Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Colt Nie wyprzedza zapłonu
Autor Wiadomość
atechip 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA1 1.3 12 V 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 14
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-03-2010, 12:45   [CA1A 1.3] Colt Nie wyprzedza zapłonu

Witam,

same przejścia z Coltem (95 1.3 CA1A)

Jak w tytule, podczas przyspieszania samochód jest z mulony, nie ma mocy, zbiera się jak podkręcony trochę maluch.. jak osiąga wyższe obroty, jest wkręcony dość wysoko, wtedy zaczyna być bardziej dynamiczny.

Podczas dodawania gazu silnik ryczy w okolicach filtra powietrza... taki specyficzny dźwięk, ryk, lekko basowy, jakby wydostający się z okolic wlotowych powietrza.

Wydaje mi się, na 100% że zapłon nie jest wyprzedzany, mechanicznie sam mocno wyprzedziłem zapłon, dzięki czemu da się jakoś jeździć.. noo.. ale to nie jest rozwiązanie.

Pytanie jest takie, jeżeli możecie wypunktować:

jakie mogą być przyczyny, usterki, wpływające na brak wyprzedzania zapłonu podczas przyspieszania?
Ostatnio zmieniony przez karolgt 27-03-2010, 04:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 25-03-2010, 13:25   

Najpierw sprawdź czy faktycznie nie wyprzedza przy dodawaniu gazu.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
atechip 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA1 1.3 12 V 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 14
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-03-2010, 13:39   

hmm... noo... a jak mam sprawdzić, czy faktycznie nie wyprzedza, tak technicznie? dzięki :)
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 25-03-2010, 13:40   

Lampa stroboskopowa i naciskasz gaz. Patrzysz czy punkt spiernicza :P
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
atechip 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA1 1.3 12 V 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 14
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-03-2010, 14:34   

no tak :) thx
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-03-2010, 15:08   

Możesz jezszce sprawdzić ustawienie rozrządu na znakach.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
atechip 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA1 1.3 12 V 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 14
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-04-2010, 09:53   

Dwóch mechaników sprawdzało mi ustawienie, i rzekomo jest dobrze ustawiony rozrząd.

Czy ktoś może mi wypunktować, jakie mogę być potencjalne przyczyny niewyprzedzania zapłonu?
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 08-04-2010, 11:16   

1) wyreguluj zawory (ciepły silnik)
2) wyreguluj wyprzedzenie zapłonu (ciepły silnik, zmasowane złącze ustawiania zapłonu)
3) wyreguluj wolne obroty i TPS
4) sprawdź i ew popraw regulację zapłonu.
 
 
atechip 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA1 1.3 12 V 1995
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 14
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-04-2010, 14:05   

hm..dzięki.. zatem, w tej kolejności mam to zrobić?

A może znasz/znacie kogoś (mechanika) w krakowie, który potrafiłby mi to wszystko zrobić w miśku??

pozdrawiam
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 23-04-2010, 16:37   

atechip, http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=13221
 
 
maxi200 
Nowy Forumowicz

Auto: mitshubishi colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 3
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 25-04-2010, 11:38   

Witam wszystkich, mam bardzo podobny problem tylko ze w oim aucie jeszcze jest problem z odpaleniem jak jest zimny to nie idzie go odpalic
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-04-2010, 12:02   

maxi200, zawory były ustawiane :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
maxi200 
Nowy Forumowicz

Auto: mitshubishi colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 3
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 25-04-2010, 13:01   

mechanik sprawdzał mi zawory i mowil ze wszysko jest wpożądku. Przy odpalaniu blokuje mi sie zapłon jak przyuprzestawionym zapłonie. jak przestawilem zaplon to odpalic go idze bez problemu tylko ze autko jest mułowate i spalanie poszlo do góry co mogło sie stać ze przestawil sie zapłon???
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 25-04-2010, 20:12   

maxi200 napisał/a:
Przy odpalaniu blokuje mi sie zapłon jak przyuprzestawionym zapłonie.

Trochę ten opis nieczytelny. Sprawdź czy pasek rozrządu nie przeskoczył bo to jest metoda na niechciane przestawienie zapłonu... Pokrycie znaków odczytasz na kole pasowym (na dole) i po zdjęciu górnej osłony rozrządu - ząbek na głowicy i wcięcie w kole rozrządu.
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
maxi200 
Nowy Forumowicz

Auto: mitshubishi colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 3
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 26-04-2010, 21:06   

rozrzad juz zrobilem i nie ma zadnej poprawy wiec wydaje mi sie ze nie przeskoczyl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.