[CJ1A 1.3] Dziwne klekotanie w silniku |
Autor |
Wiadomość |
Przemulek
Forumowicz

Auto: Galant 2000r 2.0 (100KW)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 72 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-10-2009, 12:03 [CJ1A 1.3] Dziwne klekotanie w silniku
|
|
|
Witam. jestem nowym użytkownikiem tego forum i dlatego proszę o wyrozumiałość. Niedawno kupiłem colta sprowadzonego z Niemiec i chyba wszystko w nim już wymieniłem (olej, filtr oleju, filtr paliwa, pasek alternatora i wspomagania) byłem na regulacji zaworów bo na zimnym silniku dopóki się nie rozgrzał to był strasznie słaby i prawie obroty spadały do zera (gasł), wczoraj wymieniłem pasek rozrządu razem z napinaczem i okazało się że silnik niby pracuje równo ale strasznie dziwny dzwięk z siebie wydaje tak jak by zawory klepały albo coś podobnego. byłem u mechanika który mi je regulował i powiedział że zawory są ok. Auto nie osłabło ani nie pali więcej ale tak jak był cichutki tak teraz coś mu dolega i mnie to gryzie gdyż to moje pierwsze auto i jak do tej pory byłem bardzo zadowolony i chciałbym zniwelować przyczynę zanim coś się stanie innego i wciągnie mnie w dodatkowe koszta. Mam nadzieje że mi z was ktoś pomoże bo chciałbym cieszyć się moim Miśkiem tak jak do tej pory. Z góry dzięki i czekam na odpowiedzi.
EDIT:
Pozwoliłem sobie zmienić tytuł. |
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 11-10-2009, 18:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 09-10-2009, 12:44
|
|
|
Do sprawdzenia w pierwszej kolejności pasek rozrządu i ustawienie zapłonu. Mogło być tak:
a) stary pasek był źle założony, a różnica "nadrobiona" zapłonem,
b) mechanik nieprawidłowo założył nowy pasek i teraz sytuacja jest odwrotna. |
|
|
|
 |
Przemulek
Forumowicz

Auto: Galant 2000r 2.0 (100KW)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 72 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-10-2009, 17:13
|
|
|
Ojciec mówi bo to on go zakładał że nic nie było przestawiane i nawet o jeden ząbek nie było przesunięcia. A może to być spowodowane jakimś chusteczkowym napinaczem?? może nie kupiłem odpowiedniego, może powinien być jakiś lepszy?? już sam nie wiem?? a może to jakiś inny powód. Ma ktoś może jakieś inne propozycje?? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 11-10-2009, 09:46
|
|
|
Sprawdź zapłon i jak wcześniej był cichy a teraz klepie to zawory są źle ustawione.
Zawory ustawia się na gorącym silniku!! |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 11-10-2009, 11:38
|
|
|
Sam napinacz nie ma tu dużej rolki, bo elementem decydującym o "dociągnięciu" paska jest sprężyna, która na 99,9% nie została wymieniona (bo jej się nie wymienia).
Maretzky85 napisał niezmiernie ważną rzecz o regulacji zaworów: regulacja na gorącym silniku. Większość mechaników albo tego nie wie, albo nie chce im się ustawiać zaworów na gorącym silniku. Efekty później rzadko są zadowalające. |
|
|
|
 |
Przemulek
Forumowicz

Auto: Galant 2000r 2.0 (100KW)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 72 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-05-2010, 22:36
|
|
|
Wybaczcie że dopiero teraz odpisuje ale nie było czasu się zająć moim kontem (gdzieś posiałem login i hasło). Mój problem rozwiązał się ustawiając zawory tak jak kolega wcześniej napisał na gorącym silniku. Od 2 tygodni bo dopiero teraz się tym zająłem nic nie klekocze a nawet lepiej chodzi tzn nie zamula i równo przyspiesza. Z góry dziękuje za podpowiedz. |
|
|
|
 |
|