Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
opony
Autor Wiadomość
jaceko
[Usunięty]

Wysłany: 08-03-2008, 17:37   opony

Witam wszystkich
Dziś miałem chwile czasu i poświeciłem go dla miska, bo tego potrzebował. Wymiana oleju na Mobil 5w50.
I zminiałem koła z tyłu na przód bo chciałem zobaczyć czy mam do wymiany łożyska. Zaznacze ze opony sa nowe bo to bedzie istotne w tym temacie. poniewarz przy jeżdzie próbnej huczenie przniosło sie na prżód.
Co może być nie tak w zaieszeniu tylnim ze niszczy opony?
Następne pytanie to czy przy czyszczeniu przepustnicy można wykrecić ten żółty krązek ze środka (nie wiem jak to sie fachowo nazywa)?
Kolejne pytanie to czy mozna na ciepłym silniku nauczyć obrotów?
 
 
harizma
[Usunięty]

Wysłany: 08-03-2008, 21:08   

najprawdopodobniej zbieznosc ostatnio mialem to samo cielo mi od wewnatrz opony i co mnie jeszcze bardziej bardziej zdziwilo to to ze po ustawieniu tylu skosilo mi kierownice bylem w szoku rozumiem przod ale tył?
 
 
orzech
[Usunięty]

Wysłany: 10-03-2008, 18:12   

Kazda naprawa zawieszenia z reguly odbywa sie na podnosniku, wiec zawieszenie swoim ciezarem opada w dol (normalka) a my nieswiadomi niczego dokonujemy napraw zwlaszcza w wachaczach poprzecznych wymieniajac to czy owo dokrecamy wszystkie nakretki opuszczamy auto GOTOWE i tu jest nasz blad (dokrecac wsztstkie sruby powinnismy gdy auto jest opuszczone i stoi na kolach.Jeszcze jedna istotna rzecz to sruba mimosrodowa do wachacza poprzecznego dolnego, przed wykreceniem zaznaczamy jej polozenie i skrecamy dokladnie w tej samej pozycji.

[ Dodano: 10-03-2008, 18:18 ]
a ten zolty( krazek) to zostaw w spokoju wyczyscisz przepustnice bez potrzeby demontarzu?
 
 
Czołgi 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 6
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 19-07-2008, 14:59   Re: opony

I zminiałem koła z tyłu na przód bo chciałem zobaczyć czy mam do wymiany łożyska. Zaznacze ze opony sa nowe bo to bedzie istotne w tym temacie. poniewarz przy jeżdzie próbnej huczenie przniosło sie na prżód.
Co może być nie tak w zaieszeniu tylnim ze niszczy opony?


Witaj.
a sprawdzałeś czy opony nie są poząbkowane? wydają twedy dźwięk jak by było wywalone łożysko.
pzdr PC
 
 
devoon 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 benzyna 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 2
Skąd: Łódź
  Wysłany: 19-07-2008, 17:46   Re: opony

Czołgi napisał/a:
I zminiałem koła z tyłu na przód bo chciałem zobaczyć czy mam do wymiany łożyska. Zaznacze ze opony sa nowe bo to bedzie istotne w tym temacie. poniewarz przy jeżdzie próbnej huczenie przniosło sie na prżód.
Co może być nie tak w zaieszeniu tylnim ze niszczy opony?


Witaj.
a sprawdzałeś czy opony nie są poząbkowane? wydają twedy dźwięk jak by było wywalone łożysko.
pzdr PC



Witam. Co to znaczy poząbkowane? Dwa tygodnie temu przywiozłem Carismę , na jeździe próbnej przed kupnem nic nie wyczułem ale potem tragedia. Myślałem że to zawieszenie, łożska są do wymiany. Po wizycie u dwóch mechaników wyszło że wszystko malinowo, dosłownie nic. Czy to może być wina opon? ( niski profil )
_________________
Nawet Jezus jeździł Carismą
 
 
Czołgi 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-07-2008, 20:43   

problem ząbkowania jest ładnie opisany na portalu opony.com
poniżej załączam link.
Swoją Cari kupiłem jakiś miesiąc temu i koło PP napiżało jak by łożyska były wysypane. Po wymianie opon dżwięki ustały.

http://www.opony.com.pl/e...wanie_opon.html
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 19-07-2008, 21:24   

devoon napisał/a:
Czy to może być wina opon? ( niski profil )

Oczywiście.Nawet nie zdajesz sobie sprawy, za ile niepokojących rzeczy podczas jazdy mogą odpowiadać wadliwe opony.
Ja byłem pewny nowych opon w poprzednim aucie i przetaczałem tarcze a wyszło że to oponki.
 
 
devoon 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 benzyna 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 2
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-07-2008, 21:41   

Pośmigam jeszcze do zimy a potem zmiana bo to nie na moje nerwy. Carisma jest cichym autkiem i szkoda by było to zmarnować . To moje pierwsze doświadczenie z niskim profilem i chyba ostatnie.
_________________
Nawet Jezus jeździł Carismą
 
 
phixius 
Mitsumaniak
Gotów do lotu ;)

Auto: Carisma 1,8 GLS, CJO 1,3 Jazz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 181
Skąd: Kalisz
Wysłany: 21-07-2008, 09:53   

Ale to nie ma znaczenia devon czy masz profil niski czy wysoki.
Wyząbkowane opony mogą być takie i takie...
A niektóre opony jak np Pirelli P3000 bodajże są głośne same z siebie
_________________

 
 
krzysztofek4 
Nowy Forumowicz

Auto: CARISMA 1.9TD r.2000
Dołączył: 09 Wrz 2008
Posty: 24
Skąd: Oleśnica
Wysłany: 14-05-2010, 18:30   

Witam wszystkich.
Dzisiaj byłem u wulkanizatora z powodu buczenia z tyłu , stwierdził że mam wyząbkowaną oponę. Co może być powodem tego zjawiska? Opony mam już trzeci rok , w tamtym roku wszystko było ok.


Dodam żetą oponę , wyząbkowało mi z tyłu .
Ostatnio zmieniony przez krzysztofek4 16-05-2010, 20:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Ginger1021 
Forumowicz


Auto: Cari 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 186
Skąd: Olsztyn/Łajsy
Wysłany: 14-05-2010, 22:03   

Powodem może być:
-niewłaściwe wyważenie koła,
-wada zawieszenia - stabilizatorów, półosi, drążków
-wada produkcyjna opony
-niewłaściwa eksploatacja (niewłaściwe ciśnienie)
-najechanie na coś z większą prędkością
-wiek opony i zredukowana wytrzymałość :roll:
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.