Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Falowanie obrotów a mieszance uwarstwionej 1.8 GDI
Autor Wiadomość
Macias1002 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2018
Posty: 7
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 04-12-2018, 23:30   Falowanie obrotów a mieszance uwarstwionej 1.8 GDI

Hej, mam problem z falowaniem obrotów na ciepłym silniku. Z pomocą EvoScana doszedłem do wniosku, że problem występuje tylko kiedy mieszanka przechodzi w tryb uwarstwionej. Obroty cyklicznie skaczą między 500-850 rpm Co sprawdziłem :

-Ciśnienie paliwa na listwie prawidłowe 5mpa +/- 0.2
-lambda pracuje prawidłowo
-przepływka sprawna
-sprawdziłem układ podciśnienia i ciśnienia - na 99 % nie ma dziur

Jakieś pomysły co mógłbym jeszcze sprawdzić ? Zaczyna mi brakować pomysłów.
Cari z 2001 polift
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-12-2018, 06:09   

Możliwe że wina zawalonego nagarem dolotu, głowicy i kolektora ssącego i zaworu EGR co jest normą w leciwych GDI.
 
 
Macias1002 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2018
Posty: 7
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 05-12-2018, 08:49   

Przy okazji wymiany pompy WC zaglądałem do dolotu i faktycznie nie wyglądało to najlepiej. Kolektor wyczyściłem ale zaworów nie było jak ruszyć. Problem występuje tylko na wolnych obrotach jak przechodzi w tryb pracy uwarstwionej. Nie ma problemów z przyspieszaniem czy pracą na zimnym silniku.

Zastanawiam się czy przypadkiem nie jest to wina uszkodzonego sterownika... Wygląda to trochę tak jakby próbował zejść do tych 650 obrotów ale spada do 500 i próbuje podnieść. Tak w kółko przez 4 minuty.

Jeżeli chodzi o EGR to zawór dobrze wyczyściłem ale jak zajrzałem do kolektora w dziurę, którą powinny być wprowadzane spaliny to okazało się, że jest tam blaszka więc wygląda ta to, że jest zaślepiony. Mocno mnie to zastanawia bo blaszka wygląda jak fabryczna.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-12-2018, 17:25   

EGR i jego sprawne działanie ma znaczenie podczas pracy na ubogiej mieszance.
 
 
Macias1002 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2018
Posty: 7
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 05-12-2018, 20:17   

Jak go kupowałem w zeszłym roku to nie było problemu z falowaniem a był już zaślepiony. Dzisiaj dostałem błąd wypadania zapłonu na 2 cylindrze. Już miałem z tym problem i myślałem, że go wyeliminowałem. wymieniłem wtrysk i świecę a cewki zamieniłem miejscami. Nadal wypadanie na tym samym cylindrze.

Sugerujesz, żeby usunąć zaślepkę EGR ?
Dziwne jest to wypadanie zapłonu. Walnięty komputer/wiązka ?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-12-2018, 21:44   

Mierzyłeś kompresję i czy w gniazdach świec jest może olej?
 
 
Macias1002 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2018
Posty: 7
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 06-12-2018, 07:09   

Postaram się sprawdzić w tym tygodniu.
 
 
ciapekm 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2019
Posty: 28
Skąd: okolice Złotoryi
Wysłany: 01-02-2019, 15:42   

Udało się coś znaleźć?

[ Dodano: 01-02-2019, 15:46 ]
Macias1002 napisał/a:

-sprawdziłem układ podciśnienia i ciśnienia - na 99 % nie ma dziur


Jak to sprawdzałeś? Pytam bo chyba też powinienem.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-02-2019, 23:42   

ciapekm, jak masz auto po 2001 to interfejsem Elm327 i np. aplikacją Piston na biegu jałowym na rozgrzanym silniku podglądaj korektę STFT lub pracę sondy lambda i jednocześnie psikaj plakiem lub samostartem po podejrzanych miejscach. Jak trafisz na nieszczelność to paliwo zostanie przez nią zaciągnięte do silnika więc sonda pokaże bogatą mieszankę a STFT pójdzie na minus.
 
 
ciapekm 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2019
Posty: 28
Skąd: okolice Złotoryi
Wysłany: 02-02-2019, 05:52   

plecho1 Niestety 98r. Ale faktycznie - zapomniałem o plaku! Pomroczność jasna :) Zawsze tak sprawdzałem czy dolot w moto jest szczelny. Dzisiaj posprawdzam. Dzięki!
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-02-2019, 07:41   

W tym roczniku do podglądu korekt czy sondy przydał by się interfejs Vag KKL i Evoscan https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
 
 
ciapekm 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2019
Posty: 28
Skąd: okolice Złotoryi
Wysłany: 02-02-2019, 07:42   

I taki też zamawiam! :p
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-02-2019, 21:10   

Tylko w aukcji musi być info że jest na czipie FTDI232 bo inne nie działają.
 
 
malina014 
Nowy Forumowicz
malina014

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2018
Posty: 26
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-02-2019, 23:48   

Mi też falują obroty a ciśnienie mam 3,4 mpa to może być powód i do wymiany byłaby pompa wysokiego ciśnienia ??
 
 
ciapekm 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2019
Posty: 28
Skąd: okolice Złotoryi
Wysłany: 03-02-2019, 05:18   

A próbowałeś najpierw wyregulowac to ciśnienie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.