Falowanie obrotów a mieszance uwarstwionej 1.8 GDI |
Autor |
Wiadomość |
Macias1002
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2018 Posty: 7 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 04-12-2018, 23:30 Falowanie obrotów a mieszance uwarstwionej 1.8 GDI
|
|
|
Hej, mam problem z falowaniem obrotów na ciepłym silniku. Z pomocą EvoScana doszedłem do wniosku, że problem występuje tylko kiedy mieszanka przechodzi w tryb uwarstwionej. Obroty cyklicznie skaczą między 500-850 rpm Co sprawdziłem :
-Ciśnienie paliwa na listwie prawidłowe 5mpa +/- 0.2
-lambda pracuje prawidłowo
-przepływka sprawna
-sprawdziłem układ podciśnienia i ciśnienia - na 99 % nie ma dziur
Jakieś pomysły co mógłbym jeszcze sprawdzić ? Zaczyna mi brakować pomysłów.
Cari z 2001 polift |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-12-2018, 06:09
|
|
|
Możliwe że wina zawalonego nagarem dolotu, głowicy i kolektora ssącego i zaworu EGR co jest normą w leciwych GDI. |
|
|
|
 |
Macias1002
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2018 Posty: 7 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 05-12-2018, 08:49
|
|
|
Przy okazji wymiany pompy WC zaglądałem do dolotu i faktycznie nie wyglądało to najlepiej. Kolektor wyczyściłem ale zaworów nie było jak ruszyć. Problem występuje tylko na wolnych obrotach jak przechodzi w tryb pracy uwarstwionej. Nie ma problemów z przyspieszaniem czy pracą na zimnym silniku.
Zastanawiam się czy przypadkiem nie jest to wina uszkodzonego sterownika... Wygląda to trochę tak jakby próbował zejść do tych 650 obrotów ale spada do 500 i próbuje podnieść. Tak w kółko przez 4 minuty.
Jeżeli chodzi o EGR to zawór dobrze wyczyściłem ale jak zajrzałem do kolektora w dziurę, którą powinny być wprowadzane spaliny to okazało się, że jest tam blaszka więc wygląda ta to, że jest zaślepiony. Mocno mnie to zastanawia bo blaszka wygląda jak fabryczna. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-12-2018, 17:25
|
|
|
EGR i jego sprawne działanie ma znaczenie podczas pracy na ubogiej mieszance. |
|
|
|
 |
Macias1002
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2018 Posty: 7 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 05-12-2018, 20:17
|
|
|
Jak go kupowałem w zeszłym roku to nie było problemu z falowaniem a był już zaślepiony. Dzisiaj dostałem błąd wypadania zapłonu na 2 cylindrze. Już miałem z tym problem i myślałem, że go wyeliminowałem. wymieniłem wtrysk i świecę a cewki zamieniłem miejscami. Nadal wypadanie na tym samym cylindrze.
Sugerujesz, żeby usunąć zaślepkę EGR ?
Dziwne jest to wypadanie zapłonu. Walnięty komputer/wiązka ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-12-2018, 21:44
|
|
|
Mierzyłeś kompresję i czy w gniazdach świec jest może olej? |
|
|
|
 |
Macias1002
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2018 Posty: 7 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 06-12-2018, 07:09
|
|
|
Postaram się sprawdzić w tym tygodniu. |
|
|
|
 |
ciapekm
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2019 Posty: 28 Skąd: okolice Złotoryi
|
Wysłany: 01-02-2019, 15:42
|
|
|
Udało się coś znaleźć?
[ Dodano: 01-02-2019, 15:46 ]
Macias1002 napisał/a: |
-sprawdziłem układ podciśnienia i ciśnienia - na 99 % nie ma dziur
|
Jak to sprawdzałeś? Pytam bo chyba też powinienem. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-02-2019, 23:42
|
|
|
ciapekm, jak masz auto po 2001 to interfejsem Elm327 i np. aplikacją Piston na biegu jałowym na rozgrzanym silniku podglądaj korektę STFT lub pracę sondy lambda i jednocześnie psikaj plakiem lub samostartem po podejrzanych miejscach. Jak trafisz na nieszczelność to paliwo zostanie przez nią zaciągnięte do silnika więc sonda pokaże bogatą mieszankę a STFT pójdzie na minus. |
|
|
|
 |
ciapekm
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2019 Posty: 28 Skąd: okolice Złotoryi
|
Wysłany: 02-02-2019, 05:52
|
|
|
plecho1 Niestety 98r. Ale faktycznie - zapomniałem o plaku! Pomroczność jasna Zawsze tak sprawdzałem czy dolot w moto jest szczelny. Dzisiaj posprawdzam. Dzięki! |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
ciapekm
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2019 Posty: 28 Skąd: okolice Złotoryi
|
Wysłany: 02-02-2019, 07:42
|
|
|
I taki też zamawiam! |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-02-2019, 21:10
|
|
|
Tylko w aukcji musi być info że jest na czipie FTDI232 bo inne nie działają. |
|
|
|
 |
malina014
Nowy Forumowicz malina014
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2018 Posty: 26 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 02-02-2019, 23:48
|
|
|
Mi też falują obroty a ciśnienie mam 3,4 mpa to może być powód i do wymiany byłaby pompa wysokiego ciśnienia ?? |
|
|
|
 |
ciapekm
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2019 Posty: 28 Skąd: okolice Złotoryi
|
Wysłany: 03-02-2019, 05:18
|
|
|
A próbowałeś najpierw wyregulowac to ciśnienie? |
|
|
|
 |
|