[Carisma] Malowanie Kolektora Wydechowego |
Autor |
Wiadomość |
demise
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 16V 96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 93 Skąd: Pisarowce
|
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 09-05-2010, 20:51
|
|
|
Może nie kolektor ale malowałem tłumik i właśnie takim lakierem jak pokazujesz na allegro, tylko tamten miał chyba do 650st czy coś takiego ale nawet logo podobne do tego
demise napisał/a: | http://www.allegro.pl/ite...pray_400ml.html |
To może i to łatwe w użytku i póki co ładnie wygląda i nie ma zamiaru odłazić od tłumika.
Kosztowało chyba 19 zł w Nomi. Sklep ogólnobudowlany czy jak go zwał w castoramie też powinien być więc lepiej najpierw tam poszukać być może i taniej wyjdzie.
Noi przede wszystkim kolektor musisz najpierw wyczyścić papierami ściernymi i przemyć benzyną ekstrakcyjną czy coś i pomalować ze 2-3 razy |
|
|
|
 |
kosek
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 158 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-05-2010, 21:12
|
|
|
Tłumiki i rury możesz śmiało malować wyszukanymi przez Ciebie farbami.
Temperatura na kolektorze 800 do 900°C sprawi, że przez jakiś czas będziesz miał aromat wypalającej się farby a następnie zmiana koloru i łuszczenie się nałożonej powłoki.
pozdrawiam |
_________________ kosek
http://emoty.blox.pl/resource/jeep.gif |
|
|
|
 |
demise
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 16V 96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 93 Skąd: Pisarowce
|
Wysłany: 09-05-2010, 21:13
|
|
|
Fajnie czyli próba nie strzelba :-]
Jak będę robił po każdym etapie fotki trzasnę:-] |
|
|
|
 |
West-Cbradio [Usunięty]
|
Wysłany: 09-05-2010, 21:16
|
|
|
Kolektor w samochodach a typowe temperatury spalin to ok. 500 stopni Celsjusza dla silników diesla, oraz do ok. 900 stopni dla silników benzynowych.
wiec jakie kolwiek lakiery odpadaja jedyne co mozna bylo by zastosowac to tak zwana srebrzanka ale i ona po pewnym czasie ulegnie spaleniu |
|
|
|
 |
demise
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 16V 96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 93 Skąd: Pisarowce
|
|
|
|
 |
M@teusz607
Forumowicz M@teusz607
Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 198 Skąd: Radzyń Podlaski
|
Wysłany: 10-05-2010, 16:53
|
|
|
Pewnie się nadaje chyba że masz SPOTROWY styl jazdy Temperatura kolektora wydechowego raczej nie jest aż tak wysoka- stal od temperatury zaczyna mieć czerwony kolor przy około 700 st. celsjusza. Widział ktoś kolektor w takim stanie? |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 10-05-2010, 18:11
|
|
|
kosek napisał/a: | Temperatura na kolektorze 800 do 900°C |
Cooooooooooooo??????????
Największa temperatura podczas pracy silnika jest na denku tłoka i wynosi ona około 200 stopni przy bardzo wysokich obrotach. Nie wiem skąd wy te wartości bierzecie... |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
M@teusz607
Forumowicz M@teusz607
Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 198 Skąd: Radzyń Podlaski
|
Wysłany: 10-05-2010, 18:19
|
|
|
Zapal benzynę i zmierz temperaturę płomienia. SILNIK jest chłodzony przez wodę więc może i jest 200 jak mówisz, ale ciepło po zapłonie wylatuje przez wydech, katalizator jest spory kawałek od kolektora a tam temperatura wymagana do jego poprawnej pracy to 400 st. celsjusza. |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 10-05-2010, 18:31
|
|
|
No dobra zakładając iż to co piszesz jest prawdą, to w wypadku kolektora wydechowego gdyby miał taką temperaturę jak tu sugerujecie to tylko zbliżenie ręki wystarczyłoby by się paskudnie poparzyć, nie mówiąc już o wygłuszeniach maski które szybko by się wypalały... Tak samo spaliny wydobywające się z tłumika powinny parzyć, a tak nie jest... ja czuję lekkie ciepło wydobywające się z końcówki Ale nie neguję tego co napisałeś absolutnie:) |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 10-05-2010, 18:31
|
|
|
idas napisał/a: | kosek napisał/a: | Temperatura na kolektorze 800 do 900°C |
Cooooooooooooo??????????
Największa temperatura podczas pracy silnika jest na denku tłoka i wynosi ona około 200 stopni przy bardzo wysokich obrotach. Nie wiem skąd wy te wartości bierzecie... |
Idas bardzo Cie prosze nie pisz bzdur i to jeszcze z taka pewnoscia.
Temperatura spalin okolo 700stopni celciusza, temperatura oleju ponad 150stopni, komora spalania wartosci przekraczajace 2000stopni celciusza (dwa tysiace), przy wysokich obroach kolektor moze "swiecic", a zeliwo zmienia kolor, a Ty piszesz o 200 stopniach |
|
|
|
 |
M@teusz607
Forumowicz M@teusz607
Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 198 Skąd: Radzyń Podlaski
|
Wysłany: 10-05-2010, 18:36
|
|
|
Właśnie niedawno poszukałem na necie i znalazłem przykład: jazda na 3 biegu, 5500 RPM 120km/h temp. spalin ~860, w mocniejszych samochodach momentami dochodzi do tysiąca (w kolektorze) końcówka wydechu jest na tyle daleko że spaliny zdążą ostygnąć. |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 10-05-2010, 18:39
|
|
|
mkm napisał/a: |
Idas bardzo Cie prosze nie pisz bzdur i to jeszcze z taka pewnoscia. |
No dobra mkm może napisałem bzdurę (na pewno nie o denku tłoka:P) ale odnieś się w takim razie do mojego tekstu o temperaturze kolektora bo na pewno nie ma on 700stopni, tak jak tu się sugeruje (no chyba że kolektor momentalnie stygnie z tych 700 stopni, np po jeździe w trasie bo zdarzyło mi się grzebać przy silniku zaraz po trasie)... A o temperaturze na denku tłoka czytałem przy okazji porównywania olejów i zwykle były to temperatury maksymalnie w okolicach 200 stopni, stąd moje "domysły"...
I nie chodziło mi o obalenie twierdzenia o temperaturze spalin (bo faktycznie podaje się iż mają one 800-900 stopni), lecz o temperaturę elementów wydechu, który w czasie szybkiej jazdy jest np chłodzony powietrzem. Dodatkowo dziwi mnie fakt że jeśli kolektor ma temperaturę ~700 stopni celsjusza to nic się nie dzieje z elementami znajdującymi się w jego pobliżu (np pianka wygłuszająca na masce). Ot stąd moje wątpliwości... |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
Ostatnio zmieniony przez idas 10-05-2010, 20:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
M@teusz607
Forumowicz M@teusz607
Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 198 Skąd: Radzyń Podlaski
|
Wysłany: 10-05-2010, 18:48
|
|
|
Jeśli uważasz że nie ma 700 st. to go dotknij a nie zbliż rękę i nie gaś silnika zanim do niego dojdziesz bo z takich dużych wartości bardzo szybko spada temperatura (w komorze 800 st. po wpuszczeniu 4bar gazu o temp ~10st. w ciągu 5sek temperatura spada do 200st. znam ten przykład choć możliwe że da rade szybciej) |
|
|
|
 |
West-Cbradio [Usunięty]
|
Wysłany: 10-05-2010, 18:49
|
|
|
swoje napisalem wczesniej w tym temacie ,koledzy tez i wsplonie jestesmy zgodni co do caloksztaltu tematu a kolege zapraszam do linka ponizej bo juz chyba nikt nie bedze sobie strzepil jezyka na ten temat:
http://www.motofakty.pl/a..._wydechowe.html
lustereczko w Twoja strone |
|
|
|
 |
|