Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] Misiek kuleje, bracia pomóżcie !
Autor Wiadomość
szczawik 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi eclipse gs1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 7
Skąd: gryfino
Wysłany: 08-05-2010, 15:19   [1G 90-94] Misiek kuleje, bracia pomóżcie !

Mam eclipse gs 1 i biedna stała nieodpalana przez zimę , teraz mam problem z odpalaniem. Kiedy odpali i się zagrzeje , zaczyna przerywać jakby brakowało paliwa i zapala się w tym momencie chek,po chwili gaśnie i przy próbach odpalania strzela w rurę i nie chce gadać . Odpali jak będzie zimna . Zmieniłem sondę LAMBDE , filtr paliwa i nie widać efektu . Zastanawiam się czy w tej sytuacji mają znaczenie kable wysokiego napięcia lub moduł. Z góry dzięki za każdą podpowiedz, mam nadzieje że razem jakoś dojdziemy do ładu bo serce mnie boli . Pozdro
_________________
Szczawik
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-05-2010, 15:37   

szczawik, Jeśli zapala się Check Engine to przedewszystkim trzeba zczytać błędy i wtedy będzie prościej Ci pomóc. Jak to zrobić masz napisane na stronie kolegi Krzyżaka: http://mitsubishifan.webpark.pl/
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
szczawik 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi eclipse gs1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 7
Skąd: gryfino
Wysłany: 08-05-2010, 15:47   

Adaho_krak napisał/a:
szczawik, Jeśli zapala się Check Engine to przedewszystkim trzeba zczytać błędy i wtedy będzie prościej Ci pomóc. Jak to zrobić masz napisane na stronie kolegi Krzyżaka: http://mitsubishifan.webpark.pl/


Koleżko chek zapala się w czasie jazdy tylko w momencie kiedy przerywa , kiedy gaśnie gaśnie też chek , kiedy przekręcam zapłon chek zapala się i gaśnie . Próbuje zapalić i nic,kiedy miałem inny problem chek palił się cały czas
_________________
Szczawik
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-05-2010, 16:22   

szczawik, Check nawet jak mrugnie to ECU zanotuje błąd i pozostawi w pamięci aż do resetu lub wykasowania poprzez program diagnostyczny Taki odczyt często wiele wyjaśnia. Zczytaj błędy.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
szczawik 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi eclipse gs1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 7
Skąd: gryfino
Wysłany: 08-05-2010, 16:34   

Adaho_krak napisał/a:
szczawik, Check nawet jak mrugnie to ECU zanotuje błąd i pozostawi w pamięci aż do resetu lub wykasowania poprzez program diagnostyczny Taki odczyt często wiele wyjaśnia. Zczytaj błędy.


Dzięki wielkie,kumam o co chodzi. Ide majsterkować z odczytywaniem błędów . Odezwe się jak będę coś wiedział. pozdro koleszko !
_________________
Szczawik
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-05-2010, 16:40   

szczawik napisał/a:
Odezwe się jak będę coś wiedział. pozdro koleszko !


Wtedy pomoc będzie bardziej konkretna :) Pozdro
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
szczawik 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi eclipse gs1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 7
Skąd: gryfino
Wysłany: 08-05-2010, 16:59   

Z tego co wyczytałem na tej stronie co mi podałeś błąd zostaje i trzeba go wykasować zdejmując minusową klemę . Ja zmieniłem sonde i może teraz powinienem wykasować ten błąd, żeby się coś polepszyło ? Co o tym myślisz ? Czytać błędy , czy błąd wykasować jak napisałeś?
_________________
Szczawik
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-05-2010, 17:12   

szczawik napisał/a:
Co o tym myślisz ? Czytać błędy , czy błąd wykasować jak napisałeś?


Napewno najpierw zczytaj, a później możesz robić reset. Nie restetuj bez zczytania, ponieważ możesz skasować błędy które się juz nie zapiszą a dojście do pewnych awarii bez odczytu błędów często jest mocno trudne.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
szczawik 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi eclipse gs1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 7
Skąd: gryfino
Wysłany: 10-05-2010, 19:14   

Z czytałem błędy , błąd to 14 - czujnik przepustnicy. Przeczyściłem styki, odpaliła bez zastrzeżeń tylko na zimno nie trzyma obrotów i czekam co będzie dalej .
_________________
Szczawik
 
 
kicek86 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 97'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 149
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11-05-2010, 00:02   

szczawik napisał/a:
Z czytałem błędy , błąd to 14 - czujnik przepustnicy. Przeczyściłem styki, odpaliła bez zastrzeżeń tylko na zimno nie trzyma obrotów i czekam co będzie dalej .


W tych autkach masz bardzo czułą przepustnicę, w związku z tym, nawet małe zabrudzenie wpływa na pracę na wolnych obrotach. Jeżeli dobrze wyczyścisz, to nie będziesz miał problemów z obrotami. Jednak żeby naprawdę dobrze wyczyścić, to chyba trzeba ściągnąć przepustnicę, bo nie da się aż tak dobrze wyczyścić tego, gdy jest założona. Mimo wszystko bez ściągania też można naprawdę wiele zdziałać
 
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-05-2010, 16:43   

Proponuje wykręcić przepustnice, wyczyścić dobrze rozpuszczalnikiem nitro, wydmuchać kompresorem, wyczyścić krokowy, sprawdzić stan uszczelki między przepustnicą a kolektorem ssącym w razie jakichkolwiek wątpliwości wymienić. Poskładać, zresetować kompa, regulacja obrotów w/g opisu na wyżej podanej stronie autorstwa kolegi Krzyżaka. Po jakiś dwóch tygodniach zczytać błędy, jeśli błąd się powtórzy TPS do wymiany. Jeśli po w/w zabiegach ssanie dalej nie będzie silniczek krokowy do wymiany. To tyle w temacie.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
szczawik 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi eclipse gs1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 7
Skąd: gryfino
  Wysłany: 13-05-2010, 18:14   

Przeczyściłem przepustnice tak jak doradzaliście ,odpaliła od razu bez zastrzeżeń . Potrzymałem chwile na obrotach jak radził Adaho_krak , kiedy zostawiłem na niskich po jakimś czasie zgasła i już problem z odpaleniem . Kiedy znów udało się ją odpalić podczas pracy silnika zapalił się check engine po chwili silnik zgasł . Podłączyłem diody , żeby odczytać błędy i kropki cały czas migały . Wyciągnąłem kompa bo było słychać jakieś zwarcia , zauważyłem , że na jednej z płytek jest jakiś nagar i coś rozlane . Bracia co teraz ?! HELP ME !!
_________________
Szczawik
 
 
lombard 
Forumowicz
JESTEM HARDCOREM !!!

Auto: ECLIPSE 1G 2,0 92r(BEZ TURBO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 266
Skąd: Koszalin
Wysłany: 13-05-2010, 18:27   

Rozlane kondensatory w ecu to stały problem w eclipse więc : albo reanimuj ECU ( wymiana kondensatorów ) - o ile da się jeszcze coś z nim zrobić albo : kup drugie sprawne ECU i profilaktycznie wymień kondensatory (będziesz miał spokój na dłużej ).Z tego co wiem to do silnika 2,0 DOHC ECLIPSE 1g podejdzie ECU z GALANTA 2,0 DOHC DO 95r. i HYUNDAIA SONATY 2,0 DOHC do 95r. Wszystko zależy od tego jaki masz rocznik silnika no i taniej kupisz ECU z takiego auta.Myślę że po wymianie ECU auto zacznie śmigać :) .Jeżeli będziesz sam wymieniał kondensatory to na stronie forumowicza Krzyżaka - http://eurosoftware.com.pl/krzyzak/index.html znajdziesz wszystkie pomocne info.
Ostatnio zmieniony przez lombard 13-05-2010, 18:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-05-2010, 18:33   

lombard napisał/a:
Rozlane kondensatory w ecu to stały problem w eclipse


Dokładnie tak, weż ECU pod pachę i udaj się do serwisu RTV z prośbą o wymianę kondensatorów i zdabanie przewodności ścieżek, ewentualne ich usprawnienie. Dobry zakład podejmie się tematu bez problemowo.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.