Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] How to: czyli gdzie podłączyć inverter tarcz indi
Autor Wiadomość
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 19-08-2010, 13:47   [1G 90-94] How to: czyli gdzie podłączyć inverter tarcz indi

witam, w związku z tematem moich zegarów indiglo parę osób wysyła zapytania jak i gdzie podłączyć zasilanie do inwertera tych tarcz, aby było to dostępne dla ogółu postanowiłem napisać temat

minus invertera podłączamy pod masę auta (albo pin 3 rheostatu, czarny kabel) a plus podłączamy do pinu 4 rheostatu (to takie czym reguluje się jasność podświetlenia w aucie), idą do niego 3 kabelki do pinów 2, 3 i 4, pierwszy jest pusty, ten nr 4 jest na krawędzi, kabelek jest zielony z białym paskiem

jest to ważne bo jak podepniemy inwerter za obwodem rheostatu (np styki żarówek podświetlenia tarcz) to będziemy mu zmieniali napięcie zasilania wraz z regulacją jasności podświetlenia guzików itp. a inwerter jak dostanie mniejsze napięcie to będzie powodował miganie tarcz, ich wypalanie i się spali, na pinie 4 jest +12 po zapaleniu świateł, na pinie 3 masa a na pinie 2 wychodzi modulowane napięcie które zasila żarówki w guzikach, podświetlenie oryginalnych tarcz, popielniczki itp., oryginalne żarówki podświetlenia mają ten sam plus po włączeniu świateł, natomiast ich minus jest podłączony do rheostatu (pin2) gdy jasnośc jest ustawiona na max jest tam około 0,02V więc różnica potencjałów to 12V, gdy ściemnimy np. do połowy jest tam napięcie 6V więc różnica potencjałów to 6V i żarówki świecą połową mocy, jeżeli zasilimy inwerter takim napięciem ulegnie uszkodzeniu razem z tarczami.

Dodam może że jeżeli ktoś powymienia żarówki w guzikach, w zegarach popielniczce itp na diody regulacja działa nieliniowo ponieważ rheostat steruje żarówkami napięciowo, natomiast jasność diody reguluje się prądowo, aby regulacja działała liniowo na diodach (połowa pokrętła to połowa siły światła) należy przebudować układ rheostatu lub łatwiej skonstruować sterownik prądowy, albo pogodzić się z tym jak działa :)

czyli podsumowując wpinamy się minusem do pinu 3 (czarny kabel) i plusem do pinu 4 (zielony z białym paskiem), wtedy inwerter odpali po zaświeceniu świateł, a jasność ustawiamy oryginalnym pokrętłem od inwertera
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.