Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyważanie opon.
Autor Wiadomość
Adam_T 
Forumowicz


Auto: Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 93
Skąd: []
Wysłany: 19-04-2010, 19:08   Wyważanie opon.

Chcialbym sie dowiedziec, czym u Was podczas wymian opon dowazano felgi - przyklejanymi ciezarkami, czy moze nabijanymi ciezarkami ?
A moze rodzaj nie ma znaczenia, oprocz wzgledów estetycznych ?

Pytanie dotyczy typowych felg aluminiowych z Lancera, 16cali.
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 19-04-2010, 19:19   

Cytat:
A moze rodzaj nie ma znaczenia, oprocz wzgledów estetycznych ?
wg mnie ma znaczenie, mianowicie przy niskiej oponi wbijanie ciezarka nie powinno byc stosowane. Przy ostrzej pokonywanych zakretach taki ciezarek zrobil kuku kiedys znajomemu i sukcesywnie przecieral opone, az przetarł do cna.
Ogolnie to spotkalem sie z zasada ze alufelgi sie klei.
Jesli profil opony nie jest bardzo niski to mozna ewentualnie wbic ciezarek.
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-04-2010, 19:26   

Ale na oryginalnych felgach masz rant na ciężarek nabijany tylko od wewnętrznej strony. Więc zewnątrzną stronę musisz kleić (15-stki często mają z zewnętrznej też rant na nabijane bo może być mało miejsca między zaciskiem a felgą).
Od wewnętrznej strony może być tak albo tak w alusach raczej kleją chodź wydaje mi się że nabijany od wewnętrznej jest lepszy (nie widać, mocniej siedzi). Ja mam wszystkie teraz poklejone. Ostatnio chciałem żeby mi wyważyli metodą split (gdzie ciężarki klei się za ramieniami felgi) ale powiedzieli że nie mają czasu na instrukcję obsługi :?
 
 
Adam_T 
Forumowicz


Auto: Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 93
Skąd: []
Wysłany: 19-04-2010, 19:32   

Wlasnie wrocilem z wymiany opon i chlopakom zabraklo(!!) ciezarkow naklejanych i od strony wewnetrznej zalozyli nabijane ciezarki i powiedziano, ze tak moze byc, ale dla pewnosci chce poznac Wasz opinie.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-04-2010, 19:33   

Zabrakło i nic nie nakleili od zewnętrznej?
 
 
Adam_T 
Forumowicz


Auto: Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 93
Skąd: []
Wysłany: 19-04-2010, 19:42   

Od strony zewnetrznej nakleili ciezarki, a od wewnatrz nabili.
Choc na poczatku powiedzieli, abym przyjechal jutro :-]
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-04-2010, 19:43   

Powinno być ok. 100km/h jak nie czuć wibracji to jest ok. Jak nie to reklamacja.
 
 
Adam_T 
Forumowicz


Auto: Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 93
Skąd: []
Wysłany: 19-04-2010, 19:49   

Rozumiem, ze wibracji przenoszonych na kierownice ?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-04-2010, 19:52   

Też ale auto potrafi całe zacząć drgać jak są nie wyważone opony. Oczywiście próby na dobrej nawierzchni.
 
 
Adam_T 
Forumowicz


Auto: Lancer Sportback
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 93
Skąd: []
Wysłany: 19-04-2010, 19:53   

Dzieki za rady - jutro sprawdzam :)
 
 
racer1972 
Mitsumaniak
trochę w opozycji...


Auto: Lancer 1.8 SB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 645
Skąd: Beuthen
Wysłany: 19-04-2010, 23:01   

Nabijane na alu? i razem z naklejanymi? Zabrakło ciężarków? U mnie wzorcowo naklejone... Zmień warsztat radzę... :evil:
_________________
...
 
 
Luk 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 1733
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-04-2010, 23:23   

U mnie też: od zewnątrz klejone, od wewnątrz - nabijane.
 
 
pfx 
Forumowicz


Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 228
Skąd: Kraków/Podkarpacie
Wysłany: 20-04-2010, 15:16   

Opony o niskim profilu radzę założyć, zrobić ok 100 km z ciśnieniem 0,2 bara powyżej zalecanego, upuscić ciśnienie do zalecanego i dopiero wyważać. (no jeśli zakład posiada maszynę ubijającą - to nie). Uwaga - są opony które wymagają wiecej i mniej ciężarków. Nie jest nic dziwnego, że braknie ciężarków dla np. Pirelli P0Rosso, bo trafiają się po prostu krzywe. Jeśli podczas wyważania wymagany jest ciężarek powyżej 60-70 g - opona powinna pójść do reklamacji (moim zdaniem). Najbardziej adekwatna prędkość do odczuwania wibracji - to 120 km/h - wtedy najlepiej wyczuć mankamenty niedoważenia.
_________________
...biała strona mocy....
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-04-2010, 15:19   

pfx napisał/a:
Jeśli podczas wyważania wymagany jest ciężarek powyżej 60-70 g - opona powinna pójść do reklamacji (moim zdaniem).


Nie koniecznie. Czasem po prostu wystarczy założyć o 180 stopni na feldze... Są programy optymalizujące założenie opony względem felgi ale komu się chce 3 razy zakładać jedną oponę? Mam instrukcję na kompie do jednej z popularnych wyważarek i jest tam sporo opcji jak by się komuś chciało...
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3268
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 21-04-2010, 13:48   

Wbijane odważniki na alumy to profanacja i dyskredytacja oponiarza ! Zobaczysz jak felga będzie zniszczona po ich zdjęciu . Chodzi też o estetykę felgi - nie wyglądają specjalnie z takimi ciężarkami .
Krzychu ma rację - u mnie jedną felgę do zimówek właśnie obracał i wyważał od nowa - wystarczył wtedy duuużo mniejszy ciężarek .
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.