Podłączenie radia. |
Autor |
Wiadomość |
Adrianeo
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 113 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 17-06-2011, 23:38 Podłączenie radia.
|
|
|
Witam mam mały problem z podłączeniem radia u siebie w samochodzie a mianowicie gdy radio zostanie podłączone (wszystkie kable itd) i gdy włożę je do kieszeni to traci ono zasięg ale wystarczy że położę obok niego/na nim rękę i już jest wszystko ok. Ktoś wie czego to może być przyczyna, oraz jeszcze jedno jak podłącze radio to działa ono mimo iż nie ma włożonego kluczyka w stacyjce ( a więc nie ma nawet zapłonu) a na dodatek podświetla jednocześnie zegarek który znajduje się w górnej części deski rozdzielczej. Ktoś mógłby poradzić co zrobić aby chociaż nie był podświetlany zegarek?
Mówimy oczywiście o carismie 98r. |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 18-06-2011, 00:01
|
|
|
Do radia dochodzą 2 kable zasilające, na jednym napięcie jest ciągle a na drugim pojawia się dopiero po przekręceniu stacyjki. Ten kabel od stacyjki zasila również podświetlanie zegarka. U ciebie ktoś kombinował przy przewodach w radiu aby radio działało bez przekręcania stacyjki i zmostkował te dwa przewody zasilające. Jak wpinasz radio to robisz mostek na tych dwóch przewodach zasilających w instalacji auta i tym samym puszczasz napięcie na podświetlenie zegara. A jeśli chodzi o zasięg to może nie łączy kabel antenowy może jest przełamany i po włożeniu radia przewód się wygina i przestaje łączyć. Sprawdź też czy masa radia jest dobrze podłączona. |
|
|
|
 |
Adrianeo
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2010 Posty: 113 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 18-06-2011, 00:08
|
|
|
Ok to jeszcze jak byś mógł pomóc mi co do pierwszego problemu.
Tu jest zdjęcie kostki jakie mam w radiu
http://obrazki.elektroda.net/6_1251925626.jpg
I jak byś mógł powiedzieć o jakie kable chodzi abym mógł sobie to mniej więcej jutro ogarnąć. Przepraszam jeżeli to bardzo proste pytanie lecz nie w ząb nie znam się na car-audio a chciałbym samemu to ogarnąć aby wiedzieć na przyszłość
Co do drugiego problemu to myślę że to jednak masa. Musi być ona koniecznie podpięta do minusa na akumulatorze czy nie koniecznie? |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 18-06-2011, 08:30
|
|
|
Jeśli ktoś się na tym nie zna to na początku nie jest takie proste
Jeśli chodzi o masę, to nie wiem jak ktoś u ciebie to rozwiązał, ale w Mitsu w kostce od strony auta nie ma masy i masę od radia najlepiej podłączyć do karoserii auta w miejscu gdzie siedzi radio. Nie ma potrzeby ciągnąć osobnego przewodu od akumulatora.
A jeśli chodzi o te przewody zasilające to w aucie kolorów nie pamiętam ale łatwo je odnaleźć. Wystarczy jakaś mała żarówka samochodowa, jeden przewód od żarówki podłączasz gdzieś do masy a drugim dotykasz do przewodów na początku z kluczykiem przekręconym na 0. W ten sposób odnajdziesz kabel ze stałym napięciem. Następnie przekręcasz kluczyk na ostatnią pozycję przed zapłonem i ponawiasz sprawdzanie.
I teraz przewody od strony radia czyli czerwony ze styku nr 6 w kostce radia podłączasz do kabla ze stałym napięciem a kabel żółty ze styku 16 z kostki radia podłączasz pod przewód na którym napięcie pojawia się po przekręceniu stacyjki. Kable te nie mogą być ze sobą zmostkowane.
Najprawdopodobniej ktoś przy radiu je zmostkował i podłączył tylko do kabla na którym jest ciągle napięcie. Normalnie można tak zrobić ale nie można wtedy podłączać tego drugiego zasilenia od stacyjki. |
Ostatnio zmieniony przez plecho1 18-06-2011, 22:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
tpodsiadlo
Forumowicz

Auto: Galant V 2.0 V6-24 a/t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Mar 2010 Posty: 430 Skąd: sokolow mlp
|
Wysłany: 18-06-2011, 10:18
|
|
|
mase mozna podpiac do jakiejkolwiek metalowej czesci w aucie ktora jest polaczona z karoseria,
zolty kabel wyjm z kostki i zaizoluj (nie uszkodzisz kostki - w razie czego bedzie mozna powrocic do oryginalu),
zegarek nie bedzie swiecil a radio bedzie dzialac w kazdej pozycji kluczyka,
jedynie jesli masz radio wiekszej mocy, trzeba to zrobic "po bozemu" poniewaz zazwyczaj kabel do podtrzymania pamieci jest cienszy niz zasilajacy i moze byc na nim mniejszy bezpiecznik - do normalnego uzytku jednak powinien byc wystarczajacy |
_________________ To nic ze mam stare auto. czesci do niego sa tak drogie jak do nowych
========================= |
|
|
|
 |
|