 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[MSS DID] ELEKTRYKA/ELEKTRONIKA? |
Autor |
Wiadomość |
tede84
Nowy Forumowicz
Auto: SPACE STAR 2002 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 7 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 20-04-2010, 01:21 [MSS DID] ELEKTRYKA/ELEKTRONIKA?
|
|
|
Witam,
niemiłych przygód z miśkiem ciąg dalszy niestety
Coś się dzieje z elektroniką (chyba),
auto zamula-przy dodawaniu gazu, ale na wolnych też zmieniają się obroty same z siebie, przygasa wtedy elektryka i słychać gwizd (jakby wentylator chciał się włączyć)-w tym momencie błyska kontrolka od przegrzania silnika, zdarza się to nieregularnie, po ostrzejszej przegazówie włączył się wentylator i chwile popracował (ale auto wcześniej chodziło bardzo krótko, a wskaźnik temperatury nawet nie drgnął) a objawy na krótki czas ustały.
Ubiegłej jesieni zdarzyło mi się coś podobnego, może z 5 razy (z tym że nie namierzyłem wtedy nawet która kontrolka miga), przez zimę był spokój, a dziś zdarzyło mi się to z kilkanaście razy- więc może to ma coś wspólnego z temperaturą otoczenia?
Dodam jeszcze, że w komorze silnika wszystko wygląda normalnie, płyn chłodniczy i olej są ok, a auto nie kopci-bardzo proszę o rade,
a że przydarzyło mi się to w Krakowie to może jeszcze namiar na jakiegoś sprawdzonego fachowca w okolicy- takiego który nie puści mnie w samych skarpetkach
pozdrawiam i dziękuje |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 20-04-2010, 07:28
|
|
|
Może być zapowietrzony układ chłodzenia, albo walnięty termostat lub czujnik temperatury. Biorąc pod uwagę utratę mocy to stawiałbym chyba na czujnik, chociaż pewności nie mam. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 20-04-2010, 09:06
|
|
|
Pewnie czujnik tyle że chyba są 2 jeden do pokazania temp. na wskaźniku a drugi dający dane do kompa i pewnie ten drugi strzelony albo nie łączy. Zapowietrzony układ też pasuje do objawów- w momencie kiedy bańka powietrza podejdzie pod czujnik to wariuje , podobnie kiedy będzie pod czujnikiem temp. do wiatraków załączą się albo przez sekundę będą chciały i nie zdążą kiedy pęcherzyk już przeleci. Polecałbym solidne odpowietrzenie układu prewencyjnie . Trochę z tym roboty ale koszty żadne. |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
tede84
Nowy Forumowicz
Auto: SPACE STAR 2002 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 7 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 01-05-2010, 19:16
|
|
|
No i podłączyłem Miśka pod kompa, pokazało awarie czujnika temperatury cieczy chłodzącej, no to kupiłem i wymieniłem...płyn uzupełniłem i próbowałem odpowietrzyć ...i dalej to samo.
Teraz kwestia odpowietrzenia-jak to zrobić skutecznie???-ja próbowałem 3 razy, na ciepłym (nie gorącym) wyłączonym silniku, (są chyba dwa odpowietrzniki-jeden za silnikiem-tu nie było powietrza i drugi przed silnikiem, tu za pierwszym razem wyszło powietrze).
Dodam że autko nie kopci, płynu nie ubywa, olej jest w porządku, a ogrzewanie działa normalnie. Jedynym symptomem jest to, że szybko włącza się wentylator (czasem tylko zakręci i się wyłącza, czasem pracuje przez chwile)-zazwyczaj wtedy, kiedy błyska kontrolka przegrzania, a wskaźnik temp. na desce rozdzielczej zachowuje się normalnie (czyli że ciężko go zagrzać powyżej połowy).
Jeszcze raz proszę o rade i z góry dzięki. |
|
|
|
 |
|
|