60/15
Geometrii nigdy nie robiłem. Wymienie sworznie, mechanik sprawdzi czy nie ma luzu na innych elementach i zrobię geometrię.
Co do sprężyn z tyłu to wymienić je po prostu na nowe? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-03-2010, 19:05
|
|
|
casa, nie wiem czy wymiana pomoże, wielu użytkownikow zgłaszało takie same objawy co ty odnośnie tych stukow, trzasków, musiałbys poszukać na forum, ewentualnie sprawdzić gumowe podkładki pod sprężynami |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
West-Cbradio [Usunięty]
|
Wysłany: 29-03-2010, 06:42
|
|
|
Kolego nie mechanik bo on nie ma do tego narzedzi co jedynie to lomem moze pogrzebac i na oko ocenic a stacja diagnostyczna tam Ci znajda luzy jezeli takowe sa i po naprawie geomertia przodu i tylu bo w Cari reguluje sie tez tyl
Sumujac jedz na stacje tam gdzie robia przeglady i powiedz zeby dokladnie sprawdzili zawieszenie (okolo 20 zl to kosztuje) u nich tez powinienes zrobic geometrie (okolo 100 zl) |
|
|
|
 |
Maks
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 16V '97
Kraj/Country: UK
Dołączył: 15 Gru 2009 Posty: 4 Skąd: Szkocja
|
Wysłany: 30-03-2010, 16:43
|
|
|
Moja Carisma też pływała, szczególnie na autostradzie i przy mocnym wietrze. Na przeglądzie okazało się, że do wymiany są po obu stronach tuleje tylnego wahacza wzdłużnego oraz sworzeń w przednim zawieszeniu. Po wymianie tych części auto prowadzi się o niebo lepiej. Koszty: tuleje 2x po 32zł, sworzeń ok 41zł(inter cars), robocizna 200zł. Nie było potrzeby ustawiania zbieżności przodu i tyłu, chociaż i tak lepiej to zrobić.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Siero19
Forumowicz
Auto: Carimsa 1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 48 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 31-03-2010, 17:39
|
|
|
Mi mój mechanik tez powiedział ze nie mam zadnych luzów, pojechałem na geometrie i okazalo sie ze caly tył do robienia, z tyłu jest zawieszenie wielowachaczowe, na oko i szarpiac samemu nic sie nie zauwazy, ale jak sie wjedzie na szarpaki nagle wszystko wychodzi.
Proponuje przejechać sie na szarpaki najlepiej tam gdzie robia przeglady sprawdza co w zawieszeniu jest luzne i bedzie wiadomo co robic sa takie firmy ktore zajmuja sie przegladami i naprawa i to bedzie najlepszy wybór.
Swoja droga po 4 latach uzytkowania to juz wrecz wskazane aby sprawdzic dokladnie zawieszenie i wymienic co trzeba.
Dodatkowo jesli chodzi o zawieszenie w Mi carismie to jest bardzo slabe i szybko sie wybijaja wszelkiego rodzaju tuleje na naszych zachwycajacych drogach. |
_________________ GDI? a to diesel?? |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 31-03-2010, 20:43
|
|
|
Jak mechanik nie dał rady znaleźć luzów a w stacji diagnostycznej to zrobili to ja bym zmienil mechanika. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
Brikston
Forumowicz

Auto: Carisma 2001 1.8 GDI Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 271 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 31-03-2010, 20:53
|
|
|
Zawieszenie w Carismie jest slabe bo te wszystkie tuleje sa w wiekszosci przypadkow od europejskich poddostawcow. Kiedys bylem w serwisie Mitsu w Krk i sie dowiedzialem ze jakis gosc sprowadzil Cari z japonii, od poczatku jezdzil po polsce i byl na przegladze po 180.000 km i zawieszenie bylo cale bez luzow. W cari po lifcie juz to poprawili... moj ojciec przejechal po polsce od nowosci 140.000 km carisma po lifcie bez jakiejkolwiek roboty w zawieszeniu |
_________________ Mitsubishi Carisma 2001 1.8 GDI Avance
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 31-03-2010, 22:06
|
|
|
Brikston napisał/a: | Kiedys bylem w serwisie Mitsu w Krk i sie dowiedzialem ze jakis gosc sprowadzil Cari z japonii, |
To bardzo ciekawe
Podaj namiar na ten serwis dla przestrogi.
Pirerwsza sprawa cari była na rynek europejski
Druga to jakby nawet tam by sie znalazła to po sprowadzeniu trochę kosztowna przeróbka żeby dostosować do polskich przepisów |
|
|
|
 |
Brikston
Forumowicz

Auto: Carisma 2001 1.8 GDI Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 271 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 01-04-2010, 09:24
|
|
|
To byl serwis na Klimeckiego w Krk. |
_________________ Mitsubishi Carisma 2001 1.8 GDI Avance
 |
|
|
|
 |
casa [Usunięty]
|
Wysłany: 07-04-2010, 21:43
|
|
|
Wymienilem sworznie i jest i niebo lepiej. Ale nie idealnie. Chciałbym zrobić coś z pukającym tyłem i zrobić geometrie. I chyba sprawdze jeszcze tylnie zawieszenie na stacji diagnostycznej. Ktoś coś wspomniał o gumowych podkładkach pod sprężynami. Co to właściwie jest? Jest takie coś w sprzedaży? |
|
|
|
 |
Trddimd
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8GDI
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 11-04-2010, 23:34
|
|
|
Najsłabszy element zawieszenia w tym aucie to górne mocowanie amortyzatora. Miałem podobne objawy auto sciagało szczególnie po maksymalnych skretach. Stukało trzaskało po wymianie spokój. |
|
|
|
 |
|