Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zapach benzyny po odpaleniu...
Autor Wiadomość
damiano
[Usunięty]

  Wysłany: 23-04-2010, 22:04   Zapach benzyny po odpaleniu...

Witam!
Dziś mój kumpel stojący obok mojej Carismy poczuł zapach benzyny po odpaleniu i powiedział, że tak nie powinno mocno czuć benzyny, że może to być coś z zapłonem, że coś może być zalane w silniku czy gdzieś... Dokładnie nie wiem o co mu chodziło :| Osobiście to nie zwracałem na to uwagi - czułem zapach benzyny np. zimą gdy odpaliłem auto i poszedłem je omiatać ze śniegu. Po kilku sekundach zapach znika, myslałem że to normalka. Dlatego wolę się Was zapytać - upewnić: czy to jest normalne?

Drugie pytanko mam takie: na co zwracać uwagę przy zakupie używanej pompy wysokiego ciśnienia? Muszę chyba taka zakupić, ale nie chcę kupić złomu.

Carisma GDI '98r.

Pozdrawiam i z góry dzieki za odpowiedź!
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 23-04-2010, 22:25   

Czemu uważasz, że musisz taką zakupić?
Jeśli czuć paliwo, to może któryś wtrysk leje?

Pompa... albo trafisz, albo nie... najlepiej po zamontowaniu sprawdź EvoScanem, czy trzyma ciśnienie, jeśli nie, to oddaj- zapewnij sobie wcześniej taką możliwość.
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
damiano
[Usunięty]

Wysłany: 24-04-2010, 09:07   

gigant87 napisał/a:
Jeśli czuć paliwo, to może któryś wtrysk leje?

czy jeśli to lejący wtrysk to jest to poważna usterka? Koszty naprawy lub zakup i wymiana takiego wtrysku byłyby duże?

Cytat:
Czemu uważasz, że musisz taką zakupić?

Carisma jest strasznie mułowata: start ma masakryczny - muszę mocno depnąć żeby ją rozruszać; jak już się rozkula to jakoś jedzie; biegami wachluję co chwila; brak przyspieszenia; czasami szarpie lub podczas rozpędzania traci moc - naciskam pedał gazu Cari zaczyna się rozpędzać po czym jest odczuwalne takie przydławienie - nie reaguje na gaz i traci moc by za chwilę ją odzyskać i jakoś jedzie; na czwartym biegu przy predkości 70 km/h potrafi zabuczeć jakbym jechał na 5-tce z prędkością 50 km/h; piątego biegu bardzo rzadko używam w mieście - Cari wtedy ledwo jedzie. Niedawno jechałem w trzy osoby i włączyłem klimatyzację - masakra! Zero startu, jakbym przyczepę z toną piasku ciągnął, a podczas jazdy to samo... :|
Miałem okazję jechać Carismą szwagra i jego auto jest żwawe i szybkie, silnik elastyczny, a pedał gazu reaguje na nawet minimalne dotknięcie stopą, gdzie u mnie trzeba go mocno wcisnąć, żeby jechać...
Cytat:
najlepiej po zamontowaniu sprawdź EvoScanem, czy trzyma ciśnienie

nie mam EvoScan'u... :?
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 24-04-2010, 09:51   

damiano napisał/a:

nie mam EvoScan'u... :?


możesz zakupić lub poprosić żeby podali ci klucz na kilka uruchomień w celach testowych .
 
 
 
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 24-04-2010, 10:04   

Albo spróbuj wymrugać jakieś błędy powinno się dać w tym roczniku.
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 24-04-2010, 19:16   

Wymrugaj błędy, (opis na forum, w FAQ... nie wierz w to, że w GDI sie nie da... bo sie da :) ).
Wymieniałeś filtr paliwa?
Ile Ci pali?
Jeśli będziesz w okolicy Wrocławia (lub w długi weekend możesz podjechać do mnie do Praszki- masz 100km) to zapraszam- możemy zrobić mała diagnostykę :)
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 24-04-2010, 20:12   

Co do diagnozy pompy WC, to na forum jest opis jak to zrobić zwykłym miernikiem, mierząc napięcia na czujniku ciśnienia. Przy zakupie nowej-starej pompy, rzeczywiście nie na możliwości sprawdzenia jej bez montażu, albo trafisz na dobrą, albo na walniętą. Najlepiej poszukać osobiście na szrotach z "anglikami" i poszukać rozbitej cari albo volvo z serii 40 (niektóre miały montowane silniki GDI). Piszę z rozbitej, bo to jest jakiś wskaźnik, że pompa może być OK.
_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 25-04-2010, 13:51   

Na forum już było kilka razy, że przy odpalaniu czuć taki gryzący zapach w GDI. Na dodatek popierdzi przez około 10 sek. i przestaje.
damiano a świece kiedy wymieniane i czy przepustnica czyszczona? Tak jak wazu pisze sprawdź tą pompę swoją miernikiem i ewentualnie wtedy szukaj nowej jeśli ta ma kiepskie wyniki. Chyba w dziale FAQ jest ta instrukcja.

Mam dobry humor to nawet poszukałem Ci tej instrukcji 8)

http://forum.mitsumaniaki...highlight=pompa

Teraz leć do auta i sprawdzaj :-)
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
damiano
[Usunięty]

Wysłany: 25-04-2010, 23:16   

gigant87 napisał/a:
Wymrugaj błędy, (opis na forum, w FAQ... nie wierz w to, że w GDI sie nie da... bo sie da :) ).
Wymieniałeś filtr paliwa?
Ile Ci pali?
Jeśli będziesz w okolicy Wrocławia (lub w długi weekend możesz podjechać do mnie do Praszki- masz 100km) to zapraszam- możemy zrobić mała diagnostykę :)

filtr paliwa był wymieniany niecałe dwa lata temu. Lecz przed wymianą filtra i tak była mułowata. Pali mi wg. wskazań komputera: miasto 8 - 8,6 l/100km (zimą do 9 litrów), a w trasie 6,4 - 7 l/100km. Dziękuję gigant87 za zaproszenie, ale długi weekend mam już zajęty... Jeśli nie uda mi sie samemu (przy pomocy forum :wink: ) zdiagnozować usterki mułowatości mojej Cari to jeśli zaproszenie będzie nadal aktualne umówimy się na spotkanie :) Poszukam jeszcze na forum instrukcji wymrugania błędów i spróbuję coś zdiagnozować.
mlun napisał/a:
Na forum już było kilka razy, że przy odpalaniu czuć taki gryzący zapach w GDI. Na dodatek popierdzi przez około 10 sek. i przestaje.
damiano a świece kiedy wymieniane i czy przepustnica czyszczona? Tak jak wazu pisze sprawdź tą pompę swoją miernikiem i ewentualnie wtedy szukaj nowej jeśli ta ma kiepskie wyniki. Chyba w dziale FAQ jest ta instrukcja.

Mam dobry humor to nawet poszukałem Ci tej instrukcji 8)

http://forum.mitsumaniaki...highlight=pompa

Teraz leć do auta i sprawdzaj :-)

mlun, dzięki za dobry humor :wink: No własnie czuć taki mocny zapach benzyny i pierdzi sobie a potem się uspokaja, więc to chyba "normalne" w GDI. Co do czyszczenia przepustnicy to była czyszczona też chyba niecałe dwa lata temu lecz i przed czyszczeniem jaki i po, Cari była przymulona. swiece to faktycznie będę musiał wymienić... Niedawno po wizycie u mechanika to tylko mi je przeczyścił, ale powiedział, że trzeba je będzie niebawem wymienić (przebieg auta ponad 196 tys. km). Teraz nie sprawdzę napięcia na czujniku ciśnienia, gdyz nie posiadam miernika. Muszę go zakupić (może przyda się jeszcze kiedyś). Tylko jaki najlepiej kupić?? Czy któryś z tych będzie wystarczający?
miernik 1
miernik 2
miernik 3


A czy podpięcie do kompa w ASO wykaże czy pompa jest sprawna?

Pozdrawiam i dzięki za dotychczasowe wskazówki :)
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 25-04-2010, 23:26   

damiano napisał/a:

A czy podpięcie do kompa w ASO wykaże czy pompa jest sprawna?



to samo możesz sprawdzić evoscanem
 
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 25-04-2010, 23:45   

Wkręca się na obroty? Kręci do odcięcia? (ok 7000 obr/min)

Filtr powietrza i dolot czyste?

Pali Ci w normie, ponadto jeśli wskazania kompa pokrywają się ze spalaniem z tankowań, to można wykluczyć niesprawną pompę i wtryski.

Wymień świece (pamiętaj o dotoczeniu sobie klucza), zobaczymy co dalej będzie się działo.
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
damiano
[Usunięty]

Wysłany: 27-04-2010, 00:41   

gigant87 napisał/a:
Wkręca się na obroty? Kręci do odcięcia? (ok 7000 obr/min)

Filtr powietrza i dolot czyste?

Pali Ci w normie, ponadto jeśli wskazania kompa pokrywają się ze spalaniem z tankowań, to można wykluczyć niesprawną pompę i wtryski.

Wymień świece (pamiętaj o dotoczeniu sobie klucza), zobaczymy co dalej będzie się działo.

filtr powietrza czysty tzn. był tylko lekko zakurzny. Ale przedmuchałem go i wytrzepałem.
Jutro sprawdzę jak z obrotami... czy sie wkręca, tzn. wkręcać to sie jakoś wkręca, ale strasznie mułowato... :? Dzisiaj przejechałem się z włączoną klimatyzacją - to była męczarnia. Auto ledwo ruszało z jedynki, a na trójce i czwórce to wcisnałem pedał do podłogi (dosłownie do podłogi!) i reakcja samochodu była znikoma - rozkulała się bardzo, bardzo, bardzo wolno... Jadąca przede mną honda civic odjechała mi daleko...
Świece dziś zamówiłem - NGK IZFR6B. Na sobotę jestem jeszcze umówiony z mechanikiem - może coś wymyśli. Dziś też z nim rozmawiałem i powiedział, że przyczyną braku mocy może też być jakiś czujnik cisnienia powietrza czy jakoś tak... :roll: No, ale w sobotę posprawdza co to może byc. Mam nadzieje, że znajdzie przyczynę, bo po dzisiejszej jeździe moją Carismą to lekka załamka... :(

Dodano: 27.04.2010 r.:
Sprawdziłem dziś jak się kręci: wkrecać to się wkręca na obroty, nawet do 7000... Ale nie wiem na co mam zwrócić tutaj szczególną uwagę :?:
Wymrugałem też błędy, a raczej ich brak: kontrolki z ABS i CheckEngine migają sobie jednostajnie... :|
 
 
ZbychuBishi 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma`98 1.8 GDI 125 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 4
Skąd: Nowa Ruda, Wałbrzych
Wysłany: 01-05-2010, 23:11   

Pozwolę dodać coś od siebie. Miałem podobnie, może nie aż tak tragicznie, ale.... w czasie jazdy szczególnie na wyższych biegach i obrotach autko zaczynało dziwnie szarpać, odbywało się to z różnym nasileniem i częstotliwością . Dodawanie gazu nic nie dawało, a wręcz przeciwnie. Autko się zamulało a szarpać nie przestawało. Szczególnie wkurzające a nawet niebezpieczne było to przy wyprzedaniu. Mina trochę rzedła jak przy wyprzedaniu TIRa w połowie jego długości auto zaczynało szarpać i mulić :) U mnie winę za to ponosiły świece zapłonowe. Wymieniłem na nóweczki irydowe(stare były w opłakanym stanie chyba od nowości nie wymieniane) i jak ręką odjął. Aha..... u mnie jeszcze był taki szczegół że spalanie w cyklu mieszanym wzrosło do około 9,2- 9,8 l/100km. Po wymianie świec 6,7 do 7,0. Pozdrawiam.
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 02-05-2010, 13:06   

damiano, czy po wymianie świec coś się zmieniło?

Spróbuj zmierzyć wydatek paliwa po stronie niskiego ciśnienia, czyli odkręcasz wężyk przed pompą WC, wkładasz do butelki, podpinasz zasilanie pod pompe paliwa, która jest pod siedzeniem, i po minucie powinno być ok 2l.

Jeśli tutaj będzie OK, to wyczyść filterek w pompie WC (albo wymień- koszt to 23zł w ASO).
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
damiano
[Usunięty]

Wysłany: 03-05-2010, 23:20   

gigant87 napisał/a:
damiano, czy po wymianie świec coś się zmieniło?

Spróbuj zmierzyć wydatek paliwa po stronie niskiego ciśnienia, czyli odkręcasz wężyk przed pompą WC, wkładasz do butelki, podpinasz zasilanie pod pompe paliwa, która jest pod siedzeniem, i po minucie powinno być ok 2l.

Jeśli tutaj będzie OK, to wyczyść filterek w pompie WC (albo wymień- koszt to 23zł w ASO).


po wymianie świec niewiele sie zmieniło, a raczej powiedziałbym, że nic się nie poprawiło...
Mechanik wymienił mi świece na nowe. Obejrzał stare i stwierdził, że auto dostaje jakby za duzo paliwa - świece były dość mocno okopcone i czarne... Ale gdzieś mi sie o uszy obiło, że to normalne w GDI (tak samo jak okopcona rura wydechowa)...
gigant87, możesz rozwinąć kwestię "podpięcia zasilania pod pompę paliwa"? Jak to zrobić?
Czy, aby wymienić filterek w pompie WC to muszę odkręcić całą pompę? W tej pompie jest tylko jeden filterek?

Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.