Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A] Problem z uruchomieniem
Autor Wiadomość
axg
[Usunięty]

Wysłany: 17-05-2010, 20:01   [EA2A] Problem z uruchomieniem

Mam problem z moim Galem, wczoraj zrobilem trase o 150km, caly czas padal deszcz ale auto jechalo BDB. Ok 1km od domu silnik zaczal dziwnie szarpac. Jechalem na gazie wiec przelaczylem na beznyne, efekt taki sam.
Kiedy zatrzymalem sie na swiatlach obroty delikatnie falowaly i bylo szarpanie (CE sie nie swiecilo). Ruszylem i silnik sie wkrecal na obroty ale co jaki czas bylo mocne szarpniecie wiec dojechalem do domu bardzo spokojnie, caly czas bylo szarpanie wieksze lub mniejsze , przelaczalem benzyna - gaz i odwrotnie , bez zmian.
Zgasilem auto pod domem, wypakowalem bagaze i wjechalem na parking, dalo sie poznac, ze silnik nie pracuje rownomienie tak jak by wypadaly zaplony.
Dzisiaj rano odpalilem auto i przejechalem z 5 m , zgasilem i pojechalem do pracy.
Po pracy chcialem wymrugac bledy, zwarlem piny w wtyczce diagnostycznej ale nie te co trzeba (w gornym szerszym rzedzie 1 i 4 od strony dzrzwi kierowcy) nic sie nie stalo. Zwarlem nastepnie juz wlasciwy pin 1 i 4 i kontrolka ABS mruga caly czas a silnika swieci sie ciagle. Auto nie zapala, kreci rozrusznikiem ale nie chce zapalic.
Podpialem sie komputerem pod sterownik instalacji gazowej, komputer laczy sie bez problemu, bledow nie ma. Odpialem akumulator ale nie dalo to zadnego rezultatu.
Co moze byc przyczyna takiego stanu rzeczy, macie jakies pomysly ?

Aha , dodam ze od jakiego czasu (3-4 miesiace) po odpaleniu silnika i jezdzie na benzynie dalo sie odczuc takie delikatne 2 lub 3 szarpniecia jak by na chwile przymulenie auta. Po tym auto juz jechalo normalnie. Dzialo sie to tylko jak silnik byl zimny, podejrzewalem czujnik temperatury ale bledow nie bylo.
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 17-05-2010, 20:43   

może Kopułka ?
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
tomrom 
Forumowicz

Auto: Galant EA2A '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 168
Skąd: Lubin
Wysłany: 17-05-2010, 20:47   

axg napisał/a:
od jakiego czasu (3-4 miesiace) po odpaleniu silnika i jezdzie na benzynie dalo sie odczuc takie delikatne 2 lub 3 szarpniecia jak by na chwile przymulenie auta. Po tym auto juz jechalo normalnie. Dzialo sie to tylko jak silnik byl zimny

A czy przypadkiem nie miały one miejsce w momencie przełączania się z benzyny na gaz? U mnie przy przełączaniu odczuwalne są takie właśnie delikatne szarpnięcia.

Propos nierównej pracy silnika to kiedy (i czy w ogóle) wymieniałeś świece i przewody wysokiego napięcia?
Kiedy kręcisz rozrusznikiem to kręci on normalnie czy szybciej niż zwykle?? Bo jeśli szybciej to sprawdź czy pasek rozrządu jest cały.
 
 
 
axg
[Usunięty]

Wysłany: 17-05-2010, 20:58   

Paska nie sprawdzalem, ale od stania by sie nie zerwal. Pytanie jest dlaczego kontrolka CE nie wymruguje bledow ?
Swiece wymieniane ok 15tys km temu, przewody NGK tez cos kolo ego.
 
 
carbon11 
Mitsumaniak


Auto: Avance 02 / IS250 /Acc Type S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 234
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 17-05-2010, 21:21   

Zacznij od sprawdzenia czy jest iskra bo to może być cewka lub moduł
 
 
 
atomek_dogg 
Forumowicz

Auto: Mondeo MK3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 34
Skąd: Bielany Wrocławskie
Wysłany: 17-05-2010, 21:29   

Mnie szarpał jak miałem zepsutą fajkę od cewki (brakowało sprężynki). Też miałem straszne przeboje żeby do tego dojść bo szarpanie się pojawiało dopiero jak się silnik dobrze rozgrzał. Fajka była nowa a jednak niesprawna. Szarpało szczególnie na gazie. Jak na mój gust to w Twoim przypadku sprawa "prądowa". Ale tu jest mnóstwo rzeczy do sprawdzenia (świece - nie znaczy że są świeże, że są dobre, mogły popękać - przewody WN, fajki od cewek, cewki, kostki, które się podpina do cewek - konektor mógł wyskoczyć z niej.
 
 
 
axg
[Usunięty]

Wysłany: 17-05-2010, 21:36   

Do tej pory tez myslalem, ze moze to byc cewka albo ktoras ze swiec.
Ale jak nie chcial zapalic i CE nie mruga tylko swieci caly czas to juz zglupialem.
Fajki pod cewkami tez wymienialem na oryginaly mitsu. Jutro podepne drugi komplet cewek i sprawdze.
Dzisiaj caly czas praktycznie padal deszcz wie nie bylo mozliwosci.
 
 
atomek_dogg 
Forumowicz

Auto: Mondeo MK3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 34
Skąd: Bielany Wrocławskie
Wysłany: 17-05-2010, 21:43   

A upewnij się że dobrze zwarłeś piny. Gdzieś na tym forum był ładny obrazek, które piny zewrzeć. Mnie jak szarpał to CE się nie zapalało. Dopiero jak wymieniłem fajkę przestał mi Misiek szarpać. A poza tym przypomniało mi się, że chyba nie wszystkie Miśki mrugają kody błędów po zwarciu pinów. Gdzieś już o tym też było.
 
 
 
axg
[Usunięty]

Wysłany: 17-05-2010, 21:51   

Nie pierwszy raz juz zwieralem piny i zawsze CE mrugala.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-05-2010, 21:53   

Juiceman napisał/a:
może Kopułka ?
Bedzie miał spory problem żeby ją znaleźć w tym silniku, bo po prostu jej nie ma :wink: Brat w Colcie CJ0 miał bardzo podobną sytuację, szarpał, a rano nie odpalił. Nawet się nie odzywał. Zacząłem od rzeczy najprostszych i najtańszych, czyli wymiana świec. Odpalił na dotyk i pracował jak złoto. Tobie radzę podobnie.
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 17-05-2010, 22:37   

Hugo napisał/a:
Bedzie miał spory problem żeby ją znaleźć w tym silniku, bo po prostu jej nie ma :wink: Brat w Colcie CJ0 miał bardzo podobną sytuację, szarpał, a rano nie odpalił. Nawet się nie odzywał. Zacząłem od rzeczy najprostszych i najtańszych, czyli wymiana świec. Odpalił na dotyk i pracował jak złoto. Tobie radzę podobnie.


Heh mój błąd, ubzdurało mi się że to 2,5. Pora chyba odespać weekend :mrgreen:
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-05-2010, 22:49   

axg, W manualu w dziale Engine Electrical jest napisane jak posprawdzac cewki, ja bym sprawdził, czy wogole pojawia sie iskra na swiecach, nastepnie pompe paliwa czy pracuje oraz czujnik na rampie paliwowej
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
tomrom 
Forumowicz

Auto: Galant EA2A '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 168
Skąd: Lubin
Wysłany: 18-05-2010, 06:45   

robertdg napisał/a:
ja bym sprawdził, czy wogole pojawia sie iskra na swiecach, nastepnie pompe paliwa czy pracuje


Nie sądzę żeby to była pompa paliwa bo na gazie mu też szarpało. axg próbowałeś Misia awaryjnie na gazie uruchomić?
 
 
 
axg
[Usunięty]

Wysłany: 18-05-2010, 11:56   

Awaryjnie na gazie tez nie chcial zapalic. Najbardziej zastanawia mnie dlaczego CE nie wymruguje zadnych bladow. Dlaczego wogole nie miga tylko swieci sie caly czas po zwarciu pinow 1 i 4 ?
Dzisiaj mam nadzieje ze pogoda pozwoli na podmiane cewek i swiec.
 
 
miziek
[Usunięty]

Wysłany: 18-05-2010, 13:15   

Niektorych problemow komputer nie wylapie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.