[EA2A] Dolot a LPG II GEN |
Autor |
Wiadomość |
gumes
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA2A 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 29 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 21-04-2009, 07:37 [EA2A] Dolot a LPG II GEN
|
|
|
Witam, czy ktoś może rozwiązał jakoś sensownie problem dolotu powietrza w miśkach z LPG II Generacji. Jak wiadomo przy takiej instalacji trzeba przerabiać dolot tak żeby nie tłoczył za dużo powietrza , bo wtedy przy jeździe powyżej 40 km/h gaśnie na wolnych obrotach. Ja zdjąłem sobie ostatnią część dolotu (sam lej) i chodzi dobrze, jednak mam świadomość że teraz nawet na benzynie jest już spadek mocy. Czy da się to jakoś pośrednio rozwiązać . Jakieś specjalne filtry czy coś w tym stylu. Jeśli ktoś sobie z tym poradził proszę o podpowiedź. |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 21-04-2009, 09:16
|
|
|
galant jest na wtryskach i taką instalacje gazową trzeba mu założyć, wszystko inne jest nielegalne i nie powinno przechodzić przeglądu na SKP. |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
pawlos
Mitsumaniak Boski wiatr

Auto: EAxW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 518 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 21-04-2009, 10:25
|
|
|
a czemu ma nietłoczyc powietrza - zwiększasz dawkę lpg
a czemu niby instalacja 2 gen jest w Galu nielegalna ? |
_________________ reprezentant DREAM TEAM 2012
 |
|
|
|
 |
Marti
Mitsumaniak

Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 877 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 21-04-2009, 11:30
|
|
|
Temat dla mnie i mojego miśka. II gen. jest jak najbardziej legalna co potwierdza homologacja to po pierwsze, po drugie żeby dało się na tym jeździć trzeba faktycznie przerobić dolot (+ klapa antywybuchowa). Ktoś u mnie to kiedyś założył i tak kupiłem, od samego początku kichał więc trzeba uważać żeby nie chasać "na luzie" i takie tam. Zaraz idę po miśka do garażu to zrobię fotkę jak to mam zrobione u siebie. Fakt faktem ta instalka to kicha i NIE POWINNO się jej montować do auta na wtrysku ale jak wiadomo u nas w Polsce zawsze się da (Galant zachęcał do takich działań bo jest prosty w sterowaniu silnikiem i ma aluminiowy kolektor dolotowy). Pozdro |
_________________
-------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
|
 |
gumes
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA2A 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 29 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 21-04-2009, 11:34
|
|
|
Nie powinno kichać u mnie nie kicha. Spróbuj może przewody wysokiego napięcia wymienić + świece ewentualne. A na fotkę poczekam zobaczę jak masz to ogarnięte. |
|
|
|
 |
Marti
Mitsumaniak

Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 877 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 21-04-2009, 11:50
|
|
|
Teraz juz nie kicha ale mogę się załozyć że wsiądę do Twojego i kichnie
Inaczej to powiem - auta z taką konfiguracją muszą być urzytkowane w odpowiedni sposób i wszystko będzie chodzić ok (mi w ciągu ostaniego roku kichnął lekko może ze 2 razy jak go zdusiłem dostał gazu i iskrę). Fakt układ zapłonowy to podstawa - tylko jeśli chodzi o gale 2.0 to ciężko z dobrymi i tanimi przewodami o fajkach pod cewki nie wspomnę.
Jeśli chodzi o róznice pomiędzy PB a LPG są niewielkie może dlatego że mam zwężony dolot (klapa) i przez to i na PB i LPG jest troszkę słaby. |
_________________
-------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
|
 |
gumes
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA2A 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 29 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 21-04-2009, 11:53
|
|
|
A ten lej na końcu dolotu masz jakoś przerobiony ? |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 21-04-2009, 12:21
|
|
|
Jest nielegalna, ponieważ będzie to instalacja mieszalnikowa. Jeszcze powiedźcie gdzie jest mieszalnik zamontowany, przypadkiem przed przepustnicą? czy za przepustnicą?
albo inaczej mieszalnik-przepustnica-silnik czy przepustnica-mieszalnik-silnik.
która z tych opcji?
A co do zakładania instalacji, to trzeba założyć taką samą jak jest sposób zasilania auta. Czyli jak jest wtrysk jedno punktowy to musi być 3generacja gazu (ona jest jedno punktowa o ile dobrze pamiętam). Jeżeli jest wielopunktowy wtrysk, to niestety ale tylko sekwencja 4generacji. Jest to zapisane w poradniku diagnosty, jak będe miał troche czasu w weekend to poszukam wraz z dokładnym numerem przepisu. Ale fakt faktem, jeżeli pojedziesz na coroczny przegląd na SKP która robi wszystko zgodnie z przepisami, to niestety ale go nie dostaniesz. Przyjedź na SKP na terenie politechniki poznańskiej, to potem pooglądamy sobie zdjęcia Twojej instalacji, bo lubią uwieczniać takie smaczki. |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
gumes
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA2A 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 29 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 21-04-2009, 12:49
|
|
|
Teraz jak już założona to i tak po ptakach |
|
|
|
 |
andi18
Mitsumaniak

Auto: Galant E52A 1.8 4G93+LPG 96'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 85 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21-04-2009, 14:03
|
|
|
mar111cin napisał/a: | Jest nielegalna..A co do zakładania instalacji, to trzeba założyć taką samą jak jest sposób zasilania auta |
To zaskakująca informacja, myślę że dla wielu, ponieważ jeździ wiele aut z takimi właśnie instalacjami, sam też takową nabyłem razem ze swoim miśkiem, i nigdy nie słyszałem że łamię przepisy Zagazowałem w ten sposób poprzednie swoje auto i bez problemu wbiłem gaz w dowód i przeszedłem badania na SKP.
[quote="mar111cin"]Czyli jak jest wtrysk jedno punktowy to musi być 3generacja gazu (ona jest jedno punktowa o ile dobrze pamiętam)./quote]
Cytat za motofakty " II generacja instalacji przeznaczona jest do samochodów z wtryskiem paliwa i katalizatorem.Instalacja III generacji różni się tym od II, że gaz podawany jest z reduktora do dozownika i dalej do rozdzielacza, a następnie do poszczególnych kanałów dolotowych silnika, już za kolektorami ssącymi. Stosuje się ją w autach wyposażonych w plastikowe kolektory"
Swoją drogą widziałeś kiedyś poloneza albo fiata uno na wtrysku 1 punktowym z III generacją? |
Ostatnio zmieniony przez andi18 21-04-2009, 14:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
gumes
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA2A 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 29 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 21-04-2009, 14:33
|
|
|
wracając do dolotu ,ma ktoś jakieś pomysły |
|
|
|
 |
Marti
Mitsumaniak

Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 877 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 21-04-2009, 18:38
|
|
|
mar111cin słuchaj wg. mnie jeżeli organ państwowy zezwala na montaż czegokolwiek w aucie i daje na to homologacje i legalizuje ten fakt potiwrdzonym badaniem w SKP i jest to robione bez żadnych kombinacji to dlaczego uważasz że jest nielegalna? dla tego że rozum podpowiada inaczej? może dla Politechniki jest to nielegalne ale nie dla organów państwowych i dla mnie (NOS jest przykładem instalacji zabronionej w samochodach poruszających się po drogach publicznych z tego co wiem mimo że prawie cały zestaw dostaniesz w IC)
Jeśli o mnie chodzi wolałbym sekwencję ale (tak jak i u gumesa ) nie ja wybierałem rodzaj instalacji więc jest jak jest i nie to jest tematem nad którym tu mamy się rozwodzić. Jak chcesz to załuż oddzielny temat w stylu "czy powinno/można montować inst. II gen. w EA2X" to się nad tym porozwodzimy (bez urazy nie chcę nikogo denerwować....)
gumes
dolot w moim aucie - od 2 lat się sprawdza choć będę go przerabiał na zaciąg zimnego powietrza
klapa anty wybuchowa za przepływomierzem
 |
_________________
-------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
|
 |
gumes
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA2A 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 29 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 21-04-2009, 20:20
|
|
|
no właśnie u ciebie tęż jest sporo przytłumiony, chyba nawet jeszcze więcej niż u mnie, ja myślałem nad czymś takim żeby do oryginalnego systemu dolotowego dołożyć taką jakby przepustnicę tłumiącą sterowaną przy zmianie z PB na LPG. Taką przepustnicę można by umieścić za pojemnikiem filtra a zamykać ją siłownikiem od zamka centralnego podłączonego do sterownika instalacji gazowe na jakimś przekaźniku. Spróbuje coś pokombinować mam brata elektromechanika to może mi coś takiego zrobi. Zastanawiam się tylko czy "gra jest warta świeczki" , kombinacji dosyć dużo ale może się to opłacać. Przy takim rozwiązaniu można nawet założyć filtr K&N. Pojechany trochę ten mój plan no ale zobaczę może się uda |
|
|
|
 |
pawlos
Mitsumaniak Boski wiatr

Auto: EAxW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 518 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 21-04-2009, 21:31
|
|
|
słuchajcie diagnosta na stacji to może sobie tylko zobaczyc czy butla ma legalizacje i czy wszystko jest szczelne no i spaliny
a co ja tam założone to go za przeproszeniem ..... niech spada
mój silnik i ja go zasilam jak chcę - demokracja
ja miałem też przez gazowników pokombinowane w dolocie ,ale ze często jezdze na benzynie przywróciłem stan pierwotny i na śrubie zwiększyłem lekko dopływ gazu
samochód odzyskał moc i na gazie i benzynie a spalanie nie wzrosło
moim zdaniem to zależy głownie od chęci i wiedzy gazownika bo na chłopski rozum zimne powietrze ma większą zawartośc tlenu a więc paliwo jest lepiej spalane czy to gaz czy benzyna
pozdrawiam |
_________________ reprezentant DREAM TEAM 2012
 |
Ostatnio zmieniony przez pawlos 21-04-2009, 23:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 21-04-2009, 21:32
|
|
|
Dlatego że dla urzędów i SKP było to legalne, była teraz taka akcja w której wyszło że multum stacji kontroli pojazdów wydawało nieprawnie zaświadczenia. Poprostu w Polsce wszystko przejdzie.
Jednak nie mówcie że jest ok, bo pani w urzędzie i diagnosta na SKP podpisali się pod papierkiem. Bo tak nie jest, zrobili głupote za którą powinni odpowiedzieć (diagnosta bo urzędniczka i tak nie wie co tam jest założone) Tak że zrozum Marti, że dla organów państwowych jest to nielegalne, jednak niekompetencja ludzi przyczyniła się do tego że zarejestrowałeś tak samochód.
Andi, I i II generacja zawierają mikser, dopiero III i IV są na wtryskiwaczach, dlatego można je stosować do silników na wtryskach.
Ale ok, poświęce troche czasu w weekend i znajde przepis o tym mówiący.
Do tego żaden się nie pochwalił w którym miejscu ma zamontowany mikser, no chętnie posłucham gdzie go założyli gazownicy, przed czy za przepustnicą?
A tak to dajcie mi tylko samochód z LPG i bez problemu znajdzie się 3 powodu dla których nie powinien dostać przeglądu |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
|