[1G 90-94] Misiek kuleje, bracia pomóżcie ! |
Autor |
Wiadomość |
szczawik
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi eclipse gs1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 7 Skąd: gryfino
|
Wysłany: 08-05-2010, 15:19 [1G 90-94] Misiek kuleje, bracia pomóżcie !
|
|
|
Mam eclipse gs 1 i biedna stała nieodpalana przez zimę , teraz mam problem z odpalaniem. Kiedy odpali i się zagrzeje , zaczyna przerywać jakby brakowało paliwa i zapala się w tym momencie chek,po chwili gaśnie i przy próbach odpalania strzela w rurę i nie chce gadać . Odpali jak będzie zimna . Zmieniłem sondę LAMBDE , filtr paliwa i nie widać efektu . Zastanawiam się czy w tej sytuacji mają znaczenie kable wysokiego napięcia lub moduł. Z góry dzięki za każdą podpowiedz, mam nadzieje że razem jakoś dojdziemy do ładu bo serce mnie boli . Pozdro |
_________________ Szczawik |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-05-2010, 15:37
|
|
|
szczawik, Jeśli zapala się Check Engine to przedewszystkim trzeba zczytać błędy i wtedy będzie prościej Ci pomóc. Jak to zrobić masz napisane na stronie kolegi Krzyżaka: http://mitsubishifan.webpark.pl/ |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
szczawik
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi eclipse gs1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 7 Skąd: gryfino
|
Wysłany: 08-05-2010, 15:47
|
|
|
Adaho_krak napisał/a: | szczawik, Jeśli zapala się Check Engine to przedewszystkim trzeba zczytać błędy i wtedy będzie prościej Ci pomóc. Jak to zrobić masz napisane na stronie kolegi Krzyżaka: http://mitsubishifan.webpark.pl/ |
Koleżko chek zapala się w czasie jazdy tylko w momencie kiedy przerywa , kiedy gaśnie gaśnie też chek , kiedy przekręcam zapłon chek zapala się i gaśnie . Próbuje zapalić i nic,kiedy miałem inny problem chek palił się cały czas |
_________________ Szczawik |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-05-2010, 16:22
|
|
|
szczawik, Check nawet jak mrugnie to ECU zanotuje błąd i pozostawi w pamięci aż do resetu lub wykasowania poprzez program diagnostyczny Taki odczyt często wiele wyjaśnia. Zczytaj błędy. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
szczawik
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi eclipse gs1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 7 Skąd: gryfino
|
Wysłany: 08-05-2010, 16:34
|
|
|
Adaho_krak napisał/a: | szczawik, Check nawet jak mrugnie to ECU zanotuje błąd i pozostawi w pamięci aż do resetu lub wykasowania poprzez program diagnostyczny Taki odczyt często wiele wyjaśnia. Zczytaj błędy. |
Dzięki wielkie,kumam o co chodzi. Ide majsterkować z odczytywaniem błędów . Odezwe się jak będę coś wiedział. pozdro koleszko ! |
_________________ Szczawik |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-05-2010, 16:40
|
|
|
szczawik napisał/a: | Odezwe się jak będę coś wiedział. pozdro koleszko ! |
Wtedy pomoc będzie bardziej konkretna Pozdro |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
szczawik
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi eclipse gs1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 7 Skąd: gryfino
|
Wysłany: 08-05-2010, 16:59
|
|
|
Z tego co wyczytałem na tej stronie co mi podałeś błąd zostaje i trzeba go wykasować zdejmując minusową klemę . Ja zmieniłem sonde i może teraz powinienem wykasować ten błąd, żeby się coś polepszyło ? Co o tym myślisz ? Czytać błędy , czy błąd wykasować jak napisałeś? |
_________________ Szczawik |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-05-2010, 17:12
|
|
|
szczawik napisał/a: | Co o tym myślisz ? Czytać błędy , czy błąd wykasować jak napisałeś? |
Napewno najpierw zczytaj, a później możesz robić reset. Nie restetuj bez zczytania, ponieważ możesz skasować błędy które się juz nie zapiszą a dojście do pewnych awarii bez odczytu błędów często jest mocno trudne. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
szczawik
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi eclipse gs1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 7 Skąd: gryfino
|
Wysłany: 10-05-2010, 19:14
|
|
|
Z czytałem błędy , błąd to 14 - czujnik przepustnicy. Przeczyściłem styki, odpaliła bez zastrzeżeń tylko na zimno nie trzyma obrotów i czekam co będzie dalej . |
_________________ Szczawik |
|
|
|
 |
kicek86
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Eclipse 97'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 149 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11-05-2010, 00:02
|
|
|
szczawik napisał/a: | Z czytałem błędy , błąd to 14 - czujnik przepustnicy. Przeczyściłem styki, odpaliła bez zastrzeżeń tylko na zimno nie trzyma obrotów i czekam co będzie dalej . |
W tych autkach masz bardzo czułą przepustnicę, w związku z tym, nawet małe zabrudzenie wpływa na pracę na wolnych obrotach. Jeżeli dobrze wyczyścisz, to nie będziesz miał problemów z obrotami. Jednak żeby naprawdę dobrze wyczyścić, to chyba trzeba ściągnąć przepustnicę, bo nie da się aż tak dobrze wyczyścić tego, gdy jest założona. Mimo wszystko bez ściągania też można naprawdę wiele zdziałać |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-05-2010, 16:43
|
|
|
Proponuje wykręcić przepustnice, wyczyścić dobrze rozpuszczalnikiem nitro, wydmuchać kompresorem, wyczyścić krokowy, sprawdzić stan uszczelki między przepustnicą a kolektorem ssącym w razie jakichkolwiek wątpliwości wymienić. Poskładać, zresetować kompa, regulacja obrotów w/g opisu na wyżej podanej stronie autorstwa kolegi Krzyżaka. Po jakiś dwóch tygodniach zczytać błędy, jeśli błąd się powtórzy TPS do wymiany. Jeśli po w/w zabiegach ssanie dalej nie będzie silniczek krokowy do wymiany. To tyle w temacie. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
szczawik
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi eclipse gs1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 7 Skąd: gryfino
|
Wysłany: 13-05-2010, 18:14
|
|
|
Przeczyściłem przepustnice tak jak doradzaliście ,odpaliła od razu bez zastrzeżeń . Potrzymałem chwile na obrotach jak radził Adaho_krak , kiedy zostawiłem na niskich po jakimś czasie zgasła i już problem z odpaleniem . Kiedy znów udało się ją odpalić podczas pracy silnika zapalił się check engine po chwili silnik zgasł . Podłączyłem diody , żeby odczytać błędy i kropki cały czas migały . Wyciągnąłem kompa bo było słychać jakieś zwarcia , zauważyłem , że na jednej z płytek jest jakiś nagar i coś rozlane . Bracia co teraz ?! HELP ME !! |
_________________ Szczawik |
|
|
|
 |
lombard
Forumowicz JESTEM HARDCOREM !!!
Auto: ECLIPSE 1G 2,0 92r(BEZ TURBO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 266 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 13-05-2010, 18:27
|
|
|
Rozlane kondensatory w ecu to stały problem w eclipse więc : albo reanimuj ECU ( wymiana kondensatorów ) - o ile da się jeszcze coś z nim zrobić albo : kup drugie sprawne ECU i profilaktycznie wymień kondensatory (będziesz miał spokój na dłużej ).Z tego co wiem to do silnika 2,0 DOHC ECLIPSE 1g podejdzie ECU z GALANTA 2,0 DOHC DO 95r. i HYUNDAIA SONATY 2,0 DOHC do 95r. Wszystko zależy od tego jaki masz rocznik silnika no i taniej kupisz ECU z takiego auta.Myślę że po wymianie ECU auto zacznie śmigać .Jeżeli będziesz sam wymieniał kondensatory to na stronie forumowicza Krzyżaka - http://eurosoftware.com.pl/krzyzak/index.html znajdziesz wszystkie pomocne info. |
Ostatnio zmieniony przez lombard 13-05-2010, 18:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-05-2010, 18:33
|
|
|
lombard napisał/a: | Rozlane kondensatory w ecu to stały problem w eclipse |
Dokładnie tak, weż ECU pod pachę i udaj się do serwisu RTV z prośbą o wymianę kondensatorów i zdabanie przewodności ścieżek, ewentualne ich usprawnienie. Dobry zakład podejmie się tematu bez problemowo. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
|