chłodzenie w 420a |
Autor |
Wiadomość |
kichotek
Forumowicz
Auto: eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 50 Skąd: z kapusty
|
Wysłany: 12-05-2010, 21:47 chłodzenie w 420a
|
|
|
witam mam taki problem z 2g 420a.
wczoraj miałem trase ponad 400km i pod koniec temperatura płynu znacznie sie podniosła tzn nie na max ale w granice max. jak auto wystygło sprawdziłem stan i brakowało około litra płynu. ale zbiorniczek wyrównawczy był prawie pełny tzn max na wskaźniku w zbiorniku czyli nie full. a w układzie brakowało. dziś chwile pojeździłem i jak misiek wystygł to w zbiorniczku wyrównawczym było tyle samo płynu a w układzie już brakowało w granicach 50ml. dlaczego tak sie dzieje? korek mam w zasadzie nowy. sprawdzałem i wycieku nigdzie nie widać a sprawdzałem już nawet z podniesioną maską bo gdyby kapało np na kolektor to mogłoby odparować. do tego misiek dość szybko sie nagrzewa do temperatury właściwej chwile później włącza sie pierwszy wentylator i już sie nie wyłącza na postoju chwile później włącza sie drugi schładza troche układ i sie wyłącza a pierwszy pracuje non stop. co może być przyczyną takiego zachowania i gdzie ten płyn ucieka? obawiam sie że może to być uszczelka pod głowicą ale jak to sprawdzić? Macie jeszcze jakieś inne pomysły? |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-05-2010, 09:47
|
|
|
kichotek napisał/a: | obawiam sie że może to być uszczelka pod głowicą ale jak to sprawdzić? |
Podzielam Twoje obawy, odkręć korek od oleju i zobacz czy nie ma "masła" na nim, później sprawdź na bagnecie czy z oleju nie zrobiło się "kakao".
Jeśli jest ok to zobacz czy w płynie chłodniczym nie pływają tłuste oczka.
Jeśli nie pływają to zaobserwuj przy wzroście temperatury czy z tyłu auta nie ma białego dymu.
Jeśli nie przy wzroście temperatury POWOLUTKU odkręć korek wlewu płynu, i zobacz czy nie wyrzuca wody, musisz korek odkręcać BARDZO OSTROŻNIE może wyrzucić bardzo energicznie wrzątek.
Jeśli w/w zjawiska nie występują jest możliwe (choć bardzo rzadko się zdaża), że zawiesił się termostat i nie otwiera dużego obiegu. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
kichotek
Forumowicz
Auto: eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 50 Skąd: z kapusty
|
Wysłany: 13-05-2010, 21:26
|
|
|
Adaho_krak, Biały dym jest ale niewiele i tylko po porannym odpalaniu auta jak sie zagrzeje jest ok czyli w ogóle nie widać żadnego dymu przy obecnych temperaturach powietrza. pod korkiem ok płyn czysty olej czysty. temp łapie dość szybko bo mam w normie po przejechaniu 3 km. kiedy mam odkręcić ten korek? na zimnym i czekać jak sie rozgrzeje? bo jak otworze na ciepłym to na 100% wywali płyn. termostat też raczej ok bo dopuki nie złapie właściwej temp to górny wąż chłodnicy jest zimny. chyba że otwiera ale nie do końca. Może tak by że otworzy do połowy? na postoju wentylator sie nie wyłącza w ogóle. A jak przejechałem dziś pare km i podniosłem maske to wentylator nie chodził ale dosłownie po kilku sekundach się włączył. a dziś za gorąco nie było. więc co będzie w środku lata. |
|
|
|
 |
kicek86
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Eclipse 97'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Gru 2009 Posty: 149 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13-05-2010, 22:01
|
|
|
kichotek, ostatnio też miałem problem z chłodzeniem, w momencie gdy przestawiłem ogrzewanie z grzania na zimne temperaturka wzrosła i aż zagotowała się. okazało się, że termostat mi się zaciął. Wcześniej jak jeździłem, to temperatura była lekko ponad normę i ubywał mi płyn. Co jakiś czas musiałem dolewać. Teraz po wymianie termostatu jak ręką odjął i płynu nie muszę dolewać. Czemu mi ubywało? do tej pory nie wiem :/ Więc jak na mój gust to może być termostat. Porannym dymkiem się nie przejmuj, to standard.
Możesz jeszcze sprawdzić, czy jak Ci się rozgrzeje autko i gdzieś się zatrzymasz to jak zachowuje się chłodnica tzn. czy cała jest gorąca, czy tylko góra. Ostrożnie dotkij ją w kilku miejscach. U mnie przy zaciętym termostacie górny przewód był gorący, chłodnica z samej góry ciepła, ale na środku zimna tak jak wąż na dole |
|
|
|
 |
kichotek
Forumowicz
Auto: eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 50 Skąd: z kapusty
|
Wysłany: 13-05-2010, 22:29
|
|
|
kicek86, ale u mniE właśniE cała chłodnica jest gorąca więc wątpie żeby to był termostat. Dziwne jest też to że w układzie brakuje płynu a w zbiorniczku wyrównawczym jak nalałem full tak jest full. jak znajdę chwile czasu w sobote to wyciągnę termostat i pojeżdze bez zobaczymy jak sie wtedy będzie zachowywał. |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-05-2010, 12:54
|
|
|
kichotek, z tego co opisujesz to wykluczyłbym jednak uszczelkę. Problem może leżeć w kilku kwestiach.
1. Zacięty termostat - na razie wyciągnąć obserwować
2. Zamulona chłodnica - wypłukać przy pomocy specyfików dostępnych w sklepach moto
3. Pompa wody - no to już kłopot, wymiana wiąże się z wymianą rozrządu |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
kichotek
Forumowicz
Auto: eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 50 Skąd: z kapusty
|
Wysłany: 15-05-2010, 14:17
|
|
|
Adaho_krak, Termostat wywaliłem i teraz jak otworze korek to wali jak z gejzeru. do tego wentylator sie dalej nie wyłącza. Jak nacisnę górny wąż to dolny sie rusza i pęcznieje więc chłodnica jest drożna poza tym chłodnica jest cała gorąca. Pompa wody wraz z rozrzadem wymieniana w grudniu wszystko brane u kiepucziego więc pompa topline. Obawiam sie że to będzie jednak uszczelka chyba że macie jeszcze jakieś pomysły. Da sie to jakoś sprawdzić żebym miał pewność na 100% że to uszczelka zanim zwale głowice czy trzeba najpierw zwalić a później oglądać i myśleć? |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-05-2010, 22:42
|
|
|
kichotek, nie jestem taki przekonany co do tej uszczelki, jeśli byłaby to uszczelka to chłodnica powinna być przynajmniej dołem zimna oraz różnica temperatur między wężem dolnym i górnym powinna być znaczna. kichotek napisał/a: | czy trzeba najpierw zwalić a później oglądać i myśleć? |
Jak już zwalisz to trzeba robić i nie założysz z powrotem. Niby są wskazania na głowicę, ale nie do końca mam pewność. Proponowałbym jeszcze sprawdzić kompresje na cylindrach. Jeśli uszczelka jest uszkodzona między wodą a cylindrem, to kompresja powinna być na jednym lub dwóch cylindrach mniejsza. Zrzucenie głowicy to ostateczność. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
kichotek
Forumowicz
Auto: eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 50 Skąd: z kapusty
|
Wysłany: 15-05-2010, 23:28
|
|
|
Adaho_krak, Wiem że zrzucenie głowicy to ostateczność. I sam już nie wiem gdzie by ona miała być uszkodzona bo jeśli byłaby uszkodzona między wodą a cylindrem to powinien kopcić na biało że hej a on nic nie kopci. gdyby była uszkodzona między wodą a olejem to powinno być masło pod korkiem i na bagnecie ewentualnie powinno przybywać oleju lub powinien być zauważalny olej w płynie a takich objawów też brak. Zauważyłem jeszcze po wywaleniu termostatu że płyn w obiegu jest jakby napowietrzony tzn robi sie jakby piana mnóstwo maleńkich pęcherzy powietrza. I jest to zauważalne zaraz po odpaleniu auta i po chwili już poziom rośnie i zaczyna wywalać płyn. na rozgrzanym silniku nawet nie mam co otwierać korka bo wywala średnio około litra płynu. Różnice w temperaturze na węzach mam minimalną ale to przez to że wentylator mi sie w zasadzie nie wyłącza. Co jeszcze moge sprawdzić? |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-05-2010, 23:36
|
|
|
kichotek napisał/a: | eśli byłaby uszkodzona między wodą a cylindrem to powinien kopcić na biało że hej |
Kopcenie występuje przy dużym przedmuchu, jeśli jest mały przedmuch to pokazują się pęcherzyki w układzie chłodzenie i ciśnienie z cylindra zapowietrza układ doprowadzając do wrzenia, a ciecz chłodzącą wypycha do zbiorniczka wyrównawczego. Oczywiście to tylko teoria, w praktyce cuda się zdarzają. Widzę że jesteś z małopolski więc podjedz do naszego mechanika klubowego i niech sprawdzi. Na pewno kasy za diagnozę nie weźmie. Tu masz namiar: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=13221 |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
kichotek
Forumowicz
Auto: eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 50 Skąd: z kapusty
|
Wysłany: 15-05-2010, 23:38
|
|
|
Adaho_krak, Tak jestem z małopolski i nawet już sie widzieliśmy bo byłem u Ciebie w pracy po karte.... |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-05-2010, 23:59
|
|
|
kichotek napisał/a: | Adaho_krak, Tak jestem z małopolski i nawet już sie widzieliśmy bo byłem u Ciebie w pracy po karte.... |
To działaj z Leszkiem, jak trzeba zaholować to pisz na PW, jak dasz rady doczołgać się jutro na spota to podjedź, oglądniemy w realu będzie lepsze rozeznanie. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
kichotek
Forumowicz
Auto: eclipse
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 50 Skąd: z kapusty
|
Wysłany: 16-05-2010, 00:16
|
|
|
Adaho_krak, Postaram sie przyjechać ale tylko pod tesco kapelanka bo wyczytałem że tam jest zbiórka i lecicie dalej. Było by fajnie gdyby i Tobie udało sie podjechać. Nie chce za bardzo jeździć miśkiem żeby go nie przegrzać więc to pierwszy powód dla którego nie pojade dalej a drugi to to że mam sporo obowiązków w domu więc przed 20:00 musze być s powrotem. Jak dasz rade to podjedz (bede wdzięczny) może coś sie wymyśli. |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-05-2010, 00:19
|
|
|
kichotek napisał/a: | Jak dasz rade to podjedz |
Się postaram. Też mam kichotek napisał/a: | sporo obowiązków w domu |
|
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
Furman89
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse 92r. 2.0B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 23 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 16-05-2010, 21:25
|
|
|
ja tam znam sie tylko na swoim misiu 1G bo juz duzo z nim przygod mialem... ale bylo podobnie i wszyscy szukali tu i tam, zajechalem do mechanika na wsi mowi ze termostat (a jak nie to wymiana na pewno nie zaszkodzi) to zmienilem termostat koszt 15zł roboty 5 minut!! nie wiem jak u Ciebie ale jak podobnie kosztuje to nie żałuj i kup ten termostat na wszelki wypadek plus u mnie jeszcze tak samo piana szła był lekko zapowietrzony to na odpalonym silniku odkrecilem korek na wężu i lałem płyn powoli az powietrze wygoni...
nie znam sie, mowie tylko jak mialem moze przypadkiem cos pomoge |
|
|
|
 |
|