[CAxA] Głowica z 1.8 GTI w 1.6 czy spasuje?? |
Autor |
Wiadomość |
Oskar2000
Forumowicz COLT

Auto: colt CJ0 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2009 Posty: 72 Skąd: Zebrzydowice
|
Wysłany: 09-05-2010, 12:38 [CAxA] Głowica z 1.8 GTI w 1.6 czy spasuje??
|
|
|
Witam. Zastanawia mnie czy głowica z gti podeszłaby do 1.6 i jaki byłby efekt zrobienia czegoś takiego??
Przykładowo jeżeli do cc 1.1 zakładają głowice z 1.2 moc wzrasta z 55 do 70-75 koni.
Czy w colcie też by się to sprawdziło?? Pytam z ciekawości. Próbował już ktoś tego?? |
Ostatnio zmieniony przez harpagan 12-05-2010, 08:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 09-05-2010, 12:56
|
|
|
Ze wstepnych ustalen wynika, ze podchodzi.
Podobno jest na forum ktos, kto to zrobil, ale jakos nigdy nie znalazl czasu, aby sie pochwalic.
pawela przeklada czesci z 4G93 po kawalku.
Ja kompletuje czesci i polece "hurtem" (jak dobrze pojdzie to jeszcze w tej dziesieciolatce )
Teoretycznie powinien byc jeszcze mocniejszy niz seryjne 1.8.
Ponoc 1.6DOHC (opisywany np. na Wikipedii ) mial 147KM wiec w teorii wyglada to super.
Podobienstwa miedzy 4G92, a 4G93 sa bardzo duze. |
|
|
|
 |
l_i_p_a
Mitsumaniak

Auto: Colt CAO 1.3 12V 94r swap 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 93 Skąd: Płock/Warszawa
|
Wysłany: 10-05-2010, 18:06
|
|
|
Też jestem zainteresowany tematem także jakby ktoś miał więcej info ewentualnie jakies linki do stron to niech się podzieli. pozdro |
_________________
Made in Japan
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 10-05-2010, 19:15
|
|
|
Po lewej blok 4G92, po prawej 4G93
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 10-05-2010, 19:30
|
|
|
1.8 16v SOHC przyjmuje głowicę DOHC plug&pay - na 99% i 1.6 przyjmie. Oczywiście potrzebna głowica + pompa oleju z DOHC |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
kartomaniak gti
Forumowicz stary kartingowiec

Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Paź 2008 Posty: 1073 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 10-05-2010, 21:11
|
|
|
tzn, że uszczelki pod głowice są takie same? |
_________________
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 11-05-2010, 00:03
|
|
|
Nie.
Glowna roznica to material.
1.8 ma metalowa, a 1.6 "zwykla".
Reszta chyba taka sama. |
|
|
|
 |
kartomaniak gti
Forumowicz stary kartingowiec

Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Paź 2008 Posty: 1073 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 11-05-2010, 08:41
|
|
|
mkm napisał/a: | 1.8 ma metalowa, a 1.6 "zwykla". | nie, do Gti są też grafitowe |
_________________
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 11-05-2010, 12:33
|
|
|
Na "chlopski rozum" musza sie roznic
Trzeba porownac...
To jest niestety zamiennik, ale oryginal byl tylko troche inny. Na pierwszy rzut oka byl po prostu staranniej wykonany.
Uszczelka z 1.6:
Ma ktos zdjecie z 1.8 lub jest biegly w katalogach? |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 11-05-2010, 12:55
|
|
|
wg katalogu inter cars uszczelki głowic 4G92 SOHC i 4G93 DOHC:
4Max - inne nr
AJUSA - ten sam nr (cena też)
Corteco - ten sam nr (cena też)
Goetze - ten sam nr (cena też)
Jakoparts - ten sam nr (cena też)
JC - ten sam nr (cena też)
musi pasować |
_________________
 |
|
|
|
 |
kartomaniak gti
Forumowicz stary kartingowiec

Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Paź 2008 Posty: 1073 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 11-05-2010, 14:08
|
|
|
wczoraj miałem w ręku uszczelke elringa do mojego gti i wyraźnie było zaznaczone że do 4G92 tez pasuje |
_________________
 |
|
|
|
 |
pyjte
Mitsumaniak Klaun Szyderca

Auto: demo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Gru 2008 Posty: 556 Skąd: Bojtom.
|
Wysłany: 11-05-2010, 14:24
|
|
|
Uszczelka, Uszczelką. A co ze skokiem tłoka ? Nie zderzy się po zamontowaniu z zaworami :>? |
_________________ Prawda jest jak tyłek - każdy ma swoj i czasami śmierdzi. |
|
|
|
 |
kartomaniak gti
Forumowicz stary kartingowiec

Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Paź 2008 Posty: 1073 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 11-05-2010, 15:18
|
|
|
pyjte napisał/a: | Uszczelka, Uszczelką. A co ze skokiem tłoka ? Nie zderzy się po zamontowaniu z zaworami :>? | da sie ogarnąć :d |
_________________
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 11-05-2010, 17:00
|
|
|
pyjte, wydaje mi sie, ze problem moglby byc przy zmianie glowicy w 1.8.
W 1.6 powinno byc bezstresowo
Jezeli faktycznie pojemnosc jest zrobiona glowica, to przy 1.6 moze byc nawet za duzo miejsca. |
|
|
|
 |
tecno
Nowy Forumowicz
Auto: ED7 H22
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 16-05-2010, 22:17
|
|
|
jezeli na 4g92 wrzuci sie glowice z 4g93 doprezymy motor. oznacza to ze zwiekszymy jego moc. oczywiscie po takim zabiegu stosunek afr ulegnie drastyczniej zmianie i wystapi spalanie stukowe co w rezultacie doprowadzi do r0zpuszczenia tlokow. jezeli decydowac sie na taki ruch to nalezy dostroic komputer tak by stosunek afr byl na wlasciwym poziomie. przy takich zabiegach lepiej dobrze przygotowac motor czyli sprawdzic/wymienic paneki korbowe oraz pierscienie jak i gladz cylindrow. z racji dosc mocnych blokow wiekszosc z tych motorow cylindry ma ok. zeby zrobic dobry efekt koncowy mile widziany dobry dolot i wydech. |
|
|
|
 |
|