brak napięcia we wszystkich(3) gniazdach zasilania-zapalnicz |
Autor |
Wiadomość |
MariuszSz
Forumowicz
Auto: OULANDER II 2.0DID Int+ 2008
Dołączył: 30 Lis 2008 Posty: 72 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-05-2010, 12:01 brak napięcia we wszystkich(3) gniazdach zasilania-zapalnicz
|
|
|
Dziwna sprawa bo straciłem zasilanie we wszystkich gniazdach. Prawodpodobnie to przepalony bezpiecznik. Sprawdziłem pobieżnie te w komorze silnika po prawej stronie i z opisu nie wynika który jest za to odpowiedzialny. Wyjąłem kika podejrznych ale są OK. Czy ktoś wie który to bezpiecznik, a może przyczyna jest zupełnie inna? |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 15-05-2010, 13:04
|
|
|
Masz jeszcze gwarancję? Jeśli bezpieczniki są OK to wydaje mi się że to jakiś problem w komunikacji między ETACS-em a CAN-em. Do sprawdzenia poprzez MUT w ASO. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
gajduss [Usunięty]
|
Wysłany: 15-05-2010, 16:14
|
|
|
czy w outku na wyposażeniu jest zapalniczka??? ja mam tylko jedna zaslepke |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 15-05-2010, 16:20
|
|
|
gajduss napisał/a: | czy w outku na wyposażeniu jest zapalniczka??? ja mam tylko jedna zaslepke |
W moim Instyle-u mam 3 gniazdka, z czego 1 w bagażniku. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
gajduss [Usunięty]
|
Wysłany: 15-05-2010, 19:16
|
|
|
gniazda tez mam trzy, lecz czy masz na wyposażeniu zapalniczke? |
|
|
|
 |
SlaweK [Usunięty]
|
Wysłany: 15-05-2010, 20:11
|
|
|
Bez zestawu dla palacych w misku nie ma zaApalniczek |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 15-05-2010, 21:02
|
|
|
gajduss napisał/a: | gniazda tez mam trzy, lecz czy masz na wyposażeniu zapalniczke? |
Mam ale nie palę i nie używam |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
MariuszSz
Forumowicz
Auto: OULANDER II 2.0DID Int+ 2008
Dołączył: 30 Lis 2008 Posty: 72 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-05-2010, 00:35
|
|
|
Problem rozwiązałem dzięki książce serwisowej. W kabinie za małym schowkiem po lewej stronie są również bezpieczniki. Za ich umiejscowienie mały Japończyk - projektant powinien zostać pozbawiony premii. Jeżeli masz dłoń rozmiaru europejskiego to niechybnie sobie ją poocierasz o ostre krawędzie plastiku. Aby wymienić bezpiecznik najwygodniej jest kucnąć na zewnątrz samochodu i przez otwarte drzwi trochę na wyczucie wyjmować bezpiecznik. Więc w deszczu sama przyjemność. Samo "wyrywanie" schowka również przysparza niezapomnianych wrażeń. Przyznać należy że rozlokowanie bezpieczników dobrze opisane. Za gniazda odpowiada bezpiecznik nr 13 lub 15. Jeden bezpiecznik jest na wszystkie trzy gniazda stąd problem. Oczywiście aby nie było zbyt łatwo, zapasowe bezpieczniki są tylko w skrzynce w komorze silnika więc zabawa na całego. Niemniej bezpiecznik wymieniony i działa.
Rzeczywiscie schowek jest po lewej stronie, już zmieniłem w treści. |
Ostatnio zmieniony przez MariuszSz 17-05-2010, 11:27, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 17-05-2010, 01:18
|
|
|
MariuszSz napisał/a: | W kabinie za małym schowkiem po prawej stronie są również bezpieczniki |
Chyba chodzi Ci o ten schowek po LEWEJ stronie...
Część forumowiczów mogła by sobie przyjąć za pewnik,że poszukiwania rozpocząłeś od manuala a dopiero potem nie odnajdując rozwiązania "poszedłeś" po pomoc na forum... |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 17-05-2010, 09:46
|
|
|
MariuszSz napisał/a: | Jeżeli masz dłoń rozmiaru europejskiego to niechybnie sobie ją poocierasz o ostre krawędzie plastiku. Aby wymienić bezpiecznik najwygodniej jest kucnąć na zewnątrz samochodu i przez otwarte drzwi trochę na wyczucie wyjmować bezpiecznik |
Najwygodniej to jest , zdjąć lewy wlot nawiewu, odkręcić 2 śrubki od pokrywy pod kierownicą i odchylić caly ten plastik wraz z klapką i wtedy dostęp do ETACS-a z bezpiecznikami masz idealny. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
MariuszSz
Forumowicz
Auto: OULANDER II 2.0DID Int+ 2008
Dołączył: 30 Lis 2008 Posty: 72 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-05-2010, 11:29
|
|
|
karol_alasz napisał/a: | Część forumowiczów mogła by sobie przyjąć za pewnik,że poszukiwania rozpocząłeś od manuala a dopiero potem nie odnajdując rozwiązania "poszedłeś" po pomoc na forum... |
Zwykle tak czynię, ale tym razem od manuala dzieliło mnie kilkaset kilometrów i dopiero w niedzielę mogłem do niego zajrzeć |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 18-05-2010, 05:57
|
|
|
MariuszSz napisał/a: | tym razem od manuala dzieliło mnie kilkaset kilometrów |
Nic bardziej mylnego... Manual mozna ściągnąć z działu Download
I nie chcę się wymądrzać ale Twój przykład jasno pokazuje,że instrukcje warto wozić w samochodzie
[ Dodano: 18-05-2010, 06:18 ]
MariuszSz napisał/a: | Dziwna sprawa bo straciłem zasilanie we wszystkich gniazdach |
I rzeczywiście to dziwne bo conajmniej 2 bezpieczniki chronia te gniazda (pewnie jeden jest od zapalniczka+podłokietnik a drugi od bagażnika)... |
|
|
|
 |
|