Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] Malowanie Kolektora Wydechowego
Autor Wiadomość
demise 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 16V 96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 93
Skąd: Pisarowce
Wysłany: 09-05-2010, 13:43   [Carisma] Malowanie Kolektora Wydechowego

Witajcie mam trochę dziwne pytanie otóż strasznie denerwuje rdza na kolektorze wydechowym wiem że tam są dość wysokie temperatury. I tu moje pytanie czy ktoś malował lub ma zamiar malować kolektor wydechowy a jak tak to czym to zrobić .Poszukałem sobie i znalazłem parę rodzai farb które powinny do tego służyć ale nie wiem jak to jest w praktyce.





http://www.narzedziowy.pl...98¤cy=PLN
http://www.olicon.com.pl/intertherm_50.html
http://www.allegro.pl/ite...pray_400ml.html

Pozdrawiam i czekam na wypowiedzi
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 09-05-2010, 20:51   

Może nie kolektor ale malowałem tłumik i właśnie takim lakierem jak pokazujesz na allegro, tylko tamten miał chyba do 650st czy coś takiego ale nawet logo podobne do tego
demise napisał/a:
http://www.allegro.pl/ite...pray_400ml.html

To może i to :) łatwe w użytku i póki co ładnie wygląda i nie ma zamiaru odłazić od tłumika.
Kosztowało chyba 19 zł w Nomi. Sklep ogólnobudowlany czy jak go zwał :P w castoramie też powinien być więc lepiej najpierw tam poszukać ;) być może i taniej wyjdzie.

Noi przede wszystkim kolektor musisz najpierw wyczyścić papierami ściernymi i przemyć benzyną ekstrakcyjną czy coś i pomalować ze 2-3 razy :)
 
 
 
kosek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 158
Skąd: Świdnik
Wysłany: 09-05-2010, 21:12   

Tłumiki i rury możesz śmiało malować wyszukanymi przez Ciebie farbami.
Temperatura na kolektorze 800 do 900°C sprawi, że przez jakiś czas będziesz miał aromat wypalającej się farby a następnie zmiana koloru i łuszczenie się nałożonej powłoki.
pozdrawiam
_________________
kosek
http://emoty.blox.pl/resource/jeep.gif
 
 
demise 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 16V 96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 93
Skąd: Pisarowce
Wysłany: 09-05-2010, 21:13   

Fajnie czyli próba nie strzelba :-]
Jak będę robił po każdym etapie fotki trzasnę:-]
 
 
West-Cbradio
[Usunięty]

Wysłany: 09-05-2010, 21:16   

Kolektor w samochodach a typowe temperatury spalin to ok. 500 stopni Celsjusza dla silników diesla, oraz do ok. 900 stopni dla silników benzynowych.

wiec jakie kolwiek lakiery odpadaja jedyne co mozna bylo by zastosowac to tak zwana srebrzanka ale i ona po pewnym czasie ulegnie spaleniu
 
 
demise 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 16V 96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 93
Skąd: Pisarowce
Wysłany: 10-05-2010, 15:38   

http://www.bardahl.pl/page.php/products/14/7/196

link do sklepu
http://www.mr-automotive....142&category=25
Ten chyba się nadaje
 
 
M@teusz607 
Forumowicz
M@teusz607

Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 198
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 10-05-2010, 16:53   

Pewnie się nadaje chyba że masz SPOTROWY styl jazdy :) Temperatura kolektora wydechowego raczej nie jest aż tak wysoka- stal od temperatury zaczyna mieć czerwony kolor przy około 700 st. celsjusza. Widział ktoś kolektor w takim stanie?
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 10-05-2010, 18:11   

kosek napisał/a:
Temperatura na kolektorze 800 do 900°C

Cooooooooooooo??????????
Największa temperatura podczas pracy silnika jest na denku tłoka i wynosi ona około 200 stopni przy bardzo wysokich obrotach. Nie wiem skąd wy te wartości bierzecie...
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
M@teusz607 
Forumowicz
M@teusz607

Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 198
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 10-05-2010, 18:19   

Zapal benzynę i zmierz temperaturę płomienia. SILNIK jest chłodzony przez wodę więc może i jest 200 jak mówisz, ale ciepło po zapłonie wylatuje przez wydech, katalizator jest spory kawałek od kolektora a tam temperatura wymagana do jego poprawnej pracy to 400 st. celsjusza.
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 10-05-2010, 18:31   

No dobra zakładając iż to co piszesz jest prawdą, to w wypadku kolektora wydechowego gdyby miał taką temperaturę jak tu sugerujecie to tylko zbliżenie ręki wystarczyłoby by się paskudnie poparzyć, nie mówiąc już o wygłuszeniach maski które szybko by się wypalały... Tak samo spaliny wydobywające się z tłumika powinny parzyć, a tak nie jest... ja czuję lekkie ciepło wydobywające się z końcówki :) Ale nie neguję tego co napisałeś absolutnie:)
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 10-05-2010, 18:31   

idas napisał/a:
kosek napisał/a:
Temperatura na kolektorze 800 do 900°C

Cooooooooooooo??????????
Największa temperatura podczas pracy silnika jest na denku tłoka i wynosi ona około 200 stopni przy bardzo wysokich obrotach. Nie wiem skąd wy te wartości bierzecie...

Idas bardzo Cie prosze nie pisz bzdur i to jeszcze z taka pewnoscia.
Temperatura spalin okolo 700stopni celciusza, temperatura oleju ponad 150stopni, komora spalania wartosci przekraczajace 2000stopni celciusza (dwa tysiace), przy wysokich obroach kolektor moze "swiecic", a zeliwo zmienia kolor, a Ty piszesz o 200 stopniach :roll:
 
 
M@teusz607 
Forumowicz
M@teusz607

Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 198
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 10-05-2010, 18:36   

Właśnie niedawno poszukałem na necie i znalazłem przykład: jazda na 3 biegu, 5500 RPM 120km/h temp. spalin ~860, w mocniejszych samochodach momentami dochodzi do tysiąca (w kolektorze) końcówka wydechu jest na tyle daleko że spaliny zdążą ostygnąć.
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 10-05-2010, 18:39   

mkm napisał/a:

Idas bardzo Cie prosze nie pisz bzdur i to jeszcze z taka pewnoscia.

No dobra mkm może napisałem bzdurę (na pewno nie o denku tłoka:P) ale odnieś się w takim razie do mojego tekstu o temperaturze kolektora bo na pewno nie ma on 700stopni, tak jak tu się sugeruje (no chyba że kolektor momentalnie stygnie z tych 700 stopni, np po jeździe w trasie bo zdarzyło mi się grzebać przy silniku zaraz po trasie)... A o temperaturze na denku tłoka czytałem przy okazji porównywania olejów i zwykle były to temperatury maksymalnie w okolicach 200 stopni, stąd moje "domysły"...
I nie chodziło mi o obalenie twierdzenia o temperaturze spalin (bo faktycznie podaje się iż mają one 800-900 stopni), lecz o temperaturę elementów wydechu, który w czasie szybkiej jazdy jest np chłodzony powietrzem. Dodatkowo dziwi mnie fakt że jeśli kolektor ma temperaturę ~700 stopni celsjusza to nic się nie dzieje z elementami znajdującymi się w jego pobliżu (np pianka wygłuszająca na masce). Ot stąd moje wątpliwości...
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
Ostatnio zmieniony przez idas 10-05-2010, 20:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
M@teusz607 
Forumowicz
M@teusz607

Auto: Honda Accord CL7 2.0 i-VTEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 198
Skąd: Radzyń Podlaski
Wysłany: 10-05-2010, 18:48   

Jeśli uważasz że nie ma 700 st. to go dotknij a nie zbliż rękę :) i nie gaś silnika zanim do niego dojdziesz bo z takich dużych wartości bardzo szybko spada temperatura (w komorze 800 st. po wpuszczeniu 4bar gazu o temp ~10st. w ciągu 5sek temperatura spada do 200st. znam ten przykład choć możliwe że da rade szybciej)
 
 
West-Cbradio
[Usunięty]

Wysłany: 10-05-2010, 18:49   

swoje napisalem wczesniej w tym temacie ,koledzy tez i wsplonie jestesmy zgodni co do caloksztaltu tematu a kolege zapraszam do linka ponizej bo juz chyba nikt nie bedze sobie strzepil jezyka na ten temat:

http://www.motofakty.pl/a..._wydechowe.html


lustereczko w Twoja strone
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.