Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CAxA] Głowica z 1.8 GTI w 1.6 czy spasuje??
Autor Wiadomość
Oskar2000 
Forumowicz
COLT


Auto: colt CJ0 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 72
Skąd: Zebrzydowice
  Wysłany: 09-05-2010, 12:38   [CAxA] Głowica z 1.8 GTI w 1.6 czy spasuje??

Witam. Zastanawia mnie czy głowica z gti podeszłaby do 1.6 i jaki byłby efekt zrobienia czegoś takiego??
Przykładowo jeżeli do cc 1.1 zakładają głowice z 1.2 moc wzrasta z 55 do 70-75 koni.
Czy w colcie też by się to sprawdziło?? Pytam z ciekawości. Próbował już ktoś tego?? :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez harpagan 12-05-2010, 08:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 09-05-2010, 12:56   

Ze wstepnych ustalen wynika, ze podchodzi.
Podobno jest na forum ktos, kto to zrobil, ale jakos nigdy nie znalazl czasu, aby sie pochwalic.
pawela przeklada czesci z 4G93 po kawalku.
Ja kompletuje czesci i polece "hurtem" (jak dobrze pojdzie to jeszcze w tej dziesieciolatce :mrgreen: )
Teoretycznie powinien byc jeszcze mocniejszy niz seryjne 1.8.
Ponoc 1.6DOHC (opisywany np. na Wikipedii :wink: ) mial 147KM wiec w teorii wyglada to super.
Podobienstwa miedzy 4G92, a 4G93 sa bardzo duze.
 
 
l_i_p_a 
Mitsumaniak


Auto: Colt CAO 1.3 12V 94r swap 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 93
Skąd: Płock/Warszawa
Wysłany: 10-05-2010, 18:06   

Też jestem zainteresowany tematem także jakby ktoś miał więcej info ewentualnie jakies linki do stron to niech się podzieli. pozdro
_________________

Made in Japan

 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 10-05-2010, 19:15   

Po lewej blok 4G92, po prawej 4G93
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 10-05-2010, 19:30   

1.8 16v SOHC przyjmuje głowicę DOHC plug&pay - na 99% i 1.6 przyjmie. Oczywiście potrzebna głowica + pompa oleju z DOHC
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
kartomaniak gti 
Forumowicz
stary kartingowiec


Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 1073
Skąd: wrocław
Wysłany: 10-05-2010, 21:11   

tzn, że uszczelki pod głowice są takie same?
_________________

 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 11-05-2010, 00:03   

Nie.
Glowna roznica to material.
1.8 ma metalowa, a 1.6 "zwykla".
Reszta chyba taka sama.
 
 
kartomaniak gti 
Forumowicz
stary kartingowiec


Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 1073
Skąd: wrocław
Wysłany: 11-05-2010, 08:41   

mkm napisał/a:
1.8 ma metalowa, a 1.6 "zwykla".
nie, do Gti są też grafitowe
_________________

 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 11-05-2010, 12:33   

Na "chlopski rozum" musza sie roznic :doubt:
Trzeba porownac...
To jest niestety zamiennik, ale oryginal byl tylko troche inny. Na pierwszy rzut oka byl po prostu staranniej wykonany.
Uszczelka z 1.6:


Ma ktos zdjecie z 1.8 lub jest biegly w katalogach?
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-05-2010, 12:55   

wg katalogu inter cars uszczelki głowic 4G92 SOHC i 4G93 DOHC:

4Max - inne nr
AJUSA - ten sam nr (cena też)
Corteco - ten sam nr (cena też)
Goetze - ten sam nr (cena też)
Jakoparts - ten sam nr (cena też)
JC - ten sam nr (cena też)

musi pasować ;)
_________________
 
 
 
kartomaniak gti 
Forumowicz
stary kartingowiec


Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 1073
Skąd: wrocław
Wysłany: 11-05-2010, 14:08   

wczoraj miałem w ręku uszczelke elringa do mojego gti i wyraźnie było zaznaczone że do 4G92 tez pasuje :)
_________________

 
 
 
pyjte 
Mitsumaniak
Klaun Szyderca


Auto: demo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 556
Skąd: Bojtom.
Wysłany: 11-05-2010, 14:24   

Uszczelka, Uszczelką. A co ze skokiem tłoka ? Nie zderzy się po zamontowaniu z zaworami :>?
_________________
Prawda jest jak tyłek - każdy ma swoj i czasami śmierdzi.
 
 
kartomaniak gti 
Forumowicz
stary kartingowiec


Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 1073
Skąd: wrocław
Wysłany: 11-05-2010, 15:18   

pyjte napisał/a:
Uszczelka, Uszczelką. A co ze skokiem tłoka ? Nie zderzy się po zamontowaniu z zaworami :>?
da sie ogarnąć :d
_________________

 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 11-05-2010, 17:00   

pyjte, wydaje mi sie, ze problem moglby byc przy zmianie glowicy w 1.8.
W 1.6 powinno byc bezstresowo :wink:
Jezeli faktycznie pojemnosc jest zrobiona glowica, to przy 1.6 moze byc nawet za duzo miejsca.
 
 
tecno 
Nowy Forumowicz

Auto: ED7 H22
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 2
Skąd: Pruszków
Wysłany: 16-05-2010, 22:17   

jezeli na 4g92 wrzuci sie glowice z 4g93 doprezymy motor. oznacza to ze zwiekszymy jego moc. oczywiscie po takim zabiegu stosunek afr ulegnie drastyczniej zmianie i wystapi spalanie stukowe co w rezultacie doprowadzi do r0zpuszczenia tlokow. jezeli decydowac sie na taki ruch to nalezy dostroic komputer tak by stosunek afr byl na wlasciwym poziomie. przy takich zabiegach lepiej dobrze przygotowac motor czyli sprawdzic/wymienic paneki korbowe oraz pierscienie jak i gladz cylindrow. z racji dosc mocnych blokow wiekszosc z tych motorow cylindry ma ok. zeby zrobic dobry efekt koncowy mile widziany dobry dolot i wydech.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.