Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Zbieżność
Autor Wiadomość
aga.m 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 17
Skąd: Tychy
Wysłany: 15-05-2010, 07:27   [Cari 1.9TD] Zbieżność

Witam!
Wymieniałam ostatnio końcówki drążka kierowniczego i pojechałam ustawić zbieżność. Od tego momentu kierownica znacznie ciężej chodzi i samochód bardzo delikatnie ale jednak ściąga na lewo. Podczas ustawiania zbieżności mechanik na swoim komputerku wbił wartości do Carismy 1,8 gdyż nie miał wartości do 1,9 TD. Czy to może być powód złego ustawienia zbieżności? Czy owe wartości ustawień różnią się w tych modelach? Czy poprostu ją źle ustawił? Bo to że coś jest nie tak teraz ze zbieżnością to nie mam wątpliwości! Proszę o odpowiedzi!
Pozdrawiam!
 
 
West-Cbradio
[Usunięty]

Wysłany: 15-05-2010, 07:46   

Zbieznosc jak i geometrie ustawia sie w stacjach kontroli pojazdow lub w wyspecializowanych warsztatach a nie u jakiegos mechanika dlaczego z prostej przyczyny sprzet do tego typu uslug jest dosc drogi a sama usluga kosztowna
do ustawienia zbieznosci nie potrzeba zadnego komputerka nawet tel komorkowy sie nie przyda ,do tych spraw potrzebne sa: lizaki zaklada sie je na tylne kola i na przednie mierniki laserowe (w starszych wersiach swiatelko poprzez szczeline) nie bede opisywal jak sie to robi nastawy katy i.t.d bynajmniej pozniej reguluje sie zbieznosc lub geometrie
Moja propozycja jest taka pojedz na stacje diagnostyczna i niech sprawdza cena takiej uslugi bedzie sie wachac okolo 80 zl
 
 
aga.m 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 17
Skąd: Tychy
Wysłany: 15-05-2010, 08:01   

West-Cbradio napisał/a:
Zbieznosc jak i geometrie ustawia sie w stacjach kontroli pojazdow lub w wyspecializowanych warsztatach a nie u jakiegos mechanika dlaczego z prostej przyczyny sprzet do tego typu uslug jest dosc drogi a sama usluga kosztowna
do ustawienia zbieznosci nie potrzeba zadnego komputerka nawet tel komorkowy sie nie przyda ,do tych spraw potrzebne sa: lizaki zaklada sie je na tylne kola i na przednie mierniki laserowe (w starszych wersiach swiatelko poprzez szczeline)pozniej reguluje sie zbieznosc lub geometrie
Moja propozycja jest taka pojedz na stacje diagnostyczna i niech sprawdza cena takiej uslugi bedzie sie wachac okolo 80 zl


Dla jasności! Nie jestem taka głupia choć jestem blondynką! :lol: Byłam na stacji diagnostycznej ustawić zbieżność! A tam chyba też pracują mechanicy a nie piekarze! I wiem ile to kosztuje bo właśnie tyle zapłaciłam! Jestem laikiem ale wg mnie w nowoczesnych stacjach obsługi oprócz lizaków i mierników laserowych jak to nazwałeś mają do tego też komputer gdzie się podaje w jakim aucie będzie ustawiać się geometrię bo chyba nie we wszystkich autach jest ona jednakowa!
 
 
misibiczi 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-05-2010, 10:24   

Mój mechanik również podczas ustawiania zbieżności wobec braku w oprogramowaniu wartości dla 1.9 TD posługiwał się danymi dla silnika 1.8 i nie odczuwam ściągania w żadną stronę. W Twoim przypadku mogło się tak zdarzyć, że mechanik po prostu popełnił jakiś błąd - jedź jeszcze raz do warsztatu, przedstaw problem i niech skontrolują ustawienia, skoro jak twierdzisż przed ingerencją w układ kierowiczy wszystko było w porządku.
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 15-05-2010, 10:53   

Ja jak byłem na zbierznośći po wymianie tuleji z tyłu mechanik stwierdzil ze nie wystarczy ustawić tyłu a również przód.

A ze mam 99 rok to miał problem bo rocznikowo po liftingu a buda przed liftingiem.

Co do zbierzności to przed liftingiem są inne dane i po liftingu również.

Co do usługi która została wykonana masz prawo reklamacji.
 
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 16-05-2010, 23:02   

masz prawo zareklamować usługę ale prawdopodobnie wszystko dobrze ustawili z tym ze jak miałaś świeżo wymieniane końcówki muszą one się trochę ułożyć dodatkowo jeżeli miałaś złą zbieżność i dużo tak jeździłaś mogło ci oponę podciąć i teraz mimo iż zbieżność jest ok to sama opona ściąga, poza tym na zbieżność jedziemy pustym autem bez żadnych gratów w bagażniku i z tego co słyszałem muszą być jednakowo napompowane opony. możesz zrobić test czy żadne koło nie ucieka potrzeba kawałek najlepiej żyłki z haczykiem na końcu, haczyk zahaczamy o tylne lewe koło i ciągniemy żyłkę do przedniego koła tak żeby żyłka przecinała tylne i przednie koło równo w środku osi jego obrotu, później patrzymy się wzdłuż żyłki i widzimy czy jest załamana na którejś z krawędzi opon albo odstaje od którejś z krawędzi powinna równo przylegać do wszystkich 4 krawędzi jeżeli załamuje się na przednim kole albo zbytnio odstaje od krawędzi przedniego koła kręcimy kierownicą tak żeby wszystko było w jednej linii naciągnięta żyłka powinna iść w linii prostej stykając się ze wszystkimi 4 krawędziami bez załamań jeżeli poprzez kręcenie kierownicą osiągniemy taki stan z drugiej strony powinno być tak samo jeżeli żyłka ucieka nam od tylnej krawędzi przedniego koła to mamy zbieżność jeżeli jest na niej załamana to rozbieżność jest to mało precyzyjna metoda wymaga trochę praktyki w ten sposób można sprawdzić mniej więcej czy wszystko jest w linii i doraźnie tak można ustawić aby dojechać do stacji gdzie nam to dokładniej ustawią precyzyjniejszymi urządzeniami bo to że jest w linii nie musi oznaczać że jest dobrze!!! znam gościa który się w tym specjalizuje i zęby na tym zjadł ustawia w samochodach rajdowych zbieżność kiedyś wdałem się w dyskusje i powiedział mi że kątami ustawia się to jak auto będzie reagować na skręcanie i jak będzie stabilne w jeździe na wprost i właśnie po to dobiera się z tabeli te wartości z tego co kojarzę u nas powinny być lekko rozbieżne
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.