Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8] Wymiana zawieszenia
Autor Wiadomość
cbanan 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma '96 1,8 SOHC GLS+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 17
Skąd: Łowicz/Łódź
Wysłany: 19-05-2010, 09:56   [Cari 1.8] Wymiana zawieszenia

Witam,

jakie elementy zawieszenia warto wymienić przy okazji wymiany amortyzatorów ??
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 19-05-2010, 09:58   

zużyte
 
 
 
cbanan 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma '96 1,8 SOHC GLS+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 17
Skąd: Łowicz/Łódź
Wysłany: 19-05-2010, 11:02   

Heh, głupie pytanie, dobra odpowiedź. To może inaczej. Od ostatniej wymiany jakichkolwiek elementów zawieszenia minęło ok 35 tys km. Jakie elementy mogą wymagać wymiany jeżeli zawias tłucze jak decha (nie chodzi o to że jest twardawy tylko ewidentnie brak tłumienia). Pytam bo mam zamiar z teściem wziąć się za wymianę, do teścia mam 50 km a nie będę specjalnie jeździł w tą i spowrotem do Japaneze, wole kupić i załatwić za jednym zamachem, nawet trochę profilaktycznie. Dotyczy zawiechy z tyłu i z przodu.

Pozdrawiam
Czarek
 
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-05-2010, 11:12   

Jak tłucze to mogą być np tuleje metalowo gumowe do wymiany, warto by było przed tym podjechać na stacje diagnostyczną i zobaczyć gdzie są luzy, bo takie zgadywanie w ciemno to wiesz... ;)
 
 
 
kris80 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 727
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-05-2010, 11:33   

Ja jestem właśnie na etrapie wymiany zawieszenia. Ja robię łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora i amortyzatory. Wszystko przód i tył. Zostawiam sprężyny bo są dobre, wszystkie tuleje bo nie maja luzów i mocowania amorów bo to straszny koszt a nie tłuką sie jeszcze. Komplet amorów KYB +łączniki +gumy to koszt ok 1000zł. Mam nadzieje że będzie o niebo ciszej i przyjemniej sie jeżdziło. W przyszłym roku planuję wymianę wszystkich tulei z tyłu (14szt) i z przodu (4szt +2 swożnie) ale to koszt znowu ok 600zł. Oczywiście nie licze robocizny bo wszystko robię sam.
_________________
Tylko Mitsu
 
 
 
Siero19 
Forumowicz

Auto: Carimsa 1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 48
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19-05-2010, 12:56   

jak by ktoś chciał to mam na sprzedaż 14 tuleji do 1,8 gdi z 98 r. oczywiscie all na tył
_________________
GDI? a to diesel??
 
 
cbanan 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma '96 1,8 SOHC GLS+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 17
Skąd: Łowicz/Łódź
Wysłany: 19-05-2010, 13:35   

Saqu napisał/a:
warto by było przed tym podjechać na stacje diagnostyczną i zobaczyć gdzie są luzy, bo takie zgadywanie w ciemno to wiesz...

Wiem, wiem tylko nie za bardzo mam czas żeby się pałętać po diagnostach :?
kris80 napisał/a:
Ja jestem właśnie na etrapie wymiany zawieszenia. Ja robię łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora i amortyzatory. Wszystko przód i tył. Zostawiam sprężyny bo są dobre, wszystkie tuleje bo nie maja luzów i mocowania amorów bo to straszny koszt a nie tłuką sie jeszcze. Komplet amorów KYB +łączniki +gumy to koszt ok 1000zł. Mam nadzieje że będzie o niebo ciszej i przyjemniej sie jeżdziło. W przyszłym roku planuję wymianę wszystkich tulei z tyłu (14szt) i z przodu (4szt +2 swożnie) ale to koszt znowu ok 600zł. Oczywiście nie licze robocizny bo wszystko robię sam.


O to to tato to to :) Właśnie o cuś takiego mi chodziło. Też będę musiał robić dwuetapowo - niedobór miedzi - a niechciałbym za chwilę znowu dokładać, także amorki też będą KYB(udało się załatwić za mocno przyzwoitą kaskę) a łączniki i gumy wybierał Marek vel Japaneze także powinno być OK.
 
 
 
kris80 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 727
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-05-2010, 21:54   

No i po wymianie amorków, łączników i gum nadal cos mi stuka w prawym tyle. Takie metaliczne stuki (szybkie i krótkie), jakby dzięcioł stukał. Nie wiem co to może być. Zostały mi ewentualnie tulejki wachaczy.
_________________
Tylko Mitsu
Ostatnio zmieniony przez kris80 20-05-2010, 08:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
cbanan 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma '96 1,8 SOHC GLS+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 17
Skąd: Łowicz/Łódź
Wysłany: 20-05-2010, 08:15   

Saqu, przypomnij mi jak sie kiedyś spotkamy, że wisze ci wielkiego browara :D
Stwierdziłem, że jednak podjadę na stację diagnostyczną. Wyrwałem się z roboty na pół godzinki i co się okazało?? Że amory to ja mam po 79-80 % a przyczyną walenia i pływania dupci na zakrętach z wertepami (czyli cholercia prawie wszystkie w łodzi) są kompletnie rozklepane tuleje z tyłu :shock:
Także dzięki Tobie trochę kaski mi w kieszenie zostanie.

Pzdr
 
 
 
kris80 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 727
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-05-2010, 08:19   

Duże miałeś te luzy na tyle? U mnie też coś stuka i nie mogę tego zlokalizować. Ruszając wahaczami nie wyczuwam żadnych luzów. Wszystkie wahacze bardzo sztywno siedzą. Jak oni ci to sprawdzali na stacji?
_________________
Tylko Mitsu
 
 
 
jaro805 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 2
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: 20-05-2010, 08:53   

Sprawdź tuleje wahacza wzdłużnego czy przypadkiem nie jest pęknięta guma. Być może to jest problemem.
Ja ostatnio u siebie wymieniałem wszystkie wahacze poprzeczne i gumy w wahaczu wzdłużnym.
 
 
 
Siero19 
Forumowicz

Auto: Carimsa 1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 48
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20-05-2010, 10:45   

ja jak na oko patrzylem czy mam wybite tuleje tez stwierdzilem ze sa w dobrym stanie, zajechalem na diagostyke na zbiezność, a oni mi mowia ze wszystkie tuleje z tylu do wymiany o przodzie nie bede juz pisal,

wedlug mnie poprostu te tuleje nie wybijaja sie jak na belce w seicento, ze widac na oko, one traca swa sztywosc i podczas pracy (na podnosniku skrecanie lub unoszenie i opuszczanie) widac ich przemieszczenie, wyginanie itp. Luzów brak...
_________________
GDI? a to diesel??
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-05-2010, 13:01   

Ręcznie tego nie sprawdzisz, chyba że ktoś będzie mocno tarmosił auto... na trzepakach prędzej wyjdzie.
 
 
 
cbanan 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma '96 1,8 SOHC GLS+LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 17
Skąd: Łowicz/Łódź
Wysłany: 20-05-2010, 14:47   

@kris80
Jedna guma pęknięta(źle to brzmi, oj źle :P ) to widać na oko, ale wyrobienie pozostałych widać dopiero na trzepakach. Ostatecznie możesz zatrudnić kogoś, żeby ci solidnie potargał autko na boki, ale żeby coś zobaczyć potrzebny podnośnik, albo dobrze oświetlony kanał. A gumy jak dla mnie poprostu parcieją i tracą elastyczność.
 
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 20-05-2010, 16:27   

Guma na wahaczu wleczonym? To najlepiej oryginał bierz bo zamienniki lubią szybko padać.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.