disel v benzyna |
Autor |
Wiadomość |
tasman1988
Forumowicz
Auto: Mitshubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 74 Skąd: GROJEC
|
Wysłany: 23-04-2010, 21:54 disel v benzyna
|
|
|
Panowie prosze o rade czyj silnik jest w cari disel
oraz czy lepiej brac benzyne czy disla. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 23-04-2010, 21:58
|
|
|
To jeszcze napisz jaki rok Cię interesuje?
Bo to zależy jakiego będziesz miał tego diesla.
To co lepiej wziąć to nikt Ci nie doradzi za dobrze bo musisz przekalkulować gdzie i ile jeździsz. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
tasman1988
Forumowicz
Auto: Mitshubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 74 Skąd: GROJEC
|
Wysłany: 23-04-2010, 22:25
|
|
|
benzyna 103 km 1,6
disel 1,9 116 km z roku 2002 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-04-2010, 23:35
|
|
|
Diesle są pochodzenia francuskiego (sa to silniki Renault), a to czy chcesz benzyne czy diesla musisz już dostosowac do swoich preferencji, jak robisz duzo km rocznie to oplaca Ci sie wziasc diesla |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
tasman1988
Forumowicz
Auto: Mitshubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 74 Skąd: GROJEC
|
Wysłany: 24-04-2010, 10:16
|
|
|
chodzi mi bardziej o niezawodnosc silnika disla i benzyny co w ktorym sie psuje |
|
|
|
 |
Cichanos [Usunięty]
|
Wysłany: 24-04-2010, 11:28
|
|
|
Powiem wyświechtany frazes. Wszystko zależy od stanu danego egzemplarza.
Ale jeżeli pytasz się ogólnie. W dieslu masz więcej "akcesorii" silnika m in. turbosprężarka, koło dwumasowe etc.
Te silniki diesla to już nowsza generacja podatna na słabą jakość paliwa. Wtryskiwacze, pompa wtryskowa etc. To w silniku diesla zawsze może Ci się częściej popsuć niż w silniku benzynowym.
Poza tym nikt nie kupuje nowego, drogiego diesla aby jeździć 15km dziennie. Musisz się liczyć że przebieg samochodu z silnikiem diesla będzie większy, średnio o 20 - 30% niż w podobnym samochodzie wyposażonym w silnik benzynowy. A co za tym idzie nawet jeżeli samochód był użytkowany w idealnych warunkach jest bardziej wyeksploatowany.
Osobiście obawiam się kupować tak stare diesle. I pomimo nadal niższej ceny paliwa jakim jest ropa w porównaniu do benzyny zawsze wybieram tą drugą opcje. Ponieważ jeszcze te silniki są w miarę mało skomplikowane.
Kilka razy obliczałem sobie zakup i eksploatację dwóch takich samych samochodów o różnych systemach paliwowych. Przy moich małych przebiegach miesięcznych, które wynoszą 600 - 800 km bez sensu jest kupowanie klekota.
To chyba tyle. |
|
|
|
 |
arthus [Usunięty]
|
Wysłany: 25-04-2010, 17:14
|
|
|
Witam
Za poprzednikiem.
Ogólna zasada jest taka, że w przypadku używanych samochodów, to co zyskasz na tańszej ropie i mniejszym spalaniu wcześniej czy później stracisz na naprawie któregoś z drogich elementów: dwumas, wtryski albo turbina. Dlatego jak kupować diesla to bardziej trzeba zwracać uwagę na jego stan i na to jak był traktowany przez poprzednich właścicieli.
Pozdrawiam
Arthus |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-04-2010, 20:39
|
|
|
Ja również jestem za benzynką, diesle w tym samym roczniku napewno będą bardziej wyeksploatowane i droższe przy serwisie i jeszcze któraś z wersji cari w dieslu ma pewną "wadę" jeśli chodzi o rozrząd. Jeśli padnie pasek wieloklinowy to potrafi się nawinąć pomiędzy koło pasowe a osłonę paska rozrządu i uszkodzić sam pasek rozrządu, wiadomo jakie to może mieć skutki. Jeśli robisz od 10tys km rocznie i jeśli chodzi ci o ekonomię to warto zamontować lpg bo te silniki dobrze to znoszą i jeśli instalacja będzie przyzwoita to naprawdę z autem nic się nie będzie działo a po min. 20tys km koszt instalacji się wróci i będzie już tylko taniej. |
|
|
|
 |
Premieros
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2009 Posty: 106 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 25-04-2010, 21:05
|
|
|
do tego co napisał plecho1 dodam tylko ze gaz to wynalazek w aucie - i to tak samo jakby człowiek jadł trawę :] |
|
|
|
 |
Ginger1021
Forumowicz

Auto: Cari 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lip 2008 Posty: 186 Skąd: Olsztyn/Łajsy
|
Wysłany: 25-04-2010, 21:21
|
|
|
Premieros napisał/a: | do tego co napisał plecho1 dodam tylko ze gaz to wynalazek w aucie - i to tak samo jakby człowiek jadł trawę :] |
A ja się nie zgadzam i to co napisałeś to tak jak by plewy młucić. |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
Premieros
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2009 Posty: 106 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 25-04-2010, 21:35
|
|
|
hmm to jest dyskusja na inny temat ale ja mam po prostu takie zdanie wyrobione po kilku autach z tym śmiesznym "gazem" i tyle:)
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Ginger1021
Forumowicz

Auto: Cari 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lip 2008 Posty: 186 Skąd: Olsztyn/Łajsy
|
Wysłany: 25-04-2010, 21:41
|
|
|
Premieros napisał/a: | hmm to jest dyskusja na inny temat ale ja mam po prostu takie zdanie wyrobione po kilku autach z tym śmiesznym "gazem" i tyle:)
pozdrawiam |
Masz racje to było już na forum.
A to co napisałem to tylko taki żarcik.
pozdrawiam |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 25-04-2010, 21:52
|
|
|
Sporo przejechałem na lpg więc pisałem głównie z własnego doświadczenia. Ci co piszą negatywnie to albo nie mieli do czynienia z instalacją lpg albo mieli niewłaściwą lub niefachowo zamontowaną. Gdybym nie miał GDI to napewno bym zamontował. Ale zdecydowałem się na taki silnik bo robię teraz roczni około 6 tys km i trafił mi się właśnie taki model w dobrym stanie za przyzwoite pieniądze. |
|
|
|
 |
hitman
Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 16V
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 104 Skąd: Radom
|
Wysłany: 25-04-2010, 23:16
|
|
|
Ja z kolei mam 1.6 99KM gaz zamontowany fabrycznie w swojej cari (gaz holenderski lpi czwartej generacji) gdy kupilem auto gaz nie chodzil jak trzeba zainwestoawlem 200zl w naprawe i nie zaluje jezdze juz na nim dwa lata roznicy nie ma zadnej jakbym jezdzil na benzynie nigdy odkad posiadam cari nie zgasl mi na gazie spalanie to od 8 do 11 litrow gazu w zaleznosci czy trasa czy ciezkie dni czy slonce swieci czy ktos mnie wyprzedzi. A tak na marginesie mimo wszystkim i wszystkiemu jazda na lpg jest najtansza. z reszta wedlug mnie disla kupuje sie na dluzsze trasy anie na odcinki 1-nawet 10 km. silnik sie wtedy nawet nie roagrzeje co jest negatywnym zjawiskiem dla disla.
Cari to moj pierwszy samochod i mam ja juz prawie 3 lata i jak narazie zero awarii jedynie ostatni mi pompa paliwa padla z wlasnych przyczyn (mozna powiedziec ze ja zajechalem nie mialem lpg nie mielem pb i dojechalem tyle o ile do jakiejs stacji i sie zatankowalem ) i jeszcze akumulator wymienielem na samym poczatku bo byl juz slaby. jestem z tego samochodu niemilosiernie zadowolony i oby tak bylo wszystko co wiem to z tego wlasnie forum szczerze to jest tu wszystko na temat naszych cari potrzeba jednak czasu zeby wszystko przeczytac;)
a tak poza to dla wlasnej pewnosci wymienilem filtr paliwa, powietrza, olej kilka razy, oswietlenie deski, podlaczylem sam alarm, i wiele wiele innych i to wszystko dzieki temu oto wlasnie forum. POZDRAWIAM |
|
|
|
 |
Rob600
Forumowicz
Auto: Carisma 1,6 1997r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 132 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-04-2010, 11:17
|
|
|
Może tak jeżeli głównie trasa powyżej 30 km to na pewno diesel
Jeżeli miasto to benzyna lub LPG z czego najtaniej wychodzi na LPG czy to w trasie czy w mieście.
Co do napraw to naprawdę wszystko zależy od tego co kupisz.
ja osobiście kupiłem benzynę+LPG ponieważ moje przebiegi to max 5-10 km na co dzień a zdarzają się trasy po 1km
Co do napraw to na pewno benzyna wychodzi najtaniej bo:
LPG co roku kable wysokiego napięcia + świece (ew. filtr gazu)
Diesel jak masz szczęście to nic jak nie to: Turbo, wtryski, itp. ew. w zależności od szczęścia problemy w zimie.
Ale tak jak pisałem na początku wszystko zależy od tego co kupisz i jak jeździsz !! |
|
|
|
 |
|