Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[DJ3A] Wariuje moduł od świateł i kontrolek SRS. ETACS?
Autor Wiadomość
jarzabek.waclaw 
Forumowicz


Auto: Galant DJ3A 6G75 '05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-05-2010, 01:00   [DJ3A] Wariuje moduł od świateł i kontrolek SRS. ETACS?

Witam, wrzucam temat do ogólnego, bo do DJx nikt prawie nie zagląda. Może ktoś się spotkał z podobnym problemem w starszych Galach.

Sprawa wygląda tak: pewien macher o wątpliwych umiejętnościach pomagał mi zainstalować tylną lampę przeciwmgielną. Szukaliśmy miejsca w okolicach deski napięcia, które pojawiałoby się po zapaleniu świateł mijania. Macher wypiął wtyczkę od lewej gałki od świateł przy włączonej stacyjce i odtąd zaczęły się następujące cyrki:

Nie da się zapalić i zostawić świateł postojowych czy mijania po wyjęciu kluczyka ze stacyjki - gasną po 1 sekundzie (z ECU pod maską słychać klik). Czasem w ogóle nie chcą się zapalić (bez kluczyka w stacyjce) a czasem tylko światła mijania. W każdym przypadku i tak gasną po sekundzie.

Po zapaleniu stacyjki czasem światła działają normalnie a czasem robi się taka sytuacja, że nie można włączyć kierunkowskazów (zero reakcji) ani świateł postojowych - działają tylko światła mijania i da się włączyć awaryjne, ale na gałkę przy kierownicy zero reakcji. Pomaga kilkukrotne włączenie i wyłączenie stacyjki. Ale nie rozwiązuje to problemu automatycznego gaśnięcia po wyłączeniu stacyjki.

Na dodatek pojawił się problem z kontrolkami od airbagów. W DJxa jest na desce kontrolka "Passenger airbag OFF", która się zapala jeśli na fotelu pasażera jest mniej niż 30 kg obciązenia. Jak ktoś usiądzie to lampka gaśnie ale zapala się obok lampka informująca o niezapięciu pasów pasażera. Jak się zapnie to oczywiście gaśnie i można śmigać. Wszystko działało wcześniej OK, a teraz jest następująco: po zapaleniu stacyjki zapala się "Passenger airbag OFF" normalnie na 2-3 sekundy, a potem się wyłącza, za to włącza się kontrolka pasów pasażera i nie gaśnie - nieważne czy ktoś siedzi, czy zapnie pasy czy nie. Na desce na stałe zaczęło mi się świecić SRS.

Wygląda na to że moduł ETACS szlag trafił - nie wiecie czy da się go jakoś domowym sposobem (kable ODB2 na FTDI) zresetować?

Jak dotąd posprawdzałem wszystkie wtyczki i bezpieczniki, podpiąłem się kablem z Mitsuloggerem i Evoscanem i nie ma żadnych kodów DTC. Próbowałem odpiąć akumulator na parę godzin i nic - dalej to samo. Ale ani Evoscan ani Mitslogger nie potrafią gadać z ETACSem. Zrobiłem też self-test na kompie pokładowym i też nic nie wyszło.

Największy problem jest taki, że mieszkam na zad*piu w Irlandii i do najbliższego warsztatu z MUT-III mam kawał drogi (a najbliższy gdzie mają pojęcie to chyba w PL) a bryka nie ma opłaconego podatku drogowego i czeka na eksport do mlekiem i miodem płynącej Polandii, który to ma nastąpić na miesiąc.

Widziałem gdzieś na necie skany instrukcji jak programować ETACS bez MUT-III, ale to dotyczyło elektrycznych szyb bodajże. Może jest jakaś opcja na reset? Raczej nie mam szans żeby znaleźć drugi egzemplarz i podmienić ETACS a kupno użwyki ze szrotu to jakieś 150USD z transportem :? A może idę złym tropem i to wcale nie ETACS?

Pozdrawiam i help me!!
_________________
Mitsu-staż: 8 lat
Były: Carisma '97, Lancer CK0 '98, Lancer CK0 4G13 '00
Jest: Galant DJ3A GTS 6G75 '05
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-05-2010, 08:28   

jarzabek.waclaw napisał/a:
do DJx nikt prawie nie zagląda
nieprawda ;-)

Ja bym zaczał od tego ze pozbył bym sie tej dodatkowej instalacji i zrobił ja tak aby wszystko mialo rece i nogi, bo jezeli to od niej sie wszystko zaczelo, to trzeba to zmienic. Ze skaneram i ETACS'em na obecna chwile nic nie pomoge.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
jarzabek.waclaw 
Forumowicz


Auto: Galant DJ3A 6G75 '05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-05-2010, 14:02   

Problem w tym, że nic nie zostało zmienione jak dotąd - żadna dodatkowa instalacja nie jest dodana w tym momencie. Problem pojawił się po wypięciu wtyczki od gałki od świateł na włączonej stacyjce.
_________________
Mitsu-staż: 8 lat
Były: Carisma '97, Lancer CK0 '98, Lancer CK0 4G13 '00
Jest: Galant DJ3A GTS 6G75 '05
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-05-2010, 14:35   

jarzabek.waclaw napisał/a:
Problem pojawił się po wypięciu wtyczki od gałki od świateł na włączonej stacyjce.
Chyba ze tak, wydaje mi sie ze kontrola ECU na serwisie zalatwi sprawe.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
jarzabek.waclaw 
Forumowicz


Auto: Galant DJ3A 6G75 '05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-05-2010, 12:47   

Dzięki, ale do serwisu daleko... Nie ma jakieś opcji 'Adam Słodowy'? :biggrin:
_________________
Mitsu-staż: 8 lat
Były: Carisma '97, Lancer CK0 '98, Lancer CK0 4G13 '00
Jest: Galant DJ3A GTS 6G75 '05
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 27-05-2010, 12:50   

Wieczorem poszukam i dam znac jak coś znajde
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
jarzabek.waclaw 
Forumowicz


Auto: Galant DJ3A 6G75 '05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-05-2010, 15:38   

Mały update: problem jaśków rozwiązany. Kumpel podjechał z unwiersalnym kompem diagnostycznym i udało nam się zczytać kody nie tylko z engine-ECU ale też z SRS, ABSu i klimy:

ABS
u1120 can-c bus circuit low

SRS
b1476 IG1(A) voltage extraordinary low
b1477 IG1(B) voltage extraordinary low
b1489 off alarm lamp circuit open
b1546 ocss control unit no comm

A/C
u1100 Engine Can Timeout

Zapomniałem dodać, że wcześniej miałem problem z rozładowanym akumulatorem - misiek stoi od 5 miesięcy odpalany tylko raz w tygodniu. Akumulator miał w pewnym momencie 11.8V, teraz 12.5V.

Po wyskasowaniu błędów z SRS lampki na desce zaczęły działać normalnie i SRS gaśnie jak trzeba po 5 sekundach.

Komp diagnostyczny niestety nie gadał z ETACSem, więc dalej jest problem ze światłami. Ale teraz jestem niemal pewny, że skasowanie błędów z ETACSa załatwi problem. Problem jest taki, że najbliższy MUT-III jest 100 kilometrów ode mnie a ja jeszcze przez jakiś czas nie bardzo moge się legalnie poruszać tym autem po drogach... Może da się zewrzeć jakies Piny na ETACSie żeby skasować błędy?
_________________
Mitsu-staż: 8 lat
Były: Carisma '97, Lancer CK0 '98, Lancer CK0 4G13 '00
Jest: Galant DJ3A GTS 6G75 '05
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 30-05-2010, 16:34   

Moduły komfortu są przeważnie programowane/ustawiane za pomocą programu serwisowego, być może nieliczne funkcie są ustawiane z poziomu obsługi kierowcy, czy też pilota.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
jarzabek.waclaw 
Forumowicz


Auto: Galant DJ3A 6G75 '05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-05-2010, 16:56   

Na pewno da się zaprogramować pilota, bo już to robiłem - zwarcie pinów 1 i 4 na OBD2 i wciśnięcie 6 razy przycisku od awaryjnych i jakoś dalej to szło. Tak się zastanawiam czy nie ma podobnej kombinacji do wywalenia błędów z ETACS-ECU.

Poszukam po service-manualach innych mitsu. W niektórych jest sekcja SWS On-vehicle service, może coś się da zrobić. W service-manualu do 9G nie ma takiej sekcji, są tylko instrukcje dla MUT-III.

EDIT: Przekopałem się przez service manuala i okazuje się że to dziwne działanie świateł (i wycieraczek o czym zapomniałem wspomnieć) to tryb awaryjny, który się włącza przy jakiś błędach na SWS. Walczyłem z Carman Scan Lite'em ale nie mogę się połączyć z modułem ETACS i dalej kupa.
_________________
Mitsu-staż: 8 lat
Były: Carisma '97, Lancer CK0 '98, Lancer CK0 4G13 '00
Jest: Galant DJ3A GTS 6G75 '05
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.