Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciężka praca drążka zmiany biegów
Autor Wiadomość
leniviecmoto 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 19
Skąd: Niemce
  Wysłany: 08-05-2010, 14:17   Ciężka praca drążka zmiany biegów

Witam
mam problem ze swoim Galem tzn dokładnie ze skrzynią biegów.
Sytuacja wygląda następująco, gdy auto jest zimne drążek zmiany biegów chodzi
płynnie w osi pionowej i poziomej natomiast problem zaczyna się w chwili gdy zrobię już parę kilometrów i samochód jest nagrzany optymalnie, dźwignia zmiany biegów zaczyna stawiać
duży opór przy ruchach na lewo i prawo (trzeba się z nią siłować) słychać przy tym dźwięki pod drążkiem podobne do "skrobania" jakby coś się zacierało, ruchy w górę i w dół są płynne, wyrzucając biegi 1,2,5,R dźwignia pozostaje w miejscu i nie wraca samoczynnie do centralnego położenia drążka.

Może ktoś przerabiał już taki problem lub wie jak do tego się zabrać żeby było dobrze, gdyż robię ok 700 km tygodniowo i jakoś warsztaty mi są nie po drodze a to może być jakiś szczegół tylko trzeba wiedzieć jak do tego się zabrać.
Z góry dziękuję. Pozdrawiam
_________________
Życie jest za krótkie żeby jeździć Diselem,
a benzyna za droga żeby mieć GTI
Ostatnio zmieniony przez Owczar 09-05-2010, 12:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Veggita2k
[Usunięty]

Wysłany: 08-05-2010, 14:22   

mozliwe ze to brak oleju w skrzyni ??
 
 
leniviecmoto 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 19
Skąd: Niemce
Wysłany: 08-05-2010, 18:26   

A czy jest możliwość żeby olej ubywał ale nie przez wyciek gdyż jeżeli już parkuje auto to auto stoi na kostce a zawsze jest pod nim sucho.
_________________
Życie jest za krótkie żeby jeździć Diselem,
a benzyna za droga żeby mieć GTI
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-05-2010, 21:28   

Wygląda mi to na problem z mechanizmem lewarka zmiany biegów i/lub linkami. Ja bym wyjął linki z auta i nasmarował, przy okazji odczepienia linek sprawdź czy sam lewarek bez nich pracuje OK. Jeśli nie to zdemontuj środkowy plastik z tunelu i nasmaruj mechanizm lewarka (ze środka auta).
 
 
Damooo 
Forumowicz
golas

Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Łańcut
Wysłany: 10-05-2010, 10:28   

sprawdz olej w skrzyni najprawdopodobniej jest go za mało
_________________
ff
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 10-05-2010, 11:55   

Hugo napisał/a:
Wygląda mi to na problem z mechanizmem lewarka zmiany biegów i/lub linkami


Wtedy temp silnika nie miałaby wpływu na działanie lewarka.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-05-2010, 16:41   

Owczar napisał/a:
Wtedy temp silnika nie miałaby wpływu na działanie lewarka.
Od silnika wszystko wokoło się nagrzewa.A tymbardziej tunel środkowy od wydechu. Jeśli gdzieś brakuje smaru i współpracujące ze sobą elementy (tymbardziej plastikowe)się zacierają no to mamy odpowiedź na ten problem.
 
 
Damooo 
Forumowicz
golas

Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Łańcut
Wysłany: 10-05-2010, 23:55   

Spróbuj tak :
nagrzej auto do momentu jak lewarek juz cięzko chodzi , zgas silnik podnies maske i odepnij ciegna z mechanizmu skrzyni ( 2 zawleczki ) i rekom spróbuj wrzucac biegi , jesli wchodza lekko wskakując i wyskakując to wskocz do srodka i pomachaj lewarkiem z odpieta skrzynia i wszysko bedziesz wiedział :rolleyes:
_________________
ff
 
 
 
leniviecmoto 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 19
Skąd: Niemce
Wysłany: 14-05-2010, 22:14   

Witam.
Dzięki wszystkim za porady.
Okazało się że to zatarły się teflonowe tulejki przy wybieraku przy skrzyni. Pozdrawiam
_________________
Życie jest za krótkie żeby jeździć Diselem,
a benzyna za droga żeby mieć GTI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.