Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] [Carisma]
Autor Wiadomość
robert1512 
Nowy Forumowicz


Auto: carisma 1,9 DID 2002'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 29
Skąd: sanok
Wysłany: 11-04-2010, 20:37   [Carisma] [Carisma]

witam forumowiczów,wczoraj byłem w dość długiej trasie....
autko sprawowało się wyśmienicie 1100km średnie spalanie po powrocie do domu na wyświetlaczu 4,9 :-) ....ale do rzeczy
podczas jazdy na 5 biegu ze stałą prędkością około 80 km/h ani nie przyśpieszam ani nie hamuję silnikiem słychać jakby głośniejszą pracę wtrysków takie równomiernie terkotanie
czy to normalne?
auto pali na "dyg"
0 dymienia, na wolnych obrotach zjawisko nie występuje
carisma 1,9 DID
_________________

 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 11-04-2010, 21:22   

nie mogłeś słyszeć wtrysku bo masz cr i tam wytępuje kilka dawek najczęściej :dawka pilotująca, dawka właściwej czy dawka dopalającej
nie wykluczam ze w tych warunkach było więcej etapów wtrysku .


terkotanie mogło pochodzić od turbiny
 
 
 
LukaszSZ999 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 95
Skąd: Orzeł Biały
Wysłany: 11-04-2010, 21:22   

To nie prace wtrysków słyszysz lecz któregoś zaworu, jest to spowodowane zapewne tym że wtryskiwacz zamiast podać paliwo do komory przepuszcza paliwo górą na odpływ. W efekcie mała ilość paliwa lub brak którejś z faz wtrysku i zawór stuka... Jeśli chcesz podam Ci domowy sposób na sprawdzenie który wtryskiwacz siadł...

[ Dodano: 11-04-2010, 21:28 ]
Jeżeli pali na "dyg" to znaczy że jeszcze wtryski są w nie najgorszym stanie chociaż takie stuki mogą się pojawiać i to alarm że z czasem będzie coraz gorzej z zapalaniem...
 
 
 
robert1512 
Nowy Forumowicz


Auto: carisma 1,9 DID 2002'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 29
Skąd: sanok
Wysłany: 12-04-2010, 05:57   

będę bardzo wdzięczny za podpowiedz jak domowym sposobem sprawdzić
_________________

 
 
LukaszSZ999 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 95
Skąd: Orzeł Biały
Wysłany: 12-04-2010, 18:37   

No to jedziemy :) ;

1. Kup 1.5m wężyka przeźroczystego o średnicy wewnętrznej 8-9mm no ewentualnie 10mm chociaż może okazać się luźny.
2. potnij to na 4 kawałki po 35cm

Teraz na zgaszonym silniku :) :
3. od wtryskiwaczy odepnij wspólny wężyk od odpływu nadmiaru paliwa (jest na takie spinki u góry wtrysku). może trochę polecieć ale to nic.

4. Na ich miejsce załóż te wężyki. Mają wejść dość ciasno i powinny sterczeć w miarę pionowo.

5. Do pracy weź drugą osobę która przekręci kluczyk a sam obserwuj :D

6. odpal. jeżeli zauważysz że w rurka szybko napełnia się paliwem, nie czekaj aż będzie cała bo nawet po zgaszeniu jeszcze trochę tam wpłynie i może się wylać (mi się wylało :? ).

7. Na pewno gdy wtryski będą w porządku paliwo będzie wypływało wolno a przede wszystkim równomiernie we wszystkich wtryskach. Jeżeli będzie wolno a nierównomiernie poczekaj aż troche tam naleci żeby sprawdzić który ewentualnie jest trafiony. :)

8. Chyba nie będziesz miał problemu z paliwem w rurkach?? :P Najprostszy sposób to kciuk przyłożony do drugiego końca, wtedy nie poleci przy odpinaniu :)

To chyba tyle. To sprawdzony sposób, sam tak zdiagnozowałem. W moim przypadku Cari z czasem odpalała po 7 obrotach a czasami w ogóle bo przez trafiony wtrysk nie robiło się ciśnienie w szynie, natomiast jeszcze wcześniej dało się słyszeć stuki pojedynczego zaworu zarówno przy przyspieszaniu jak równej jeździe. Myślę że w twoim przypadku jest tak samo.

Życzę powodzenia, jak coś to pisz :)
 
 
 
robert1512 
Nowy Forumowicz


Auto: carisma 1,9 DID 2002'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 29
Skąd: sanok
Wysłany: 13-04-2010, 05:59   

dzięki za instrukcję,po przeprowadzeniu próby dam znać jaki wynik
_________________

 
 
MikeDID 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9DID, 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 86
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-04-2010, 22:25   

Witam,
Ok, a co jeśli jest trafiony taki wtrysk? Cóż wtedy? Można go zreanimować? Czy tylko pozostała utrata sporej kwoty gotówki (właśnie, jakiej?)?
 
 
marcinmarcin
[Usunięty]

Wysłany: 13-04-2010, 22:26   

Ja mialem w swojej Cari takie 'terkotanie' podczas jazdy jak mi padly wtryski. Bylo slychac to o czym napisales. Moim zdaniem we wtryskiwaczu znajduje sie elektro-magnez i jak on padnie to wlasnie slycach taki odglos, ale ja mialem takie objawy,ze nie mialem mocy 70-80km/h max i strasznie mi kopocila. Po wymianie bylo OK. Albo mozesz miec rozegulowane zawory.
 
 
MikeDID 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9DID, 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 86
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-04-2010, 22:53   

marcinmarcin napisał/a:
Po wymianie bylo OK.

Możesz przybliżyć jakie to są koszty?
 
 
LukaszSZ999 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 95
Skąd: Orzeł Biały
Wysłany: 14-04-2010, 07:08   

regeneracja kosztuje ok 350zł...

Co do tego terkotania to nie słyszysz elektomagnesów we wtrysku bo to niemożliwe. To zawory z powodu niewłaściwej ilości paliwa.

Szczerze mówiąc ja nie regenerowałem wtrysku... Znalazłem na allegro wtryski używane od auta po wypadku. Był podany przebieg auta, chyba niecałe 100000 tyś. Koleś chciał za wtrysk 180zł. Stukanie jak ręką odjął. Jeżdżę i nic do tej pory się nie odzywa z komory silnika. Pytanie czy warto regenerować. W przypadku gdy trafiony jest jeden wtryskiwacz napewno nie warto kupować nowego, chyba ze cały komplet - jak najbardziej :)

[ Dodano: 14-04-2010, 07:14 ]
http://moto.allegro.pl/it...i_88tys_km.html

Przykładowa aukcja
 
 
 
marcinmarcin
[Usunięty]

Wysłany: 14-04-2010, 17:41   

Koszt regeneracji to ok 350-450zl. Jezeli padly Ci wtryski to watpie zeby to byl jeden, moglo Ci pasc wiecej. Ja znalazlem magica, ktory mi zregenerowal po 150zl. Po zamontowaniu i przejachaniu 20km. wlasnie mialem takie 'terkotanie' i nie mialem mocy. To byla wina wtryskiwacza, ktory padl i trzeba bylo go wymienic bo regeneracja nic nie dala. Kupilem uzywany za 250zl. i teraz jest wszystko OK.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.