1.6 nie pali brak bledow |
Autor |
Wiadomość |
hitman
Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 16V
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 104 Skąd: Radom
|
Wysłany: 18-04-2010, 10:38 1.6 nie pali brak bledow
|
|
|
Wczoraj bylem na wymianie rozrzadu, przy okazji regulacja zaworow i wymiana oleju. Po wymianie w warsztacie w kaplinie u pana Tomasza samochod odpalalismy po kilka razy wszystko gralo. Po powrocie do domu samochod postal 5 godz i juz nie chcial zapalic to znaczy zapalil ale praktycznie od razu zgasl pozniejsze proby juz niec nie dawaly wiec pomyslalem sobie braklo benzyny (mam lpi i widze stan gazu na desce a nie benzyny) ok dolalem mu benzyny i nic tak jakby odcinalo pompe paliwa czy zaplon bo rozrusznik kreci caly czas, prosze o sugestie. Dodam ze gdy przekrece kluczyk to slysze takie syczenie czyli pompa jakby dziala. Czytalem tez cos o czujniku polozenia walu korbowego... aha i kontrolka silnika zapala sie i gasnie po przekreceniu czyli ok, i Ecu nie ma zadnych bledow bo mruga sobie regularnie... takze HELP |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 18-04-2010, 10:56
|
|
|
spróbuj odpalić z gazu pod warunkiem że ten co montował ten gaz przewidział ta możliwość.
sprawdź kostki pod maską bo moze jakas nie styka
posprawdzaj bezpieczniki
sprawdź czy układ paliwowy się nie zapowietrzył
ja bym luknął na rozrząd bo może mechanik zapomniał czegoś dokręcić |
|
|
|
 |
hitman
Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 16V
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 104 Skąd: Radom
|
Wysłany: 18-04-2010, 11:06
|
|
|
Instalacja gazowa byla zakladana fabrycznie i nie ma takiej opcji zebym go odpalil na gazie
Hmm kostki i bezpieczniki sprawdzalem ale pojde jeszcze raz na spokojnie posprawdzam
A pytanie co do zapowietrzonego ukladu paliwowego, jesliby to mialo miejsce to jak odpowietrzyc wtedy ten uklad???? |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 18-04-2010, 11:25
|
|
|
jesli slyszysz buczenie pompy to musi byc ok , benzyniaka nie da sie zapowietrzyc tak jak diesla...ze nie da sie odpalic
jesli nie odpala to hmmm... moze cos z wtryskiwaczami(chociaz w tym przypadku powinien pokazac chyba jakis blad) od benzyny sprawdz czy przewody sa dobrze polaczone |
|
|
|
 |
hitman
Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 16V
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 104 Skąd: Radom
|
Wysłany: 18-04-2010, 11:40
|
|
|
no wlasnie jakby sie zapalila kontrolka silnika to bym wymrugal blad i wiedzial o co loto. Bylem przed chwila przepatrzylem kostki i nic. Chcac go odpalic kreci i tak jakby juz zalapywal ale znowu tylko kreci i slychac tylko rozrusznik. Jutro chyba wezme go na hol i do jakiegos mechanicyny sie zaprowadzi i niech glowkuje |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-04-2010, 12:02
|
|
|
hitman, jak masz drugi kluczyk to spróbuj nim jeszcze połechtać. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
hitman
Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 16V
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 104 Skąd: Radom
|
Wysłany: 18-04-2010, 12:13
|
|
|
wlasnie nie mam. Czytam forum i juz sam nie wiem pompa immo iskra tylko ze u mnie nie zapala sie ta kontrolka silnika. Kurde juz prawie trzy lata jezdzilem bez zadnego problemu a tu masz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-04-2010, 12:16
|
|
|
Przyczyn może być wiele, moze złośliwościa rzeczy martwych padł czujnik połozenia walka rozrządu |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
hitman
Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 16V
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 104 Skąd: Radom
|
Wysłany: 18-04-2010, 12:18
|
|
|
ide jeszcze raz wszystko porozpinam i spinam i moze cos to da
[ Dodano: 18-04-2010, 12:55 ]
jedyne co mi sie jeszcze udalo wysluchac to po przekreceniu stacyjki tak az zapala sie kontrolki slychac czasami takie bzyczenie jakby jakies zwarcie sie robilo w okolicach czujnika polozenia walka rozrzadu stojac przodem to po prawej stronie silnika tak jakos glebiej czyli to tam chyba jest ten czujnik przykrecony na 1 srube. ale czy to bzyczenie to normanlne? Panowie i Panie prosze o podpowiedzi
[ Dodano: 18-04-2010, 12:59 ]
a jeszcze takie pytanie? Czy jesli czujnik polozenia walka lub walu bylby uszkodzony to lampka silnika powinna swiecic? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-04-2010, 23:38
|
|
|
hitman napisał/a: | Czy jesli czujnik polozenia walka lub walu bylby uszkodzony to lampka silnika powinna swiecic? | Powinna, a ECU powinno wymrygać błedy, iskre sprawdzałęś |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
|
|
|
 |
hitman
Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 16V
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 104 Skąd: Radom
|
Wysłany: 19-04-2010, 18:45
|
|
|
nie sprawdzalem iskry a jak to zrobic? i chyba bedzie trzeba przyjzec sie temu rozrzadowi tak zrobie.
Jak cos sie wyjasni napisze i dzieki za porady
[ Dodano: 19-04-2010, 21:01 ]
Dzisiaj jeszcze raz wszystko przepatrzylem wysluchalem i odziwo nie slyszalem syczenia, buczenia pompy paliwa. Jutro kupuje pompe i wymienie i dam znac czy wszystko gra, jednak mam pytanie moze cos innego bylo uszkodzone a po tych wielkrotnych probach uruchomienia silnika pompa skonczyla zywot czy to mozliwe? I jeszcze jedno, gdy pompa jest uszkodzona kontrolka silnika zachowuje sie normalnie tak?
[ Dodano: 19-04-2010, 21:35 ]
Panowie krotkie pytanie gdzie jest dokladnie ta kostka do ktorej wpina sie plusa i wiadomo czy pompa jest uszkodzona czy nie? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 19-04-2010, 22:00
|
|
|
hitman, pompa paliwa jest w zbiorniku, pod siedzeniami pasazerów (z tyłu ofkors), podepnij tam napiecie z akumulatora i sprawdz czy dziala, nie wymieniaj w ciemno.
Iskre sprawdzasz nastepujaco, bierzesz do reki dobra swiece, wypinasz przewod WN wkładasz w niego swiece, kladziesz swiece na metalowej czesci silnika (głowica, kolektor wydechowy, ssacy, etc.,) rece trzymasz przy sobie i ktos probuje zapalic auto, powinno byc widac iskre na swiecy, sprawdzic tak mozesz kazdy przewod. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 20-04-2010, 21:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
hitman
Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 16V
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 104 Skąd: Radom
|
Wysłany: 20-04-2010, 21:47
|
|
|
problem rozwiazany pompa paliwa padla, byla tak przetyrana normalnie ten plastik byl caly potopiony, az napuchl. Znajomy mechanik mial identyczna uzywana wiec bez wachania po niskiej cenie zakupilem i od razu wymienilem i cari hula jak za dawnych czasow. Dzieki wielkie wszytstkim i szczegolnie robertdg'mu. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 20-04-2010, 21:51
|
|
|
hitman, auto musiało w takim razie zrobic duzo kilometrów w granicach niskiego poziomu paliwa w zbiorniku, gdyz pompa jest chłodzona paliwem, ja zalecam, aby było conajmniej 1/4 zbiornika i tankowanie, aby pompa mogła się spokojnie chłodzic, wtedy powinna wytrzymac bardzo długo, gratuluje rozwiazania problemu. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|