[Cari 1.9TD] Zbieżność |
Autor |
Wiadomość |
aga.m
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 17 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 15-05-2010, 07:27 [Cari 1.9TD] Zbieżność
|
|
|
Witam!
Wymieniałam ostatnio końcówki drążka kierowniczego i pojechałam ustawić zbieżność. Od tego momentu kierownica znacznie ciężej chodzi i samochód bardzo delikatnie ale jednak ściąga na lewo. Podczas ustawiania zbieżności mechanik na swoim komputerku wbił wartości do Carismy 1,8 gdyż nie miał wartości do 1,9 TD. Czy to może być powód złego ustawienia zbieżności? Czy owe wartości ustawień różnią się w tych modelach? Czy poprostu ją źle ustawił? Bo to że coś jest nie tak teraz ze zbieżnością to nie mam wątpliwości! Proszę o odpowiedzi!
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
West-Cbradio [Usunięty]
|
Wysłany: 15-05-2010, 07:46
|
|
|
Zbieznosc jak i geometrie ustawia sie w stacjach kontroli pojazdow lub w wyspecializowanych warsztatach a nie u jakiegos mechanika dlaczego z prostej przyczyny sprzet do tego typu uslug jest dosc drogi a sama usluga kosztowna
do ustawienia zbieznosci nie potrzeba zadnego komputerka nawet tel komorkowy sie nie przyda ,do tych spraw potrzebne sa: lizaki zaklada sie je na tylne kola i na przednie mierniki laserowe (w starszych wersiach swiatelko poprzez szczeline) nie bede opisywal jak sie to robi nastawy katy i.t.d bynajmniej pozniej reguluje sie zbieznosc lub geometrie
Moja propozycja jest taka pojedz na stacje diagnostyczna i niech sprawdza cena takiej uslugi bedzie sie wachac okolo 80 zl |
|
|
|
 |
aga.m
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma
Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 17 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 15-05-2010, 08:01
|
|
|
West-Cbradio napisał/a: | Zbieznosc jak i geometrie ustawia sie w stacjach kontroli pojazdow lub w wyspecializowanych warsztatach a nie u jakiegos mechanika dlaczego z prostej przyczyny sprzet do tego typu uslug jest dosc drogi a sama usluga kosztowna
do ustawienia zbieznosci nie potrzeba zadnego komputerka nawet tel komorkowy sie nie przyda ,do tych spraw potrzebne sa: lizaki zaklada sie je na tylne kola i na przednie mierniki laserowe (w starszych wersiach swiatelko poprzez szczeline)pozniej reguluje sie zbieznosc lub geometrie
Moja propozycja jest taka pojedz na stacje diagnostyczna i niech sprawdza cena takiej uslugi bedzie sie wachac okolo 80 zl |
Dla jasności! Nie jestem taka głupia choć jestem blondynką! Byłam na stacji diagnostycznej ustawić zbieżność! A tam chyba też pracują mechanicy a nie piekarze! I wiem ile to kosztuje bo właśnie tyle zapłaciłam! Jestem laikiem ale wg mnie w nowoczesnych stacjach obsługi oprócz lizaków i mierników laserowych jak to nazwałeś mają do tego też komputer gdzie się podaje w jakim aucie będzie ustawiać się geometrię bo chyba nie we wszystkich autach jest ona jednakowa! |
|
|
|
 |
misibiczi
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-05-2010, 10:24
|
|
|
Mój mechanik również podczas ustawiania zbieżności wobec braku w oprogramowaniu wartości dla 1.9 TD posługiwał się danymi dla silnika 1.8 i nie odczuwam ściągania w żadną stronę. W Twoim przypadku mogło się tak zdarzyć, że mechanik po prostu popełnił jakiś błąd - jedź jeszcze raz do warsztatu, przedstaw problem i niech skontrolują ustawienia, skoro jak twierdzisż przed ingerencją w układ kierowiczy wszystko było w porządku. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 15-05-2010, 10:53
|
|
|
Ja jak byłem na zbierznośći po wymianie tuleji z tyłu mechanik stwierdzil ze nie wystarczy ustawić tyłu a również przód.
A ze mam 99 rok to miał problem bo rocznikowo po liftingu a buda przed liftingiem.
Co do zbierzności to przed liftingiem są inne dane i po liftingu również.
Co do usługi która została wykonana masz prawo reklamacji. |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 16-05-2010, 23:02
|
|
|
masz prawo zareklamować usługę ale prawdopodobnie wszystko dobrze ustawili z tym ze jak miałaś świeżo wymieniane końcówki muszą one się trochę ułożyć dodatkowo jeżeli miałaś złą zbieżność i dużo tak jeździłaś mogło ci oponę podciąć i teraz mimo iż zbieżność jest ok to sama opona ściąga, poza tym na zbieżność jedziemy pustym autem bez żadnych gratów w bagażniku i z tego co słyszałem muszą być jednakowo napompowane opony. możesz zrobić test czy żadne koło nie ucieka potrzeba kawałek najlepiej żyłki z haczykiem na końcu, haczyk zahaczamy o tylne lewe koło i ciągniemy żyłkę do przedniego koła tak żeby żyłka przecinała tylne i przednie koło równo w środku osi jego obrotu, później patrzymy się wzdłuż żyłki i widzimy czy jest załamana na którejś z krawędzi opon albo odstaje od którejś z krawędzi powinna równo przylegać do wszystkich 4 krawędzi jeżeli załamuje się na przednim kole albo zbytnio odstaje od krawędzi przedniego koła kręcimy kierownicą tak żeby wszystko było w jednej linii naciągnięta żyłka powinna iść w linii prostej stykając się ze wszystkimi 4 krawędziami bez załamań jeżeli poprzez kręcenie kierownicą osiągniemy taki stan z drugiej strony powinno być tak samo jeżeli żyłka ucieka nam od tylnej krawędzi przedniego koła to mamy zbieżność jeżeli jest na niej załamana to rozbieżność jest to mało precyzyjna metoda wymaga trochę praktyki w ten sposób można sprawdzić mniej więcej czy wszystko jest w linii i doraźnie tak można ustawić aby dojechać do stacji gdzie nam to dokładniej ustawią precyzyjniejszymi urządzeniami bo to że jest w linii nie musi oznaczać że jest dobrze!!! znam gościa który się w tym specjalizuje i zęby na tym zjadł ustawia w samochodach rajdowych zbieżność kiedyś wdałem się w dyskusje i powiedział mi że kątami ustawia się to jak auto będzie reagować na skręcanie i jak będzie stabilne w jeździe na wprost i właśnie po to dobiera się z tabeli te wartości z tego co kojarzę u nas powinny być lekko rozbieżne |
|
|
|
 |
|