Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] Mały problem "po" skręcaniu.
Autor Wiadomość
Whitie 
Forumowicz


Auto: Lancer 2.0 SOHC / K260 RD28T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Wawa/Targówek
Wysłany: 11-06-2010, 17:06   [2.5 TD] Mały problem "po" skręcaniu.

Witam ponownie.
Mam spory luz na kierownicy.
Ostatnio jest tak, że po np ostrzejszym skręceniu w lewo samochód "zapamietuje" ustawienie i sciaga w lewo właśnie. jak stanę i pokręcę lewo/prawo, jest lepiej. Wiecie co może być przyczyną? Przekładnia, magiel ... ??
Z góry dziekuję.
Pozdrawiam
Maciek
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 12-06-2010, 22:23   Re: Mały problem "po" skręcaniu.

Whitie napisał/a:
Witam ponownie.
Mam spory luz na kierownicy.
Ostatnio jest tak, że po np ostrzejszym skręceniu w lewo samochód "zapamietuje" ustawienie i sciaga w lewo właśnie. jak stanę i pokręcę lewo/prawo, jest lepiej. Wiecie co może być przyczyną? Przekładnia, magiel ... ??
Z góry dziekuję.
Pozdrawiam
Maciek

Na początek możesz zajrzeć czy płynu od wspomagania nie masz za mało...tak naprawdę to może być dużo przyczyn, do sprawdzenia wszystko w układzie kierowniczym co może potencjalnie mieć luzy... ale ja stawiałbym na wspomaganie. Czy luz na przekładni kierowniczej jest taki sam przy pracującym silniku jak i przy zgaszonym?
Na koniec krótka rada niech ktoś Ci pomoże i kręci lekko kierownicą a Ty pod samochód i ob lukaj wszystko. Jak będzie luz to na pewno zauważysz...Powodzenia
 
 
 
Whitie 
Forumowicz


Auto: Lancer 2.0 SOHC / K260 RD28T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Wawa/Targówek
Wysłany: 13-06-2010, 10:17   

Tak, luz jest zawsze, przy włączonym i przy wyłączonym silniku, choc oczywiście przy zgaszonym większy.... Czasami mam wrażenie, że wspomaganie działa ladnie a czasami... nie. Jeśli to wspomaganie - co muszę wymienić?
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 13-06-2010, 23:34   

Whitie napisał/a:
Tak, luz jest zawsze, przy włączonym i przy wyłączonym silniku, choc oczywiście przy zgaszonym większy.... Czasami mam wrażenie, że wspomaganie działa ladnie a czasami... nie. Jeśli to wspomaganie - co muszę wymienić?

Tak na początek to jeszcze nic nie mieniaj...wspomaganie jest tak w przekładni zrobione ze aby zadziałało musi być opór na kierownicy. Wtedy pompka pomaga, jak lekko się kreci kierownica np. podzcas jazdy, lub gdy jest luz na przekładni to siła wspomagania maleje. To tak ogólnie na temat wspomagania. Można by było spróbować skasować luz w przekładni...od gór patrząc na przekładnie kierowniczą powinieneś zauważyć taką śrubę skontrowaną nakrętką, nią właśnie skasujesz ewentualny luz na kierownicy. Wcześniej musisz dokładnie oglądnąć wszystkie drążki i wspornik czy nie są wybite. Przy zgaszonym silniku na kierownicy będziesz miał zawsze luz, ale na zapalonym luzu powinno już nie być... i tu tak mi się wydaje przynajmniej jest przyczyna awarii i dziwnego zachowania układu kierowniczego. :arrow:
 
 
 
Whitie 
Forumowicz


Auto: Lancer 2.0 SOHC / K260 RD28T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Wawa/Targówek
Wysłany: 14-06-2010, 18:46   

1405, - racja - po pokręceniu srubka jest lepiej....:) Dzięki.
Tymczasem akurat ściąganie spowodowane było tłoczkami, które nie odbijały... jak auto troche postało - tłoczek wrocił na miejsce i do nastepnego hamowania bylo ok. Hamowanie i sciaganie. Dzis jechałem dalej i poszedl dym z kola....:) Do wymiany - tarcze, klocki, tloczki. I tu mam właśnie problem. Potrzebuję tłoczków 57mm... Gdyby ktoś miał prosze o kontakt PILNY - 508087274
Z góry dziękuję.
 
 
1405 
Forumowicz

Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 301
Skąd: Dorohusk
Wysłany: 14-06-2010, 22:44   

Whitie napisał/a:
1405, - racja - po pokręceniu srubka jest lepiej....:) Dzięki.
Tymczasem akurat ściąganie spowodowane było tłoczkami, które nie odbijały... jak auto troche postało - tłoczek wrocił na miejsce i do nastepnego hamowania bylo ok. Hamowanie i sciaganie. Dzis jechałem dalej i poszedl dym z kola....:) Do wymiany - tarcze, klocki, tloczki. I tu mam właśnie problem. Potrzebuję tłoczków 57mm... Gdyby ktoś miał prosze o kontakt PILNY - 508087274
Z góry dziękuję.

Ot i się narobiło....co do zacisków hamulcowych to nie brałeś pod uwagę ewentualną regenerację? Tzn. wyczyszczenie tłoczków jak i zacisków papierem ściernym tak żeby wszystko chodziło lekko, potem zmieniasz gumy...zestawy naprawcze są, składasz, tłoczki pod osłonami smarujesz smarem grafitowym i zacisk masz jak nowy. Z tego co patrzyłem przy używanych częściach na Allegro to to co tam oferują nie wygląda za specjalnie, a przy tych Twoich to podejrzewam ze nic się nie stało tylko pod wpływem temperatury zapiekł się smar i stoją. Podobnie robiłem kiedyś w fiacie 125P i na hamulce nie mogłem narzekać...no klocki to już musisz wymienić, a tarcze jak nie są popękane i za cienkie to zawsze można przetoczyć i będzie ok. Powodzenia.
 
 
 
Whitie 
Forumowicz


Auto: Lancer 2.0 SOHC / K260 RD28T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Wawa/Targówek
Wysłany: 15-06-2010, 15:40   

Wczoraj rozebraliśmy to to.... i.... tragedia. Tarcza lewa fioletowa, spalona i cienka:) Tłoczki po wyjęciu wyglądają jak pogryzione:) Nic to musiałem zamówić wszystko!!! Jeden jest plus - będę miał nowiutkie hamulce:):):) przynajmniej z przodu.....
Dzięki za pomoc i zainteresowanie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.