[1G 90-94] Zamulenie, przerywanie przy przyspieszaniu |
Autor |
Wiadomość |
Lukasz.ztj.Luki
Nowy Forumowicz
Auto: Chrysler Plymouth
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-03-2010, 14:09 [1G 90-94] Zamulenie, przerywanie przy przyspieszaniu
|
|
|
Na wstępie witam wszystkich forumowiczów.
Pojawił się w moim aucie pewien problem, gdy dodaje gazu silnik zamula, przerywa tak jakby dostawał za małą dawkę paliwa, dziwne jest to że poprzedniego dnia było wszystko OK.
Podejrzewam że to filtr paliwa, w Noreauto krzyknęli 80zł, także nie chce kupować w ciemno.
Pozdrawiam.
PS> W ogóle podjechałbym chętnie na jakiś przegląd ogólny autka pod względem mechaniczno-technicznym (cieknie mi olej, coś tam stuka przy kole, kontrolka Check engine sie zapala itp) w Warszawie, może jakiś forumowicz-mechanik pomoże, jakiś namiar na dobry tani warsztat? Dzwonię do niejakiego Maretzkiego ale niestety nr nieosiągalny. |
|
|
|
 |
Kazber
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 1G 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 172 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 28-03-2010, 20:11
|
|
|
skoro zapala ci się kontrolka check engine to te przerywanie raczej nie jest spowodowane filtrem powietrza, przynajmniej tak podejrzewam, musisz odczytać błędy ecu, a jak to zrobić masz objaśnione na stronie krzyzaka http://eurosoftware.com.pl/krzyzak/index.html w dziale dane naprawczo-regulacyjne i diagnoza błędów ecu. |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez Kazber 28-03-2010, 23:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
rectronic
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2010 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-03-2010, 21:07 jw
|
|
|
a na wolnych jak chodzi ???? |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-03-2010, 21:10
|
|
|
kable, świece albo cewka dostały wilgoci pewnie i dostają przebicia, albo coś z elektroniki, może zapłon szwankuje albo poprostu świece do wymiany, chwile zajmuje ich kontrola |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-03-2010, 22:11
|
|
|
Jeśli świeci Check Engine to koniecznie trzeba odczytać błędy. Mulenie może być spowodowane uszkodzeniem wtysku, sondy lambda a nawet ECU. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
MATi1G
Forumowicz
Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 337 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 29-03-2010, 11:03
|
|
|
Lukasz.ztj.Luki napisał/a: | gdy dodaje gazu silnik zamula, przerywa |
nieszczelność w układzie dolotowym , prawdopodobnie rura dolotu pekła i powietrze ucieka,filtr paliwa także moze być jak sam napisałeś,
ale skoro masz CE to trzeba zczytać błedy, jesli wszystko masz szczelne to mozliwe ze pał przepływomierz, opcji jest wiele a przez internet ciezko coś powiedziec jak sie nie ma tego przed oczami |
|
|
|
 |
Furman89
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse 92r. 2.0B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 23 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 29-03-2010, 11:20
|
|
|
u mnie jest to samo muli strasznie ale rura prowadzaca od filtra do kolektora jest lekko peknieta...
PS nie wiecie gdzie moge taka dostac?? |
|
|
|
 |
Lukasz.ztj.Luki
Nowy Forumowicz
Auto: Chrysler Plymouth
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-03-2010, 12:08
|
|
|
Dzięki za propozycje przyczyny problemu ale oddałem w końcu auto do mechanika, zobaczymy co z tego wyniknie. Pozdr |
|
|
|
 |
MATi1G
Forumowicz
Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 337 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 29-03-2010, 14:55
|
|
|
Furman89 napisał/a: | PS nie wiecie gdzie moge taka dostac?? |
allegro.pl albo w serwisie z tym że nie wiem czy jest sens kupowania jej skoro za 300-400zł można miec dolot z kwasówki |
|
|
|
 |
Misieklbn
Forumowicz
Auto: Colt 1,3 94r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 67 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 29-03-2010, 19:30
|
|
|
MATi1G napisał/a: | Furman89 napisał/a: | PS nie wiecie gdzie moge taka dostac?? |
allegro.pl albo w serwisie z tym że nie wiem czy jest sens kupowania jej skoro za 300-400zł można miec dolot z kwasówki |
a co z przeływką bo sam się nad tym zastanawiam, widziałem takie cudo jak rura z kwasówki przepływka od 2G i stożek w Eclipse 1G a sens jest bo za taka rurę zapłaci kilkadziesiąt złotych a nie kilkaset + dobry filtr K&N... |
|
|
|
 |
Furman89
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse 92r. 2.0B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 23 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 29-03-2010, 22:59
|
|
|
a w tej rurze jest przeplywomierz?? bo zamowilem niby od kogos z allegro za 40zł ale mówił że jeżeli tam jest przepływomierz w środku to może wynieść więcej... mam nadzieję że facet nie zarzyczy sobie jakiejś kosmicznej ceny bo tak naprawdę to mi żaden przepływomierz nie jest potrzebny poprostu sama rura mi pękła no i nic więcej nie potrzebuje |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 29-03-2010, 23:06
|
|
|
W temacie - przestawiony rozrząd o ząbek, padnięty czujnik spalania stukowego i ubytek płynu chłodniczego powodujący czasami dziwne odczyty temperatury silnika. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
MATi1G
Forumowicz
Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 337 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 30-03-2010, 09:38
|
|
|
Furman89 napisał/a: | a w tej rurze jest przeplywomierz?? |
w 1g przepływomierz jest w puszce z filtrem ,rura jest pusta ,ja mam dolot z kwasówki od puszki do kolektora ,ładnie wyglada i spełnia swoje zadanie koszt 300zł ,nic sie nie przepali i nie sparcieje tak jak oryginalna rura dolotowa, |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 30-03-2010, 23:44
|
|
|
oryginalna rura dolotowa niejest pusta, posiada 2 "łopatki" przy wylocie z puszki filtra na "zakręcie" rury, służy to lepszemu (liniowemu) przepływowi zaraz za przepływomierzem, kwasówka dobra ale jest głośniejsza, nieposiada tych łopatek a za taką cenę można by coś lepszego zmodzić do silnika ale zależy kto co lubi
PS, dobrze że o jeden ząbek tylko rozrząd przestawiony, apropos czujnika spalania stukowego, sprawdziłeś na dataloggerze czy tylko z error code? bo jak tylko z error code to warto go jeszcze sprawdzić zanim wywalisz, może się okazać że to wtyczka zaszwankowała kiedyś czy coś i błąd został a KS działa jeszcze
PS2 wie ktoś od czego padają KSy? bo mi padł prawie (póki co mnie denerwuje czasem) a tu widzę coraz więcej osób ma z nimi problemy a podobno one nie padają same... to tylko element pizoelektryczny ;/ |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 30-03-2010, 23:49
|
|
|
zenek_bb, Sprawdzałem na dataloggerze Okazało się też, że był źle wkręcony. Przy misce olejowej, a powinien być na górze bloku. Zobaczymy czy teraz cokolwiek zagada, ale wątpię, bo już się wylał...
KSy padają ze starości prawdopodobnie i teraz nadchodzi czas KSów z lat 90tych |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
|