Ciężka praca drążka zmiany biegów |
Autor |
Wiadomość |
leniviecmoto
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 19 Skąd: Niemce
|
Wysłany: 08-05-2010, 14:17 Ciężka praca drążka zmiany biegów
|
|
|
Witam
mam problem ze swoim Galem tzn dokładnie ze skrzynią biegów.
Sytuacja wygląda następująco, gdy auto jest zimne drążek zmiany biegów chodzi
płynnie w osi pionowej i poziomej natomiast problem zaczyna się w chwili gdy zrobię już parę kilometrów i samochód jest nagrzany optymalnie, dźwignia zmiany biegów zaczyna stawiać
duży opór przy ruchach na lewo i prawo (trzeba się z nią siłować) słychać przy tym dźwięki pod drążkiem podobne do "skrobania" jakby coś się zacierało, ruchy w górę i w dół są płynne, wyrzucając biegi 1,2,5,R dźwignia pozostaje w miejscu i nie wraca samoczynnie do centralnego położenia drążka.
Może ktoś przerabiał już taki problem lub wie jak do tego się zabrać żeby było dobrze, gdyż robię ok 700 km tygodniowo i jakoś warsztaty mi są nie po drodze a to może być jakiś szczegół tylko trzeba wiedzieć jak do tego się zabrać.
Z góry dziękuję. Pozdrawiam |
_________________ Życie jest za krótkie żeby jeździć Diselem,
a benzyna za droga żeby mieć GTI |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 09-05-2010, 12:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Veggita2k [Usunięty]
|
Wysłany: 08-05-2010, 14:22
|
|
|
mozliwe ze to brak oleju w skrzyni ?? |
|
|
|
 |
leniviecmoto
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 19 Skąd: Niemce
|
Wysłany: 08-05-2010, 18:26
|
|
|
A czy jest możliwość żeby olej ubywał ale nie przez wyciek gdyż jeżeli już parkuje auto to auto stoi na kostce a zawsze jest pod nim sucho. |
_________________ Życie jest za krótkie żeby jeździć Diselem,
a benzyna za droga żeby mieć GTI |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-05-2010, 21:28
|
|
|
Wygląda mi to na problem z mechanizmem lewarka zmiany biegów i/lub linkami. Ja bym wyjął linki z auta i nasmarował, przy okazji odczepienia linek sprawdź czy sam lewarek bez nich pracuje OK. Jeśli nie to zdemontuj środkowy plastik z tunelu i nasmaruj mechanizm lewarka (ze środka auta). |
|
|
|
 |
Damooo
Forumowicz golas
Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 10-05-2010, 10:28
|
|
|
sprawdz olej w skrzyni najprawdopodobniej jest go za mało |
_________________ ff |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 10-05-2010, 11:55
|
|
|
Hugo napisał/a: | Wygląda mi to na problem z mechanizmem lewarka zmiany biegów i/lub linkami |
Wtedy temp silnika nie miałaby wpływu na działanie lewarka. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-05-2010, 16:41
|
|
|
Owczar napisał/a: | Wtedy temp silnika nie miałaby wpływu na działanie lewarka. | Od silnika wszystko wokoło się nagrzewa.A tymbardziej tunel środkowy od wydechu. Jeśli gdzieś brakuje smaru i współpracujące ze sobą elementy (tymbardziej plastikowe)się zacierają no to mamy odpowiedź na ten problem. |
|
|
|
 |
Damooo
Forumowicz golas
Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 10-05-2010, 23:55
|
|
|
Spróbuj tak :
nagrzej auto do momentu jak lewarek juz cięzko chodzi , zgas silnik podnies maske i odepnij ciegna z mechanizmu skrzyni ( 2 zawleczki ) i rekom spróbuj wrzucac biegi , jesli wchodza lekko wskakując i wyskakując to wskocz do srodka i pomachaj lewarkiem z odpieta skrzynia i wszysko bedziesz wiedział |
_________________ ff |
|
|
|
 |
leniviecmoto
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 19 Skąd: Niemce
|
Wysłany: 14-05-2010, 22:14
|
|
|
Witam.
Dzięki wszystkim za porady.
Okazało się że to zatarły się teflonowe tulejki przy wybieraku przy skrzyni. Pozdrawiam |
_________________ Życie jest za krótkie żeby jeździć Diselem,
a benzyna za droga żeby mieć GTI |
|
|
|
 |
|