Wyważanie opon. |
Autor |
Wiadomość |
Adam_T
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 93 Skąd: []
|
Wysłany: 19-04-2010, 19:08 Wyważanie opon.
|
|
|
Chcialbym sie dowiedziec, czym u Was podczas wymian opon dowazano felgi - przyklejanymi ciezarkami, czy moze nabijanymi ciezarkami ?
A moze rodzaj nie ma znaczenia, oprocz wzgledów estetycznych ?
Pytanie dotyczy typowych felg aluminiowych z Lancera, 16cali. |
|
|
|
 |
j-rules
Mitsumaniak devil inside

Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1422 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 19-04-2010, 19:19
|
|
|
Cytat: | A moze rodzaj nie ma znaczenia, oprocz wzgledów estetycznych ?
| wg mnie ma znaczenie, mianowicie przy niskiej oponi wbijanie ciezarka nie powinno byc stosowane. Przy ostrzej pokonywanych zakretach taki ciezarek zrobil kuku kiedys znajomemu i sukcesywnie przecieral opone, az przetarł do cna.
Ogolnie to spotkalem sie z zasada ze alufelgi sie klei.
Jesli profil opony nie jest bardzo niski to mozna ewentualnie wbic ciezarek. |
_________________ Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-04-2010, 19:26
|
|
|
Ale na oryginalnych felgach masz rant na ciężarek nabijany tylko od wewnętrznej strony. Więc zewnątrzną stronę musisz kleić (15-stki często mają z zewnętrznej też rant na nabijane bo może być mało miejsca między zaciskiem a felgą).
Od wewnętrznej strony może być tak albo tak w alusach raczej kleją chodź wydaje mi się że nabijany od wewnętrznej jest lepszy (nie widać, mocniej siedzi). Ja mam wszystkie teraz poklejone. Ostatnio chciałem żeby mi wyważyli metodą split (gdzie ciężarki klei się za ramieniami felgi) ale powiedzieli że nie mają czasu na instrukcję obsługi |
|
|
|
 |
Adam_T
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 93 Skąd: []
|
Wysłany: 19-04-2010, 19:32
|
|
|
Wlasnie wrocilem z wymiany opon i chlopakom zabraklo(!!) ciezarkow naklejanych i od strony wewnetrznej zalozyli nabijane ciezarki i powiedziano, ze tak moze byc, ale dla pewnosci chce poznac Wasz opinie. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-04-2010, 19:33
|
|
|
Zabrakło i nic nie nakleili od zewnętrznej? |
|
|
|
 |
Adam_T
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 93 Skąd: []
|
Wysłany: 19-04-2010, 19:42
|
|
|
Od strony zewnetrznej nakleili ciezarki, a od wewnatrz nabili.
Choc na poczatku powiedzieli, abym przyjechal jutro :-] |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-04-2010, 19:43
|
|
|
Powinno być ok. 100km/h jak nie czuć wibracji to jest ok. Jak nie to reklamacja. |
|
|
|
 |
Adam_T
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 93 Skąd: []
|
Wysłany: 19-04-2010, 19:49
|
|
|
Rozumiem, ze wibracji przenoszonych na kierownice ? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19-04-2010, 19:52
|
|
|
Też ale auto potrafi całe zacząć drgać jak są nie wyważone opony. Oczywiście próby na dobrej nawierzchni. |
|
|
|
 |
Adam_T
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 93 Skąd: []
|
Wysłany: 19-04-2010, 19:53
|
|
|
Dzieki za rady - jutro sprawdzam |
|
|
|
 |
racer1972
Mitsumaniak trochę w opozycji...

Auto: Lancer 1.8 SB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2010 Posty: 645 Skąd: Beuthen
|
Wysłany: 19-04-2010, 23:01
|
|
|
Nabijane na alu? i razem z naklejanymi? Zabrakło ciężarków? U mnie wzorcowo naklejone... Zmień warsztat radzę... |
_________________ ... |
|
|
|
 |
Luk
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 1733 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-04-2010, 23:23
|
|
|
U mnie też: od zewnątrz klejone, od wewnątrz - nabijane. |
|
|
|
 |
pfx
Forumowicz

Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 228 Skąd: Kraków/Podkarpacie
|
Wysłany: 20-04-2010, 15:16
|
|
|
Opony o niskim profilu radzę założyć, zrobić ok 100 km z ciśnieniem 0,2 bara powyżej zalecanego, upuscić ciśnienie do zalecanego i dopiero wyważać. (no jeśli zakład posiada maszynę ubijającą - to nie). Uwaga - są opony które wymagają wiecej i mniej ciężarków. Nie jest nic dziwnego, że braknie ciężarków dla np. Pirelli P0Rosso, bo trafiają się po prostu krzywe. Jeśli podczas wyważania wymagany jest ciężarek powyżej 60-70 g - opona powinna pójść do reklamacji (moim zdaniem). Najbardziej adekwatna prędkość do odczuwania wibracji - to 120 km/h - wtedy najlepiej wyczuć mankamenty niedoważenia. |
_________________ ...biała strona mocy....
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-04-2010, 15:19
|
|
|
pfx napisał/a: | Jeśli podczas wyważania wymagany jest ciężarek powyżej 60-70 g - opona powinna pójść do reklamacji (moim zdaniem). |
Nie koniecznie. Czasem po prostu wystarczy założyć o 180 stopni na feldze... Są programy optymalizujące założenie opony względem felgi ale komu się chce 3 razy zakładać jedną oponę? Mam instrukcję na kompie do jednej z popularnych wyważarek i jest tam sporo opcji jak by się komuś chciało... |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3268 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 21-04-2010, 13:48
|
|
|
Wbijane odważniki na alumy to profanacja i dyskredytacja oponiarza ! Zobaczysz jak felga będzie zniszczona po ich zdjęciu . Chodzi też o estetykę felgi - nie wyglądają specjalnie z takimi ciężarkami .
Krzychu ma rację - u mnie jedną felgę do zimówek właśnie obracał i wyważał od nowa - wystarczył wtedy duuużo mniejszy ciężarek . |
_________________
 |
|
|
|
 |
|