Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Dlaczego krokowy w Galu jest w obwodzie chłodzenia?
Autor Wiadomość
luki_84 
Mitsumaniak


Auto: Galant E52A 1,8 16V B,G (4G93)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 131
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 05-05-2010, 17:22   Dlaczego krokowy w Galu jest w obwodzie chłodzenia?

Witajcie, pytanie jak w temacie. :?


Do Moderatora: Jeśli jest lepsze miejsce na taki temat to proszę o przeniesienie.
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 05-05-2010, 20:32   

Nie krokowy tylko zawór ssania. Zamyka się bypass przepustnicy po nagrzaniu silnika. Tak samo w sigmie jest...
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
luki_84 
Mitsumaniak


Auto: Galant E52A 1,8 16V B,G (4G93)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 131
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-05-2010, 21:55   

Z tego co piszesz, to nie można tego odłączyć bo auto ciągle będzie chodzić na "ssaniu". Tak?

Kurde, a chciałem wpiąć tam parownik od LPG, żeby szybciej się nagrzewał ( nagrzewnica musi być otwarta, żeby był dobry przepływ ) :doubt:
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 05-05-2010, 22:40   

luki_84 napisał/a:
Z tego co piszesz, to nie można tego odłączyć bo auto ciągle będzie chodzić na "ssaniu". Tak?

Prawie na ssaniu, bo komputer wyreguluje inaczej mieszankę( i może kąt zapłonu) po nagrzaniu, ale obrotów nie ustawisz.
luki_84 napisał/a:
Kurde, a chciałem wpiąć tam parownik od LPG, żeby szybciej się nagrzewał ( nagrzewnica musi być otwarta, żeby był dobry przepływ ) :doubt:


Nie wiem jak w Twoim galu ale w E33 i w Sigmie przepływ przez nagrzewnicę też nie jest tłumiony zaworem. Temperaturę nawiewu ustala przepływ powietrza a nie wody przez nagrzewnicę. Nie sądzę, żeby było inaczej w E52 :wink:
Plus parownika poza obwodem nagrzewnicy to brak chłodzenia nagrzewnicy przez parownik, i na odwrót, zależnie czy parownik wpięty przed, czy za nagrzewnicą.

Wepnij w powrót z przepustnicy. Nic przepływu wody tam nie hamuje i nie chłodzi. Chłodzenie przepustnicy przepływającym powietrzem można pominąć.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 06-05-2010, 07:34   

A dlaczego nie po bożemu w powrót z nagrzewnicy?

Przepływ wody przez przepustnicę jest znikomy, może nie wystarczyć dla parownika, a chłodzenia powietrzem nie można pomijać, ponieważ w chłodne dni, uprawiając PSJ będą jazdy z obrotami przez kryształki lodu na "motylku" - sprawdzone w GDi
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
luki_84 
Mitsumaniak


Auto: Galant E52A 1,8 16V B,G (4G93)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 131
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-05-2010, 17:58   

Całe zamieszanie o to, że muszę powalczyć z LPG.
Mam do wyboru 2 opcje:
1. Sekwencja ("-" to koszty, "+" to bezpieczny przepływomierz i "luźny" dolot )
2. Zostać w II gen. i wymienić parownik (+ to koszt, a minusy wiadomo...)

i tak patrzyłem czy nie można gdzieś indziej podłączyć parownik żeby lepiej go ogrzewać i odciągnąć wymianę trochę w czasie ($$).
W tej chwili jest wpięty równolegle z nagrzewnicą i przy obecnym jego stanie mogę korzystać z gazu dopiero po ok 8-10km jazdy jak się dobrze zagrzeje (inaczej gaśnie na wolnych). :|

Pod przepustnicę chyba jednak nie. Zastanawiam się jaka różnica byłaby (o ile w ogóle) gdybym dał go na powrocie nagrzewnicy.
:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 06-05-2010, 20:34   

Wybrałbym opcję nr 1 i parownik wpiąć w powrót nagrzewnicy. Na pewno będzie lepiej(chyba że nagrzewnica jest zatkana)
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
luki_84 
Mitsumaniak


Auto: Galant E52A 1,8 16V B,G (4G93)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 131
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-05-2010, 21:28   

Zatkana chyba nie jest, nie narzekałem zimą :lol:
W sobotę spróbuje to co jest wpiąć w szereg i zobaczę.

Też wolałbym sekwencję, ale muszę trochę odzipnąć finansowo, może w lipcu się uda.

Dzięki za podpowiedzi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.